Ik zit er aan te denken om een domeinnaam te registeren van mijn eigen naam, voor + achternaam that is.
Alleen ben ik er nog niet helemaal over uit of ik het wel of niet moet doen. Ik wil de voor- en nadelen op een rijtje zetten en zo bepalen of het verstandig is om een dergelijke .nl domeinnaam te laten registeren.
Kosten van registratie + hosting maken me overigens niet uit, daar gaat het me niet om.
Voordelen zijn bv: ik moet steeds vaker bij instanties of bij lidmaatschappen m'n emailadres geven, en ik denk dat dit in de toekomst alleen maar meer wordt. Een emailadres als mail@[eigennaam].nl is dan heel voor de hand liggend. Ik heb een domein die altijd kut wordt begrepen, verwarring allom dus. Da's 1 voordeel.
Ander voordeel is dat je een uniek domein hebt waar je info over jezelf kan, wat ik overigens niet zou doen, ik hou niet van dergelijke 'mijn homepagina' sites.
Een groot nadeel is dat na een geruime tijd en ik het emailadres intensiever ga gebruiken het domeinnaam natuurlijk vaker omhoogkomt in google. Connecties met abonnementen en sites ed zijn makkelijker met mij als persoon te leggen, ik verlies dus een stuk anonimiteit op internet. Dat vind ik een groot nadeel en daarom ben ik er nog niet over uit.
Misschien dat jullie meer voor- en nadelen hebben van het hebben van een eigen naam domeinnaam?