abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40683213
hoi,
ik heb een gevelkachel in mijn huis, gaskachel, nu heb ik hem een maand geleden ofzo uitgezet omdat de waakvlam behoorlijk wat warmte afgaf en ik echt niet nog meer warmte nodig had, en nu wil hij niet meer aan.
er zitten 3 knoppen op: een met een rondje, een met een vlammetje en een met een vonkje.

Als ik de knop met het vlammetje indruk en dan de knop met het vonkje zie ik wel een vonkje in de kachel maar de waakvlam vat geen vlam. Na heel vaak proberen ruik ik een zwakke gaslucht in de kamer dus er komt wel gas vrij, maar waarom wil die stomme vlam nou niet aan?
(Na het een paar keer geprobeerd te hebben wacht ik weer even met het raam open voor ik het opnieuw probeer zodat het gas naar buiten kan.)

Ik had de fabrikant Dru (art5 heet de kachel) al gevraagd of er iets bijzonders is wat ik eerst moet doen en zij zeiden dat ik de knop met het rondje moet indrukken en daarna de knop met het vlammetje, dat lijkt me heel gek, de knop met het rondje is dacht ik om hem uit te zetten. In ieder geval werkt dat ook niet.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Kan het zijn dat ik iets vergeet te doen?

Alvast bedankt,

Groeten van Nina
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:53:32 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40683496
kankerkachel hč
Huilen dan.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:54:55 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40683528
zit lucht in de leiding

je moet die knop blijven indrukken voor ongeveer 20 sec (als de waakvlam al aan is)
Huilen dan.
pi_40683553
Kankerkachel

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_40683620
Je moet de knop idd langer ingedrukt houden. Ik zou, zeker als het een ouwe kachel is, die knop minstens een minuut ingedrukt houden en langzaam weer loslaten.
De waakvlam moet nl. eerst een thermokoppel opwaremn die controleerd of de waakvlam aan is. Indien dit thermokoppel niet warm genoeg is (omdat de waakvlam niet (lang genoeg) aan is zal de gasafvoer weer sluiten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:00:40 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_40683718
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_40683753
de waakvlam wil juist niet aan, of bedoel je eerst 1 minuut alleen de knop met het vlammetje, dat er 1 minuut gas in loopt? ik zal het eens proberen.
pi_40683817
stervende hoere kankerkachel

"aan"
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:03:18 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40683822
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:01 schreef ninaw het volgende:
de waakvlam wil juist niet aan, of bedoel je eerst 1 minuut alleen de knop met het vlammetje, dat er 1 minuut gas in loopt? ik zal het eens proberen.
nee nee...

't vlammetje mot wel aan zijn natuurlijk
Huilen dan.
pi_40683896
kankerkachel inderdaad, ik kan er ook niet met een lucifer bij om de waakvlam aan te krijgen, maar ik zie wel telkens een vonkje als ik dee knop indruk.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:05:25 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40683906
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:57 schreef Deetch het volgende:
Je moet de knop idd langer ingedrukt houden. Ik zou, zeker als het een ouwe kachel is, die knop minstens een minuut ingedrukt houden en langzaam weer loslaten.
De waakvlam moet nl. eerst een thermokoppel opwaremn die controleerd of de waakvlam aan is. Indien dit thermokoppel niet warm genoeg is (omdat de waakvlam niet (lang genoeg) aan is zal de gasafvoer weer sluiten.
Hier sluit ik me bij aan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:09:13 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40684045
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:05 schreef ninaw het volgende:
kankerkachel inderdaad, ik kan er ook niet met een lucifer bij om de waakvlam aan te krijgen, maar ik zie wel telkens een vonkje als ik dee knop indruk.
De knop die voor de gastoevoer zorgt, moet je ingedrukt houden. Dan zie je, als je het ontstekingsknopje ingedrukt houdt, een vonk. En dan moet inderdaad de waakvlam aangaan. Dan de gasknop nog steeds ingedrukt houden.

Ik had ook zo'n kachel waarbij het pas na tig keer lukte. Als ik het echt zat werd, maakte ik een constructie met een lucifer op een breinaald en stak zo de vlam aan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_40684249
ah een lucifer op een breinaald, daar had ik nog niet aan gedacht, ik bedenk me trouwens nu dat ik er met een sateprikker waarschijnlijk ook bij kan, bedankt!
pi_40684425
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef ninaw het volgende:
ah een lucifer op een breinaald, daar had ik nog niet aan gedacht, ik bedenk me trouwens nu dat ik er met een sateprikker waarschijnlijk ook bij kan, bedankt!
staat je huis er nog?
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_40684759
grmpf zelfs met een sateprikker kan ik er niet bij, of in ieder geval niet zo dat ik hem ook nog een beetje normaal kan vasthouden. nou ja nu is het gelukkig nog niet koud, ik kijk de eerstvolgende keer dat er een handig iemand in de buurt is wel even of we anders de buitenkant eraf kunnen halen en hem dan met de hand aansteken.
pi_40684944
het huis staat er nog, ik zit hier wel met alle ramen voor de zekerheid open zodat het gas wat vrijkomt gelijk er weer uitkan. (wat zal de buurman me dankbaar zijn)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:35:18 #17
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40684951
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:30 schreef ninaw het volgende:
grmpf zelfs met een sateprikker kan ik er niet bij, of in ieder geval niet zo dat ik hem ook nog een beetje normaal kan vasthouden. nou ja nu is het gelukkig nog niet koud, ik kijk de eerstvolgende keer dat er een handig iemand in de buurt is wel even of we anders de buitenkant eraf kunnen halen en hem dan met de hand aansteken.
...kan zijn dat 't piëzo element of bougie die de vonk moet geven versleten is.
Ben in ieder geval voorzichtig als je met een brandende satehprikker oid de kachel in gaat.

Volgens mij heb je de kachel ook voorlopig nog niet nodig, maar als ie al wat ouder is en een tijdje niet aan is geweest kun je 't beste even iemand (installateur) langs laten komen. Periodiek onderhoud is bij zoiets sowieso noodzakelijk, tenzij je een stille vredige dood wil sterven aan CO vergiftiging...
Causaliteit....dat is 't.
pi_40684966
!
pi_40685110
JULLIE LATEN ME LACHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_40685117
KEES INCOGNITO OP HET FOKFORUM!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:42:27 #21
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40685167
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:39 schreef Silven het volgende:
JULLIE LATEN ME LACHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Causaliteit....dat is 't.
pi_40685188
hij is maart door iemand van inhome gecontroleerd, maar ik vind het zelf ook een vervelend idee om ermee te gaan klooien zonder te weten wat wat precies is dus als het dit weekend nog niet lukt bel ik ze volgende week inderdaad wel even. Bedankt allemaal in ieder geval!
pi_40685198
Een parachutespringer springt uit het vliegtuig, hij trekt aan het touwtje maar de boel gaat niet open, hij suist met een noodgang naar beneden. Ziet hij opeens iemand omhoog vliegen, de parachutist vraagt: Hallo, heb jij verstand van parachutes?, nee zegt de ander, maar heb jij verstand van gaskachels?

Goed, nu even serieus, die vonkjes werken niet altijd even goed, contactjes vervuild, vonkgever net te zwak, dan kun je bijvoorbeeld de kap er af halen, dan het glaasje voor de waakvlam wegschroeven, niet het afdichtingskoordje aanraken, en dan met een lucifer aansteken terwijl je de knop met het vlammetje ingedrukt houdt. Je moet wel het gas horen stromen. Dan ongeveer een minuut de knop ingedrukt houden, loslaten, waakvlam brandt, dan glaasje er weer op schroeven en de kap er op. Is even werk, maar lukt wel altijd.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_40685213
Jij dacht zeker al: wat is dat koud in die douche, man!
pi_40685365
Een parachutespringer springt uit het vliegtuig, hij trekt aan het touwtje maar de boel gaat niet open, hij suist met een noodgang naar beneden. Ziet hij opeens iemand omhoog vliegen, de parachutist vraagt: Hallo, heb jij verstand van parachutes?, nee zegt de ander, maar heb jij verstand van gaskachels?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')