weinig rechters die ook daadwerkelijk incassokosten toekennen als een incassobureau niet meer heeft gedaan dan geautomatiseerde brieven uitsturen en de envelop in de frankeermachine steken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:01 schreef Sovereign het volgende:
^ Weinig rechters die gaan geloven dat een incassobureau niets gestuurd heeft als het niet aangetekend is gebeurd.
niemand hoeft het zelfs.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:19 schreef Coconut het volgende:
[..]
Incassobureaus hoeven hun brieven ook niet aangetekend te versturen![]()
Hangt mede af van de opdrachtgever. Wanneer je helemaal niets doet is de kans dat ze naar de rechter stappen groter dan wanneer je een reden geeft waarom je niet betaalt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:41 schreef DeFlip het volgende:
Boven welke bedrag gaan incasso bureau's meestal naar de rechter?
Doorgaans : Een nieuwe dreigbrief.quote:Wat kan er gebeuren als ik gewoon simpelweg weiger te betalen nadat ze al hebben gedreigd met "binnen 2 weken geen geld is stappen naar de rechter en jij moet alles betalen."?
Nee. Er zijn geen precieze wettelijke bepalingen. Doorgaans wordt rapport Voorwerk II aangehouden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:30 schreef Omkron het volgende:
tvp. ik heb geen tijd om te lezen.. en daarom heb ik dus ook een vraag..?
klopt het van die 15% wettelijk?
mits voorwaarden ter hand zijn gesteld of bekend verondersteld waren (aantoonbaar) en alleen voor werkzaamheden die verder gaan dan simpele briefjes schrijven.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee. Er zijn geen precieze wettelijke bepalingen. Doorgaans wordt rapport Voorwerk II aangehouden.
dat is standaard, ik zou me d'r in ieder geval niet druk om maken; wel zorgen dat je hun aantijgingen minimaal één keer hebt beantwoord en weerlegd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:41 schreef DeFlip het volgende:
Boven welke bedrag gaan incasso bureau's meestal naar de rechter? Wat kan er gebeuren als ik gewoon simpelweg weiger te betalen nadat ze al hebben gedreigd met "binnen 2 weken geen geld is stappen naar de rechter en jij moet alles betalen."?
Daar wordt ambtshalve niet op gelet, als ik aan de dagvaarding simpele aanmaningen hecht als onderbouwing van mijn buitenrechtelijke werkzaamheden dan krijg ik zonder problemen een verstekvonnis met daarin de incassokosten toegewezen. Mijn brieven zijn trouwens zeer zeker niet geautomatiseerd. Dat is beneden me.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
weinig rechters die ook daadwerkelijk incassokosten toekennen als een incassobureau niet meer heeft gedaan dan geautomatiseerde brieven uitsturen en de envelop in de frankeermachine steken.
haha, ja daar zeg je wat, verstekvonnis ; ik heb het over een partij die de vordering betwist.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:54 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Daar wordt ambtshalve niet op gelet, als ik aan de dagvaarding simpele aanmaningen hecht als onderbouwing van mijn buitenrechtelijke werkzaamheden dan krijg ik zonder problemen een verstekvonnis met daarin de incassokosten toegewezen. Mijn brieven zijn trouwens zeer zeker niet geautomatiseerd. Dat is beneden me.
Als de betaling binnen is pleuren ze dat toch weg.. What's the use, behalve dan dat je jezelf zit op te fokken?quote:Op donderdag 11 september 2008 09:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wat altijd heerlijk oplucht is om je betaling samen met een flinke flame-email te versturen. Alleen natuurlijk geen bedreigingen uiten want daar pakken ze je op. Meer opmerkingen over dat ze het geld zo diep mogelijk in hun reet moeten steken of iets dergelijks. Meermalen gedaan, nooit problemen mee gehad.
Dat denk jij. Die incassobureaus berekenen zomaar incassokosten. Die kijken echt niet naar een staffel. En ik kan het weten. Ik heb gewerkt in die branche.quote:Senang
Jij bent mijzelf. donderdag 10 augustus 2006 @ 14:35 (#73)
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik zei het eerder al en nu weer: je bent gek.
ik heb al uitgelegd waarom, maar kennelijk heb je geld teveel, betaal dan ook gewoon op tijd
Luister vriend. TS komt er nooit met minder kosten van af die hem nu zijn opgelegd. Hij kan wel proces aangaan etc. maar dat kost hem alleen maar wat. Blijkbaar snap je er weinig van. Incassobureau heeft in principe niets illegaals gedaan. TS kan wel gaan lopen rekken door te klagen maar daar zal het bedrag niet lager van worden. Integendeel.
Als je het niet snapt; doe dan niet net alsof je het wel snapt.
Is het dan niet een beter idee om te zorgen dat consumenten weten wat hun rechten zijn? Een incassobureau aan banden leggen is puur symptoombestrijding.quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:19 schreef Franky58 het volgende:
Waarom ik hier wat aan wil doen?
Nou, ten eerste uit principe, zoals ik zei.
Wat zij doen is in mijn belevingswereld afpersing. Dat is strafbaar.
Ten tweed knijpen ze de zwakkere consumenten uit die geen kennis hebben van de wet of hun rechten.
Onzin. Ik heb geen financiele adviseur, boekhouder of advocaat nodig. Ik kan zelf besluiten het incassobureau niet te betalen en al die andere consumenten kunnen dat net zo goed.quote:De wat beter gesitueerden onder ons beschikken over financiele adviseurs, boekhouders of advocaten die dat wel 'even' oplossen. Jan met de pet moet zich laten intimideren.
Waarom werk je uren aan een verweer? Het is aan het incassobureau om aan te tonen waar de vordering op gebaseerd is. Pas wanneer ze dat doen, komt verweer in beeld. Tot die tijd hoef je dus slechts te melden dat je wilt zien waar de vordering op gebaseerd is.quote:Ten tweede, uit pricipe en solidairiteit met andere slachtoffers.
Ik weet hoe ik mij voel bij het ontvangen van dit soort brieven. Hoe lang ik er mee bezig ben om dat in mijn kostbare vrije tijd uit te zoeken en een verweer te schrijven. Uren!
Zij hebben een bedrijf en brengen die uren ook nog eens in rekening bij hun slachtoffers.
Wanneer je weet dat je alles betaald hebt is het vrij gerechtvaardigd dat je niet nogmaals gaat betalen.quote:Als ik vrij ben om te weigeren wil ik wel graag weten of mijn weigering gerechtvaaridigd is.
De andere partij kan zich informeren over zijn rechten. Daarvoor is echt geen advocaat nodig. Moet het incassobureau dan soms een soort incassobijsluiter gaan toevoegen met een uittreksel van consumentenwetgeving?quote:Zolang het recht bijj een van de partijen onduidelijk is of geheel ontbreekt kun je ook niet van recht spreken en is het alleen maar afpersing.
Ja !quote:De andere partij kan zich informeren over zijn rechten. Daarvoor is echt geen advocaat nodig. Moet het incassobureau dan soms een soort incassobijsluiter gaan toevoegen met een uittreksel van consumentenwetgeving?
Ik ken wel een gerechtsdeurwaarder die bij de stukken die hij betekent een brief doet waar in Jip en Janneke taal het verhaal nog een keer op staat.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:31 schreef Franky58 het volgende:
Ja !
Aangezien die gasten gebruik maken van de onwetendheid van de meeste consumenten (inclusief ikzelf) lijkt mij dat niet meer dan billijk eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |