abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40677017
Bij mij in de buurt zwerft een groepje pauwen rond.
Zo nu en dan maken die een behoorlijk klote herrie en nog wel recht voor onze deur ook
Tegen m'n vriendin maak ik wel eens de opmerking: 'Heb je zin in pauw als avondeten '

Maar ik vroeg me af of pauw wel enigzins te eten zou zijn? (Heb het nooit bij de slager gezien iig )

Voor degene die denken dat ik de pauwen ga slachten... niet dus, zou niet weten hoe het moet, laat staan dat ik zo'n beest te pakken krijg
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:08:49 #2
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40677066
Ja is idd te eten, werd vroeger ook vaak in de middeleeuwen gegeten. Maar is tegenwoordig een beschermt diersoort.

Maar lopen die los? in de natuur? zijn dat geen Patrijzen?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40677077
Klik

en nog eens klik

...
pi_40677097
Nee, dit zijn echt van de beestje met van die hele grote mooie veren. Patrijzen zijn denk ook een stukje kleiner.

Deze lopen gewoon hier rond in de buurt in Breda. Klein stukje 'bos' is hier ook en wat villawijk.
pi_40677179
Ik wist eigenlijk niet dat ze beschermd waren.

Met het aantal dat hier rond loopt (groep van 15 stuks ongeveer) zou ik zelf meer denken dat er teveel van die beesten rondlopen
pi_40677185
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:08 schreef Killaht het volgende:
Ja is idd te eten, werd vroeger ook vaak in de middeleeuwen gegeten. Maar is tegenwoordig een beschermt diersoort.

Maar lopen die los? in de natuur? zijn dat geen Patrijzen?
Zoek de verschillen

De Patrijs

De Pauw
pi_40689942
Dit is meer iets voor CUL, wie weet krijg je nog wat leuke recepten ook .

Schopje CUL dus, met dank ook aan tonja .
  donderdag 10 augustus 2006 @ 19:44:08 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40690112
Graag serieus reageren.

Het is hier geen ONZ
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40690303
http://www.coquinaria.nl/pauw/index.htm

De mevrouw van deze site komt ook wel eens op fok trouwens, weet even haar usernaam niet meer.
pi_40690457
pauw is eetbaar, in de zin dat je er niet dood aan gaat... Maar het schijnt zeer droog en taai te zijn.

Bij Grazend Nederland (programma van Pierre Wind) kwam de pauw voorbij (aflevering 2, na 6 minuten en tien seconden). De pauw was eigenlijk alleen nuttig als smaakmaker voor een kleinere vogel (kwartel) die voor het braden met een aantal andere vogels (een houtsnip, taling, watersnip en een patrijs) in de pauw werd gestoken en zo werd meegebraden..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40729818
Die informatie komt van oude boeken, aangezien het zelden nog gedaan wordt. Vogels hebben over het algemeneen zeer veel spierweefsel en zeer weinig vet. Ze bewegen immers altijd. Vlees wat weinig vet bevat is vaak erg droog. Vet smelt en maakt het vlees mals. Je kunt het vlees van een pauw, afgezien van de kleur vergelijken met kalkoen. Je kunt er dus gewoon flinke filets vanaf snijden en deze bakken net zoals een kipfilet. Als deze net gaar zijn zijn ze best sappig te bakken.
De bouten kun je confijten. Van het karkas kan je saus maken.
Ik zeg altijd maar zo, alles wat beweegt is eetbaar !
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:24:10 #12
122182 Chrisje101
Semper Delicata
pi_40768536
Volgens mij is pauw niet een beschermde vogel, zwaan wel. Maar misschien is dat sinds 2003 toen ik dat uitzocht veranderd. (ik ben die 'mevrouw van die website')

Pauwenvlees is wat droog (en hoe ouder, hoe taaier), maar met een lekker sausje en een vulling is het zeker wel te eten. Wel barderen of larderen (met spek bekleden of doorrijgen) Als je een pauw te pakken hebt gekregen wil een aardige poelier hem vast wel panklaar maken tegen een kleine vergoeding.
Iedere saus en vulling die goed smaakt bij kalkoen, patrijs of fazant is ook lekker bij pauw. En recepten die speciaal voor pauw bestemd zijn smaken ook prima bij fazant, kalkoen en patrijs.

Aan de andere kant: Is het echt zo erg, die herrie?
Voor de nieuwste recepten en updates op Coquinaria:
http://uk.groups.yahoo.com/group/coquinaria/
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:48:04 #13
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_40826239
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:10 schreef Keiichi het volgende:
Nee, dit zijn echt van de beestje met van die hele grote mooie veren. Patrijzen zijn denk ook een stukje kleiner.

Deze lopen gewoon hier rond in de buurt in Breda. Klein stukje 'bos' is hier ook en wat villawijk.
Heilaar?
Dan hoor ik ze geregeld (Westerpark-West)
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:38:45 #14
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40837016
Nee, het is bekend dat Pauw een vleessoort is die gewoon niet lekker is.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_40837228
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:48 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Heilaar?
Dan hoor ik ze geregeld (Westerpark-West)
klopt wel
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:20:00 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_40838481
Toevallig zag ik gisteren in een film, op sbs6 geloof ik, twee mensen die pauw aan het eten waren en die zeiden dat het naar kip smaakte. Ik weet natuulijk niet of de scriptschrijvers ook pauw hebben geproefd
pi_40839080
Tsja, 'tastes like chicken' is gewoon zo'n standaard uitdrukking, daar kun je volgens mij niet van op aan.
pi_40946510
Zie Nederland 3 na de reclame. Iets over pauw eten, met die rare kok, Pierre Wind.
pi_40946521
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:38 schreef Chielus het volgende:
Nee, het is bekend dat Pauw een vleessoort is die gewoon niet lekker is.
We'll see.
pi_40946977
Okee, duidelijk, het is niet te vreten dus. Werd gebruik om een kwartel lekker te maken (werd in de pauw gestopt en gebraden) en om indruk te maken op gasten.
pi_40947015
Natuurlijk.

Net een kippietje
pi_40947046
Pwn ze gewoon door te zingen:

"Pauw Pauw ik ben mooier dan jou!"
pi_40947115
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:10 schreef Jordy-B het volgende:
pauw is eetbaar, in de zin dat je er niet dood aan gaat... Maar het schijnt zeer droog en taai te zijn.

Bij Grazend Nederland (programma van Pierre Wind) kwam de pauw voorbij (aflevering 2, na 6 minuten en tien seconden). De pauw was eigenlijk alleen nuttig als smaakmaker voor een kleinere vogel (kwartel) die voor het braden met een aantal andere vogels (een houtsnip, taling, watersnip en een patrijs) in de pauw werd gestoken en zo werd meegebraden..
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')