Nu heb ik even tijd om hierop te reageren.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:48 schreef Cyan het volgende:
Ik heb zonet al je andere projecten bekeken! Geweldig!![]()
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat van dit project! Woon je samen met je zus en je broer in 1 huis? En wat vinden zij van je projecten?
En heb je misschien ook foto's van het huis? Het klinkt namelijk als een heel lief en schattig oud huisje?
Ik vind het een geweldig huis!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:47 schreef MMach het volgende:
En nog een noot terzijde die niks met fok of de reacties hier heeft te maken, wees gerust.
Waar ik het van krijg zijn van die mensen die als ze binnenkomen direct beginnen afgeven op de staat van het huis, maar dan op een manier die ons met de vinger wijst, alsof wij de schuldige zijn.
Ik kan foto's tonen uit '99 die echt 10tallen keren erger zijn dan de ergste foto's die hier staan.
Je moet denken dat wij 5 jaar nodig gehad hebben om brol uit dit huis af te voeren naar het stort, elk weekend met de golf variant en de laatste 2 jaar de volkswagen transporter. No kidding.
Ikzelf vind het niet zo erg dat het huis er nu zo uit ziet want 'we' doen er iets aan. Mensen die die fout durven maken smijt ik stante pede buiten
En oh ja: dit soort huizen is ook in België een uitzonderingVoor jullie het idee krijgen dat het wel zeer erg met België is gesteld
MMach schreef eerder in dit topic dat jammer genoeg zijn ouders allebei al zijn overleden.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:58 schreef Cyan het volgende:
Ga je na deze kamer nog meer grote klusprojecten doen? En is het heel erg ongepast als ik uit pure nieuwsgierigheid vraag waar je ouders zijn?![]()
Stoeffen is inderdaad pochen in het nederlands geloof ik. Het is dus (overdreven?) te koop lopen met een bezitting/activiteit.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:58 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldig huis!![]()
Tuurlijk heeft het aan de buitenkant nog wat onderhoud nodig maar het ziet er uit zoals ik het me had voorgesteld. Lief en een huis met een verhaal.
Ga je na deze kamer nog meer grote klusprojecten doen? En is het heel erg ongepast als ik uit pure nieuwsgierigheid vraag waar je ouders zijn?![]()
Ga je trouwens nog iets met die boekenkast doen? Andere glaspaneeltjes erin? En wat is stoefen? Zo iets als uhm ... wat is het woord ook alweer ... pochen? Wat een vragen he!![]()
Sorry dat wist ik niet! Het heeft je in ieder geval veel positieve energie gegeven! Het is een mooie gedachte dat je het huis waar je met je ouders hebt gewoond zo'n extreme make over kan geven!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:06 schreef MMach het volgende:
[..]
Stoeffen is inderdaad pochen in het nederlands geloof ik. Het is dus (overdreven?) te koop lopen met een bezitting/activiteit.
En nee, dat van mijn ouders is niet ongepast, maar een spijtige zaak
Mijn moeder is in 1992 overleden aan borstkanker (ik was toen 5 of zo dus veel weet ik er niet van)
Mijn vader is in 1999 overleden aan een hartaanval (uitgelokt door een asmatische aanval), hier thuis, beneden, in de armen van mijn broer en ik.
Dat feit heeft een spijtige kant; het wees zijn, obviously, maar ik aarzel niet om te zeggen dat ik er veel en veel sterker ben door geworden. Het was vanaf 13 jaar bittere ernst (niet alleen voor mij natuurlijk, maar ik kan alleen voor mezelf spreken). Met de attitude van een mietje hou je het niet lang vol dus je krijgt vanzelf een ijzeren wil en doorzettingsvermogen omdat het gewoon niet anders kan.
Was ik geen wees geweest dan was ik in geen geval zoals ik nu ben. Ik zou ook nooit toelating gekregen hebben om zulke grootse projecten op mijn relatief jonge leeftijd even te proberen, dus dat is een positieve kant i guess.
Tis me nogal een leven maar echt spijt dat alles zo is gelopen heb ik niet.
Oke dan gaan we weer ontopicquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:12 schreef MMach het volgende:
Het begint hier mss offtopic te gaan, maar bon
Ik heb er inderdaad écht plezier in. Niet alleen dat, voor mij is het meer dan wat werken alleen. Het is een manier om ernstige kopzorgen te overpeinzen. Ik ben alleen, niemand die me stoort, muziekje op de archtergrond en nuttig bezig zijn. Vooruitgang zien en weten dat jij ervor hebt gezorgd, dat geeft ook enorm veel voldoening.
Kan je de vloer niet schuren en aflakken? Alhoewel daar ook weer veel tijd in gaat zitten natuurlijk. Maar je gaat de muren zowieso een lichte kleur geven dus misschien valt het wel mee met donkere.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:17 schreef MMach het volgende:
Jep, 300¤ is zeker krap. Nu is er al 100¤ verdwenen naar het behang enzo. Daar moet nog dure verf vanaf en nog wat kleinigheden. Met dat geld zijn geen speciale dingen te doen, dus het zal blijven bij een gewone prpere kamer.
Onder het tapijt blijkt een donkerbruin geverfde plankenvloer te liggen. Volgens mij nog in goede staat voor zover ik kan zien. Alleen zal donkerbruin die kamer erg donker maken, zeker met die antieke kastgevallen, dus vloerverf? Maar dat kost weer een pak waarschijnlijk en ik heb geen idee wat voor soort verf dat is.
True!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:24 schreef MMach het volgende:
Dat is inderdaad een optie. Maar ik ga wachten met de vloer tot na de schilderwerken (die komen er snel aan) omdat ik dan niet moet letten op vlekken op de vloer. Vlekken op het tapijt zijn niet erg omdat het toch weg moet.
Wat hij zegt! Ik post echt nooit in K&W, heb het de afgelopen maand in de verveelde uurtjes op mn stage pas ontdekt, moet zeggen dat ik wel echt onder de indruk ben van je projecten hoewel niet alles mijn smaak is , ziet er puik uit!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:38 schreef Cybersijp het volgende:
MMach,
petje af kerel! en stoef maar een end heen, het houd je wel op de been.... (althans dat heb ik met de "casa" als er niet zo enthousiast gereageerd zou zijn, was het best mogelijk geweest dat ook ik een klusdipje zou hebben gehad
Chapeau dus !!
Whoehoeeeeeequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:05 schreef MMach het volgende:
ty
Amai, ik zit ziek ver (een dag of 4 :-D ) voor op schema.
Al 3/4 geschilderd in de eerste laag.
http://media.putfile.com/Wit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |