abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:31:18 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40708461
Folks,

Zou je documentaires zoals:

- The Power of Nightmares (9.2/10)
- Why We Fight (8.2/10)
- The Trials of Henry Kissinger (7.8/10)

...links kunnen noemen?

En zo ja, wat zijn dan vergelijkbare rechtse documentaires?

Of bestaan rechtse documentaires niet omdat journalisten per definitie links zijn?

Thanks!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40708707
Ze zullen vast wel bestaan, maar die zullen nooit te zien zijn bij de Nederlandse Publieke Omroepen. Een extreem-links portret van dictator Chavez is overigens geen enkel probleem. NOS items over Cuba waarin tien 'willekeurige' Cubanen worden ondervraagd en alle tien razend enthousiast zijn over dictator en mensenrechtenschende Castro is ook geen probleem. Complete documantaire serie's van Michael Moore bij de NPS, ook geen probleem.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:45:47 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40708754
Prima, okay, slechte zaak, MAAR, waar zijn dan die rechtse documentaires? Die moeten dan toch genoemd worden op bijvoorbeeld de IMDB, of te downloaden dan wel te bestellen zijn?

Anyone?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:49:39 #4
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_40708906
Farenhype 9/11 is een tegenhanger van de "documentaire" Farenheit 9/11 van Michael Moore.

Beiden zijn naar mijn mening propaganda.

Fahrenhype 9/11 (4.9/10)

Dit is eigenlijk de enige documentaire die ik als rechts zou bestempelen, er zijn waarschijnlijk nog genoeg politiek beinvloedde documentaires van Discovery Channel, National Geographic en History Channel maar daar weet ik zo uit mijn hoofd geen voorbeeld van te noemen.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:49:40 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40708907
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:42 schreef Tikorev het volgende:
Ze zullen vast wel bestaan, maar die zullen nooit te zien zijn bij de Nederlandse Publieke Omroepen. Een extreem-links portret van dictator Chavez is overigens geen enkel probleem. NOS items over Cuba waarin tien 'willekeurige' Cubanen worden ondervraagd en alle tien razend enthousiast zijn over dictator en mensenrechtenschende Castro is ook geen probleem. Complete documantaire serie's van Michael Moore bij de NPS, ook geen probleem.

Hou toch op. Je hebt nog nooit, nergens kunnen bewijzen dat dit zo is. En als het je zo dwars zit, doe er dan wat aan. Marktwerking en zo? Als er (volgens jou) geen rechtse PO is, zal er wel geen behoefte aan zijn, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40709738
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hou toch op. Je hebt nog nooit, nergens kunnen bewijzen dat dit zo is. En als het je zo dwars zit, doe er dan wat aan. Marktwerking en zo? Als er (volgens jou) geen rechtse PO is, zal er wel geen behoefte aan zijn, he?
Feit is dat de aanwezigheid van een staatsomroep nou niet het schoolvoorbeeld is van een volledig vrije informatiemarkt.
pi_40709770
quote:

[..]

[afbeelding]

De cijfers (opinieonderzoek, empirische statitieken) bewijzen het anders wel .
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:27:23 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40709860
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:25 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Laat maar zien, dat die bewijzen dat de NOS geen rechtse onderwerpen uitzendt of stelselmatig rechtse zaken blokkeert, dan wel frustreert. Dat kun je van zijn lang zal ze leven niet bewijzen. Ook niet met empirische statistieken. Het is gewoon weer ouderwets gehuil van Tikorev over zijn stokpaardje. Net als hier, trouwens, waar hij weer hetzelfde riedeltje afdraait.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40710165
Goed topic!

Maar er zijn echt wel rechtse docu's hoor.

Alleen als ik die opnoem, dan word ik vast gelijk weer met de 'law van ene huppel-de-pup' om de oren geslagen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:39:49 #10
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40710268
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:36 schreef Nuoro het volgende:
Goed topic!

Maar er zijn echt wel rechtse docu's hoor.

Alleen als ik die opnoem, dan word ik vast gelijk weer met de 'law van ene huppel-de-pup' om de oren geslagen.
Sorry, ik heb niets aan "er zijn echt wel", ik wil titels, NU !

Opnoemen, volgaarne.
pi_40710322
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:31 schreef Hallulama het volgende:
Folks,

Zou je documentaires zoals:

- The Power of Nightmares (9.2/10)
- Why We Fight (8.2/10)
- The Trials of Henry Kissinger (7.8/10)

...links kunnen noemen?

En zo ja, wat zijn dan vergelijkbare rechtse documentaires?

Of bestaan rechtse documentaires niet omdat journalisten per definitie links zijn?

Thanks!
Ik zit niet zo goed in documentaires, maar dit is een goeie site die documentaires over 'de multicultuur' verzamelt. De site zelf is uitgesproken anti-multicultuur ( 'rechts' zo je wil), maar het multimedia-archief is neutraal van toon en zeer verzorgd. Neus er eens rond! http://media.multikulkrant.net/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40710427
quote:

[..]

Als er (volgens jou) geen rechtse PO is, zal er wel geen behoefte aan zijn, he?
Hoezo niet? Ik denk dat als een rechtse organisatie, net zoals bijvoorbeeld de NPS, miljoenen euro's belastinggeld zouden krijgen om rechtse televisie te maken, zonder dat ze ook maar één betalend lid zouden hebben, dan was er al lang een rechtse PO geweest.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:45:01 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40710439
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:41 schreef sigme het volgende:

Ik zit niet zo goed in documentaires, maar dit is een goeie site die documentaires over 'de multicultuur' verzamelt. De site zelf is uitgesproken anti-multicultuur ( 'rechts' zo je wil), maar het multimedia-archief is neutraal van toon en zeer verzorgd. Neus er eens rond! http://media.multikulkrant.net/
Hmmm, het enige dat ik daar zie is gezeik over buitenlanders, eigen volk eerst, etc.

Daar word ik een beetje simpel van.
pi_40710511
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Laat maar zien, dat die bewijzen dat de NOS geen rechtse onderwerpen uitzendt of stelselmatig rechtse zaken blokkeert, dan wel frustreert.
Charles Groenhuijzen, om maar wat op te noemen.
pi_40710548
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:45 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hmmm, het enige dat ik daar zie is gezeik over buitenlanders, eigen volk eerst, etc.

Daar word ik een beetje simpel van.
Huh

Kom je wel in het media-archief terecht?
Daar staan domweg alle documentaires over de multi-cultuur die in NL zijn uitgezonden. De meeste zijn -als je het zo wil zien- onversneden 'links' van opzet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40710557
Zijn er toevallig ook documentaires die pro-kapitalisch van toon zijn?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:49:54 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40710589
Jullie kapen de topic heren, dames, ik zoek slechts rechtse documentaires, gaarne, dank u wel.

De discussie over de publieke omroepen mag elders worden voortgezet

OpenYourMind en Sigme, bedankt alvast voor jullie bijdragen tot nu toe.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:50:11 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40710597
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:48 schreef Transvaal het volgende:
Juist, precies, dat lijkt me ook ERG interessant!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:51:15 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40710624
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:48 schreef sigme het volgende:

Kom je wel in het media-archief terecht?
Daar staan domweg alle documentaires over de multi-cultuur die in NL zijn uitgezonden. De meeste zijn -als je het zo wil zien- onversneden 'links' van opzet.
Ik had 't over de waslijst van filmpjes die ik direct op de eerste pagina tegenkwam, of is die lijst niet representatief voor de rest van de site?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:51:23 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40710631
Alles van de EO is rechts, alles van de TROS, alle amerikaanse sitcoms, docus, films, nieuwsberichten, allemaal rechts

[ Bericht 8% gewijzigd door Aoristus op 11-08-2006 14:05:54 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_40710657
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:25 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Daar ben ik dan wel benieuwd naar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40711080
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik had 't over de waslijst van filmpjes die ik direct op de eerste pagina tegenkwam, of is die lijst niet representatief voor de rest van de site?
Het is jammer dat er niet meer bijstaat wie de documentaire heeft uitgezonden (dat stond er eerder wel bij). Maar het zijn gewone, normale documentaires die op de Nederlandse tv zijn uitgezonden. Er is niet geselecteerd op links- of rechtsheid, kritiek op multikul of juist op allochtoonknuffelgehalte. Alleen maar op onderwerp: alles gaat over 'multicultuur', en dan vrij breed.

Laat je niet afleiden door de indruk die de verzameling titels maakt - dat krijg je als je een verzameling documentaires over dit onderwerp onder elkaar zet. Het zijn gewoon de originele titels van de programma's, met de neutrale tekst erbij. Leg er geen positieve of negatieve lading in, daarmee doe je de makers van de documentaires tekort.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:03:28 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40711121
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:02 schreef sigme het volgende:

Het is jammer dat er niet meer bijstaat wie de documentaire heeft uitgezonden (dat stond er eerder wel bij). Maar het zijn gewone, normale documentaires die op de Nederlandse tv zijn uitgezonden. Er is niet geselecteerd op links- of rechtsheid, kritiek op multikul of juist op allochtoonknuffelgehalte. Alleen maar op onderwerp: alles gaat over 'multicultuur', en dan vrij breed.
Fair enough, I'll check it out, thank you miss!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:07:12 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40711262
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:48 schreef Transvaal het volgende:
Make mine Freedom.
Ik ga naar huis.
pi_40711462
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')