Hoi,
Tijdje geleden een bootje met boottrailer gekocht en deze staat sinds die tijd dus prinsheerlijk te genieten van het Hollandse weer op het pleintje achter ons huis
Alleen het trailertje dus, de boot dobbert tussen de eendjes in een haventje.
.
Enkele jaren geleden heeft er tijden lang een aanhangertje op hetzelfde pleintje gestaan, zonder dat daar wat aan gedaan werd en die heeft er dus ook tijden gestaan. De eigenaar woonde niet aan het pleintje, maar een stukje verderop. Of er geklaagd is weet ik niet, maar dat doet niets af aan het feit dat ie er lang heeft gestaan.
Nu staat mijn trailer er dus, voorzien van een mooi glimmend slot
![]()
. Eerst aan een boom, totdat de nieuwe bewoner ging klagen over het ding en sinds een kleine week nu heeft ie een innige vriendschap
![]()
ontwikkeld met een lieve lantaarnpaal een paar meter verderop. Ze straalt van blijdschap, zo blij is ze!
In principe staat de trailer niemand in de weg, veroorzaakt geen verkeershinder, maar toch wordt er geklaagd over het uitzicht. Jaja, de luttele minuten dat de mensen in de woonkamer naar buiten kijken, staat ie er prinsheerlijk te staan als speeltoestel voor de kinderen. Nu zul je denken, dat is leuk voor de kinderen, maar zelfs mensen zonder kinderen klagen erover, omdat de kinderen wel eens met d'r kleine vingetjes ergens klem ofzo kunen gaan zitten.
(Lieve papa's en mama's, is het wellicht een idee om de kinders uit te leggen dat een boottrailer of aanhanger geen speelgoed is, en dat ze van andermans spullen of moeten blijven?) Als ik 'm niet weg haal, dan doet een andere buurman het wel, zegt ie al dreingend, dus het zou me niets verbazen als binnenkort na een lange tijd van afwezigheid in de hele wijk weer een keer een busje dat de gele bonnenboekjes van onze blauwe vrienden vervoert langs komt. Als je nodig hebt zijn ze er niet, maar als je ze niet nodig hebt, natuurlijk wel
Dat vinden de o zo gezellige buren
![]()
waarschijnlijk fijn, want we leven tegenwoordig in een cultuurtje waar klagen volkssport nummer een is en we elkaar allles zo moeilijk mogelijk moeten maken. Ik moet mn trailertje maar in mn eigen straat neerzetten, want ik betaal er geen wegenbelasting voor en woon in de A-straat, terwijl de trailer achter op het pleintje staat, dat de naam B-pleintje heeft en waar ik mijn hele jeugd gespeeld heb. En laat onze achtertuin nu heel toevallig aan dit pleintje liggen.
Ontopic weer eventjes: ]De vraag!Volgens de APV apv mag het ding er maar 3 dagen staan. En over deze drie dagen gaat mijn vraag.
- Wanneer gaat de termijn van 3 dagen in? Uiteraard op het moment dat het ding er geplaatst wordt na afwezigheid. Maar, wat nu als ik het ding na die drie dagen even van de plaats haal en bijvoorbeeld 10 centimeter verderop weer neerzet? Dan staat ie dus feitelijk op een andere plek als waar ie nu staat. Of een uurtje of dagje elders zet, en dan weer terugplaats op dezelfde plek? Gaat die termijn van drie dagen dan opnieuw in:P?
Ze staat trouwens niet in een parkeervak.
[ Bericht 6% gewijzigd door Nachtdier op 11-08-2006 23:27:03 ]