abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41856350
Nee dat mag in NL niet, een huwelijk moet ten overstaan van een ambtenaar van de burgerlijke stand in het gemeentehuis voltrokken worden. Ook mag je niet eerst voor de kerk trouwen en dan pas voor de burgerlijke stand. Staat zelfs in het wetboek
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41857353
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:16 schreef Walrik het volgende:

[..]
In Amerika mag je overal trouwen waar je maar wilt, en de inzegeraar (hoe noem je zo iemand) kan ook iedereen zijn. Bijvoorbeeld: een hippie-achtige kennis van mij hier in Marin County, een prachtig gebied ten noorden van San Francisco, koos ervoor te trouwen in zijn tuin, en als priester/ambtenaar koos hij een vriend, die voor die ene dag een vergunning kreeg van de plaatselijke gemeente om dit huwelijk in te zegenen! Mag dat in NL nu ook?
Even off topic: een hippie in Marin?! Ik ken er ook mensen, ben er geweest, en kan me toch nog niet voorstellen dat er hippies zijn die zich een huis met tuin in Marin kunnen veroorloven
Maar goed, wel jammer dat dat in Nederland niet mag he. Het gemeentehuis is ook maar zo saai.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:47:35 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_41858047
In Nederland kun je er volgens mij voor zorgen dat een vriend/familielid een dag ambtenaar van de burgelijke stand is, maar dat is heel veel gedoe. Tegenwoordig hebben veel gemeenten naast het gemeentehuis nog wat plaatsen als "huis der gemeente' aangewezen waar je mag trouwen (kasteel Keukenhof bijv., een landgoed in Overveen enz.).
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:47:09 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41870084
Het kan tegenwoordig ook op locatie. Enige vereiste is dat de locatie een huisnummer heeft als ik het goed heb. Je kan dus niet zomaar in het bos gaan staan. De ambtenaar moet het ook nog wel willen natuurlijk.

Mijn zus is 4 jaar geleden op zaterdagavond om 8 uur getrouwd op de locatie waar ook het feest was. Trouwen en gelijk door met het feest!
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:21:04 #230
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_41870948
In Rijswijk (zh) kan het ook overal, zolang het openbaar is en er een goede kleedruimte voor de ambtenaar is, zelfs in je eigen achtertuin mag het als je de deur openzet voor iedereen
pi_41873822
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef innepin het volgende:

[..]

Even off topic: een hippie in Marin?! Ik ken er ook mensen, ben er geweest, en kan me toch nog niet voorstellen dat er hippies zijn die zich een huis met tuin in Marin kunnen veroorloven
Maar goed, wel jammer dat dat in Nederland niet mag he. Het gemeentehuis is ook maar zo saai.
(Off topic: Geen hippies in Marin? You've got to b kidding! Jij hebt je duidelijk niet goed verdiept in het gebied dat je bezocht, anders zou je weten dat Marin County ooit, in de jaren 60/70, een gigantische hippiegemeenschap was, daar bekend om stond zelfs--en nu tot op zekere hoogte nog is: Sausalito, anyone?! .

En om kort door de bocht dit door te trekken naar anno nu: Die hippies van toen zijn nu heel vaak de miljonairs van nu. Voor de niet-kenners: Marin County, gelegen net boven San Francisco, is een van de duurste plekken om een huis te kopen in heel de Verenigde Staten.
Wat die hippies aangaat: de voltallige band van de Grateful Dead (minus de overleden Jerry Garcia), wonen er bijvoorbeeld nog, en deze mensen zijn geen paupers hoor!
Maar t is inderdaad zo dat er nu wel een heleboel yuppige types voor hippies in de plaats zijn gekomen, import inderdaad, maar veelal ook de hippies van toen die nu welvarend zijn, simpelweg omdat ze de afgelopen paar decennia er hard voor gewerkt hebben. Believe me, ik ken er een aantal, woon zelf in het even belachelijk dure San Francisco.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Walrik op 16-09-2006 23:47:31 ]
pi_41873956
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef Étoile het volgende:
Nee dat mag in NL niet, een huwelijk moet ten overstaan van een ambtenaar van de burgerlijke stand in het gemeentehuis voltrokken worden. Ook mag je niet eerst voor de kerk trouwen en dan pas voor de burgerlijke stand. Staat zelfs in het wetboek
Interessant inderdaad dat de ambtenaar dus de sleutelrol heeft bij een huwelijksvoltrekking, en niet de priester! Dit moet ik hier in de VS vaak uitleggen, want hier kun je dus gewoon alleen met de kerk volstaan, wat heeeel veel mensen hier doen, en that's it! Geen ambtenaar te bekennen! Ik moet zeggen dat de ambtenaar wel logischer is inderdaad dan zo'n priester of druide of zo!
pi_41874004
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Het kan tegenwoordig ook op locatie. Enige vereiste is dat de locatie een huisnummer heeft als ik het goed heb. Je kan dus niet zomaar in het bos gaan staan. De ambtenaar moet het ook nog wel willen natuurlijk.

Mijn zus is 4 jaar geleden op zaterdagavond om 8 uur getrouwd op de locatie waar ook het feest was. Trouwen en gelijk door met het feest!
Dus je mag niet, pakembeet, op het strand trouwen? Dat is jammer, Nederland heeft schitterend mooie stranden, erg romantisch en uiterst geschikt voor zo'n ritueel, non?
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:17:29 #234
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41874174
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:10 schreef Walrik het volgende:

[..]

Dus je mag niet, pakembeet, op het strand trouwen? Dat is jammer, Nederland heeft schitterend mooie stranden, erg romantisch en uiterst geschikt voor zo'n ritueel, non?
Je hebt geloof ik een gemeente waar je op het strand mag trouwen, weet alleen niet welke.
pi_41900352
We gaan zondag 1 oktober naar de weddingfair. Ben benieuwd, hoop wat leuke ideetjes op te doen en een beetje sfeer te proeven. Ben normaal niet zo weg van beurzen, maar het is zo in de buurt, hoop alleen dat het niet voetje aan voetje schuivelen is. Iemand ervaringen?
pi_41901997
Wat hebben jullie met je trouwjurk gedaan na het trouwen? Opgeborgen en in de kast gehangen of iets anders?

Die van mij staat in de woonkamer op een paspop
ik maak er wel ff een foto van morgen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_42072190
9 oktober ondertrouw
28 april trouwen
pi_42072303
Amaranta van harte

Onder het mom van "wat doe jij nu met je trouwjurk" de mijne

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_42072970
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:50 schreef Beaker het volgende:
Amaranta van harte

Onder het mom van "wat doe jij nu met je trouwjurk" de mijne

[afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook
pi_42072983
Trouwjurk vraagje. Wie heb je meegenomen toen je trouwjurken ging shoppen?
Een vriendin, je moeder? Beide?
pi_42073458
Mijn moeder en schoonmoeder Mijn beste vriendin heb ik thuis gelaten des te groter was de verrassing voor iedereen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_42073785
Mijn schoonmoeder gaat echt niet mee
Mijn beste vriendin wil mee... maar ik weet niet of ik dat wel wil...
pi_42076375
Ik ga samen met mijn moeder. Mijn schoonmoeder hoef ik ook niet mee hoor. Aardig mens hoor, maar dan ff niet.

Laat je niets opdringen, als je niet wilt dat je vriendin meegaat, gewoon zeggen dat je het graag als verrassing wilt houden oid. als je het niet direct wil zeggen.
pi_42077216
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:49 schreef happyme28 het volgende:
Ik ga samen met mijn moeder. Mijn schoonmoeder hoef ik ook niet mee hoor. Aardig mens hoor, maar dan ff niet.

Laat je niets opdringen, als je niet wilt dat je vriendin meegaat, gewoon zeggen dat je het graag als verrassing wilt houden oid. als je het niet direct wil zeggen.
Zo heb ik het ook gezegd inderdaad. Ze bleef wel een beetje aandringen dus ik zei...we hebben het er nog wel over.
(die vriendin dus)
pi_42079876
Ik heb mijn schoonmoeder, moeder en zijn zusje meegenomen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_42080065
Onze ringen kostten 600 euro.. Simpele goud met wit gouden ring..
Eentje van Desiree geloof ik.. Is nog helemaal glad..
En is de bedoeling om wanneer we 1 jaar getrouwd zijn een steentje in de mijne te laten zetten..
pi_42080471
laat maar
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:51:49 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_42080800
Je mag niet op het strand trouwen en ook niet in een achtertuin, er moet namelijk een dak en drie muren om je heen zijn.

Ik heb overigens mijn moeder meegenomen bij het jurken passen. Ik dacht in eerste instantie dat ze dat helemaal niet leuk zou vinden, maar ze vroeg er op een gegeven moment zelf naar en dat vond ik wel weer superleuk

Mijn schoonmoeder en schoonzusje heb ik lekker thuis gelaten, want ik voel me bij gewone kleren passen altijd al opgelaten, bovendien leek me dat lang niet zo gezellig en is het moeilijker regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42082740
Bij mij was het geen probleem.. Was eerder een gezellig koffieleutmiddagje..
Was wel gezellig
pi_42087915
Wij zijn van te voren wezen eten, daarna jurken passen en toen nog even koffie gedronken ergens
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')