Aan de andere kant had hij ook de wind van voren gekregen wanneer hij het niet direct bekend had gemaakt. Ik had het dus ook ingesproken als ik die dokter was.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:30 schreef _The_General_ het volgende:
Bij de oma van een goede vriend van mij had men tijdens zo'n standaard controle een knobbeltje in de borst ontdekt. Ze moest naar het ziekhuis voor onderzoek maar de uitslag zou een week op zich laten wachten door enkele problemen. Ondertussen ging de dame gewoon op vakantie. Een week later ( eergisteren ) kwam ze terug en luisterde ze haar antwoord appraat af. Ze schrok zich helemaal dood toen ze een berichtje tegenkwam van haar dokter die doodleuk insprak dat ze borstkanker heeft. Zo'n tactloze lul zou je toch een klap willen verkopen
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:55 schreef Rio het volgende:
"Goedemiddag, hier dokter Bors Andromar. U heeft borstkanker. Einde bericht."
Hij had natuurlijk veel beter kunnen inspreken dat ze, wanneer ze het bericht hoorde, meteen contact met hem op moest nemen ivm de uitslag. En vervolgens face-to-face vertellen wat ze heeft, wat de gevolgen zijn, hoe erg het is etc. etc. Ik vind het persoonlijk ook belachelijk om zo'n mededeling over de telefoon te doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:58 schreef Vector_SLD het volgende:
Beter zo laten horen dan niet.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:47 schreef Thieske het volgende:
Inderdaad lullig dat hij niet even het nummer van de begrafenisondernemer vermeldde.
Henkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:17 schreef anisubs het volgende:
Hoe heet die huisarts dan, misschien ken ik hem?
Probleem opgelost tochquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:30 schreef _The_General_ het volgende:
*knip*
Ze schrok zich helemaal dood
*knip*
dat zou wel zo gezond zijn jaquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:41 schreef tho_Omas het volgende:
De standaard lijkt me eerder, zoals eerder geoppert werd, zsm. contact opnemen.
hoezo, dat mag niet? Dan moet ze maar zorgen dat ze bereikbaar isquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Is dit echt??
Mijn hemel, dat kan zo'n huisarts niet maken!!
En al zegt zo'n huisarts dat je moet komen dan kan oma altijd nog iemand meenemen voor steun, vaak voor slecht nieuws ja, maar zomaar in haar eentje dat tehoren krijgen, dat mag niet!
Gelukkig ging ze nog met vakantie!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:44 schreef Djep het volgende:
Je schrikt altijd met zo´n bericht. maar wie gaat er dan ook doodleuk op vakantie als je net een knobbeltje in je borst laat onderzoeken?
Ik zat bovenop dat telefoontje....Dan ga je toch niet op vakantie zeg!
Dan moet je ook niet zeiken dat er berichten op je antwoordapparaat staan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Gelukkig ging ze nog met vakantie!
En wie weet kon ze er nog van genieten
en een week in de mega shit zenuwen zitten...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:50 schreef Djep het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeiken dat er berichten op je antwoordapparaat staan.
Ga maar lekker op vakantie hoor, t gaat wel om je gezondheid!
Ja dat hoort erbij, wachten duurt lang.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en een week in de mega shit zenuwen zitten...
Jij bent echt niet goed hoor. Dat is namelijk helemaal niet normaal of standaard. Als huisartsen een voicemail krijgen moeten ze ophangen en het gewoon nog tig keer proberen tot ze hun patiente aan de telefoon krijgen, of een schriftelijk verzoek tot een afspraak opsturen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:40 schreef zhe-devilll het volgende:
ooh is heel normaal!
Doen ze standaard op voicemails!
Ik ook, ze kunnen hun handen niet thuis houden. Als je zegt dat je ergens pijn hebt, moeten ze er meteen aan zitten...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:11 schreef most_wanted het volgende:
Ik haat huisartsen.
Positief als in een positieve uitslag in het ziekenhuis of als in de toekomst positief tegemoet zienquote:
Ja zeker, zo kan het ookquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:44 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Positief als in een positieve uitslag in het ziekenhuis of als in de toekomst positief tegemoet zien![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:39 schreef Bicks het volgende:
Wacht maar tot ze de rekening krijgt: telefonisch consult: ¤ 25,-!
Speciale service voor Breezahs, per SMS:quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:40 schreef zhe-devilll het volgende:
ooh is heel normaal!
Doen ze standaard op voicemails!
Schande is het! zulke artsen zou je er een voor de kop moeten slaan, maar ja niemand doet het
En maar weer serieus: erg lomp. Mag ook niet. De assistent mag je dit soort nieuws niet eens vertellen, dat moet de dokter zelf doen. Lijkt me dus sterk dat dit volgens het protocol is.quote:dIT iZzzZZ JuH dOKtURRRRrrr, JuhhH HeP Eedsz! LaAT jUH nAkIjKuHH - ChiLl, JuHh ArztTjuHH
Tel daar nog maar het dubbele bij op. Een assistente vd huisartsenpost die je vertelt dat je je aanstelt en dat er niets aan de hand is kost al meer dan 100 Euro als ik het me wel herinner. (kind had achteraf wel degelijk een elleboog uit de kom trouwens, kun je alsnog gaan later... KA-CHING)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:39 schreef Bicks het volgende:
Wacht maar tot ze de rekening krijgt: telefonisch consult: ¤ 25,-!
Da's ook niet handig. Als je dan een verzoek krijgt om een afspraak te maken dan weet je ook meteen dat het slecht nieuws is. Telefonisch, ok, maar dan niet via een bandje. En als het niet lukt om iemand telefonisch te pakken te krijgen dan moet'ie maar een brief sturen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 07:18 schreef appelsap het volgende:
Mijn huisarts vertelt het alleen maar over de telefoon als de uitslag goed is.
En anders moet je langskomen zodat hij het persoonlijk kan vertellen.
Zoiets op een voicemail inspreken.
quote:
quote:Speciale service voor Breezahs, per SMS:
dIT iZzzZZ JuH dOKtURRRRrrr, JuhhH HeP Eedsz! LaAT jUH nAkIjKuHH - ChiLl, JuHh ArztTjuHH
*Checkt fotoboek*quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:50 schreef Djep het volgende:
[..]
Ja, voor borstkanker heb ik zelfs ook een pilletjequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:08 schreef Vinno het volgende:
[..]
*Checkt fotoboek*
Gelukkig ben je geen lekker wijf, zou toch zonde zijn.....
Tering, wat ben jij naief zeg. Jij bent zeker zo'n mens met 20.000 verschillende middeltjes enzo in huis voor elk pijntje en klachtje
Stuur op naar die oma dan!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:11 schreef Djep het volgende:
[..]
Ja, voor borstkanker heb ik zelfs ook een pilletje![]()
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:33 schreef Camplo het volgende:
De huisarts van m'n vriendin is ook zo'n lul. Hele week is ze al ziek, maagklachten etc, jah kijk het nog maar een dagje of 2 aan. We zijn 5 dagen verder en ze is doodziek. Als ik die fag eens tegenkom schop ik hem in ze zak keer of 10 en zeg ik mwah, kijk het maar paar daagjes aan.
Huisartsen
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:33 schreef Camplo het volgende:
De huisarts van m'n vriendin is ook zo'n lul. Hele week is ze al ziek, maagklachten etc, jah kijk het nog maar een dagje of 2 aan. We zijn 5 dagen verder en ze is doodziek. Als ik die fag eens tegenkom schop ik hem in ze zak keer of 10 en zeg ik mwah, kijk het maar paar daagjes aan.
Huisartsen
Jia hoor, bij knobbeltjes gaat het vaker om iets onschuldigs dan om kanker, dus al die mensen moeten maar thuisblijven voor hun lullige cyste of melkklierontstekingquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:50 schreef Djep het volgende:
[..]
Dat is idd wel erg lomp zeg!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:28 schreef Funksoldier het volgende:
dan schrik je je wel eventjes helemaal de kolere zeg..
ik werd vorig jaar ineens gebeld door de Daniel den Hoed kliniek (= ziekenhuis alleen voor mensen met kanker) of ik 2 dagen later wilde komen voor een MRI....
Schrok me ook helemaal de kolere, want ik was onder behandeling voor een tumor in het dykzight, en niet voor kanker, dacht dus even dat het wel kwaadaardig was...Hadden geen plekje voor een mri daar, dus dan maar via de Daniel den Hoed. Fijn dat ze dit even van tevoren meldde....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |