abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40640747
'Even' de situatie uitleggen: Ik ben een 23-jarige man, ben over het algemeen gelukkig met mijn leven. Heb een paar goeie vrienden, doe een studie die ik steeds boeiender ga vinden, heb ook eens steeds beter wordende relatie met mijn ouders, etc.. Ik ben niet “super”-sociaal ingesteld (nooit geweest), maar maak daar weinig problemen van. Als ik een nieuw baantje heb weet ik me toch altijd snel in de groep in te werken en een aantal mensen te vinden met wie ik goed kan opschieten. Ik kan gerust over mezelf zeggen dat ik het ‘talent’ heb mensen goed in hun vel te laten voelen als ik erbij ben. Ook beschik ik over een leuk soort humor dat te situeren valt tussen droog, sarcastisch, soms gewoon grof, maar altijd lekker gevat. (mezelf even complimenteren huh )

En dan nu waar het schoentje knelt! Ik ga er geen doekjes meer om winden, bij vrouwelijk contact loopt het mis. Ik heb nog nooit een vriendin gehad, en behalve een paar zielige kippen is er nog geen enkel meisje verliefd op mij geweest of heeft sexuele aantrekkingskracht gevoeld voor mij. Nochtans, en ook daar ben ik van overtuigd , met mijn uiterlijk/kleidngsstijl/../whatever heeft het niets te maken.

Naar aanleiding van een vrij recent topic hier op FOK! (dat ik trouwens, ook met behulp van de zoekfunctie, niet meer terugvind) ben ik erg geintrigeerd geraakt door het type mannen waarop 99% van de vrouwen vallen, het Alpha Male type. Neen, de Alpha Male is geen klootzak, en hoewel het soms zo lijkt vallen vrouwen niet op klootzakken, wel op mannen die zichzelf meer als de ‘hoofdprijs’ zien dan de vrouw, daar zit zowat het voornaamste verschil tussen een Alpha- en een Beta Male.

Ik kwam er op 1 avond achter dat ik overduidelijk tot het Beta Male Type (Nice Guy) behoor en door vrouwen dan ook voornamelijk als "broertje", of "goeie vriend" wordt (werd ) beschouwd. Ongelooflijk hoe alle dingen die bij een Beta Male hoorden, PRECIES overeenkwamen met mijn gedrag! De wereld ging open.

Nu, de situatie accepteren in plaats van excuses te blijven zoeken lijkt mij de grootste stap voorwaarts die ik ooit gezet heb. Niemand kan dus ook nog het geloof van me wegnemen dat zelfs IK kan veranderen!

Wat heb ik gedaan? Ik heb gezocht naar internet-boeken over de Alpha Male. Bekende namen zijn John Alexander, Carlos Xuma en, last but not least, David Deangelo. Boeken boordevol nuttige en psychologisch juiste informatie. Enkele voorbeelden: nooit bluffen waar een vrouw bij is, nooit de vrouw beter laten voelen dan jezelf, met je lichaamstaal ‘wanhopigheid’ uitschakelen, hoe ideaal oogcontact houden tijdens een gesprek, etc etc etc…

Maar dit topic zou ik graag willen beperken tot één ding dat me enorm is gaan interesseren, namelijk het ‘beïnvloeden van je gevoelens door je gedachten’. Toen ik dit las dacht ik bij mezelf: kan dit? Of is dit misschien gewoon de ‘truk’ waarop alle psychologen zich baseren?

Enkele quotes: (ik probeer het zo kort mogelijk te houden) (basis-Engels is vereist)
quote:
“As you think, so shall you be. Change is in your mind. Ninety percent of being succesfull is believing you can be succesfull. We’re talking mental image here, wich is a technique that almost all top athletes use. If you imagine yourself to be the kind of person you want, with the qualities you desire, then your mind will mold you into that person.”
quote:
“You’re constantly thinking. Most of our feelings come from our thoughts.The good news is that as thinking beings, we have the power to choose our thoughts, and thus our feelings.”
quote:
“What you think about often becomes a part of your life. If you worry, then you’ll find things to worry about. If you’re optimistic, then people and good things will be drawn towards you. So if you want to be a successful man, you need to have positive thoughts.”
quote:
“I’ve had a lot of success in changing my attitudes, and much of it has come from saying affirmations. Affirmations are statements that you repeat over and over again until you believe them. As you go throughout your day, you are constantly making statements to yourself. Often these are bad affirmations, such as:
“I’m such a loser.”
“I’m not good at talking to random women.”

The more you repeat a statement to yourself, along with visualizing it and feeling it, the more you start to actually believe it. Too much negative self-talk, and your problems and insecurities pile up. The good news, however, is that you can start making positive affirmations. By repeating new beliefs over and over again to yourself, you can program them into your mind.
Take the affirmation, “I am becoming more extroverted.” At first your mind will raise its BS meter and try to block it because it’s such a radically new idea. After all, you have spent years and years telling yourself that you’re unsociable.

Then one day, after a few weeks of doing your affirmations several times a day, you do something that you never would have done a month before—maybe you are waiting to check out at the grocery store and automatically decide to make light banter with the other people in line. You do it without even thinking, because it’s becoming part of your new personality. It’s a truly amazing feeling when it happens!

So recognize that affirmations work gradually. They’re so slow that it’s tough to see them having an effect. Just keep plowing through, keep saying them, and before too long you’ll notice yourself behaving in new ways.

Affirmations work because you become what you think about. They force your mind into a certain manner of thinking, and when you use the affirmations long enough, those new thoughts become your new reality.
You should not just say the words of your affirmations to yourself, but you should feel what the words are saying and visualize the new reality. That way you experience the affirmation using your three major senses (sight, hearing, and feeling).

When you’re by yourself at home or in your car, say your affirmations out loud. You fully engage your hearing when you say them out loud. Of course, you should also engage your sight by vividly imagining them, and your feelings, when you have the surge of emotion throughout your body as you imagine your affirmations to be true.

When you first start programming yourself for a new trait, phrase the affirmation in the present progressive verb tense. By this I mean instead of saying, “I feel happy with my life,” it’s better to say, “I am feeling happier with my life as time goes on.” This overcomes a lot of the resistance that you may put up to your new affirmation. Though you say, “I feel happy with my life,” you think, “No I am not ahappy person.” Using the present progressive tense overcomes that.”
Zou dit werken? Kun je niet enkel je gedachten maar ook je gevoelens door een soort van zelf-hypnose kneden om meer zelfvertrouwen te krijgen? Hoe denken jullie erover? Geloven jullie hierin? Heeft er iemand ervaring mee?

Regards,
Jm5
pi_40641470
klinkt wel erg interresant moet ik zeggen, en natuurlijk heeft een positieve instelling wel gevolgen op hoe je je voelt, maar ik vraag me af of je echt een ander iemand kan worden, door het zeggen van positieve dingen over jezelf en deze te herhalen.. en als dat zo is, of je dan niet ontzettend arrogant wordt

(tevens verkapte tvp )
one dollar!
pi_40641610
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:03 schreef jm5 het volgende:
Zou dit werken? Kun je niet enkel je gedachten maar ook je gevoelens door een soort van zelf-hypnose kneden om meer zelfvertrouwen te krijgen? Hoe denken jullie erover? Geloven jullie hierin? Heeft er iemand ervaring mee?
damn wat een verhaal...
het hele probleem met jou is dat je er dus veeelste veel over nadenkt, je bent duidelijk op zoek naar een vriendin. Dat zien meiden, dat straal je uit. dat is je eerste probleem

Je kan je gevoelens naar mijn mening niet echt veranderen. Je moet ook niet teveel naar jezelf kijken, maar wanneer je een meid ontmoet fixeer je dan op haar.
hoe kijkt ze, wat zegt ze, hoe reageert ze, lichaamshouding, enz. enz.
en daar moet je je gedrach op aanpassen.

Stel je staat in de discotheek en komt in contact met een meid;
je gevoel zegt je dat je je eigenlijk ontzettend verveeld. Dat kan je no-way zomaar veranderen. maar daat gaat het ook niet om. Het gaat erom hoe je het verkoopt aan de meid. Leuk in contact komen is naar mijn mening puur [b]goed[/]b opletten wat je van haar binnen 2 minuten kan leren. wat voor meid zal het zijn, wat voor humor vind ze leuk, voelt ze zich op haar gemak enz. en daar ga jij op inspelen.

kortom kijk goed naar de meid.. niet naar jezelf, en pas je gedrach en uitspraken aan op haar reacties.

dan nog een tip, wanneer je merkt dat het allemaal wel leuk gaat tijdens een gesprek ga dan niet meteen door met "versieren" maar neem soms een beetje afstand. Dan kan je merken of ze je echt leuk vind, en meiden vinden het ook wel leuk als ze een beetje moeite moeten doen voor een leuke man
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 13:29:13 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40641676
Als je je down voelt ben je minder aantrekkelijk, dan wanneer je je goed voelt. Net zo goed dat je jezelf down kunt praten, kun je dat ook in positieve zin. Je omgeving reageert daar ook weer positief op, dus het wordt nog eens versterkt wat goed is voor het zelfvertrouwen. Dus ja, het werkt.

Daarmee ben je echter nog niet van een Beta Male tot een Alpha Male verworden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 13:50:14 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40642444
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:47 schreef EggsTC het volgende:
TVP
Heb je nou echt niks ontopics te melden. Bijvoorbeeld waarom je een tvp in dit topic plaatst. (Dus niet dat je het terug kunt vinden later, maar de reden dat je het terug wil vinden.)

edit
ow, een collegamod was me voor
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:03:06 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40642901
Het klopt ergens wel. Maar als je een meisje erg leuk vind kun je ook ongeïnteresseerdheid uitstralen, dat werkt ook goed omdat ze dat niet kunnen hebben. En nee, dat heb ik niet verzonnen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_40643063
Tuurlijk werkt het.

Als ik een avondje uitga, maar niet de behoefte heb aan een meisje is er op de een of andere manier ook geen meid die naar me omkijkt. Andersom; als ik zin heb in een leuk meisje op een avond, slaag ik regelmatig.

Je straalt uit wat je denkt, denk je 'ik ben de koning', dan straal je dat uit en zien meisjes je ook sneller staan als een koning (nou ja bij wijze van dan ).

Heb zelf altijd het probleem dat wanneer ik een meisje echt leuk vind, ze mij niet meer ziet zitten omdat dan mn hele 'ik ben koning' gedachtte veranderd in 'ohhh wat een leuk meisje, verneuk het deze keer nou niet'-gedachtte en dat schijnt minder succesvol te zijn...
ik ben sowieso da bomb
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:12:27 #8
73209 dnzl
Minimalist.
pi_40643198
Ik heb hier ervaring mee en deze theorieën hebben mij een absoluut een beter mens gemaakt.

Na een tijdje zelf in de put te hebben gezeten (en ik ben er nu achter dat dat mijn hele middelbare school-periode is geweest) was het tijd voor verandering.
Ik moest gaan afvalen, vriendinnetje, meer vrienden, baantje zoeken, opleiding zoeken, hobby beginnen. Voor de meesten zijn zulke dingen normaal en allerdaags, maar als je echt in de put zit en je hebt nauwelijks zelfvertrouwen is het erg moeilijk. En voor het een heb je wat meer discipline nodig dan voor het ander, maar door constant te denken; ik kan en wil het, lukt het uiteindelijk.

Ik heb mezelf dus een positief imago aangepraat en het is gelukt
pi_40643354
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb je nou echt niks ontopics te melden. Bijvoorbeeld waarom je een tvp in dit topic plaatst. (Dus niet dat je het terug kunt vinden later, maar de reden dat je het terug wil vinden.)

edit
ow, een collegamod was me voor
kkkkkkkk interessant aspect, ik ben beniewd wat andere mensen hier over te zeggen hebben.
Lambo of Rekt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:17:23 #10
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40643386
Ja, je kan je gevoelens beïnvloeden door je gedachtengang aan te passen.
Nee, dit hoeft niet door zelf-hypnose ofzo.

Zoek es informatie over R.E.T. Rationeel emotieve therapie. Word o.a. gebruikt door het maatschappelijk werk, maar ook in de psychologie doen ze dr dingen mee. Van wat ik (zo 1, 2, 3 kort kort, snel snel) van je post begrijp, lijken de daar genoemde quotes op die therapievorm te zijn gebasseerd (Of er lopen in ieder geval paralellen).

Ikzelf heb kennis genomen van deze therapie in mn opleiding en ben er ook voor mezelf mee aan de slag gegaan. Het is niet iets dat van de een op de andere dag werkt, maar het is zeker iets waar je wat aan kan hebben als je jezelf anders wil gedragen/voelen/denken etc. zoals jij dat beschrijft.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40643860
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:12 schreef dnzl het volgende:
Ik heb hier ervaring mee en deze theorieën hebben mij een absoluut een beter mens gemaakt.

Na een tijdje zelf in de put te hebben gezeten (en ik ben er nu achter dat dat mijn hele middelbare school-periode is geweest) was het tijd voor verandering.
Ik moest gaan afvalen, vriendinnetje, meer vrienden, baantje zoeken, opleiding zoeken, hobby beginnen. Voor de meesten zijn zulke dingen normaal en allerdaags, maar als je echt in de put zit en je hebt nauwelijks zelfvertrouwen is het erg moeilijk. En voor het een heb je wat meer discipline nodig dan voor het ander, maar door constant te denken; ik kan en wil het, lukt het uiteindelijk.

Ik heb mezelf dus een positief imago aangepraat en het is gelukt
hey hier hebk wat aan!

BTW: Gisteren zelf volgende situatie meegemaakt:
Ik was uitgeweest, kwam een beetje down thuis -> Het was niet echt een goeie avond geweest: ruzie tussen wat vrienden etc..
Ben op men bed gaan liggen en heb mezelf helemaal tot rust gebracht, dan in men hoofd steeds positieve dingen tegen mezelf gaan zeggen (zoals bechreven in OP) en me er volledig op geconcertreerd. Raar maar waar, voelde ik me na een tijdje echt beter, waar ik normaal een hele dag (vandaag ook nog) in de 'put' zou zitten, ben ik gisteren gewoon gelukzalig in slaap gevallen.
pi_40643974
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:27 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

damn wat een verhaal...
het hele probleem met jou is dat je er dus veeelste veel over nadenkt, je bent duidelijk op zoek naar een vriendin. Dat zien meiden, dat straal je uit. dat is je eerste probleem
Heb je gelijk in dat ik erover nadenk., maar ik zie geen enkele andere manier om dat te veranderen dan door erover na te denken. Ik was echt op de foute weg. Meisjes gebruikten mij als emotionele tampon, maar achter men rug wel met de meest foute kerels in bed duiken. Oké dit waren uitzonderingen, maar ik vind het hoe dan ook een leuke theorie om over na te denken, en wie weet schiet ik er echt wat mee op!

[ Bericht 9% gewijzigd door jm5 op 09-08-2006 14:47:17 ]
pi_40644421
http://www.bristollair.co(...)uth-about-women.html

Een superneuker hoef je niet te worden, maar probeer een beetje de jerk en de nice guy te combineren.
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:50:55 #14
73209 dnzl
Minimalist.
pi_40644507
Ik vind dat Alpha-Bete male gedoe een beetje overtrokken eigenlijk. Je kunt best een softere kant hebben (daar houden meiden van, op de lange duur) maar compenseer dat dan bewust door seksuele opmerkingen/prikkels af te geven. Dat moet je idd trainen en een manier vinden waarop je niet te geforceerd over komt.
De een heeft dat vanzelf, de ander kan het aanleren.
pi_40644629
Dat zeg ik, een combinatie. Ik wil ook helemaal geen alpha man zijn, ik hou niet van telkens de leiding op me te nemen. Laat een ander dat maar lekker doen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40644656
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:50 schreef dnzl het volgende:
Ik vind dat Alpha-Bete male gedoe een beetje overtrokken eigenlijk. Je kunt best een softere kant hebben (daar houden meiden van, op de lange duur) maar compenseer dat dan bewust door seksuele opmerkingen/prikkels af te geven. Dat moet je idd trainen en een manier vinden waarop je niet te geforceerd over komt.
De een heeft dat vanzelf, de ander kan het aanleren.
Overtrokken is het zeker, vooral in die boeken die ik heb gelezen. Maar toch dient soms naar generalisatie gegrepen te worden om iets echt te kunnen verklaren. Ik bepaal ook zelf uit die boeken wát ik echt WIL veranderen en wat niet, ik neem niet alles klakkeloos aan, daarom ook deze post.
pi_40644743
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat zeg ik, een combinatie. Ik wil ook helemaal geen alpha man zijn, ik hou niet van telkens de leiding op me te nemen. Laat een ander dat maar lekker doen.
Ja idd. Een geboren leider zal ik nooit worden., een 'meeloper met een grote bek' ben ik onder vrienden (en vriendinnen) altijd geweest. Ik moet alleen die lijn zien door te trekken wanneer ik bvb echt op een 'date' ben, want dan loopt het dus mis.

(waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik op een date een grote bek wil opzetten, maar wel met het juiste gevoel aan zo'n avond begin, en mezelf dus niet onderuithaal nog voor het meisje voor men neus zit)
pi_40646640
Toen ik die bristollair las werd het mij duidelijk waarom ik de laatste 10 jaar nooit problemen heb gehad aan een vriendin te komen, en vervolgens na een paar maanden/jaar de boel fout ging (ik gaf veel te veel toe en toonde te veel begrip). Al hoewel die jongens het wel op een heel ander (hoger) niveau bedrijven dan ik ooit zou kunnen, en het lijkt alsof ze het idee van seriele monogamie volledig afwijzen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_40646983
Klopt, daar ben ik het ook niet mee eens. Die gasten gaat het vaak alleen maar om zoveel mogelijk meiden te naaien terwijl het mij, en vele andere brave borsten, er alleen maar om gaat een leuke relatie te krijgen en een goede partner voor haar te zijn.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40647495
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
Klopt, daar ben ik het ook niet mee eens. Die gasten gaat het vaak alleen maar om zoveel mogelijk meiden te naaien terwijl het mij, en vele andere brave borsten, er alleen maar om gaat een leuke relatie te krijgen en een goede partner voor haar te zijn.
Mja daar ligt dus op het moment mijn dillema, goed voor haar zijn en er voor zorgen dat ze bij je blijft lijken wel tegen elkaar werkende principes. Ik trek het ook moeilijk om constant op mn hoede te moeten zijn voor manipulaties en gedraaikont en enorm op onderliggende boodschappen en lichaamstaal te letten. Je kunt eigenlijk alles wat er uit haar mond komt totaal negeren, want dat is meestal het omgekeerde van de waarheid (eerder de waarheid die zij graag zou willen) en moet constant naar andere signalen kijken. Dit zorgt er ook voor dat ik ze na een tijdje als persoon, op een vriendschappelijke manier niet meer serieus kan nemen. Het ergste is dat ik het ze ook niet kwalijk kan nemen, want ze zijn gewoon compleet door emoties gedreven en doen al deze shit compleet onbewust. Ach k kan nog wel 3 paginas voltypen maar heb werk te doen en t levert toch alleen maar gezeik op van puisterige pubers en meisjes in denial.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_40647740
Ja inderdaad, er zijn maar heel weinig vrouwen die zullen toegeven dat vrouwen zo in elkaar steken, in het bewuste stuk van Bristollair dus.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40647776
Denk dat dit wel redelijk klopt. Als je denkt je goed te voelen ga je je dat vanzelf doen. Je wordt vrolijker en opgewekter en hebt zin om meer leuke dingen te gaan doen, waardoor je je uiteindelijk nog beter gaat voelen. En dat straal je uit.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_40649248
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja inderdaad, er zijn maar heel weinig vrouwen die zullen toegeven dat vrouwen zo in elkaar steken, in het bewuste stuk van Bristollair dus.
Absoluut.
Dat is eigen aan vrouwen, je moet nooit luisteren naar wat ze zeggen (blablablaaaa) maar kijken naar wat ze DOEN.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:43:58 #24
112547 gablentz
Practice what you preach
pi_40659889
Veel tekst om gewoon te zeggen:

Initiatief nemen vrij denken positief denken

Succes
pi_40661333
Ook weer een ontzettend waar stuk waar vrouwen een droge doos en mannen grote herkenning in zullen vinden:

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/femail/article.html?in_article_id=398998&in_page_id=1879
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')