Ik heb ook eens een voorpiepende bejaarde vrouw gehad.
Maar, laatst deed een of andere Turkse man van middelbare leeftijd precies hetzelfde! Hij stond achter mij, 4e in de rij en liep gewoon naar de kassa en rekende af. De vrouw voor mij had al iemand voorgelaten, dus zij zei sarcastisch dat ze er na sluitingstijd nog zou staan. We spraken de man aan, maar hij schudde het van zich af en reageerde niet. Ik was echt geshockeerd door de brutaliteit. Is dat tegenwoordig normaal? Midlifecrisis, I guess..
Wat denken ze, de jeugd is brutaler dus wij ook?
Ik stond ooit eens in een bus met een paar vriendinnetjes van school. Er stapte een vrouw van rond de 55+ binnen en duwde een vriendin van me zowat omver. Ik sprak haar aan op het geduw en de vrouw ging los. Ze maakte ons uit voor asociaal, omdat we niet meteen opstonden. (ik dus)
Ik ging er even op in en dacht toen.. ik hou mijn mond, dit is niet mijn gevecht. Dat vriendinnetje wat omver geduwt werd ging na de beledigingen wel tegen haar in. De buschauffeur zei heel makkelijk: laat haar gewoon zitten. Ik: nee. Ik weiger voor zo iemand op te staan. Als het zo moet.. dan niet. Het was echt een scene, de woede droop echt van de twee af. Ik ben nog nooit zo blij geweest toen iemand uitstapte.
(oh, jawel.. iets met hete zomer, bus, druk, burka, zweet, oksel in neus
)[ Bericht 2% gewijzigd door gekke_sandra op 09-08-2006 16:08:33 ]