Damn, ik kan me die grap ook nog herinneren. (acht jaar geleden dat ik hem gelezen heb)quote:
Uhuh!quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:28 schreef speknek het volgende:
Damn, ik kan me die grap ook nog herinneren. (acht jaar geleden dat ik hem gelezen heb)
Soul Music toch?
Wintersmithquote:Op maandag 2 oktober 2006 10:23 schreef Napalm het volgende:
Blijbkaar is er een nieuw boek uit; Winterspring over "Tiffanny".. Althans, dat viel zaterdag in mijn boodschappentas
Listening Monksquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Uhuh!.
Het onderwerp leent zich ook heerlijk voor verwijzingen naar 'onze wereld'.
Imp die zich Buddy (Holly) gaat noemen, 'Music with Rocks in it' (Rock'n'roll), "Are you sure you're not elvish?" (Elvis), etc etc.
Lekker flauw..
Je hoeft ze niet in volgorde te lezen hoor. Als je de verhaallijnen maar in volgorde leest. The Last Hero is een beetje een buitenbeentje, omdat het 2 van de 3 verhaallijnen combineert (Watch + Wizards). Maar je kunt vervolgens gewoon (bijvoorbeeld) Monstrous Regiment of Going Postal lezen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:08 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb de boeken op volgorde gelezen, dat ligt al een tijdje stil want ik mis The last hero nog en ik wil niets overslaan. En ik heb al sinds augustus 2005 geen boeken meer gekocht omdat ik nog zoveel thuis heb liggen wat ik eerst uit moet lezen van mezelfIk moet maar eens achter The last hero aan, daarna kan ik lekker de rest lezen (al moet ik alles vanaf Night watch nog wel kopen)
Ik dacht dat de gangbare mening hier was dat zijn nieuwste boeken uiterst teleurstellend waren. Maar ik begrijp hieruit dat ik ze ondanks de matige covers toch eens moet halen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Going Postal, denk ik, hoewel Monstrous Regiment ook wel aardig is. Een knappe vertaling van Pratchett van WO 1 naar Discworld.
Ze gaan op en neer. Vergeleken bij Nightwatch is Monstrous Regiment een draak qua verhaal. Maar de vertaling door Terry van de waanzin van oorlog is wel knap. Going Postal en Thud! zijn me in positieve zin zeker wel opgevallen. Het lijkt alsof hij een beetje door het dal is.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:59 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik dacht dat de gangbare mening hier was dat zijn nieuwste boeken uiterst teleurstellend waren. Maar ik begrijp hieruit dat ik ze ondanks de matige covers toch eens moet halen?
Hij houdt dat open. Aan het eind van Going Postal is Vetinari bezig om de Munt te reorganiseren. Het feit dat de eerste kandidaat die hij de baan aanbood liever 'de deur' nam, zal hem vast niet stoppenquote:Trouwens de beurs als onderwerp van satire in een discworld, zou toch eens de revu moeten passeren. Vooral als je kijkt hoe creatief Prachtett omging met het verzekeringswezen.
op wiki staat daar wat over, ik maak er maar een spoiler van zodat ik niemand boos maakquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij houdt dat open. Aan het eind van Going Postal is Vetinari bezig om de Munt te reorganiseren. Het feit dat de eerste kandidaat die hij de baan aanbood liever 'de deur' nam, zal hem vast niet stoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem ook al thuis liggen. En dat terwijl ik 'Hat full of sky' ook nog steeds moet lezenquote:
Gisteren uit gelezen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |