abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:53:21 #1
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40727130
Hoi,
Tijdje geleden een bootje met boottrailer gekocht en deze staat sinds die tijd dus prinsheerlijk te genieten van het Hollandse weer op het pleintje achter ons huis

Alleen het trailertje dus, de boot dobbert tussen de eendjes in een haventje.
.
Enkele jaren geleden heeft er tijden lang een aanhangertje op hetzelfde pleintje gestaan, zonder dat daar wat aan gedaan werd en die heeft er dus ook tijden gestaan. De eigenaar woonde niet aan het pleintje, maar een stukje verderop. Of er geklaagd is weet ik niet, maar dat doet niets af aan het feit dat ie er lang heeft gestaan.

Nu staat mijn trailer er dus, voorzien van een mooi glimmend slot . Eerst aan een boom, totdat de nieuwe bewoner ging klagen over het ding en sinds een kleine week nu heeft ie een innige vriendschap ontwikkeld met een lieve lantaarnpaal een paar meter verderop. Ze straalt van blijdschap, zo blij is ze!

In principe staat de trailer niemand in de weg, veroorzaakt geen verkeershinder, maar toch wordt er geklaagd over het uitzicht. Jaja, de luttele minuten dat de mensen in de woonkamer naar buiten kijken, staat ie er prinsheerlijk te staan als speeltoestel voor de kinderen. Nu zul je denken, dat is leuk voor de kinderen, maar zelfs mensen zonder kinderen klagen erover, omdat de kinderen wel eens met d'r kleine vingetjes ergens klem ofzo kunen gaan zitten.
(Lieve papa's en mama's, is het wellicht een idee om de kinders uit te leggen dat een boottrailer of aanhanger geen speelgoed is, en dat ze van andermans spullen of moeten blijven?)

Als ik 'm niet weg haal, dan doet een andere buurman het wel, zegt ie al dreingend, dus het zou me niets verbazen als binnenkort na een lange tijd van afwezigheid in de hele wijk weer een keer een busje dat de gele bonnenboekjes van onze blauwe vrienden vervoert langs komt. Als je nodig hebt zijn ze er niet, maar als je ze niet nodig hebt, natuurlijk wel

Dat vinden de o zo gezellige buren waarschijnlijk fijn, want we leven tegenwoordig in een cultuurtje waar klagen volkssport nummer een is en we elkaar allles zo moeilijk mogelijk moeten maken. Ik moet mn trailertje maar in mn eigen straat neerzetten, want ik betaal er geen wegenbelasting voor en woon in de A-straat, terwijl de trailer achter op het pleintje staat, dat de naam B-pleintje heeft en waar ik mijn hele jeugd gespeeld heb. En laat onze achtertuin nu heel toevallig aan dit pleintje liggen.

Ontopic weer eventjes: ]De vraag!
Volgens de APV apv mag het ding er maar 3 dagen staan. En over deze drie dagen gaat mijn vraag.
- Wanneer gaat de termijn van 3 dagen in? Uiteraard op het moment dat het ding er geplaatst wordt na afwezigheid. Maar, wat nu als ik het ding na die drie dagen even van de plaats haal en bijvoorbeeld 10 centimeter verderop weer neerzet? Dan staat ie dus feitelijk op een andere plek als waar ie nu staat. Of een uurtje of dagje elders zet, en dan weer terugplaats op dezelfde plek? Gaat die termijn van drie dagen dan opnieuw in:P?
Ze staat trouwens niet in een parkeervak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nachtdier op 11-08-2006 23:27:03 ]
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:55:14 #2
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_40727199
Je buren hebben groot gelijk.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:02:56 #3
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40727467
Ja, wettelijk gezien wel. Maar verder is het gewoon gezeik.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

pi_40727501
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:55 schreef Noca het volgende:
Dat om te beginnen, inderdaad.

Waarschijnlijk staat er in de APV zoiets als "niet langer dan drie dagen op wegen binnen de bebouwde kom" en dat geldt dus niet voor een parkeervak o.i.d. maar gewoon binnen de gemeente (of voor zover de APV aangeeft).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:04:51 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40727543
quote:
het is geven en nemen en als je niet bereid bent om te geven moet je lekker op de hei gaan zitten.
From feudal serf to spender.
pi_40727623
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:04 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het is geven en nemen en als je niet bereid bent om te geven moet je lekker op de hei gaan zitten.
Met je trailer....
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:08:12 #7
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40727655
ik zit al op de Hei...de

Inderdaad geven en nemen. De buren die zeiken, die hebben kinderen, die dus 3 keer per dag om de bal komen vragen als ze 'm weer eens in de tuin hebben geschopt. Misschien moeten we inderdaad maar kappen die terug te geven. Goed idee!

vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:13:44 #8
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_40727831
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:04 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Daar kun je je trailer tenminste kwijt.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:15:35 #9
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40727900
Goed, nu even ontopic. Die trailer wil ik daar toch weg hebben, maar niet per direct.

Als ik m nu om de twee dagen van plek verwissel, wat dan? Gaat die nieuwe termijn van 3 dagen dan weer opnieuw in?

vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:16:15 #10
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40727915
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:13 schreef Noca het volgende:

[..]

Daar kun je je trailer tenminste kwijt.
En krijg je een boete voor het parkeren in het groen:(

pi_40727937
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:15 schreef Nachtdier het volgende:
Goed, nu even ontopic. Die trailer wil ik daar toch weg hebben, maar niet per direct.

Als ik m nu om de twee dagen van plek verwissel, wat dan? Gaat die nieuwe termijn van 3 dagen dan weer opnieuw in?
Hoe wisselen? Gewoon 20 meter verplaatsen? In dat geval had ik al gepost dat dat waarschijnlijk niet gaat werken, maar dat ligt aan de letterlijke tekst van de APV.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:17:50 #12
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_40727963
quote:

Het gaat dus alleen om de trailer?
Je zou in de tussentijd ook op zoek gaan naar een plek waar je hem bijvoorbeeld onder dak kan zetten. Worden je buren blij van en je trailer denk ik ook.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:19:53 #13
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40728025
quote:

nee, wat denk je zelf man?

Hij moet in een schuur of op je eigen terrein staan. Lijkt me duidelijk. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken. Een reactie als: dan ga ik die bal ook niet meer teruggeven zegt al genoeg. Grow up.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:24:47 #14
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40728195
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:19 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

nee, wat denk je zelf man?

Hij moet in een schuur of op je eigen terrein staan. Lijkt me duidelijk. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken. Een reactie als: dan ga ik die bal ook niet meer teruggeven zegt al genoeg. Grow up.
Ik ben volwassen, maar dank je.
Lees even waarom ik dat zeg. Omdat ikhet puur gezeik vind van die lui en om het stukje 'geven en nemen'.

Hoe doen aannemers dat dan bijvoorbeeld. Die moeten dr aanhanger ook ergens laten staan.
En, aanhangers op kenteken? Die zullen waarscijnlijk wel wegenbelasting moeten betalen,of niet?

vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:25:51 #15
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40728231
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoe wisselen? Gewoon 20 meter verplaatsen? In dat geval had ik al gepost dat dat waarschijnlijk niet gaat werken, maar dat ligt aan de letterlijke tekst van de APV.
Zoiets, dan staat ie niet meer telkens op dezelfde plek geparkeerd...

pi_40729019
Is er genoeg parkeerplek op dat pleintje?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:53:28 #17
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40731195
Ja, op zich wel. Af en toe is het krap, maar 9 van de 10 keer is er volop ruimte.

Daarbij heb ik 'm zo gestald dat ie geen ruimte in beslag neemt, waar normaal auto's kunnen staan.

En, het gaat enkel om het trailertje! Met boot hebben ze terecht klachten, maar die dobbert in een haventje!

zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:15:15 #18
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40731893
Morgen een foto wellicht.

pi_40735485
Kan je niet het beste gewoon even op die buren afstappen en onder het genot van een lekker drankje een en ander netjes uitpraten, eventueel onder het mom dat je hem inderdaad liever meteen weg zou halen, maar dat je met wat ruimtegebrek tijdelijk zit, doe ze vervolgens een redelijk voorstel qua termijn dat ie er nog staat en bedank ze voor hun geduld met een bloemetje ofzo?

Gewoon onderling oplossen dus, i.p.v. kinderachtig tegenover elkaar te gaan doen?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:39:47 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40736675
bij verplaatsen gaat de termijn opnieuw in, maar 10cm kan worden gezien als niet verplaatst ; verder kan de eigenaar van een trailer niet worden bekeurd op aanwijzing van verhalen van buren, de verbalisanten moeten het daadwerkelijk van jou horen dat het zo is of zelf constateren.

ik raad je echter aan een goedkope stalling te vinden voor het ding; er zijn genoeg plaatsen waar je dat voor paar honderd euro per jaar kunt doen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:17:34 #21
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40738597
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:39 schreef dr.dunno het volgende:
bij verplaatsen gaat de termijn opnieuw in, maar 10cm kan worden gezien als niet verplaatst ; verder kan de eigenaar van een trailer niet worden bekeurd op aanwijzing van verhalen van buren, de verbalisanten moeten het daadwerkelijk van jou horen dat het zo is of zelf constateren.

ik raad je echter aan een goedkope stalling te vinden voor het ding; er zijn genoeg plaatsen waar je dat voor paar honderd euro per jaar kunt doen.
Goedkope stalling vinden ben ik al mee bezig. Kom nu uit op 30 euro per maand. Voor een trailertje dat minder dan een jaar stalling heeft gekost, vind ik dat een hoop geld.

Maar, jij zegt dat bij het verplaatsen de termijn opnieuw in gaat. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik m zolang ik nog geen stalling heb af en toe van plaats verwisselen. Er is altijd wel iemand die zeikt, helaas.

pi_40740117
quote:
pi_40740465
Hij staat gewoon in de weg. De regel in de plaatselijke verordening is ooit bedacht door de wildgroei van caravans in sommige gebieden, waardoor het straatbeeld verpest werd en de parkeerplaatsen door caravans werden ingenomen. Het staat gewoon niet erg netjes, zo'n aanhangwagen op straat (pleintjes en parkeervlakken maken deel uit van de openbare weg, dus daar is de APV op van toepassing).

Kijk of je het ding op eigen terrein (in de tuin, bijvoorbeeld) of bij een kennis kan onderbrengen, want het is terecht van je buren dat ze klagen... Voor 'n weekje is zo'n trailer niet zo'n probleem, maar je buren moeten vast bijna het hele jaar tegen het ding aan kijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40742618
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 12:17 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Goedkope stalling vinden ben ik al mee bezig. Kom nu uit op 30 euro per maand. Voor een trailertje dat minder dan een jaar stalling heeft gekost, vind ik dat een hoop geld.

Maar, jij zegt dat bij het verplaatsen de termijn opnieuw in gaat. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik m zolang ik nog geen stalling heb af en toe van plaats verwisselen. Er is altijd wel iemand die zeikt, helaas.
Maar daar had je van te voren over na moeten denken.
Nu vind je je buren een stelletje zeikerds, maar als het andersom was geweest?
Geef hier maar geen antwoord op, aangezien je nu een boottrailertje heb zal je hier toch een gekleurd antwoord op geven.
pi_40742755
Toen ik de TT las dacht ik "Dat is iemand die vind dat hij zeikburen heeft, en wilt ze nu van iets betichten", ik had gelijk
Garage huren, vrek, die boottrailer mag daar niet staan, punt
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_40742800
uwens uit de APV van Rotterdam:

Artikel 5.1.6 Caravans, aanhangwagens e.d.
1. Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, camper, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te doen of laten staan;
b. op een door het college aangewezen plaats te doen of laten staan, waar dit naar hun oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en onder a, gestelde verbod.
3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover de Provinciale caravan- en tentenverordening, het Provinciaal wegenreglement of de provinciale landschapsverordening van toepassing is.

Voor het gehele stuk:
http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=148847
pi_40742818
Wettelijk gezien ben je fout, sociaal gezien ook want als jij het mag mag iedereen het en opeens zijn er te weinig parkeerplaatsen.
Parkeer hem anders op eigen terrein, maar of dit mag weet ik niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40742857
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:23 schreef longinus het volgende:
Wettelijk gezien ben je fout, sociaal gezien ook want als jij het mag mag iedereen het en opeens zijn er te weinig parkeerplaatsen.
Parkeer hem anders op eigen terrein, maar of dit mag weet ik niet.
Ook op eigen terrein geld de apv, tenminste als het voertuig vanaf de straat te zien is.
pi_40744396
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:24 schreef klipper het volgende:

[..]

Ook op eigen terrein geld de apv, tenminste als het voertuig vanaf de straat te zien is.
Mooi, kan ik de overburen aangeven die hun kutcaravan al weken in hun tuin hebben staan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:28:01 #30
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40746470
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:21 schreef Vampess het volgende:
Toen ik de TT las dacht ik "Dat is iemand die vind dat hij zeikburen heeft, en wilt ze nu van iets betichten", ik had gelijk
Garage huren, vrek, die boottrailer mag daar niet staan, punt
Tss, toen ik je reactie las, dacht ik, dat is waarschijnlijk een even grote zeikerd als dat buurmens van me. Ik denk dat ik daar wel gelijk in heb. Als ik echt zo'n vrek had geweest, had ik niet eens het bootje gekocht. Bij een bootje komt ook een ligplaats he?

Het gaat er mij om, dat er best wat geven en nemen mag zijn. Dat ding blijft er niet permanent staan, omdat ik ook wel weet dat een trailer stallen daar niet gewenst is. Maar om direct te gaan zeiken en dreigen na een paar dagen, vind ik wel wat ver gaan. Het ding staat netter dan menig auto geparkeerd, maar om de auto's zeiken ze niet, want daarvan hebben ze er zelf vijf..

pi_40746608
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:28 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Als ik echt zo'n vrek had geweest, had ik niet eens het bootje gekocht. Bij een bootje komt ook een ligplaats he?
Dat zegt niets, het bootje is voor je plezier en daar ben je best bereid om geld aan uit te geven.
Maar het stallen van je trailer kost geld en daar beleef je geen plezier aan.
Dus je kan best gericht een vrek zijn.

Anders had je van te voren alles wel geregeld, dus je boot de trailer en de stalling.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:00:11 #32
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_40749557
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat zegt niets, het bootje is voor je plezier en daar ben je best bereid om geld aan uit te geven.
Maar het stallen van je trailer kost geld en daar beleef je geen plezier aan.
Dus je kan best gericht een vrek zijn.

Anders had je van te voren alles wel geregeld, dus je boot de trailer en de stalling.
Niet eens, trailer wordt af en toe gebruikt voor het bootje en daarmee dus ook voor plezier.

zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:26:00 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40750310
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:24 schreef klipper het volgende:

[..]

absoluut niet wat betreft het parkeren gedeelte ; parkeren is per definitie een handeling conform de wegen- en verkeerswet en die is in beginsel alleen van toepassing op de openbare weg.

verder zal het voor een college lastig zijn om aan te tonen dat het schadelijk is voor het aanzien van de stad, zoals in die apv van rotterdam staat, als het ding niet voor een openbaar gebouw staat, een winkelcentrum, etc. maar gewoon een woning.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_40793567
Als ze bij mij voor de deur een trailer zouden plaatsen zou ik er toch ook niet blij mee zijn als zo'n ding er de hele zomer staat. Volgens mij moet je gewoon een stalling regelen, dat doe je in de winter ook neem ik aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door fietsmiep op 14-08-2006 13:42:05 (typfout) ]
pi_40794334
Typisch een gevalletje van 'als iedereen dat doet...'
Jouw trailertje staat niemand in de weg - vind jij.
Maar de regels zijn er ... ook voor jou.
Om de doodeenvoudige reden dat als jij je trailer permanent op straat zet, de overbuurman dit als reden gaat aangrijpen om een paar tientjes voor de caravanstalling in eigen zak te houden.

Onder het motto 'hij een trailer, ik een caravan' komt de straat dus vol met allerlei voertuigen die daar feitelijk gestald staan en niet dagelijks gebruikt worden.
En daar is de straat niet voor ontworpen. Als jij in zo'n straat wilt wonen moet je de gemeenteraad ingaan en voor grotere straten zorgen.
Die regel, die is er dus óf voor niemand, óf voor iedereen.
Jouw situatie valt in de laatste categorie.

En inderdaad: Een bootje, trailer, nummerplaat voor trailer en ligplaats voor de boot kon je allemaal wel regelen. Toevallig zijn die allemaal in jouw eigen belang; maar een stalling voor de trailer komt nu ineens als verrassing en is nog steeds niet geregeld.
pi_40794481
vind ook dat de buren niet zeiken, maar groot gelijk hebben!
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_40794558
Als er in goed overleg niks meer mogelijk is, kom je bij de wet/apv uit, en dan trek je aan het kortste eind. Als ik het goed lees, zijn er al meerdere mensen die er iets over gezegd hebben/geklaagd hebben? Dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen, en gewoon stalling voor dat ding zoeken. Misschien kan je nog iets van een overgangstermijn afspreken, maar zo te horen is dat station al gepasseerd..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_40796023
Buren hebben inderdaad gelijk, ons overburen zijn beetje van die types zoals jij. Te lui / krenterig om een stalling te huren dus staat hun caravan ongeveer een maand voor de daadwerkelijk vakantie voor de deur, waarna ze er nog eens 3 á 4 weken over doen om dat ding te verwijderen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:46:31 #39
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_40796268
Kun je dat trailertje niet op je oprit zetten en je auto op dat pleintje?
Dan is het probleem opgelost lijkt mij.
pi_40796460
Hoe vaak gebruik je een trailer als je bootje een ligplaats heeft? In de winter zal ie wel het dok inmoeten; kan dat niet gewoon bij de jachthaven? Dan kan je je trailer verkopen, en is je probleem ook opgelost..
Big dick.
pi_40801582
Ik woon aan het water en wij worden echt super gek van al die gasten die hun trailer hier een paar dagen laten staan. Wegslepen is een passende oplossing. Waarom zet je je trailer niet gewoon bij de haven neer. Of huur een garage.
pi_40802072
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

absoluut niet wat betreft het parkeren gedeelte ; parkeren is per definitie een handeling conform de wegen- en verkeerswet en die is in beginsel alleen van toepassing op de openbare weg.

verder zal het voor een college lastig zijn om aan te tonen dat het schadelijk is voor het aanzien van de stad, zoals in die apv van rotterdam staat, als het ding niet voor een openbaar gebouw staat, een winkelcentrum, etc. maar gewoon een woning.
Uit de toelichting van de APV van rotterdam:
Hierbij word een verschil gemaakt tussen zichtbaar en niet zichtbaar vanaf de openbare weg..

Toelichting artikel 5.1.6:
Artikel 5.1.6, eerste lid, onder a, richt zich tegen het langer dan nodig parkeren van caravans, kampeerwagens e.d. op de weg. Het excessieve van het hier bedoelde parkeren is in de eerste plaats gelegen in het buitensporige gebruik van parkeerruimte dat daarmee gepaard gaat. Daarnaast is dat het ontsieren van het uiterlijk aanzien van de gemeente. Het parkeren op ten hoogste drie (achtereenvolgende) dagen wordt niet verboden, opdat de betrokkene de gelegenheid zal hebben zijn kampeerwagen of caravan voor een te ondernemen reis gereed te maken, respectievelijk na de reis op te ruimen. Het verplaatsen van een caravan, kampeerwagen, e.d. op de weg binnen de genoemde drie-dagen termijn naar een plek in de onmiddellijke omgeving van de "oude parkeerplek" heeft niet tot gevolg, dat opnieuw een drie-dagentermijn gaat lopen.

Artikel 5.1.6, eerste lid, onder b, richt zich tegen het ontsieren van het uiterlijk aanzien van de gemeente door het doen of laten staan van caravans e.d. elders dan op de weg in de zin van de WVW. Het gaat hier vooral om situaties, waarin particulieren hun caravan e.d. lange tijd (soms het hele jaar) op eigen terrein laten staan op een zodanige wijze, dat dat voor een ieder vanaf de openbare weg zichtbaar is. Deze wijze van parkeren kan ontsierend zijn.
pi_40802527
Ik heb zelf een schijthekel aan die lui die hun aanhangers en caravans (boottrailers heb ik gelukkig nog niet in mijn straat gezien) plaatsen. Er wonen hier in de straat ook van die mensen: 14 dagen voor de vakantie word die kut (of kip) caravan al opgehaald en staat hier de toch al schaarse parkeerplekken in te nemen. Dan gaan ze 3 weken op vakantie en daarna staat dat klotending hier weer 1 of 2 weken op de parkeerplaats. Dat iemand een caravn die uit de stalling komt wil schoonmaken en dat ding staat daarom 2 of 3 dagen hier heb ik geen probleem mee maar niet 2 weken voor ze op vakantie gaan en een week erna. Die mensen zijn niet de enigen er staan nog 2 van die caravans hier in de straat. En ik krijg een bon als ik de auto op de stoep parkeer omdat er geen parrkeerplek meer is.

En je vraag ten aanzien van de APV: met 10 cm verplaatsen kom je er waarschijnlijk niet. Hier in Groningen is het zo dat dat ding minstens 200 meter verplaatst moet worden (ze zullen wel door schade en schande wijs zijn geworden).
pi_40805896
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:47 schreef mjb44 het volgende:
Ik heb zelf een schijthekel aan die lui die hun aanhangers en caravans (boottrailers heb ik gelukkig nog niet in mijn straat gezien) plaatsen. Er wonen hier in de straat ook van die mensen: 14 dagen voor de vakantie word die kut (of kip) caravan al opgehaald en staat hier de toch al schaarse parkeerplekken in te nemen. Dan gaan ze 3 weken op vakantie en daarna staat dat klotending hier weer 1 of 2 weken op de parkeerplaats. Dat iemand een caravn die uit de stalling komt wil schoonmaken en dat ding staat daarom 2 of 3 dagen hier heb ik geen probleem mee maar niet 2 weken voor ze op vakantie gaan en een week erna. Die mensen zijn niet de enigen er staan nog 2 van die caravans hier in de straat. En ik krijg een bon als ik de auto op de stoep parkeer omdat er geen parrkeerplek meer is.

En je vraag ten aanzien van de APV: met 10 cm verplaatsen kom je er waarschijnlijk niet. Hier in Groningen is het zo dat dat ding minstens 200 meter verplaatst moet worden (ze zullen wel door schade en schande wijs zijn geworden).
Voor Rotterdam waar volgens de profiel de TS woont:

Het verplaatsen van een caravan, kampeerwagen, e.d. op de weg binnen de genoemde drie-dagen termijn naar een plek in de onmiddellijke omgeving van de "oude parkeerplek" heeft niet tot gevolg, dat opnieuw een drie-dagentermijn gaat lopen.
pi_41618580
Man pleur dat ding op je oprit en je bent er van af lukt dit niet rij naar het dichtsbijzijnde voetbal veld en laat hem daar staan.
Als je het apparaat niet gebruikt verkoop hem dan heb je ook nog wat geld.

Gewoon doen wat je buren zeggen opzouten met dat ding.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:06:53 #46
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_41635151
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:22 schreef klipper het volgende:
uit de APV van Rotterdam:....
http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=148847
Ik zag dat iig caravans in Rotterdams eerst een waarschuwingssticker krijgen 'weghalen binnen 3 dagen want anders".
pi_41635892
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:24 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Hoe doen aannemers dat dan bijvoorbeeld. Die moeten dr aanhanger ook ergens laten staan.
En, aanhangers op kenteken? Die zullen waarscijnlijk wel wegenbelasting moeten betalen,of niet?
Aannemers vragen ontheffingen aan bij de gemeente.
  Redactie Frontpage zaterdag 9 september 2006 @ 00:37:16 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41636062
Ik vind trailers, aanhangwagens en caravans erg irritant op de toch al schaarse parkeerplaatsen. Dus oprotten ermee.
pi_41642147
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:31 schreef obertop het volgende:

[..]

Aannemers vragen ontheffingen aan bij de gemeente.
En betalen daar dan ook voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')