nee nee...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:01 schreef ninaw het volgende:
de waakvlam wil juist niet aan, of bedoel je eerst 1 minuut alleen de knop met het vlammetje, dat er 1 minuut gas in loopt? ik zal het eens proberen.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:57 schreef Deetch het volgende:
Je moet de knop idd langer ingedrukt houden. Ik zou, zeker als het een ouwe kachel is, die knop minstens een minuut ingedrukt houden en langzaam weer loslaten.
De waakvlam moet nl. eerst een thermokoppel opwaremn die controleerd of de waakvlam aan is. Indien dit thermokoppel niet warm genoeg is (omdat de waakvlam niet (lang genoeg) aan is zal de gasafvoer weer sluiten.
De knop die voor de gastoevoer zorgt, moet je ingedrukt houden. Dan zie je, als je het ontstekingsknopje ingedrukt houdt, een vonk. En dan moet inderdaad de waakvlam aangaan. Dan de gasknop nog steeds ingedrukt houden.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:05 schreef ninaw het volgende:
kankerkachel inderdaad, ik kan er ook niet met een lucifer bij om de waakvlam aan te krijgen, maar ik zie wel telkens een vonkje als ik dee knop indruk.
staat je huis er nog?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:15 schreef ninaw het volgende:
ah een lucifer op een breinaald, daar had ik nog niet aan gedacht, ik bedenk me trouwens nu dat ik er met een sateprikker waarschijnlijk ook bij kan, bedankt!
...kan zijn dat 't piëzo element of bougie die de vonk moet geven versleten is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:30 schreef ninaw het volgende:
grmpf zelfs met een sateprikker kan ik er niet bij, of in ieder geval niet zo dat ik hem ook nog een beetje normaal kan vasthouden. nou ja nu is het gelukkig nog niet koud, ik kijk de eerstvolgende keer dat er een handig iemand in de buurt is wel even of we anders de buitenkant eraf kunnen halen en hem dan met de hand aansteken.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:39 schreef Silven het volgende:
JULLIE LATEN ME LACHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |