abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40645993
Ik begin me de laatste tijd telkens vaker te irriteren aan bejaarden.
Ok ik snap dat ze oud zijn en niet zo snel meer zijn, maar soms komt dat gewoon me strot uit.

Een paar weken geleden sta ik in de rij bij de kassa van de supermarkt, loopt er een omaatje met wat boodschappen voorbij, ik denk wat doet die nou? Die vraagt aan degene die haar spullen op de band heeft liggen en bijna aan de beurt is of ze voor mag.
WTF!!! ten eerste vraag je dat niet, maar heb je mazzel als het gebeurd. Achtermij stond nog een vrouw. Dus misschien werd ze als 4e geholpen. Dan kookt het dus bij mij....

Of als je in de trein/bus zit, meestal kijk ik dan of er mensen zijn die moeten zitten vanwege hun toestand (zwanger/gehandicapt/bejaard), maar dan zie je tegenwoordig dat ze half binnenrennend in die bus met een noodvaart alle stoelen scannen.

Hangbejaarden, de nieuwe trend. "We willen alleen lekker praten". Ja, 4 uur lang bij de McDonalds op 1 bakkie koffie van 40cent de hele tent blauw roken!

Zoals je vroeger een stoelendans deed! En als er dan geen plek is je doodleuk aan staan te kijken zo van " Hè, ff moven".
Deng, dan blijf ik dus gewoon zitten.

Kort samengevat, ik irriteer me aan de manier waarop bejaarden zaken opeisen vanwege hun leeftijd. Tuurlijk kunnen ze het krijgen, maar als je bijdehand gaat lopen doen, dan heb je dus pech.

Zo dat lucht op
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_40646059
ja in de bus altijd, willen ze uitstappen.. duurt allemaal zo lang jeweets, denk ik altijd van "HE OUWE LOOP EENS DOOR JE MANKEERT NIKS"

jaecht
bawb
pi_40646276
Net ook aan de telefoon hun leeftijd als excuse gaan gebruiken dat ze niets van de pc snappen.
het ligt er gewoon aan dat je het NIET wild snappen.
ik had een 80 jarige aan de lijn die de VPI/VCI voor zijn linux bak wilde weten
dat vind ik uber gaaf.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_40646289
Haha

[ Bericht 87% gewijzigd door gekke_sandra op 09-08-2006 16:02:10 ]
Delivered without an information leaflet
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:40:28 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40646305
Je ergert je aan iets.
Iets irriteert je.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:41:42 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40646358
En maar zeuren over de oorlog!
En het land opbouwen enzo!

Maar gelukkig hebben ze nu op onze kosten een beter pensioen dan dat we zelf ooit krijgen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:43:55 #7
154704 Bicks
Neemt nog een hijs van zijn jo
pi_40646428
Als ik het voor het zeggen had, mochten bejaarden alleen tussen 9:00 en 10:00 buiten komen en tussen 0:00 en 07:00 (dan slaap ik toch!)
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:44:58 #8
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_40646460
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:39 schreef daanski82 het volgende:
Net ook aan de telefoon hun leeftijd als excuse gaan gebruiken dat ze niets van de pc snappen.
Hmm daar ben ik het niet helemaal met je eens. Er zullen er ongetwijfeld veel tussen zitten die inderdaad zo denken, maar ik denk dat het vooral komt doordat je na een bepaalde leeftijd niets tot zeer weinig meer leert. Zo kan ik mijn pa van 53 zo vaak ik wil uitleggen hoe hij een cd-tje moet branden, en na de 100ste keer snapt hij eindelijk ongeveer hoe het een beetje moet. Ligt dus ook wel aan de leeftijd hoeveel je nog kunt bijleren.

Verder kan ik TS wel begrijpen, ik vind wel dat oudere mensen met een zeker respect behandeld mogen worden. Maar ze moeten het niet gaan opeisen. Netjes vragen kan ook nog altijd.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_40646535
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:40 schreef Frollo het volgende:
Je ergert je aan iets.
Iets irriteert je.
zucht... zout op man!
Ik probeer hier een discussie te hebben, geen zin in geouweneel of ik me erger of irriteer, tis allebij stront vervelend

@ Biks,

Die avondklok is helemaal zo gek nog niet!
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:48:05 #10
154704 Bicks
pi_40646567
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:47 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

zucht... zout op man!
Leermoment!
pi_40646798
Gisteren vroeg ik heel beleefd aan een oude mevrouw in een gigantische electrische rolstoel of ze zo vriendelijk wilde zijn om haar gesprek met een vriendin iets verderop voort te zetten. Ze had net haar boodschappen afgerekend en bleef minutenlang gewoon aan het einde van de rij staan, het hele pad blokkerend met haar enorme mechanische roboreet. Ze keek me aan met een blik waar Medusa nog een puntje aan kan zuigen en riep waar ik in godsnaam het lef vandaan haalde om een gehandicapte vrouw zo te beledigen. Dat is wat me opvalt bij veel ouderen, het is alsof de wereld na hun 60e alleen nog maar om hen en hun kwaaltjes draait.
pi_40647055
er loopt er hier eentje rond die wel zelf haar boodschappen kan doen , maar zodra ze buiten de winkel staat onder het mom van respect voor ouderen verwacht dat ze door iemand geholpen word met het zeulen van die desbetreffende boodschappen naar haar flat toe , het is toch te gek

of van die oudjes die in de supermarkt lopen te zeuren dat alles te hoog staat terwijl er in die supermarkt over het algemeen meer personeel dan klanten rondloopt die zelfs verplicht zijn om mensen te helpen als deze daar om vragen

ook nog zoeentje die haar mandje al bij de kassa in de rij zette en daarna nog uitgebreid boodschappen ging doen , en toen een slimme asielzoeker dat de week daarop dat ook ging doen moord en brand schreeuwen dat dat toch echt niet kon.

die oudjes van tegenwoordig moet weer eens nodig wat respect aangeleerd worden
pi_40647124
Ik heb ook eens een voorpiepende bejaarde vrouw gehad.
Maar, laatst deed een of andere Turkse man van middelbare leeftijd precies hetzelfde! Hij stond achter mij, 4e in de rij en liep gewoon naar de kassa en rekende af. De vrouw voor mij had al iemand voorgelaten, dus zij zei sarcastisch dat ze er na sluitingstijd nog zou staan. We spraken de man aan, maar hij schudde het van zich af en reageerde niet. Ik was echt geshockeerd door de brutaliteit. Is dat tegenwoordig normaal? Midlifecrisis, I guess..

Wat denken ze, de jeugd is brutaler dus wij ook?

Ik stond ooit eens in een bus met een paar vriendinnetjes van school. Er stapte een vrouw van rond de 55+ binnen en duwde een vriendin van me zowat omver. Ik sprak haar aan op het geduw en de vrouw ging los. Ze maakte ons uit voor asociaal, omdat we niet meteen opstonden. (ik dus)
Ik ging er even op in en dacht toen.. ik hou mijn mond, dit is niet mijn gevecht. Dat vriendinnetje wat omver geduwt werd ging na de beledigingen wel tegen haar in. De buschauffeur zei heel makkelijk: laat haar gewoon zitten. Ik: nee. Ik weiger voor zo iemand op te staan. Als het zo moet.. dan niet. Het was echt een scene, de woede droop echt van de twee af. Ik ben nog nooit zo blij geweest toen iemand uitstapte.
(oh, jawel.. iets met hete zomer, bus, druk, burka, zweet, oksel in neus )

[ Bericht 2% gewijzigd door gekke_sandra op 09-08-2006 16:08:33 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:02:54 #14
154704 Bicks
pi_40647145
Bejaarden... de nagels aan onze doodskisten!!! Toen het 36 graden was, zag je ze amper.... heerlijk was dat!!!
pi_40647224
gekke_Sandra, je hebt helemaal gelijk!

Ik dacht echt ff dat ik de enige was die zich stoort aan het gedrag van bejaarden.
Ben blij te horen dat meer mensen deze kwaal hebben!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:05:01 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40647242
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:02 schreef Bicks het volgende:
Bejaarden... de nagels aan onze doodskisten!!! Toen het 36 graden was, zag je ze amper.... heerlijk was dat!!!
idd jammer dat er maar 500 zijn gestorven. Volgend jaar nog hogere zorgpremies
  PR/Manusje van alles woensdag 9 augustus 2006 @ 16:06:44 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40647304
Het is jammer dat ik zelf nooit zoiets mee maak, want dan kunnen ze een enorme discussie verwachten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:07:00 #18
154704 Bicks
pi_40647314
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

idd jammer dat er maar 500 zijn gestorven. Volgend jaar nog hogere zorgpremies
De bejaarden... ga es dood!!!!!!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:08:15 #19
154704 Bicks
pi_40647364
BTW: als ik later zelf bejaard ben, ga ik hetzelfde doen: zeuren en zeiken... tot die tijd heb ik een hekel aan ze !!!
Mooi topic trouwens
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:09:41 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40647428
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:08 schreef Bicks het volgende:
BTW: als ik later zelf bejaard ben, ga ik hetzelfde doen: zeuren en zeiken...
Ik ook. En nu al flink oefenen op Fok!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:10:00 #21
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40647444
Sommige bejaarden die zou je liever..
Vanochtend ook weer eentje in de supermarkt; staat een rij mensen bij de kassa en meneer vindt het nodig om even zonder enige haast met de cassiere de kassabon door te nemen..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:12:10 #22
154704 Bicks
pi_40647520
Extreem hete zomers en nog extremere koude winters... goed tegen de vergrijzing!
pi_40647617
OHHH JA, dat geneuzel over de kassabon, en weet je wat het is.
Ze hebben altijd ongelijk, met als klap op de vuurpijl dat ze dan van gekkigheid niet weten wat voor een houding ze moeten aannemen, ze nog bijdehand gaan lopen doen ook.

"Nou ik weet het zeker dat er echt 1,18 stond heur".
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:17:05 #24
154704 Bicks
pi_40647687
Of die bejaarden met zo'n ziekenfondsrolatortje (waarom zijn die krengen of blauw of rood?) met 1 pakje boter erin en dan zo'n kop trekken van: laat me es door! Supermarkten zijn gewoon sociale ontmoetingsplekken voor dat soort!
  PR/Manusje van alles woensdag 9 augustus 2006 @ 16:18:09 #25
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40647712
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:17 schreef Bicks het volgende:
Of die bejaarden met zo'n ziekenfondsrolatortje (waarom zijn die krengen of blauw of rood?) met 1 pakje boter erin en dan zo'n kop trekken van: laat me es door! Supermarkten zijn gewoon sociale ontmoetingsplekken voor dat soort!
De koffieautomaat he
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:25:34 #26
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40647946
Bejaarden passen zich gewoon aan.
A.M.A.B
pi_40648047
Ik snap ook niet waarom die bejaarden op de meest onmogelijke tijden verschijnen in de supermarkt. Donder op na zessen!!! Ze hebben de hele dag geen zak te doen..
pi_40648100
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

De koffieautomaat he
Het gratis bakkie inderdaad, kijk een gat in hun hand gaat te ver.
Maar als het gratis is, dan lopen ze 3km met een bonnetje in hun hand voor die 5 cent korting op een netje mandarijnen
pi_40648121
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:39 schreef daanski82 het volgende:
ik had een 80 jarige aan de lijn die de VPI/VCI voor zijn linux bak wilde weten
dat vind ik uber gaaf.
HaHaHaHaHa HELPDESKNERD
pi_40648131
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De koffieautomaat he
Dat is de ontmoetingsplaats voor zwervers e.d.

Zouden bejaarden niet meerdere keren per dag boodschappen doen? En dan elke keer maar 1 enkel ding meenemen en zielig kijken. (of gewoon keihard tegen je enkels aan beuken met die rollators van ze) Misschien is dat wel hun tactiek! Ik ruik een bezwering!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:31:33 #31
154704 Bicks
pi_40648153
En de sociale premies schieten elk jaar omhoog om de nieuwe aanwas van een riant AOW en pensioen te kunnen voorzien! Parasieten zijn het! BAH!
pi_40648179
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:30 schreef fuckbuddy het volgende:

Het gratis bakkie inderdaad, kijk een gat in hun hand gaat te ver.
Maar als het gratis is, dan lopen ze 3km met een bonnetje in hun hand voor die 5 cent korting op een netje mandarijnen
En 9/10 bejaarden hebben meer geld dan de gemiddelde student. Alles staat lekker te staan op hun rekening en ze doen er niets mee. Lap dan gewoon die 5 cent en bespaar jezelf de moeite!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:35:36 #33
154704 Bicks
pi_40648287
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:32 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

En 9/10 bejaarden hebben meer geld dan de gemiddelde student. Alles staat lekker te staan op hun rekening en ze doen er niets mee. Lap dan gewoon die 5 cent en bespaar jezelf de moeite!
EN een riante seniorenwoning (MET een eigen badkamer... waar hebben ze die voor nodig, ze stinken een uur in de wind) voor een leuk prijsje waar een gemiddelde student van gaat kwijlen!!!
pi_40648353
Tja bejaarden zijn ook niet gek. Ze maken gewoon bewust misbruik van hun slachtofferrol. Tuurlijk zitten er bejaarden bij die het echt moeilijk hebben en die help je ook wel. Maar je kan het vaak zien of een oud vrouwtje echt hulpeloos is of dat ze gewoon een kreng is die denkt dat iedereen haar hulpje is.

De felle, brutale aandachtsvragende bejaarden hebben vaak niet echt hulp nodig. De stille met een hulpeloze blik die toch proberen het zelf te doen, die verdienen mijn hulp wel.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:38:59 #35
154704 Bicks
pi_40648407
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:35 schreef Bicks het volgende:

[..]

EN een riante seniorenwoning (MET een eigen badkamer... waar hebben ze die voor nodig, ze stinken een uur in de wind) voor een leuk prijsje waar een gemiddelde student van gaat kwijlen!!!
(ik hoop dat mijn oma vandaag niet op het forum zit!!!)
pi_40648447
Oude mensen in de supermarkt voor je laten is best wel fout, zij hebben zeeën van tijd en een normaal nog werkend mens heeft het enorm druk
pi_40648468
De hele dag geen reet uitvoeren, geld krijgen ze zo op hun rekening gestort en dan nog zeiken.
feest
pi_40648491
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:54 schreef Croupouque het volgende:
Gisteren vroeg ik heel beleefd aan een oude mevrouw in een gigantische electrische rolstoel of ze zo vriendelijk wilde zijn om haar gesprek met een vriendin iets verderop voort te zetten. Ze had net haar boodschappen afgerekend en bleef minutenlang gewoon aan het einde van de rij staan, het hele pad blokkerend met haar enorme mechanische roboreet. Ze keek me aan met een blik waar Medusa nog een puntje aan kan zuigen en riep waar ik in godsnaam het lef vandaan haalde om een gehandicapte vrouw zo te beledigen. Dat is wat me opvalt bij veel ouderen, het is alsof de wereld na hun 60e alleen nog maar om hen en hun kwaaltjes draait.
roboreet
pi_40648717
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:39 schreef Emu het volgende:
Oude mensen in de supermarkt voor je laten is best wel fout, zij hebben zeeën van tijd en een normaal nog werkend mens heeft het enorm druk
Ja, je moet mensen voorlaten die heel snel klaar zullen zijn, niet mensen die;

In super-slomo tempo de boodschappen op de lopende band zetten, terwijl de kassameid afwacht om het volgende artikel te kunnen scannen. Dan EERST de boodschappen in de tas doen, en ook weer heel sloom en voorzichtig natuurlijk.. straks breekt het. DAN eindelijk eens de tas erbij te pakken en graaien naar de portemonnee die toch ergens in die oude stinktas moet zitten. Dan wordt voorzichtig de portemonne opengetrokken en is het graaien naar briefgeld en het uittellen van muntjes. Dan wil ze natuurlijk ook nog zegeltjes en de bon, die dan nog een keer nagekeken wordt en vragen of er toch echt geen korting zat op de advocaat. Dan gaat dat rustig weer de portemonnee in, die weer de tas in moet.. ritsje dicht en dan lopen ze eindelijk langzaam weg

Ondertussen hadden 10 mensen hun boodschappen kunnen afrekenen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:48:10 #40
154704 Bicks
pi_40648733
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De hele dag geen reet uitvoeren, geld krijgen ze zo op hun rekening gestort en dan nog zeiken.
Als ze dan nog daadwerkelijk gewerkt hebben voor hun geld tot daar aan toe! Maar het zijn telkens van die ouwe wijven die hun man al hebben verloren op hun 65ste en van zijn geld de bloemetjes buiten zetten en maar zeuren en drammen dat het vroeger allemaal beter was! GADVER!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:44:05 #41
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_40650512
Zou het misschien zo zijn dat oudere mensen voor hun gevoel wel alles snel doen, en zelf niet in de gaten hebben dat ze zo traag zijn? Lijkt me sterk trouwens, maar ja als je ouder wordt neemt ook de kwaliteit van je zintuigen af natuurlijk.
Guanine en Cytosine! *O*
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:47:58 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40650622
idd..

ik ben ze liever kwijt dan rijk...

omdat ze oud en (doen alsof ze) kreupel zijn meot iedereen maar wijken.. mij niet gezien hoor
Huilen dan.
pi_40651048
Ach, gewoon opwachten en met 3 matties in elkaar hoeken, dat is immers stoer
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_40656155
Voor iedereen die zich zo aan bejaarden ergert, straks ben je er ook een...

Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_40656880
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:17 schreef Bicks het volgende:
Dit is de nieuwe trend onder bejaarden.

Vooral de bovenste twee doen het erg goed. Ook de bejaarden gaan met hun tijd mee. Blauw en rood is zo vorig jaar.
Go hard or go home
pi_40657510
misschien een idee om een speciale kassa te maken voor 65+'ers
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:59:38 #47
154704 Bicks
pi_40657583
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:46 schreef noekje het volgende:

[..]

Dit is de nieuwe trend onder bejaarden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral de bovenste twee doen het erg goed. Ook de bejaarden gaan met hun tijd mee. Blauw en rood is zo vorig jaar.
Ach... leefde mijn oma nu nog maar om dit mee te maken!
pi_40658791
Pas geleden, ik stond bij de kassa ... ik zie in mn ooghoek z'n oud vrouwtje aan komen rennen ... dringt ze opeens voor ... zegt ze van "ja ik kan niet zo lang staan" ... maar ze kan wel rennen om voor te dringen
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:28:13 #49
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_40659130
Ook lekker, bejaarden op zaterdag of woensdagmiddag in de stad die dan lopen te klagen dat de stad volzit met kinderen en buggy"s
Dat doen ze expres, anders kunnen ze niet klagen bij het advocaatje met slagroom
Pimp my Daf!
pi_40659285
Ja, ik kan het nog sterker vertellen. Serieus gebeurd:

Maatje van me moest wat hebben bij de supermarkt dus hij had wat dingen gepakt, sloot netjes aan in de rij en legde zijn spullen op de band. Komt er een oud oma'tje aan, drong voor, ging dus voor hem staan en pakte zijn spullen op de band. zei heel droog van "pak zelf maar effe nieuwe" en legde zijn spullen bij haar spullen neer. Zij had dus ook nodig wat hij had en legde zijn spullen bij haar eigen spullen. Had blijkbaar geen zin om dat nog te gaan pakken.

Dan sta je echt effe raar te kijken
I think I'm a banana tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')