Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:26 |
![]() Dit is een plank. | |
Chau | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:26 |
Bruut, nooit gedacht dat het er zo uit ziet. | |
Chriz2k | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:27 |
Heet hij ton? ![]() ![]() ![]() | |
Soho | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:27 |
![]() Dit is plank. | |
Mastertje | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:27 |
![]() Dit zijn planks. | |
Mastertje | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:27 |
quote:omg. | |
Chriz2k | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:27 |
Voel je hem? ![]() Plank-ton ![]() | |
eQuaL | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28 |
quote:*denkt na* | |
Huizilopochtli | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28 |
plank in je anus | |
eQuaL | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28 |
OJA! Ed, edd en eddy ![]() | |
roelofjan | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:29 |
quote:"Your ideas are intriguing to me and I wish to subscribe to your newsletter." | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:33 |
Plank, oh plank Maden in Oegstgeest 's Zaterdags heet ik Hank En gedraag ik me als een beest Plank, oh plank Laden in Kerkrade Er is vrij veel stank Vanwege Oegstgeestse maden | |
Intxaurraga | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:34 |
Hij ziet er ziekjes uit. Plankenkoorts ![]() ![]() ![]() | |
Don_Antoin | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:35 |
quote:No sher, Shitlock! ![]() | |
Chriz2k | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:36 |
quote:Wat een dijenkletser, ik rolde plankgas van mijn stoel af ![]() | |
Soho | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:36 |
quote:Hij heeft de plank misgeslagen. | |
Mastertje | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:37 |
Hij heeft iig voldoende brood op de plank. | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:38 |
Een wereld zonder planken zou een wereld zijn waarin boomhutten gemaakt worden van plakband. | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:41 |
Als ik een plank was zou ik me erin moeten berusten dat er spijkers in me worden geslagen, omdat ik anders geen enkel nut zou dienen. Wat een bestaan. | |
Chriz2k | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:42 |
quote:Planken zijn net Jezus ![]() | |
Intxaurraga | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:45 |
quote:Het arme houten kruis werd op brute wijze vastgetimmerd aan een Jezus. Dáár hoor je nooit wat over. | |
eQuaL | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:45 |
quote:Als ze maar geen autobiografie schrijven ![]() | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:48 |
Ik heb medelijden met de onblevlekt ontvangen maagd die een plank eruit moet persen. | |
Heatseeker | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:56 |
Spijker![]() Dit zijn spijkers, niet goed bevriend met de plank. | |
Chowi | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:57 |
Oeeeh, mag ik, mag ik? | |
TimC | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:58 |
![]() Plank; Rechts ![]() | |
eQuaL | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:58 |
Hun tegenhangers:![]() Ook niet vriendjes met plank ![]() | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:58 |
quote:Een nuttige bijdrage leveren aan dit topic vol potentie? Natuurlijk. | |
eQuaL | woensdag 9 augustus 2006 @ 21:58 |
Zoals Farizeeërs en Schriftgeleerden ![]() | |
Cinch | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:01 |
TM: "Maar heb je trouwens ook het idee dat er in Engeland veel maakwerk erbij zit? Team Satan, hoe heten die gasten allemaal, Circlemakers?" RB: "Ja, kijk, iedereen kan zeggen dat 'ie ze maakt. Ik heb zoiets van: nou, prima jongen, bewijs het dan eens. Ja, dat jij met een plankje de rotzooi plattrapt, ja tuurlijk. Maar bewijs maar eens, dat jij die die je claimt, dat je die gemaakt hebt. Toon het maar eens aan, bewijs het maar eens, laat maar zien. Nou, dan zal ik zeggen: nou goed, jij hebt het gemaakt. Klaar. En de andere tienduizend dan? Ja, dat is hetzelfde als het verhaal in Grote Keeten toch, van afgelopen jaar? Die knaap zegt: wij hebben dat ding gemaakt. Goh, ik zou me misschien kunnen voorstellen, dat ze die grote erbij gemaakt hebben, of dat ze die grote gemaakt hebben en dat dat kleintje erbij gekomen is, maar... Hoe dan ook: zoals hun het vertellen, kan het niet! Dus dan heb ik zoiets van: op basis van wat je gevonden hebt: wat Levengood dus, blown nodes blablabla, dan moet je dus concluderen dat 'ie gewoon staat te liegen. Maar hij kan ook niet bewijzen dat hij het wel gedaan heeft. Dus dan neem ik aan... dan vergeet ik gewoon zijn verhaal. Als jij niet aan kunt tonen dat je hem gemaakt hebt, je zegt het alleen maar je kunt het niet aantonen, dan betekent dat voor mij: jouw uitspraak heeft voor mij geen waarde. Ik heb gewoon wetenschappelijk, volgens Levengood heb ik dat en dat gevonden, en dat betekent, dat het geen mensenwerk is. Klaar. Toch?" TM: "Maar heeft hij beweerd, dat hij met plankjes of met touwtjes het veld in is gegaan?" RB: "Ja. Eerst met een plank van een meter, en later met veertig bij veertig centimeter. Ik heb alles nog op band staan, ik heb het toen opgenomen. Hij spreekt zich gewoon tegen, en dit en dat en blablabla, en dan heb ik zoiets van: ja, moet je eens luisteren jongen, fijn, leuk en aardig, maar ik geloof jou gewoon niet, omdat je jezelf tegenspreekt. Je hebt gewoon een lulverhaal opgehangen. En hij kan natuurlijk nou niet zeggen: ik heb het niet gedaan. Dan gaat 'ie gewoon compleet af." TM: "Zei 'ie dat 'ie in zijn eentje was, of was 'ie met meerderen?" RB: "Nee, met een vriend van 'm had 'ie dat gedaan." TM: "En de afmetingen klopten niet met wat 'ie zei?" RB: "Nou, hij zegt eerst... Herman [Hegge] is er toen geweest, en die liet 'ie toen een plank van een meter zien. En tegen mij zegt 'ie: ik heb een plankje van veertig bij veertig ofzo, zo'n ding... Dan heb ik zoiets van: ja, wat heb je nou? Heb je een ding van een meter, heb je een ding van veertig centimeter? Ik zeg: hoe heb je al die dingen achter die stengels afgesneden dan? Ja, nou ja, dat weet ik niet. Dacht misschien dat het door het plankje komt of wat dan ook, weet je wel? Dan heb ik zoiets van: ja, misschien dat je die stengels af zou kunnen snijden door middel van het plankje, kan ik me misschien wel voorstellen, maar die hoeken die we tegenkomen, die weet gewoon niemand. Die weten alleen wij: wat de snijhoeken zijn. Die snijhoeken zijn keer op keer op keer hetzelfde. Er zijn maar een paar hoeken mogelijk, en die komen altijd terug. Dus hoe groot is de kans, dat je toevallig het veld in gaat, twee cirkeltjes maakt, waarin de snijhoeken identiek overeenkomen met de hoeken die we eerder gevonden hebben? Dan is de kans van 1 op... reken maar uit. Dan heb ik zoiets van: je loopt gewoon een lulverhaal te vertellen. Daarvan is misschien mogelijk dat 'ie die grote gemaakt zou kunnen hebben, maar dat kleintje, dat geloof ik niet. En die groeiafwijkingen ook, die we gevonden hebben. Die waren ook in het trekkerspoor te vinden, alleen... ja, ook buiten het trekkerspoor. Dat kun je voorstellen: als het graan jong is en de trekker rijdt het plat in die sporen, dat je dan van die groeiafwijkingen krijgt. Okee. Maar ook in het staande was een stukje, en gewoon in het liggende graan. Maar ook in de trekkersporen, maar tot een meter of vijf buiten de cirkel. Voor de rest heb ik tot 20, 30 meter nagezocht: helemaal niks. Dan heb ik zo'n idee, wat Nancy Talbot in Amerika zegt, dat het waarschijnlijk in een vroeg stadium, als het graan jong is, in een soort energetische vorm al neergelegd wordt, wat misschien iets uitwaaiert... Stel, hij is ingezaaid, het staat zo hoog, het wordt een keer bespoten of weet ik veel wat, dat daarna die vorm erin komt, dat het daarna via trekkersporen uitvloeit. Daar heb ik het idee van: dat die energie ervan via die sporen weggaat. Dat zou misschien die afwijking kunnen bepalen van een meter of vijf, zes buiten die cirkel. Dus, ja, als je alle feiten op een rijtje zet, dan heb ik zoiets van: nou, die gozer heeft volgens mij gewoon lopen lullen. Dus ik kan niet anders concluderen als dat." | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:01 |
![]() Planken zijn sinds jaar en dag al nuttige objecten. Zo was het in het Noorwegen van de jaren zeventig een trend om je als dame staand op een plank boven het water te laten fotograferen terwijl je een handtas draagt. | |
Chowi | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:01 |
quote:Ik wou een slotje doen, eigenlijk. | |
Aurelianus | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:03 |
quote:Ik zal je de gedachte eraan vergeven. Omdat je nog zo groen als gras bent. | |
Ruuub | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:04 |
omg ![]() | |
Ruuub | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:04 |
quote:wacht nou ff joh ![]() | |
Escape2Dawn | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:08 |
Hahaha... ![]() | |
Cinch | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:08 |
Van de bovenste plank, De plank misslaan - De plank mis hebben Brood op de plank hebben - Zij heeft brood op de plank De plank aanslaan Hij moet eraan geloven al had hij een driedubbele plank voor zijn gat De plank misslaan De plank voor het hoofd hebben - Hij heeft een plank voor het hoofd Kijken door een plank waar geen gat is Op de plank blijven liggen Goed bij de planken kunnen - Hij kan goed bij de planken Op de planken zitten Tussen vier planken liggen - Hij ligt tussen vier planken Hij is de plank af Hij zal er moeten aan geloven, al had hij een driedubbelle plank voor zijn gat Hij kan kijken door een plank waar geen gat in is D`r wordt in `t leav`n better toneel gespöld dan op de planken | |
Ruuub | donderdag 10 augustus 2006 @ 00:26 |
quote:dat is engels!! | |
KaMo | donderdag 10 augustus 2006 @ 00:29 |
quote: ![]() | |
Aurelianus | donderdag 10 augustus 2006 @ 03:05 |
Dit waren planken. | |
Qunix | donderdag 10 augustus 2006 @ 03:07 |
Plank ![]() | |
P8 | donderdag 10 augustus 2006 @ 03:11 |
GAST! | |
demonseeker14 | donderdag 10 augustus 2006 @ 03:21 |
quote: ![]() | |
Aurelianus | donderdag 10 augustus 2006 @ 03:26 |
quote:Okay. Wat bedoel je? | |
Rampestamper | donderdag 10 augustus 2006 @ 04:16 |
quote:Stilletjes zijn zij van ons heengetreden... | |
SwJ | donderdag 10 augustus 2006 @ 07:54 |
chillen op het strand![]() | |
Reza-impreza | donderdag 10 augustus 2006 @ 08:09 |
Deze werkt in het zwembad![]() | |
Sjibble | donderdag 10 augustus 2006 @ 08:11 |
Dat hout of die spijkers ![]() | |
-SL- | donderdag 10 augustus 2006 @ 08:34 |
quote:Plank = hout Hout werkt altijd ![]() | |
Wereldman | donderdag 10 augustus 2006 @ 10:12 |
![]() | |
Aurelianus | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46 |
Ik zag ooit een plank liggen. Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht van "Verrek, dat is een plank!" Dus ik liep in de richting van die plank en ik raapte de plank op. Ik bekeek de plank. Vroeger bekeek ik ook wel eens planken. Soms lagen de planken opgestapeld, soms hadden ze van de planken een schutting gemaakt en een andere keer weer een fraaie vloer. Nodeloos om te zeggen dat ik keek naar de plank met een warm gevoel van nostalgie. Planken, ze zijn er. Je kunt er niet omheen. Tenzij je bereid bent een eindje om te lopen. O ja, die plank die ik dus zag liggen. Iemand riep naar me dat het zijn plank was. Dus ik gaf hem zijn plank terug. Soms zie ik wel eens planken in mijn dromen, veelal in de vorm van planken. | |
Chriz2k | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:47 |
Mijn ex-vriendin was een plank. | |
Aurelianus | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:48 |
quote:Ik kan me voorstellen dat de communicatie dan enigszins houterig verloopt. ![]() ![]() ![]() | |
Chriz2k | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:49 |
quote:Ze was hout waard. ![]() | |
Neenetje | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:50 |
quote: ![]() Rest In Planken | |
BrandX | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:51 |
quote:Niet alleen de communicatie... ![]() | |
Aurelianus | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:54 |
quote:Doel je nu op seksuele aspect van een relatie? Laat ik je dit vertellen: een plank kan een uitstekende partner vormen; laat je niet door de media hersenspoelen dat planken niet ontvankelijk zijn voor seksueel contact. Ook planken hebben af en toe een goede beurt nodig. Tering, ik krijg van dit typen al weer zin om de splinters uit mijn genotsknots te trekken. | |
Neenetje | dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:57 |
quote:Precies. ![]() | |
PeZu | dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:34 |
quote:johny 2x4 | |
Odysseuzzz | maandag 28 augustus 2006 @ 16:00 |
![]() Hier had het gewaaid. ![]() | |
Muaddib10191 | maandag 28 augustus 2006 @ 16:09 |
Olivier Plank | |
ehqo | maandag 28 augustus 2006 @ 16:11 |
Planken. Manifest de progressie van de architectuur stuttend, in het verleden. Boegbeeld van de ambacht. Zijn sporen zijn tanende. Zijn positie overgeheveld aan de modernisatie, en de synthese. | |
plumbum | maandag 28 augustus 2006 @ 16:13 |
![]() RIP aan de nabestaanden ![]() ![]() | |
Eamon | maandag 28 augustus 2006 @ 16:13 |
genoeg gepruts. Dit is wat wikipedia zegt.quote: | |
DaveMasteR | maandag 28 augustus 2006 @ 16:20 |
Ik heb de plank gevonden. | |
Alexxxxx | maandag 28 augustus 2006 @ 16:20 |
Sla. Mis. | |
descendent1 | maandag 28 augustus 2006 @ 16:20 |
Dit is familie van Plank: ![]() (plankton) ![]() | |
descendent1 | maandag 28 augustus 2006 @ 16:22 |
Plank is ook ooit verfilmd! (meesterlijke film overigens) ![]() | |
Roellio | maandag 28 augustus 2006 @ 16:24 |
Konrad 'Conny' Plank (vaak gespeld als Planck) (ca. 1943, Oostenrijk - 18 december 1987, Keulen) was een Duitse muziekproducer en één van de belangrijkste producers in de laatste decennia van de 20ste eeuw. Zijn creativiteit als geluidstechnicus en producer bepaalden mee enkele van de belangrijkste en meeste innovatieve opnames uit de Europese popmuziek na de Tweede Wereldoorlog, waarbij Plank zich niet beperkte tot slechts één genre maar zowel progressieve muziek, elektronische muziek als avant-garde produceerde. Plank was een van de meest bepalende figuren voor het brede genre dat als krautrock bekend werd en vormt een link tussen vele van de uiteenlopende producties daarin. Zijn werk heeft eveneens een grote invloed gehad op studioproductietechnieken wereldwijd. Plank en de groepen waarmee hij in Duitsland werkte, hadden een grote invloed op mainstream rockartiesten, waarvan sommigen verschillende elementen van zijn productietechniek en zijn typische geluid populair maakten. In de jaren 80 kon een nieuwe generatie elektronische popgroepen zijn ideeën in de praktijk realiseren en uitvoeren, toen elektronische instrumenten wijdverspreid raakten. [bewerk] Leven en invloed Plank begon zijn carrière als geluidstechnicus voor Marlene Dietrich. Hij geloofde vurig in de mogelijkheden van elektronische muziek en was een meester in het creëren van verrassende elektronische soundscapes, maar hij koos er ook voor deze te vermengen met conventionele geluiden, of natuurlijke geluiden die speciale bewerkingen ondergingen, zoals het gebruik van grote metalen vaten of andere industriële voorwerpen als percussie-instrumten. Hij was een van de eerste Europese producers die volledig de mogelijkheden benutte van meersporige opnamefaciliteiten om dramatische productie-effecten en bewerkingen te creëren, die als muzikale en rethorische elementen op zichzelf fungeerden, en niet zomaar als gimmick. Hij verkoos soms ruwklinkende effecten en contrasterende geluiden voor elk element in de mix. Zijn beste werk stond in fel contrast met het gepolijste, uitgevlakte geluid dat in die tijd de commerciële pop en rock domineerde. Plank gebruikte radicale combinaties van echo, reverb en andere effecten gebaseerd op elektronica, mixen, equalising en tape om mixen te creëren waarin elk element zijn eigen individuele geluidsomgeving kon krijgen, en waarin elk van deze elementen doorheen een nummer verschillende keren dratisch in klank konden veranderen. Hierin was hij ongetwijfeld beïnvloed door het werk van Jamaicaanse pioniers zoals Lee 'Scratch' Perry, maar hij was zeker een van de eerste Europese producers die essentiële stilistische vernieuwingen haalde uit deze productietechnieken in de reggae en dub. Plank was een van de eerste producers met naam die een erg 'live' klinkend productiegeluid verkoos, in het bijzonder voor de drums; dit was een geluid dat sterk tegenover het dichte en zwaar samengedrukte drumgeluid stond dat in de jaren 70 op rockopnames domineerde. Planks open, soms ratelende, drum- en precussieklanken hebben zonder twijfel een beduidende invloed gehad op producers en techniekers zoals Steve Lillywhite, Hugh Padgham en Nick Launay. Tijdens de jaren 70 was Conny Plank producer en/of technieker op vele van de belangrijkste opnames van invloedrijke Duitse progressieve en experimentele muzikanten (die onder het label krautrock geplaatst worden), zoals Kraftwerk (Kraftwerk, Kraftwerk 2, Ralf und Florian, Autobahn, en de voorloper Tone Float), Neu! (al hun opnames), Cluster, Harmonia, Ash Ra Tempel, Holger Czukay (Can), en Guru Guru. Zijn lange samenwerking en vriendschap met Dieter Moebius en Hans-Joachim Roedelius van Cluster begon in 1970 en bleef duren tot zijn dood. Zijn werk beïnvloedde sterk enkele van de avontuurlijkere Britse en Amerikaanse muzikanten en producers. De bekendste zijn waarschijnlijk David Bowie en Brian Eno, waarvan de 'Berlin Trilogy' albums uit het eind van de jaren 70, meerbepaald Low en Heroes en Lodger, duidelijke invloeden vertoonden van Planks vroegere Duitse producties. Zonder dat hij meegewerkt heeft, dragen ze alle Planks handtekening en tonen invloed van vroegere Plank-producties zoals de albums van Neu! en Cluster. Bowies nummer Heroes (geïnspireerd op Neu!'s Hero) is een virtuele lofzang voor de stijl van Plank, met de radicale geluiden en dramatische afwisselingen van klank in verschillende elementen, zoals de hoofdzang, om het emotionele of dramatische effect te verhogen; dit is geplaatst tegenover een wervelend voortdurend elektronisch achtergrondspoor dat elementen zoals meersporige synthesizers en feedback gitaar verweeft. Plank had daarna, via Bowie en in het bijzonder via Eno, een grote invloed op veel artiesten uit de New Wave-periode op het eind van de jaren 70 en de jaren 80. Neu!'s Hallogallo wordt een belangrijke invloed genoemd op John Lydons werk met zijn groep na de Sex Pistols, Public Image Limited. Eno produceerde een album voor Devo, een andere band die erg door Planks werk was beïnvloed, en kende een succesvolle samenwerking met Talking Heads en David Byrne, gevolgd door een nog langere en succesvollere samenwerking met de Ierse band U2. Het eerste werk van de Australische groep Hunters and Collectors vertoonde eveneens onmiskenbare tekenen van bekendheid met Planks productietechnieken, en ze waren een van de vele internationale artiesten die met hem opnames maakten. Andere producties op Planks naam zijn onder andere Echo and the Bunnyman, Les Rita Mitsouko, Einstürzende Neubauten, Annie Lennox, Astor Piazzolla, The Damned, Miranda Sex Garden en Nina Hagen. Hij werkte ook als een duo met Dieter Moebius op vier gezamenlijke studio-albums; het album Ludwig's Law's gebruikte een Emulator, een vroeg soort sampling keyboard dat hen toeliet andere instrumenten te dupliceren zonder zich om de muzikanten die ze bespeelden te bekommeren. In de jaren 80 bleef Plank veel gevraagd door de nieuwe generatie elektronische pop- en New Wave-artiesten, zoals Devo, Ultravox (Systems of Romance, Vienna en Rage in Eden), Freur en The Tourists (Luminous Basement)/Eurythmics (In the Garden). Hij werkte ook op pop- en rockproducties van artiesten zoals The Scorpions, Clannad, Killing Joke en Gianna Nannini (Latin Lover, Sogno Di Una Notte d'Estate, Tutto Live en andere, met ook credits voor de muziek). Tot het laatste werk van Plank voor zijn dood behoorden onder andere het opnemen van concerten van de Revenge-tour van Eurythmics en samples op het NED Synclavier op hun album Savage. Conny Plank overleed na een korte zware kanker eind 1987, tijdens de opnames van het soloalbum Mein Schatz van Heiner Pudelko, dat hij samen met Annette Humpe produceerde. Zijn studio in de nabijheid van Keulen (Wolperath) wordt nog steeds beheerd door zijn weduwe en zijn zoon. Postuum werd zijn naam en zijn werk in het lied "Conny Plank" van de groep Bluepoint Underground (geproduceerd door Klaus Dinger) geëerd. | |
gateh | maandag 28 augustus 2006 @ 17:39 |
![]() dit was nog voor de plank. | |
Odysseuzzz | maandag 28 augustus 2006 @ 17:42 |
quote: ![]() dit was nog voor de plankton. | |
Odysseuzzz | maandag 28 augustus 2006 @ 17:52 |
Planck's constante: h = 6.6261 × 10-34 Js ![]() | |
Frozen | maandag 28 augustus 2006 @ 17:56 |
Stichting Plank voor je Kop.![]() | |
Soho | dinsdag 29 augustus 2006 @ 02:20 |
quote:Hij krijgt in ieder gaval iets te drinken. |