Sterker nog. Ik ga nu de Tosti in zijn meest simpele versie maken.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 05:33 schreef -Lotte- het volgende:
Hmm... ik krijg trek van deze topic
Je legt brood in een pan?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 05:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sterker nog. Ik ga nu de Tosti in zijn meest simpele versie maken.![]()
Ja eerst boter zodat 't goed vet wordt, daarna 2 oude witte of bruine oude boterhammen, net wat er nog ligt, kaas ertussen en ham alhoewel ik denk dat die op is.quote:
Er ontbreekt nog iets maar je hebt bijna een wentelteefje.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 05:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja eerst boter zodat 't goed vet wordt, daarna 2 oude witte of bruine oude boterhammen, net wat er nog ligt, kaas ertussen en ham alhoewel ik denk dat die op is.
En dan flink bakken en smelten die kaas.![]()
Da's teveel werk Dagoquote:Op donderdag 10 augustus 2006 06:13 schreef Dagonet het volgende:
Dik, vers brood, bruin is okay. Zelfgebakken is het best, goede, dikke plakken. Drenken in witte wijn, laten drogen.
Mosterd erop smeren, uienringen erop en afdekken met kaas, besprenkelen met witte wijn en de oven in.
De eieren waren op.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 06:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Er ontbreekt nog iets maar je hebt bijna een wentelteefje.
ja die smelt wel en zeker als je hem er grof overheen raspt, dan kunnen de kruiden er nog beter door heen trekken ... hmmmmmquote:Op donderdag 10 augustus 2006 00:09 schreef tajine het volgende:
smelt die oude brokkel kaas dan wel??
Wat is dat voor tosti?quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:01 schreef NIels25 het volgende:
Tosti Vlam!
In Nederland mag je gewoon Tosti zeggen......quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:47 schreef tettenman het volgende:
Hou nu eens op over die "tosti's". Het is croque monsieur!!!
Niet in Nederland.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:47 schreef tettenman het volgende:
Hou nu eens op over die "tosti's". Het is croque monsieur!!!
met pittig gehakt erinquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:16 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Wat is dat voor tosti?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Ketshup!?
Ik ben nog altijd fan van de simpele tosti met jonge kaas, ham, en een klodder Hela curry! En in het café wordt het dan i.p.v. curry ketchup.
Ik eet ze altijd in de kroeg, en die halen ze weer bij de groothandelquote:
Klinkt verdomde lekkerquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:38 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ik eet ze altijd in de kroeg, en die halen ze weer bij de groothandel.
Als je ze zelf wil maken kun je wat rundergehakt (ik schreef rubbergehakt) met een beetje gehaktkruiden en uitgeperste knoflook mengen en dan rul bakken, op het laatst sambal erbij doen.
In een vergiet laten afkoelen en vet uit laten lekken.
Men neme 2 witte boterhammen, op allebei leg je een plak belegen kaas en als het gehakt is afgekoeld doe je het gehakt erop en even in het tosti-ijzer. (je moet wel zo'n ouderwets tostiijzer hebben of zo'n klap ding.... niet zo'n broodroostertosti-apparaat want daar valt alles tussen uit)
(dit verzin ik zelf zomaar even hoor.. ik denk dat ik dit van de week maareens ga proberen, klinkt best goed nl, en lekker hartig!)
En dat gaan we eens uitproberenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:26 schreef M-I-L-F het volgende:
De aller, aller, aller, állerlekkerste tosti is een tosti met jonge kaas en salami, het liefst uit het tosti ijzer.. wat ook te doen is is de tosti in de pan te bakken met een KLEIN beetje ketchup.. terwijl ik geeneens ketchup lust!
Tosti's![]()
!
Shiat ..kon 'm net gewoon niet vinden bij de Appie. En geen enkele medewerker in de buurt die me kon helpenquote:
Bij het broodbeleg ja! Bij de sandwichspread enzo.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:52 schreef BobbyJames het volgende:
[..]
Shiat ..kon 'm net gewoon niet vinden bij de Appie. En geen enkele medewerker in de buurt die me kon helpen![]()
Moet ie bij het broodbeleg staan?
wat al niet grappig kan zijn met wat drankjes achter je kiezenquote:Op zondag 1 juli 2007 22:29 schreef Ednet het volgende:
strooi flink wat provencaalse kruiden op je snee
Gesmolten kaas aan de buitenkant? Zo ja, hoe dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:02 schreef Agiath het volgende:
Tosti met ook kaas aan de buitenkant
Ja Pizza Quick, al paar keer, maar geeft niet...blijft lekkerquote:Op woensdag 19 september 2007 15:51 schreef KRS het volgende:
(Of was dat al genoemd??)
Idd, mijne liefst met curry danquote:Op dinsdag 30 september 2008 05:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik blijf erbij dat de tosti met wit brood, ham en kaas in een goed tostie apparaat zonder saus prima te eten is en moet er dan saus bij dan liefst van die coktail/wiskey .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |