quote:
Visakte? Vergeten.
Visakte? Heb ik wel, maar ligt thuis. Vergeten”. Het is de meest gehoorde smoes langs de waterkant. Voor de kersverse visserijcontroleur A. Janissen is het echter de eerste maal dat hij dit in de praktijk hoort. Ruim twee weken controleren, en dit is de eerste bekeuring die hij uitdeelt.
De verraste recreatievisser blijft met een nijdig gezicht achter. Het vakantiebudget is in enkele minuten 60 gulden kleiner geworden.
Landelijk zien de cijfers er heel wat ernstiger uit. Zeker 40 procent van de hengelaars vist zonder de benodigde papieren. Tenminste, tot voor enkele weken. En dat was reden voor het ministerie om een blik met bijzondere opsporingsambtenaren (Boa's) open te trekken. De resultaten van de eerste drie weken controle in heel Nederland laten plotseling een heel ander beeld zien. Van de 420 gecontroleerde sportvissers zijn er slechts negen geverbaliseerd.
Langs de de openbare wateren, zoals rivieren, is over het algemeen het bezit van een sportvisakte voldoende. Kosten 17,50 gulden en verkrijgbaar op het postkantoor. Meren, plassen, vijvers en grindgaten zijn meestal van een visvereniging. En dan is een extra (grote) vergunning nodig. Die kost rond de 40 gulden.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.