abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40659008

Dit is een plank.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_40659042
Bruut, nooit gedacht dat het er zo uit ziet.
pi_40659079
Heet hij ton?
pi_40659084

Dit is plank.
pi_40659086

Dit zijn planks.
pi_40659096
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:27 schreef Soho het volgende:
[afbeelding]

Dit is plank.
omg.
pi_40659097
Voel je hem? .

Plank-ton !!!
pi_40659153
quote:
[afbeelding]

Dit is plank.
*denkt na*
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28:49 #9
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40659166
plank in je anus
Nos poma natamus
pi_40659174
OJA!

Ed, edd en eddy
pi_40659204
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:26 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]

Dit is een plank.
"Your ideas are intriguing to me and I wish to subscribe to your newsletter."
pi_40659407
Plank, oh plank
Maden in Oegstgeest
's Zaterdags heet ik Hank
En gedraag ik me als een beest

Plank, oh plank
Laden in Kerkrade
Er is vrij veel stank
Vanwege Oegstgeestse maden
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_40659440
Hij ziet er ziekjes uit.

Plankenkoorts ?
pi_40659505
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:26 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]

Dit is een plank.
No sher, Shitlock!
pi_40659512
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Intxaurraga het volgende:
Hij ziet er ziekjes uit.

Plankenkoorts ?
Wat een dijenkletser, ik rolde plankgas van mijn stoel af .
pi_40659515
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Intxaurraga het volgende:
Hij ziet er ziekjes uit.

Plankenkoorts ?
Hij heeft de plank misgeslagen.
pi_40659555
Hij heeft iig voldoende brood op de plank.
pi_40659614
Een wereld zonder planken zou een wereld zijn waarin boomhutten gemaakt worden van plakband.
pi_40659775
Als ik een plank was zou ik me erin moeten berusten dat er spijkers in me worden geslagen, omdat ik anders geen enkel nut zou dienen. Wat een bestaan.
pi_40659840
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:41 schreef Aurelianus het volgende:
Als ik een plank was zou ik me erin moeten berusten dat er spijkers in me worden geslagen, omdat ik anders geen enkel nut zou dienen. Wat een bestaan.
Planken zijn net Jezus .
pi_40659956
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:42 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Planken zijn net Jezus .
Het arme houten kruis werd op brute wijze vastgetimmerd aan een Jezus. Dáár hoor je nooit wat over.
pi_40659960
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:42 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Planken zijn net Jezus .
Als ze maar geen autobiografie schrijven
pi_40660119
Ik heb medelijden met de onblevlekt ontvangen maagd die een plank eruit moet persen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:56:14 #24
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_40660537
Spijker

Dit zijn spijkers, niet goed bevriend met de plank.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_40660584
Oeeeh, mag ik, mag ik?
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_40660642

Plank; Rechts
pi_40660645
Hun tegenhangers:

Ook niet vriendjes met plank
pi_40660661
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:57 schreef Chowi het volgende:
Oeeeh, mag ik, mag ik?
Een nuttige bijdrage leveren aan dit topic vol potentie? Natuurlijk.
pi_40660673
Zoals Farizeeërs en Schriftgeleerden
pi_40660808
TM: "Maar heb je trouwens ook het idee dat er in Engeland veel maakwerk erbij zit? Team Satan, hoe heten die gasten allemaal, Circlemakers?"
RB: "Ja, kijk, iedereen kan zeggen dat 'ie ze maakt. Ik heb zoiets van: nou, prima jongen, bewijs het dan eens. Ja, dat jij met een plankje de rotzooi plattrapt, ja tuurlijk. Maar bewijs maar eens, dat jij die die je claimt, dat je die gemaakt hebt. Toon het maar eens aan, bewijs het maar eens, laat maar zien. Nou, dan zal ik zeggen: nou goed, jij hebt het gemaakt. Klaar. En de andere tienduizend dan? Ja, dat is hetzelfde als het verhaal in Grote Keeten toch, van afgelopen jaar? Die knaap zegt: wij hebben dat ding gemaakt. Goh, ik zou me misschien kunnen voorstellen, dat ze die grote erbij gemaakt hebben, of dat ze die grote gemaakt hebben en dat dat kleintje erbij gekomen is, maar... Hoe dan ook: zoals hun het vertellen, kan het niet! Dus dan heb ik zoiets van: op basis van wat je gevonden hebt: wat Levengood dus, blown nodes blablabla, dan moet je dus concluderen dat 'ie gewoon staat te liegen. Maar hij kan ook niet bewijzen dat hij het wel gedaan heeft. Dus dan neem ik aan... dan vergeet ik gewoon zijn verhaal. Als jij niet aan kunt tonen dat je hem gemaakt hebt, je zegt het alleen maar je kunt het niet aantonen, dan betekent dat voor mij: jouw uitspraak heeft voor mij geen waarde. Ik heb gewoon wetenschappelijk, volgens Levengood heb ik dat en dat gevonden, en dat betekent, dat het geen mensenwerk is. Klaar. Toch?"
TM: "Maar heeft hij beweerd, dat hij met plankjes of met touwtjes het veld in is gegaan?"
RB: "Ja. Eerst met een plank van een meter, en later met veertig bij veertig centimeter. Ik heb alles nog op band staan, ik heb het toen opgenomen. Hij spreekt zich gewoon tegen, en dit en dat en blablabla, en dan heb ik zoiets van: ja, moet je eens luisteren jongen, fijn, leuk en aardig, maar ik geloof jou gewoon niet, omdat je jezelf tegenspreekt. Je hebt gewoon een lulverhaal opgehangen. En hij kan natuurlijk nou niet zeggen: ik heb het niet gedaan. Dan gaat 'ie gewoon compleet af."
TM: "Zei 'ie dat 'ie in zijn eentje was, of was 'ie met meerderen?"
RB: "Nee, met een vriend van 'm had 'ie dat gedaan."
TM: "En de afmetingen klopten niet met wat 'ie zei?"
RB: "Nou, hij zegt eerst... Herman [Hegge] is er toen geweest, en die liet 'ie toen een plank van een meter zien. En tegen mij zegt 'ie: ik heb een plankje van veertig bij veertig ofzo, zo'n ding... Dan heb ik zoiets van: ja, wat heb je nou? Heb je een ding van een meter, heb je een ding van veertig centimeter? Ik zeg: hoe heb je al die dingen achter die stengels afgesneden dan? Ja, nou ja, dat weet ik niet. Dacht misschien dat het door het plankje komt of wat dan ook, weet je wel? Dan heb ik zoiets van: ja, misschien dat je die stengels af zou kunnen snijden door middel van het plankje, kan ik me misschien wel voorstellen, maar die hoeken die we tegenkomen, die weet gewoon niemand. Die weten alleen wij: wat de snijhoeken zijn. Die snijhoeken zijn keer op keer op keer hetzelfde. Er zijn maar een paar hoeken mogelijk, en die komen altijd terug. Dus hoe groot is de kans, dat je toevallig het veld in gaat, twee cirkeltjes maakt, waarin de snijhoeken identiek overeenkomen met de hoeken die we eerder gevonden hebben? Dan is de kans van 1 op... reken maar uit. Dan heb ik zoiets van: je loopt gewoon een lulverhaal te vertellen. Daarvan is misschien mogelijk dat 'ie die grote gemaakt zou kunnen hebben, maar dat kleintje, dat geloof ik niet. En die groeiafwijkingen ook, die we gevonden hebben. Die waren ook in het trekkerspoor te vinden, alleen... ja, ook buiten het trekkerspoor. Dat kun je voorstellen: als het graan jong is en de trekker rijdt het plat in die sporen, dat je dan van die groeiafwijkingen krijgt. Okee. Maar ook in het staande was een stukje, en gewoon in het liggende graan. Maar ook in de trekkersporen, maar tot een meter of vijf buiten de cirkel. Voor de rest heb ik tot 20, 30 meter nagezocht: helemaal niks. Dan heb ik zo'n idee, wat Nancy Talbot in Amerika zegt, dat het waarschijnlijk in een vroeg stadium, als het graan jong is, in een soort energetische vorm al neergelegd wordt, wat misschien iets uitwaaiert... Stel, hij is ingezaaid, het staat zo hoog, het wordt een keer bespoten of weet ik veel wat, dat daarna die vorm erin komt, dat het daarna via trekkersporen uitvloeit. Daar heb ik het idee van: dat die energie ervan via die sporen weggaat. Dat zou misschien die afwijking kunnen bepalen van een meter of vijf, zes buiten die cirkel. Dus, ja, als je alle feiten op een rijtje zet, dan heb ik zoiets van: nou, die gozer heeft volgens mij gewoon lopen lullen. Dus ik kan niet anders concluderen als dat."
Bier hier.
pi_40660832

Planken zijn sinds jaar en dag al nuttige objecten. Zo was het in het Noorwegen van de jaren zeventig een trend om je als dame staand op een plank boven het water te laten fotograferen terwijl je een handtas draagt.
pi_40660845
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:58 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Een nuttige bijdrage leveren aan dit topic vol potentie? Natuurlijk.
Ik wou een slotje doen, eigenlijk.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_40660892
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:01 schreef Chowi het volgende:

[..]

Ik zal je de gedachte eraan vergeven. Omdat je nog zo groen als gras bent.
pi_40660932
omg
pi_40660957
quote:

[..]

wacht nou ff joh
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:08:31 #36
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_40661152
Hahaha...
Het helpt geen nut!
pi_40661179
Van de bovenste plank,
De plank misslaan - De plank mis hebben
Brood op de plank hebben - Zij heeft brood op de plank
De plank aanslaan
Hij moet eraan geloven al had hij een driedubbele plank voor zijn gat
De plank misslaan
De plank voor het hoofd hebben - Hij heeft een plank voor het hoofd
Kijken door een plank waar geen gat is
Op de plank blijven liggen
Goed bij de planken kunnen - Hij kan goed bij de planken
Op de planken zitten
Tussen vier planken liggen - Hij ligt tussen vier planken
Hij is de plank af
Hij zal er moeten aan geloven, al had hij een driedubbelle plank voor zijn gat
Hij kan kijken door een plank waar geen gat in is
D`r wordt in `t leav`n better toneel gespöld dan op de planken
Bier hier.
pi_40668176
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:29 schreef roelofjan het volgende:

[..]

"Your ideas are intriguing to me and I wish to subscribe to your newsletter."
dat is engels!!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 00:29:24 #39
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_40668332
quote:
[afbeelding]

Dit is plank.
ed edd en eddy
pi_40673545

Dit waren planken.
pi_40673580
Plank
pi_40673631
GAST!
Extremistisch gematigd.
pi_40673771
quote:

[..]

DIT is dus precies wat ik bedoel.
Nee ik ben geen 14
pi_40673841
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 03:21 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

DIT is dus precies wat ik bedoel.
Okay. Wat bedoel je?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 04:16:37 #45
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_40674304
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 03:05 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]

Dit waren planken.
Stilletjes zijn zij van ons heengetreden...
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  Moderator donderdag 10 augustus 2006 @ 07:54:54 #46
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40675219
chillen op het strand

F.K.A. SuperwormJim
pi_40675282
Deze werkt in het zwembad

| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_40675289
Dat hout of die spijkers
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 10 augustus 2006 @ 08:34:12 #49
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_40675478
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 08:09 schreef Reza-impreza het volgende:
Deze werkt in het zwembad

[afbeelding]
Plank = hout
Hout werkt altijd
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_40677163
Smile around the world :-)
pi_41072798
Ik zag ooit een plank liggen. Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht van "Verrek, dat is een plank!" Dus ik liep in de richting van die plank en ik raapte de plank op. Ik bekeek de plank. Vroeger bekeek ik ook wel eens planken. Soms lagen de planken opgestapeld, soms hadden ze van de planken een schutting gemaakt en een andere keer weer een fraaie vloer. Nodeloos om te zeggen dat ik keek naar de plank met een warm gevoel van nostalgie. Planken, ze zijn er. Je kunt er niet omheen. Tenzij je bereid bent een eindje om te lopen. O ja, die plank die ik dus zag liggen. Iemand riep naar me dat het zijn plank was. Dus ik gaf hem zijn plank terug. Soms zie ik wel eens planken in mijn dromen, veelal in de vorm van planken.
pi_41072850
Mijn ex-vriendin was een plank.
pi_41072895
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:47 schreef Chriz2k het volgende:
Mijn ex-vriendin was een plank.
Ik kan me voorstellen dat de communicatie dan enigszins houterig verloopt.

pi_41072956
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:48 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Ze was hout waard.

.
pi_41073007
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 03:05 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]

Dit waren planken.

Rest In Planken
Neen
  Boks-Chick dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:51:31 #56
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_41073057
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:48 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Niet alleen de communicatie...
lolwut
pi_41073174
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:51 schreef BrandX het volgende:

[..]

Niet alleen de communicatie...
Doel je nu op seksuele aspect van een relatie? Laat ik je dit vertellen: een plank kan een uitstekende partner vormen; laat je niet door de media hersenspoelen dat planken niet ontvankelijk zijn voor seksueel contact. Ook planken hebben af en toe een goede beurt nodig. Tering, ik krijg van dit typen al weer zin om de splinters uit mijn genotsknots te trekken.
pi_41073283
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:54 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Doel je nu op seksuele aspect van een relatie? Laat ik je dit vertellen: een plank kan een uitstekende partner vormen; laat je niet door de media hersenspoelen dat planken niet ontvankelijk zijn voor seksueel contact. Ook planken hebben af en toe een goede beurt nodig. Tering, ik krijg van dit typen al weer zin om de splinters uit mijn genotsknots te trekken.
Precies.

Neen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:34:45 #59
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41076612
quote:
[afbeelding]

Dit is plank.
johny 2x4
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:00:43 #60
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_41259003

Hier had het gewaaid.
pi_41259250
Doorknabbelen!
pi_41259344
Planken. Manifest de progressie van de architectuur stuttend, in het verleden. Boegbeeld van de ambacht. Zijn sporen zijn tanende. Zijn positie overgeheveld aan de modernisatie, en de synthese.
Din jävla kuk!
pi_41259400

RIP aan de nabestaanden
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_41259414
genoeg gepruts. Dit is wat wikipedia zegt.
quote:
Plank
Ga naar: navigatie, zoek
Planken om een houten vloer mee te maken
Groter
Planken om een houten vloer mee te maken

Een plank is een stuk gezaagd hout met bepaalde afmetingen en dient als bouwmateriaal. Planken zijn er in verschillende maten en in verschillende houtsoorten. Men kan planken onder andere kopen bij een bouwmarkt en bij de houthandel.

Een plank in een boekenkast, meer algemeen: een plank om iets op te zetten of op te bergen, wordt ook wel schap genoemd.
[bewerk]

Zie ook

* kwast

Categorie: Hout
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:20:39 #67
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41259659
Dit is familie van Plank:

(plankton)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:22:27 #68
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41259717
Plank is ook ooit verfilmd! (meesterlijke film overigens)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41259783
Konrad 'Conny' Plank (vaak gespeld als Planck) (ca. 1943, Oostenrijk - 18 december 1987, Keulen) was een Duitse muziekproducer en één van de belangrijkste producers in de laatste decennia van de 20ste eeuw.

Zijn creativiteit als geluidstechnicus en producer bepaalden mee enkele van de belangrijkste en meeste innovatieve opnames uit de Europese popmuziek na de Tweede Wereldoorlog, waarbij Plank zich niet beperkte tot slechts één genre maar zowel progressieve muziek, elektronische muziek als avant-garde produceerde. Plank was een van de meest bepalende figuren voor het brede genre dat als krautrock bekend werd en vormt een link tussen vele van de uiteenlopende producties daarin. Zijn werk heeft eveneens een grote invloed gehad op studioproductietechnieken wereldwijd.

Plank en de groepen waarmee hij in Duitsland werkte, hadden een grote invloed op mainstream rockartiesten, waarvan sommigen verschillende elementen van zijn productietechniek en zijn typische geluid populair maakten. In de jaren 80 kon een nieuwe generatie elektronische popgroepen zijn ideeën in de praktijk realiseren en uitvoeren, toen elektronische instrumenten wijdverspreid raakten.
[bewerk]

Leven en invloed

Plank begon zijn carrière als geluidstechnicus voor Marlene Dietrich. Hij geloofde vurig in de mogelijkheden van elektronische muziek en was een meester in het creëren van verrassende elektronische soundscapes, maar hij koos er ook voor deze te vermengen met conventionele geluiden, of natuurlijke geluiden die speciale bewerkingen ondergingen, zoals het gebruik van grote metalen vaten of andere industriële voorwerpen als percussie-instrumten.

Hij was een van de eerste Europese producers die volledig de mogelijkheden benutte van meersporige opnamefaciliteiten om dramatische productie-effecten en bewerkingen te creëren, die als muzikale en rethorische elementen op zichzelf fungeerden, en niet zomaar als gimmick. Hij verkoos soms ruwklinkende effecten en contrasterende geluiden voor elk element in de mix. Zijn beste werk stond in fel contrast met het gepolijste, uitgevlakte geluid dat in die tijd de commerciële pop en rock domineerde.

Plank gebruikte radicale combinaties van echo, reverb en andere effecten gebaseerd op elektronica, mixen, equalising en tape om mixen te creëren waarin elk element zijn eigen individuele geluidsomgeving kon krijgen, en waarin elk van deze elementen doorheen een nummer verschillende keren dratisch in klank konden veranderen. Hierin was hij ongetwijfeld beïnvloed door het werk van Jamaicaanse pioniers zoals Lee 'Scratch' Perry, maar hij was zeker een van de eerste Europese producers die essentiële stilistische vernieuwingen haalde uit deze productietechnieken in de reggae en dub.

Plank was een van de eerste producers met naam die een erg 'live' klinkend productiegeluid verkoos, in het bijzonder voor de drums; dit was een geluid dat sterk tegenover het dichte en zwaar samengedrukte drumgeluid stond dat in de jaren 70 op rockopnames domineerde. Planks open, soms ratelende, drum- en precussieklanken hebben zonder twijfel een beduidende invloed gehad op producers en techniekers zoals Steve Lillywhite, Hugh Padgham en Nick Launay.

Tijdens de jaren 70 was Conny Plank producer en/of technieker op vele van de belangrijkste opnames van invloedrijke Duitse progressieve en experimentele muzikanten (die onder het label krautrock geplaatst worden), zoals Kraftwerk (Kraftwerk, Kraftwerk 2, Ralf und Florian, Autobahn, en de voorloper Tone Float), Neu! (al hun opnames), Cluster, Harmonia, Ash Ra Tempel, Holger Czukay (Can), en Guru Guru. Zijn lange samenwerking en vriendschap met Dieter Moebius en Hans-Joachim Roedelius van Cluster begon in 1970 en bleef duren tot zijn dood.

Zijn werk beïnvloedde sterk enkele van de avontuurlijkere Britse en Amerikaanse muzikanten en producers. De bekendste zijn waarschijnlijk David Bowie en Brian Eno, waarvan de 'Berlin Trilogy' albums uit het eind van de jaren 70, meerbepaald Low en Heroes en Lodger, duidelijke invloeden vertoonden van Planks vroegere Duitse producties. Zonder dat hij meegewerkt heeft, dragen ze alle Planks handtekening en tonen invloed van vroegere Plank-producties zoals de albums van Neu! en Cluster. Bowies nummer Heroes (geïnspireerd op Neu!'s Hero) is een virtuele lofzang voor de stijl van Plank, met de radicale geluiden en dramatische afwisselingen van klank in verschillende elementen, zoals de hoofdzang, om het emotionele of dramatische effect te verhogen; dit is geplaatst tegenover een wervelend voortdurend elektronisch achtergrondspoor dat elementen zoals meersporige synthesizers en feedback gitaar verweeft.

Plank had daarna, via Bowie en in het bijzonder via Eno, een grote invloed op veel artiesten uit de New Wave-periode op het eind van de jaren 70 en de jaren 80. Neu!'s Hallogallo wordt een belangrijke invloed genoemd op John Lydons werk met zijn groep na de Sex Pistols, Public Image Limited. Eno produceerde een album voor Devo, een andere band die erg door Planks werk was beïnvloed, en kende een succesvolle samenwerking met Talking Heads en David Byrne, gevolgd door een nog langere en succesvollere samenwerking met de Ierse band U2. Het eerste werk van de Australische groep Hunters and Collectors vertoonde eveneens onmiskenbare tekenen van bekendheid met Planks productietechnieken, en ze waren een van de vele internationale artiesten die met hem opnames maakten.

Andere producties op Planks naam zijn onder andere Echo and the Bunnyman, Les Rita Mitsouko, Einstürzende Neubauten, Annie Lennox, Astor Piazzolla, The Damned, Miranda Sex Garden en Nina Hagen.

Hij werkte ook als een duo met Dieter Moebius op vier gezamenlijke studio-albums; het album Ludwig's Law's gebruikte een Emulator, een vroeg soort sampling keyboard dat hen toeliet andere instrumenten te dupliceren zonder zich om de muzikanten die ze bespeelden te bekommeren.

In de jaren 80 bleef Plank veel gevraagd door de nieuwe generatie elektronische pop- en New Wave-artiesten, zoals Devo, Ultravox (Systems of Romance, Vienna en Rage in Eden), Freur en The Tourists (Luminous Basement)/Eurythmics (In the Garden). Hij werkte ook op pop- en rockproducties van artiesten zoals The Scorpions, Clannad, Killing Joke en Gianna Nannini (Latin Lover, Sogno Di Una Notte d'Estate, Tutto Live en andere, met ook credits voor de muziek).

Tot het laatste werk van Plank voor zijn dood behoorden onder andere het opnemen van concerten van de Revenge-tour van Eurythmics en samples op het NED Synclavier op hun album Savage.

Conny Plank overleed na een korte zware kanker eind 1987, tijdens de opnames van het soloalbum Mein Schatz van Heiner Pudelko, dat hij samen met Annette Humpe produceerde. Zijn studio in de nabijheid van Keulen (Wolperath) wordt nog steeds beheerd door zijn weduwe en zijn zoon. Postuum werd zijn naam en zijn werk in het lied "Conny Plank" van de groep Bluepoint Underground (geproduceerd door Klaus Dinger) geëerd.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:39:32 #70
136021 gateh
be different
pi_41262365

dit was nog voor de plank.
osdorp posse!
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:42:20 #71
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_41262447
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:39 schreef gateh het volgende:
[afbeelding]
dit was nog voor de plank.

dit was nog voor de plankton.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:52:05 #72
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_41262753
Planck's constante: h = 6.6261 × 10-34 Js
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:56:14 #73
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_41262868
Stichting Plank voor je Kop.

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_41280267
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:56 schreef Frozen het volgende:
Stichting Plank voor je Kop.

[afbeelding]
Hij krijgt in ieder gaval iets te drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')