abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:07:14 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40747887
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

wat bedoel je met mindere cijfers?
Die gele charts die links op de pagina staan.
Daar staat hoe goed hij is op bepaalde onderdelen:
5 onderscheidingen: Groomers/piste, powder, rails/jibbing, pipe, park
ff 3 vergelijken die ongeveer gelijk zijn (voor bredere voeten):

Baron: 10, 7, 7, 9, 9 (Feel: 7)
Baron ES: 10, 7, 7, 9, 9 (Feel: 8)
T6: 10, 7, 5, 9, 8 (Feel: 8)
(De gegeven cijfers zijn een beetje uit de losse pols zoals ik die charts interpeteer)

Om over de Vapor maar te zwijgen want die heeft helemaal klote charts met zijn 900 euro...

Misschien dat ik het verkeerd lees maar ik begrijp hier duidelijk uit dat je beter een Baron ES kunt kopen dan een T6 want hij is net zo goed op de piste en in de pipe, maar beter in de poeder, met jibben en in het park. Aangezien ze dezelfde "feel" waarde hebben, kan dat ook geen verschil zijn, zoals bij de Baron dan nog wel...

Dat was een beetje mijn gedachtegang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_40748440
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die gele charts die links op de pagina staan.
Daar staat hoe goed hij is op bepaalde onderdelen:
5 onderscheidingen: Groomers/piste, powder, rails/jibbing, pipe, park
ff 3 vergelijken die ongeveer gelijk zijn (voor bredere voeten):

Baron: 10, 7, 7, 9, 9 (Feel: 7)
Baron ES: 10, 7, 7, 9, 9 (Feel: 8)
T6: 10, 7, 5, 9, 8 (Feel: 8)
(De gegeven cijfers zijn een beetje uit de losse pols zoals ik die charts interpeteer)

Om over de Vapor maar te zwijgen want die heeft helemaal klote charts met zijn 900 euro...

Misschien dat ik het verkeerd lees maar ik begrijp hier duidelijk uit dat je beter een Baron ES kunt kopen dan een T6 want hij is net zo goed op de piste en in de pipe, maar beter in de poeder, met jibben en in het park. Aangezien ze dezelfde "feel" waarde hebben, kan dat ook geen verschil zijn, zoals bij de Baron dan nog wel...

Ik kijk er iets anders tegenaan. Je hebt gelijk dat als je een meer allround board zoekt, je beter iets anders kan kopen dan een T6. Maar om nou te zeggen dat je met een T6 minder board krijgt voor meer geld vind ik raar. De T6 is gewoon een board met een kleinere inzetbaarheid. Als je nooit in het park komt en je zoekt een superlicht board dan is de T6 toch een betere keus.

Ik denk dat je de charts ook niet zo zeer met elkaar moet vergelijken. Het zegt meer iets over de eigenschappen van dat betreffende board. De Clash krijgt bv ook de hoogste score op 'piste'. Dat zegt dat hij zich het beste thuis voelt op de piste en niet dat hij net zo goed op de piste presteert als een T6.

zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:23:47 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40748487
Rome is trouwens het eerste merk waarvan ik de graphics dit jaar wel echt iets vets vindt hebben

De Flag bijvoorbeeld is wel mooi boardje
Jammer dat het niet echt veel te krijgen is in nederland en ze het bij de Hot Zone ook niet verkopen. Anders kon ik nog ff wat testen. Die Flag lijkt me ook nog wel wat. Maar een nieuw merk wil ik echt testen voordat ik er ook maar aan denk om te kopen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:33:10 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40748786
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:21 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik kijk er iets anders tegenaan. Je hebt gelijk dat als je een meer allround board zoekt, je beter iets anders kan kopen dan een T6. Maar om nou te zeggen dat je met een T6 minder board krijgt voor meer geld vind ik raar. De T6 is gewoon een board met een kleinere inzetbaarheid. Als je nooit in het park komt en je zoekt een superlicht board dan is de T6 toch een betere keus.

Ik denk dat je de charts ook niet zo zeer met elkaar moet vergelijken. Het zegt meer iets over de eigenschappen van dat betreffende board. De Clash krijgt bv ook de hoogste score op 'piste'. Dat zegt dat hij zich het beste thuis voelt op de piste en niet dat hij net zo goed op de piste presteert als een T6.

Zit wat in ja.
Daarom had ik het daarnaast ook over die "feel" rating.
ik had een beetje verwacht dat je boards met dezelfde feel-rating wel zou kunnen vergelijken. Maar dat hoeft natuurlijk niet idd...

Btw, zie ik nou dat de T6 en de Vapor nog duurder zijn geworden volgens de Burton site

EDIT: Foutje, dat is USD en geen euro's....

Ik vind het trouwens wel relaxt dat ze er de prijs bij zetten dit jaar. Dan kun je gelijk ff zien in welke prijsklasse je aan het zoeken bent. Ook in broeken en jassen.
hoewel ik het wel een beetje jammer vind dat de Audex serie niet een apart kopje heeft gekregen....
pi_40750900
Voor mij dit jaar weer een Custom X. Jammer wel dat het board er niet uit ziet. Vooral die rare glimmende x ziet er niet uit.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:58:23 #66
71115 Rnej
I walk the line
pi_40752776
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zit wat in ja.
Daarom had ik het daarnaast ook over die "feel" rating.
ik had een beetje verwacht dat je boards met dezelfde feel-rating wel zou kunnen vergelijken. Maar dat hoeft natuurlijk niet idd...

Btw, zie ik nou dat de T6 en de Vapor nog duurder zijn geworden volgens de Burton site

EDIT: Foutje, dat is USD en geen euro's....

Ik vind het trouwens wel relaxt dat ze er de prijs bij zetten dit jaar. Dan kun je gelijk ff zien in welke prijsklasse je aan het zoeken bent. Ook in broeken en jassen.
hoewel ik het wel een beetje jammer vind dat de Audex serie niet een apart kopje heeft gekregen....
ze zijn beide duurder geworden idd.... nieuwere tech, maar ik vind meer dan 500 eu voor een plank neertellen sowieso nogal zonde van t geld...
(reminder: mijn T6 was 500 eu)

anyway, een T6 voelt totaal anders aan dan een Baron, omdat hij van alu is.. en hij is een tikkie agressiever.. en rijdt switch ook wat lekkerder... maar dat zijn dus meer persoonlijke meningen die ze niet in die charts kwijtkunnen
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:15:58 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40758992
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:50 schreef Kentaro het volgende:
Voor mij dit jaar weer een Custom X. Jammer wel dat het board er niet uit ziet. Vooral die rare glimmende x ziet er niet uit.
Geld te veel ofzo?
Heb jij al zoveel op die van jou gereden. of ben je ook stiekem een beetje koopgeil (net als ik hoewel ik ook wel weer een nieuwe moet voor een heel seizoen)
Ik vind het jammer dat die Custom X te smal is voor me want toen ik hem reed vond ik het echt wel een heel erg fijn board.
Alleen toch net iets te smal. Daarom ging carven niet echt super lekker. Ook een beetje tussen de oren omdat je de hele tijd de kans maakt onderuit te gaan...
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

ze zijn beide duurder geworden idd.... nieuwere tech, maar ik vind meer dan 500 eu voor een plank neertellen sowieso nogal zonde van t geld...
(reminder: mijn T6 was 500 eu)

anyway, een T6 voelt totaal anders aan dan een Baron, omdat hij van alu is.. en hij is een tikkie agressiever.. en rijdt switch ook wat lekkerder... maar dat zijn dus meer persoonlijke meningen die ze niet in die charts kwijtkunnen
Ach dat hele verhaal over die ratings ging er meer om dat ik het onduidelijk op de website vind staan. Ik weet ook wel dat een alu board totaal anders rijdt en dat het moeilijk met elkaar vergelijkbaar is, maar het komt wat onduidelijk over op mij.
anyway, volgens mij zijn ze niet duurder geworden want de Vapor was 900 euro in europa. Als je die 950USD terug rekent naar euro's kom je ongeveer op zo'n zelfde bedrag uit. Als je het dan afrond zul je wel zien dat het niet echt in prijs zal verschillen.
Maar ja, dan is het toch ff afwachten hoe het in de shops zit

Ik kan niet wachten tot het moment dat ze de Burton spulletjes binnen hebben
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:27:41 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40759121
Ik wil wel een Burton Twin
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40759195
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Geld te veel ofzo?
Heb jij al zoveel op die van jou gereden. of ben je ook stiekem een beetje koopgeil (net als ik
Die van mij is aardig op. vier keer wintersport geweest vorig seizoen, nog een paar keer naar winterberg en de nodige koelkast-uren. Misschien dat ik hem nog een keer bij Duivestein breng om te kijken of ze er nog wat van kunnen maken maar anders wordt het een nieuwe. Verder ga ik niet zoveel kopen, ik zet mijn Cartels over. Ik heb het idee voor een tweede jibboardje ook een beetje losgelaten. ik denk dat ik die (zeker op wintersport) toch niet pak.
pi_40759199
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:27 schreef XL het volgende:
Ik wil wel een Burton Twin
Burton fanboy
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:34:52 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40759209
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:33 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Burton fanboy
Met een paar mooie Flow NXT AT's
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40759397
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:34 schreef XL het volgende:

[..]

Met een paar mooie Flow NXT AT's
Maar dan op een Flow Quantum ipv op de Twin. Flow is goed bezig
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:58:29 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40759467
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:51 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Maar dan op een Flow Quantum ipv op de Twin. Flow is goed bezig
Eigenlijk heb ik nog maar 1 x op een plank van Flow gestaan
en die vond ik mooi klote
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:02:28 #74
71115 Rnej
I walk the line
pi_40759523
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:15 schreef Komakie het volgende:
Maar ja, dan is het toch ff afwachten hoe het in de shops zit
kweet wel dat de t6 nu 720 euro is in plaats van de 690 van vorig jaar....

en k heb 2x op een flow plank gestaan en die waren best chill... voelen lekker direct aan
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:14:37 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40759663
Ze hebben wel een kinderboard met the Pinky and the Brain!!!

"Are you pondering what I'm pondering?"

• "Well, I think so, Brain, but if they call people from Poland Poles, why don't they call people from Holland Holes?"
  • "I think so, Brain, but if the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?"
  • "I think so, Brain, but wouldn't his movies be more suitable for children if he was named Jean-Claude van Darn?"
  • "I think so, Brain, but if we had a snowmobile, wouldn't it melt before summer?"
  • "I think so, Brain, but isn't a cucumber that small called a gherkin?"
  • "I think so Brain, but if you replace the 'P' with an 'O', my name would be Oinky, wouldn't it?"
  • "Uh, I think so, Brain, but we'll never get a monkey to use dental floss."
  • Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
      zondag 13 augustus 2006 @ 11:37:53 #76
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_40760028
    ge-weldig. . waarom hebben ze dat nou niet op de T6 gezet.. hoe cool is dat?

• Sintered WFO Vision Base
  • Multizone EGD™
  • Infinite Ride®
  • Stainless Steel Edges
  • Pressure Distribution Edges Alumafly Core
  • Triax Response Fiberglass
  • Pro-Tip™
  • Even Core Profile
  • Pinky and the Brain graphics
  •   zondag 13 augustus 2006 @ 13:13:31 #77
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_40762011
    even off topic
    Komakie, doe je trouwens mee aan de prijsvraag op atptennis.com
      zondag 13 augustus 2006 @ 13:37:53 #78
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_40762607
    straks weer sw onveilig maken
      zondag 13 augustus 2006 @ 13:40:29 #79
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_40762653
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:37 schreef fs180 het volgende:
    straks weer sw onveilig maken
    zou k niet doen als ik jou was.. tis veel te druk voor de tijd van t jaar en baan 3 wordt echt kapotgereden in notime.. ook al doordeweeks....

ik ga iig morgenochtend
      zondag 13 augustus 2006 @ 13:57:42 #80
    76520 Basje_B
    360 tailgrap
    pi_40763026
    Zo jullie spammen lekker door in 3 dagen.

tvp met zomerpark van L2A

switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
      zondag 13 augustus 2006 @ 13:59:18 #81
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_40763071
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Basje_B het volgende:
    Zo jullie spammen lekker door in 3 dagen.

tvp met zomerpark van L2A

[afbeelding]
    oeh, daar wil ik wel ns heen
      zondag 13 augustus 2006 @ 14:20:28 #82
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_40763520
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:40 schreef Rnej het volgende:

[..]

zou k niet doen als ik jou was.. tis veel te druk voor de tijd van t jaar en baan 3 wordt echt kapotgereden in notime.. ook al doordeweeks....

ik ga iig morgenochtend
    i know.. maar ik wil gewoon ff
      zondag 13 augustus 2006 @ 14:24:00 #83
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_40763590
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 14:20 schreef fs180 het volgende:

[..]

i know.. maar ik wil gewoon ff
    hehe

nja de schans ligt er heerlijk bij (niet dat ik er wat mee kan.. (nog niet ))
      zondag 13 augustus 2006 @ 19:18:42 #84
    71468 eRrrrJeee
    RJ to the Bone
    pi_40772191
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

oeh, daar wil ik wel ns heen
    l2a is mooi ja, ben er vorig jaar zomer geweest:)
    House muziek maakt jongeren kapot!!!
      zondag 13 augustus 2006 @ 20:45:25 #85
    71468 eRrrrJeee
    RJ to the Bone
    pi_40775203
    quote:

[..]

ik ga iig morgenochtend
    Ik ga morgen, denk ik ook wel even spelen in ZM..
    Hebben ze bij Duijvenstein ook nog mooie burton hoodies ofnie?
    House muziek maakt jongeren kapot!!!
    pi_40776366
    quote:

[..]

ik ga iig morgenochtend
    Nou, dat klopt totaal niet. Ik ben vanmiddag ook nog geweest met het vrouwtje en het was heel goed te doen. Baan 1 was rustig, 2 was leeg en 3 was ook heel rustig. Ik heb nog een paar keer die kleine sprong gepakt.

Volgende week Landgraaf.
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 20:45 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

Ik ga morgen, denk ik ook wel even spelen in ZM..
    Hebben ze bij Duijvenstein ook nog mooie burton hoodies ofnie?
    Jep. genoeg hangt er ik heb er vanmiddag ook even staan kijken. Ze hebben ook die met speakers erin
    Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
    pi_40776463
    ... foutje ...
    Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:05:52 #88
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_40778391
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 10:33 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die van mij is aardig op. vier keer wintersport geweest vorig seizoen, nog een paar keer naar winterberg en de nodige koelkast-uren. Misschien dat ik hem nog een keer bij Duivestein breng om te kijken of ze er nog wat van kunnen maken maar anders wordt het een nieuwe. Verder ga ik niet zoveel kopen, ik zet mijn Cartels over. Ik heb het idee voor een tweede jibboardje ook een beetje losgelaten. ik denk dat ik die (zeker op wintersport) toch niet pak.
    Dan nog vind ik het vrij snel dat je een nieuwe alweer koopt.
    Daarin tegen.... Als je er veel op rijdt en je kunt het betalen, waarom niet
    Kijk maar naar mij en me nieuwe board.

Ik en me moeder daarstraks:
    Ik: Ma, ik heb echt een paar vetten bindingen gezien
    Ma: ohw, zullen wel heel erg duur zijn of niet?
    Ik: Nee valt wel mee, 200 euro ongeveer
    Ma: Ohw dat is nog wel te overzien ja en zoveel ben je dit seizoen toch niet kwijt want je board is toch nog wel goed?

Ik heb nog wel uitgelegd hoe het met me board zat, maar dat ik ook nog andere schoenen wil, heb ik nog maar ff achterwege gelaten
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:06:13 #89
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_40778407
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 11:14 schreef XL het volgende:
    Ze hebben wel een kinderboard met the Pinky and the Brain!!!

"Are you pondering what I'm pondering?"

• "Well, I think so, Brain, but if they call people from Poland Poles, why don't they call people from Holland Holes?"
  • "I think so, Brain, but if the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?"
  • "I think so, Brain, but wouldn't his movies be more suitable for children if he was named Jean-Claude van Darn?"
  • "I think so, Brain, but if we had a snowmobile, wouldn't it melt before summer?"
  • "I think so, Brain, but isn't a cucumber that small called a gherkin?"
  • "I think so Brain, but if you replace the 'P' with an 'O', my name would be Oinky, wouldn't it?"
  • "Uh, I think so, Brain, but we'll never get a monkey to use dental floss."
  • Pinky and the Brain
      zondag 13 augustus 2006 @ 22:07:05 #90
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_40778440
    quote:
    Op zondag 13 augustus 2006 13:13 schreef XL het volgende:
    even off topic
    Komakie, doe je trouwens mee aan de prijsvraag op atptennis.com
    [Offtopic]
    nog niet naar gekeken. Ik klik altijd gelijk door. Maar zal er ff naar kijken.
    [/Offtopic]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')