Dit is dan meestal weer de mening van de mensen die niets hebben om te patsen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:42 schreef jm5 het volgende:
Opscheppen doen mensen idd puur uit onzekerheid en om bevestiging te zoeken bij de ander. Het is een basiskenmerk van het hebben van een 'lage status'.![]()
![]()
Eh.. Ja tuurlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:47 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit is dan meestal weer de mening van de mensen die niets hebben om te patsen.
Iets in de trant van "pff, kijk die opschepper met z'n dure auto" of "Wat een sukkel dat die persoon zijn titels vermeldt" zul je sneller zien bij mensen die zich dit niet kunnen veroorloven of zelf niets bereikt hebben.quote:
Jah, klopt, daar kan ik me in vinden. Maar daar ging het niet over!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:57 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iets in de trant van "pff, kijk die opschepper met z'n dure auto" of "Wat een sukkel dat die persoon zijn titels vermeldt" zul je sneller zien bij mensen die zich dit niet kunnen veroorloven of zelf niets bereikt hebben.
geloof me, sommige mensen hebben het echt niet nodig om te patsen. het is gewoon een kwestie van onzekerheid, die verhuld wordt door het patsen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:47 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit is dan meestal weer de mening van de mensen die niets hebben om te patsen.
een dure auto hebben is iets anders dan patsen. te pas en te onpas vertellen hoe duur je auto is, dat is patsen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:57 schreef Bolter het volgende:
[..]
Iets in de trant van "pff, kijk die opschepper met z'n dure auto" of "Wat een sukkel dat die persoon zijn titels vermeldt" zul je sneller zien bij mensen die zich dit niet kunnen veroorloven of zelf niets bereikt hebben.
Tuurlijk dat zit er ook in, maar goed er "patsen" is op zoveel verschillende manieren uit te leggen, en in zo veel verschillende situaties te zien dat je niet écht één uitleg er van kan geven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:25 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
geloof me, sommige mensen hebben het echt niet nodig om te patsen. het is gewoon een kwestie van onzekerheid, die verhuld wordt door het patsen.
Maar langs alle terrasjes rijden met je proletenbak met sportvelgen; dikke uitlaat en vette subwooferts is pas echt patsen. (inclusief 'vette' trance HH muziek uiteraard...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
een dure auto hebben is iets anders dan patsen. te pas en te onpas vertellen hoe duur je auto is, dat is patsen.
Nee hoor, it's just the passionquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:25 schreef Bolter het volgende:
Oke, even misverstandje dan, ik doelde ook totaal niet op jou of zo, krijg het gevoel dat je dat dacht..
verkapt "kijk mij eens niet onzeker zijn" topicquote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:11 schreef Brunette het volgende:
Waarom heeft de ene persoon wél de behoefte om ergens (bijv: opleiding,leven,materie etc.) over op te scheppen en de andere niet? Wat zet hem of haar ertoe aan om iedereen of bepaalde personen duidelijk te maken hoe geweldig hij/zij het wel niet heeft? Komt dat uit onzekerheid of het zoeken naar bevestiging? Ik heb zelf nooit de behoefte gehad om ergens over op te scheppen of te patsen over bepaalde dingen.
Túúrlijk ben ik weleens onzeker, maar dan ga ik niet opscheppen over mijn andere kwaliteiten om me beter te voelen. Dat pak ik dan gewoon anders aan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:45 schreef Kiteless het volgende:
[..]
verkapt "kijk mij eens niet onzeker zijn" topic
dan ben jij dus geen patser. sim-pelquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:18 schreef Brunette het volgende:
[..]
Túúrlijk ben ik weleens onzeker, maar dan ga ik niet opscheppen over mijn andere kwaliteiten om me beter te voelen. Dat pak ik dan gewoon anders aan.
Het kan toch ook zijn dat zulk gedrag op jonge leeftijd werd gestimuleerd?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:25 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
geloof me, sommige mensen hebben het echt niet nodig om te patsen. het is gewoon een kwestie van onzekerheid, die verhuld wordt door het patsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |