abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:39:57 #1
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_40646288
Hallo mensen,

Ik zit nu in atheneum 6, C&M met frans & duits 2 dit jaar. Ik ben daar zelf bestwel trots op, maar als ik het onderwep opbreng gaan mensen C&M afkraken ! Met argumenten dat het een ,,domme mensen profiel " is, en dat je er later niets mee kan enzo. Is dit waar? Wat Denken jullie?
Can YOU handle Met-Yvana?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:42:11 #2
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40646375
Ik doe het ook, en ik heb schijt aan mensen die het "pretpakket" noemen. Dan hadden ze het lekker zelf moeten doen.

Mijn interesses liggen gewoon niet bij die andere profielen en ja, N&G en N&T kán ik gewoon niet, ik heb daar het inzicht niet voor en totaal ook geen motivatie. Economie vind ik megasaai, en ik vind taal (vooral de Nederlandse) gewoon erg leuk .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:43:45 #3
142291 Met-Yvana
pi_40646418
Maar WAAROM noemen mensen het toch een pretpakket? Frans en duits 2 zijn bestwel lastige vakken......
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:45:03 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40646465
Omdat ze zo gefrustreerd zijn dat hun eigen pakket zo saai is, misschien .

Maar boeiend wat anderen er van denken.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:28:11 #5
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_40648027
Omdat het qua zwaarte - over het algemeen - gewoon niet zoveel voorstelt, vergeleken met de andere profielen.

Maar als jij er tevree mee bent, lekker interessant wat anderen denken?
pi_40648471
Het is nu eenmaal zo dat relatief veel C&M'ers terecht komen op nutteloze vervolgstudies als vrijetijdswetenschappen of WO Toneel ofzo. C&M is daar een beetje een inleiding in zeg maar.
pi_40648514
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:40 schreef LB06 het volgende:
Het is nu eenmaal zo dat relatief veel C&M'ers terecht komen op nutteloze vervolgstudies als vrijetijdswetenschappen of WO Toneel ofzo. C&M is daar een beetje een inleiding in zeg maar.
nutteloos? ben ik het zeer zeker niet mee eens. Geen enkele opleiding is nutteloos.
pi_40648659
't Is meer leren dan keihard nadenken (denk ik).
pi_40648726
Als je zo iemand bent die alleen met keihard werken met de hakken over sloot eventueel VWO zou kunnen halen, kun je gewoon het beste C&M kiezen want dan heb je echt de meeste kans van slagen. Je moet er misschien best wel wat voor doen in de vorm van boeken lezen, werkstukken maken maar je hebt er nagenoeg geen inzicht voor nodig (alhoewel het wel vervelend is als je totaal geen tekstinzicht hebt want dan zul je op het centraal eindexamen zelf wel behoorlijk slecht scoren....maar tegen die tijd heb je natuurlijk al wel gezorgd dat je wat marge hebt opgebouwd in de vorm van zevens en achten voor werkstukken )

Om die reden wordt het -terecht, m.i.- gezien als het "domme mensen profiel". Daar doe je niks aan.

Ik koos zelf zes talen in m'n pakket omdat daar m'n interesse lag en niet omdat ik geen natuurkunde kon. Maar reken maar dat de mensheid denkt dat jij die talen kiest omdat je te dom was voor de rest. Je moet gewoon leren je daar niks van aan te trekken en weten dat jij het hebt gekozen omdat je het het interessantst vond en niet omdat het het enig haalbare profiel was. En als anderen dan denken van wel, tja, dat komt omdat dat voor heel veel mensen ook gewoon echt opgaat. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze daar algemene conclusies uit gaan trekken.
pi_40649176
ik denk dat mensen het vooral een domme-mensen-profiel vinden omdat de mensen die het doen over het algemeen domme dozen zijn, waarmee je geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren, tenzij het over het lievuh paardjuh van het C&M meisje gaat. Ongeïnteresseerde mensen, die compleet geen benul hebben van allerlei zaken. Klinkt heel lullig, en is het wellict ook, maar een domme doos redt het wel op C&M, en niet met een natuurprofiel.

En dat je er niks mee kan is natuurlijk onzin, alleen is er geen enkele opleiding waar je C&M voor nodig hebt.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_40649203
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:00 schreef Asmodean het volgende:
ik denk dat mensen het vooral een domme-mensen-profiel vinden omdat de mensen die het doen over het algemeen domme dozen zijn, waarmee je geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren, tenzij het over het lievuh paardjuh van het C&M meisje gaat. Ongeïnteresseerde mensen, die compleet geen benul hebben van allerlei zaken. Klinkt heel lullig, en is het wellict ook, maar een domme doos redt het wel op C&M, en niet met een natuurprofiel.
discriminatie
pi_40649260
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:01 schreef P-azz het volgende:

[..]

discriminatie
lang niet iedereen natuurlijk, maar het is nou eenmaal zo dat je in de natuurprofielen geen 'domme' mensen vind, en wel in C&M. In de natuurprofielen vind je dan wel weer nerds, maar dat is een ander verhaal.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_40649293
Nee, Asmodean heeft wel gelijk. Het is echt zo. Ik werk zelf in het onderwijs en leerlingen waarbij het maar de vraag is of ze het VWO-niveau wel aankunnen kunnen ECHT het beste C&M kiezen.

En dat je tussen de C&M-ers ook briljante mensen hebt is een feit, maar dat doet niets af aan het algemene beeld.
pi_40649295
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:02 schreef Asmodean het volgende:

[..]

lang niet iedereen natuurlijk, maar het is nou eenmaal zo dat je in de natuurprofielen geen 'domme' mensen vind, en wel in C&M. In de natuurprofielen vind je dan wel weer nerds, maar dat is een ander verhaal.
haha, newsflash: het Ministerie van Onderwijs doet aan hokjesplaatsing!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:06:50 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40649394
Ik zou echt genadeloos gezakt zijn met C&M .
Maar ik kan dan ook niet tekenen, beeldhouwen, toneelspelen en kunstgeschiedenis interesseert me erg weinig .

Kortom, tis maar net waar je goed in bent.
Overigens ben ik wel van mening dat je bij je vervolgopleiding erg goed moet kijken naar je leven na de studie. Dwz. als je een typische C&M studie gaat doen moet je je goed beseffen dat geld verdienen met een bepaald vak alleen gaat als je er erg goed in bent .
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:40:32 #16
142291 Met-Yvana
pi_40650403
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou echt genadeloos gezakt zijn met C&M .
Maar ik kan dan ook niet tekenen, beeldhouwen, toneelspelen en kunstgeschiedenis interesseert me erg weinig .

Kortom, tis maar net waar je goed in bent.
Overigens ben ik wel van mening dat je bij je vervolgopleiding erg goed moet kijken naar je leven na de studie. Dwz. als je een typische C&M studie gaat doen moet je je goed beseffen dat geld verdienen met een bepaald vak alleen gaat als je er erg goed in bent .
Ooh maar dat laatste is niet zo, ik wil graag rechten gaan studeren
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:42:02 #17
142291 Met-Yvana
pi_40650439
En mensen schijnen te vergeten dat je voor C&M wel een berg talent nodig hebt, aangezien je tekenen( bij ons op school heet het nog zo ,op andere scholen heet het CKV met een nummertje erachter) erbij hebt, en geschiedenis profiel....
pi_40650451
Ik heb E&M gedaan en als ik mijn vakken en studielast vergelijk met die van mijn C&M-vriendinnen dan was ik toch veel meer aan het studeren dan zij. Zij mochten collages maken en muziek spelen voor hun schoolexamens terwijl ik een heel boek moest bestuderen en kennen.

Dat betekent niet dat C&M mensen dom zijn, helemaal niet. Maar het is een profiel waar je veel gebruik kan maken van een eventuele aanleg die je hebt en dat scheelt al heel veel werk.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_40650479
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:42 schreef Met-Yvana het volgende:
En mensen schijnen te vergeten dat je voor C&M wel een berg talent nodig hebt, aangezien je tekenen( bij ons op school heet het nog zo ,op andere scholen heet het CKV met een nummertje erachter) erbij hebt, en geschiedenis profiel....
Welnee joh Het mag op jouw school misschien anders zijn, op de meeste scholen moet je heel hard je best doen om voor CKV een onvoldoende te halen....dat is nagenoeg onmogelijk.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:44:38 #20
142291 Met-Yvana
pi_40650527
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:43 schreef thaleia het volgende:
Welnee joh Het mag op jouw school misschien anders zijn, op de meeste scholen moet je heel hard je best doen voor CKV een onvoldoende te halen....dat is nagenoeg onmogelijk.
Er zitten kunstgeschiedenis toetsen bij, en die zijn echt niet voor de poes hoor ! Daarvoor moet je toch een zekere ,,kijk" hebben om bijv. de stroming te vinden in een schilderij.

Edit:

En dan vergeet ik helemaal de werken die je moet inleveren, die aan bepaalde eisen moeten voldoen, ik heb het weleens met een 6je moeten bekopen, en voor schilderijen vallen er in de groep best weleens onvoldoendes
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:46:34 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40650576
Je kan het best een domme-mensen profiel noemen, maar ik denk dat je pas echt dom bent als je een profiel of studierichting kiest die te zwaar is of waar je interesses totaal niet liggen, alleen om "slimmer" te lijken.
Hoogachtend,
Erik.
pi_40650687
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:44 schreef Met-Yvana het volgende:
En dan vergeet ik helemaal de werken die je moet inleveren, die aan bepaalde eisen moeten voldoen, ik heb het weleens met een 6je moeten bekopen, en voor schilderijen vallen er in de groep best weleens onvoldoendes
Maar heeft er ooit weleens iemand een onvoldoende voor dat vak op zijn eindlijst? En hoe denk je dat dat, bijvoorbeeld, bij natuurkunde 2 zit?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:56:04 #23
142291 Met-Yvana
pi_40650850
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:50 schreef thaleia het volgende:

[..]

Maar heeft er ooit weleens iemand een onvoldoende voor dat vak op zijn eindlijst?En hoe denk je dat dat, bijvoorbeeld, bij natuurkunde 2 zit?
Dat is nou PRECIES die instelling waar ik zo van walg, mensen denken dat exacte vakken moeilijker zijn dan kunstzinnige vakken, terwijl dat helemaal niet zo is ! Bij exacte vakken kun je braaf de wetjes nalezen, en die toepassen, terwijl het bij kunstzinnige vakken helemaal op jezelf aankomt, er is geen binas waarin je even snel kan opzoeken wat bijv. de ondertoon van een schilderij is!

Ik eis meer respect voor ons C&M-ers ! We worden gewoon belachelijk gemaakt door de N mensen , omdat ze zelf niet goed genoeg zijn voor artistieke opdrachten ! Zij houden maar wanhopig vast aan hun binas(bijbel) en proberen zich zo superieur te voelen !

Weg met de N-ers ! Leve C&M ! Viva la revolution !
pi_40650903
Wees maar niet bang. Na de middelbare school boeit niemand het profiel wat je deed.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40650944
Ik heb zelf ook C&M gedaan en het was een pretpakket. Heb mijn VWO-diploma dan ook bij een pakje boter gekregen. Prima toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')