abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41816172
http://www.ernestjones.co(...)06/N/54+90+84/?No=18

Da's de verlovingsring die ik mijn vrouw voor de verloving heb gegeven, maar dan de twee-diamant-versie. Ook Ernest & Jones!
pi_41819079
mooie ringen cattie & beaker! en die verlovingsring van suerte vind ik ook erg sjiek! (sorry Iamredleader, die van jou vind ik echt vreselijk. ).

amaranta, wij hebben wel gewoon 2 dezelfde ringen (afgezien van de maat ). heel simpel, daar hou ik van. en ik heb 'm inderdaad gewoon altijd om hoor. (ik draag 'm ook links trouwens cattie, vond ik ook veel meer de trouwkant. officieel schijnt 't iets katholieks te zijn om 'm links te dragen.
  donderdag 14 september 2006 @ 23:10:03 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41819251
Wij zijn ook linksdragend.
Ik heb een andere ring die alleen rechts kan en dus ging de trouwring om links. Maar idd schijnt het niet te 'horen'. Maar daar hadden wij ook maling aan.
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:04:30 #204
58921 Day
You can fly!
pi_41821402
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:39 schreef cattie het volgende:
Ik heb geen digitale foto's van onze ringen samen, dus alleen foto's van mijn ring (die ik net gemaakt heb). De ring van mijn man is geelgoud, gegolfd (dus als je hem neerlegd steunt hij op 2 punten), met geel diamantje erin.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vond het zo leuk om mijn ring te ontwerpen dat ik ter ere van de geboorte van mijn zoon Ive ook een ring ga laten maken.
Aparte ring zeg! Mooi!!!!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_41825398
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:
mooie ringen cattie & beaker! en die verlovingsring van suerte vind ik ook erg sjiek! (sorry Iamredleader, die van jou vind ik echt vreselijk. ).
beetje flauw iemand's keus zo direct en bot af te kraken. Om deze reden ben ik ook zo tegen dat hele ringen gedoe. Vooral hier in de States is de druk voor 'de man' zo groot om, buiten medeweten van de geliefde om, een ring met een zo groot mogelijke (lees Duurste) steen aan te schaffen, en dan die stiekum in een gebakken aardappel of weet ik veel, te verstoppen om haar bij t romantische eten oid te verrassen met de vraag of ze wil trouwen met jou. Blech. Ben voor trouwen hoor, maar ik snap nooit dat t verwacht wordt dat t in wezen vanuit de man moet komen en t enige dat de vrouw hoeft te zeggen, is dus ja of nee. Trouwen beslis je samen, vind ik. Man op knieen = echt niet mijn idee van gelijkwaardigheid.

Om op de ringen terug te komen: zo'n man die zijn meisje wil vragen moet dus meestal, moederziel alleen, erop uit om een ring uit te zoeken voor zijn verloofde. Weet hij veel wat onder 'goede smaak' verstaan wordt door de gemiddelde burger!

Anyway, dit moest ik even van t hart! T is toch zonde om je man drie maanden van zijn hardverdiende salaris te laten besteden aan een stuk steen, waarvan negen van de tien keer de opbrengst gaat naar de financiering van een clandestiene oorlog in een land ver weg van ons bourgeousie bed!
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:amaranta, wij hebben wel gewoon 2 dezelfde ringen (afgezien van de maat ). heel simpel, daar hou ik van. en ik heb 'm inderdaad gewoon altijd om hoor. (ik draag 'm ook links trouwens cattie, vond ik ook veel meer de trouwkant. officieel schijnt 't iets katholieks te zijn om 'm links te dragen.
Echt? Hier in de States draagt IEDEREEN zijn ring aan de linkerkant. En de cultuur hier is toch voor t grootste deel Calvinistisch/gereformeerd
pi_41825407
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef seilram het volgende:
Leuke foto marlieske! Ik vind het echt heel mooi!!

Voor de mensen die al getrouwd zijn: wat waren jullie kwijt voor de ringen?
twee keer 49 euro ongeveer. edelstaal ingen, glad geen glimmer, ben er nog steeds blij mee.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:02:02 #207
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_41825720
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:
Het is mijn trouwring ik had geen verlovingsring
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:08:34 #208
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_41825759
Wij dragen de ringen trouwens ook links.En een vriendin van mij maar volhouden dat de ring rechts moet, terwijl ik wist dat ze hier in Engeland 'linksdragend' zijn.
Wist ik eerst helemaal niet, omdat ik een ring links droeg die ik van mijn man kreeg voor mijn verjaardag, en veel mensen vroegen wanneer de bruiloft was toen begon het kwartje te vallen, maar ik heb de ring gewoon tot de trouwdag links gedragen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:27:33 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_41825946
Ik ben rooms katholiek opgevoed, het is in mijn familie dan ook gebruikelijk om de trouwring links te dragen. Niet dat ik het daar van af laat hangen, want ik ben in geen jaren meer echt naar de kerk geweest en zijn ook niet voor de kerk getrouwd. Vroeger kon je zien aan de kant waar men de trouwring droeg welk geloof men had.
pi_41826824
oh sorry suerte, was al zo met m'n hoofd bij die verlovingsring van Iamredleader. en walrik, je hebt gelijk hoor, niet zo netjes van me om die zo bot af te kraken. het was sterker dan ik.
grappig die links-rechts 'regels'.
pi_41826957
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:29 schreef bixister het volgende:
oh sorry suerte, was al zo met m'n hoofd bij die verlovingsring van Iamredleader. en walrik, je hebt gelijk hoor, niet zo netjes van me om die zo bot af te kraken. het was sterker dan ik.
ach, over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik zo'n simpel rond ding met een enorme steen erop lelijk, en m'n vrouw vond deze helemaal prachtig, dus daarom hebben we die gekozen no offense taken.

Ach, de trouwringen zijn van Desiree, waren niet zo duur, iets van 360 euro samen. Simpel, 14 karaats geel goud, met een groefje aan beide kanten zodat de ring niet groot/dik lijkt.
pi_41827067
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:32 schreef Angel_1983 het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede fotograaf in de buurt van Amsterdam?
Ja, mail me maar
pi_41827152
Ed van Wersch, hele goede fotograaf.
Homepage

Hij heeft ons huwelijk gedaan!
pi_41827397
Links of rechts hangt in België van de provincie af.
In West-vlaanderen links, in Oost-vlaanderen hangt het af van de plaats en in Brussel is het rechts

Wij hebben links gekozen (ook al zijn we oostvlaams, langs de kant van Brussel ) omdat phille de ring ambetant vond zitten aan zijn rechterhand, waar hij mee schrijft.

Mooi excuus natuurlijk dat ik van West-vlaanderen afkomstig ben, dus het kan geoon allebei

Sommige zeggen dat als jouw man of vrouw overlijdt dat je dan pas jouw ring op uw linkerhand mag steken omdat dat de kant is van uw hart.

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 16-09-2006 14:30:27 ]
pi_41827428
Ook wij zijn druk met het plannen van ons huwelijk.
Ik vind dat wij het op onze eigen wijze moeten vieren en wij zijn geen feestbeesten en als wij een uitgebreide dag hebben dan zijn wij meer bezig met het vermaken van onze gasten als genieten van onze dag.
Daarom kiezen wij voor een beetje een afwijkende wijze dan de standaard dag.

Wij gaan trouwen op de bataviawerf.
Het aantal gasten zal bestaan uit ongeveer tien mensen.
Wij willen aan het begin van de middag trouwen en na het trouwen willen wij of een lunch nuttigen met taartjes of wij willen gaan bowlen in het bowlingcentrum.
Daarna gaan we of gourmetten of bbqen bij ons thuis.
Vervolgens laten wij schoonmoeders met de rotzooi achter en gaan wij naar de efteling om daar twee nachten en drie dagen te relaxen
pi_41827492
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:02 schreef chesna het volgende:
Vervolgens laten wij schoonmoeders met de rotzooi achter en gaan wij naar de efteling om daar twee nachten en drie dagen te relaxen
goed geregeld! veel plezier alvast!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:24 #217
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_41828168
Volgens mij is het in Nederland inderdaad de 'gewoonte' om het rechts te dragen, behalve voor het Room-Katholieke geloof die dragen hem links. Inderdaad met de rede dat links dichter bij het hart zit. Dat heeft onze pastoor ons verteld. Volgens mij zijn het trouwens meer 'richtlijnen' en is er niks definitiefs.

Ik draag mijn trouwring dus ook links, wij zijn ook voor de RK kerk getrouwd
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_41832946
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]
Ja, mail me maar
Ik stuur je vanavond of morgen even een mailtje!
Bedankt alvast !

♥ Love is Love ♥
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:25:50 #219
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41835617
Ik heb een jurk, ik heb een jurk, ik heb een jurk

De eerste die ik paste was meteen helemaal perfect

En het leuke is: het is (zo zag ik later) een jurk van Leijten Creations, die normaal voor een euro of 1500 over de toonbank gaat. Maaaar... ik was middenin de uitverkoop van een heel leuk zaakje met een low-cost concept, en mocht hem voor 400 euro meteen meenemen
(en toen droeg mijn moeder ook nog 250 euro bij, en toen kostte mijn jurk me opeens minder dan mijn schoenen ws gaan kosten )

Er moeten volgend jaar nog wat kleine dingetjes aan vermaakt worden, en ik ga hem nog een beetje op-pimpen (wegens aanwezigheid van zowel as bruidegom als veel bekenden op FOK! ga ik niet zeggen hoe precies ), en dan is het echt helemaal mijn droomjurk enzo

(en nu ga ik even ergens in een hoekje verder zitten hyperen hoor )
pi_41835778
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:25 schreef pluisje het volgende:

De eerste die ik paste was meteen helemaal perfect

En het leuke is: het is (zo zag ik later) een jurk van Leijten Creations, die normaal voor een euro of 1500 over de toonbank gaat. Maaaar... ik was middenin de uitverkoop van een heel leuk zaakje met een low-cost concept, en mocht hem voor 400 euro meteen meenemen
(en toen droeg mijn moeder ook nog 250 euro bij, en toen kostte mijn jurk me opeens minder dan mijn schoenen ws gaan kosten )

Er moeten volgend jaar nog wat kleine dingetjes aan vermaakt worden, en ik ga hem nog een beetje op-pimpen (wegens aanwezigheid van zowel as bruidegom als veel bekenden op FOK! ga ik niet zeggen hoe precies ), en dan is het echt helemaal mijn droomjurk enzo

gefeliciteerd, mooi dat je zo snel geslaagd bent
pi_41838324
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:25 schreef pluisje het volgende:

...

Jeej wat lekker zeg dat je een jurk gevonden hebt!!
Waar heb je hem gevonden als ik vragen mag?
♥ Love is Love ♥
pi_41838427
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:47 schreef iamredleader het volgende:
Ed van Wersch, hele goede fotograaf.
Homepage

Hij heeft ons huwelijk gedaan!
bedankt voor de tip!
Heb de site even bekeken, mooie foto's maar niet helemaal mijn idee.
♥ Love is Love ♥
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:14:00 #223
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41840503
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:59 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

Jeej wat lekker zeg dat je een jurk gevonden hebt!!
Waar heb je hem gevonden als ik vragen mag?
Dat mag

http://www.bruidsstudio.nl/index.php

Ze hebben daar niet zo ontzettend veel keus (ze kopen van elke jurk maar een aantal exemplaren in, en is de jurk van jouw keuze niet meer aanwezig in je maat dan is het gewoon pech), maar als je er net tegen de jurk van je dromen aanloopt heb je geluk: een jurk kost er niet meer dan 600 euro, en nu in de uitverkoop zelfs maar 400. En dan heb je dus echt jurken te pakken die elders tegen het 3 a 4 voudige weg gaan

En ik had dus geluk, want een van de jurken die al op mijn 'oeh, die is mooi!' lijstje stond dat ik uit de diverse catalogi van de fabrikanten had samengesteld hing er in mijn maat
pi_41846743
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:14 schreef pluisje het volgende:

[..]

Dat mag

http://www.bruidsstudio.nl/index.php

Ze hebben daar niet zo ontzettend veel keus (ze kopen van elke jurk maar een aantal exemplaren in, en is de jurk van jouw keuze niet meer aanwezig in je maat dan is het gewoon pech), maar als je er net tegen de jurk van je dromen aanloopt heb je geluk: een jurk kost er niet meer dan 600 euro, en nu in de uitverkoop zelfs maar 400. En dan heb je dus echt jurken te pakken die elders tegen het 3 a 4 voudige weg gaan

En ik had dus geluk, want een van de jurken die al op mijn 'oeh, die is mooi!' lijstje stond dat ik uit de diverse catalogi van de fabrikanten had samengesteld hing er in mijn maat
Wat lief dat dat mag !

Ziet er wel gaaf uit en de prijzen zijn helemaal leuk!
Het is alleen wel hééél ver weg vanuit Amsterdam!
Er is ook nog geen haast want een datum hebben we nog niet, de wil is er wel ! Het is nu lekker fantaseren, uitzoeken en voorbereiden en wachten op het moment !
♥ Love is Love ♥
pi_41855181
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:29 schreef bixister het volgende:
no sweat, mijn eigen berichtje naar jou was een beetje pedant van toon, moet ik ook niet doen! Maargoed, ik woon nu eenmaal alweer een jaartje of wat in het uiterst politiek-correcte Californie, dus ben niet meer zo gewend aan Nederlandse directheid!

On topic weer, ik vind dit een interessant onderwerp onder andere omdat om een of andere reden een heleboel vrienden/familieleden dit jaar allemaal bovenop elkaar aan t trouwen sloegen, dus heb ik dit jaar overal en nergens bruiloften lopen aflopen, van LA tot Utrecht tot India!
In Amerika mag je overal trouwen waar je maar wilt, en de inzegeraar (hoe noem je zo iemand) kan ook iedereen zijn. Bijvoorbeeld: een hippie-achtige kennis van mij hier in Marin County, een prachtig gebied ten noorden van San Francisco, koos ervoor te trouwen in zijn tuin, en als priester/ambtenaar koos hij een vriend, die voor die ene dag een vergunning kreeg van de plaatselijke gemeente om dit huwelijk in te zegenen! Mag dat in NL nu ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')