Met Jan de Graaf in de spits zie ik het niet snel goedkomen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:46 schreef HPayne het volgende:
Huizen is dan wel een nieuwkomer maar zeker niet de minste.
Zie ik net dat hij voor de beker heeft gescoord.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:26 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Met Jan de Graaf in de spits zie ik het niet snel goedkomen.
Jep, zonder ASWH'ers waarschijnlijk.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:39 schreef methodmich het volgende:
Gelijk een mooie pot F1Bas.
De basis staat wel ongeveer vast bij de Vogels?
Leuke collum van Leushuis van de Vogels site. Ik denk dat Alex en Sjoerd nog wat moeten wennen.quote:KNVB
29 augustus 2006
Al jaren is onze voetbalbond druk bezig om de veel besproken voetbalpiramide vorm te geven. Een van de exponenten zou de omstreden overgangsklasse moeten opleveren. Op zich wel een logische gedachte. Vanuit sportief oogpunt zeker te verklaren. Nederland is volgens mij uniek door de uit religieuze gedachten ontstane structuur van zaterdag en zondagvoetbal.
Hieraan valt niet te tornen. Wie herinnert zich niet Volkert Velten die als speler van Heracles de doelpuntenmachine van de Almelose aanval bestuurde. Menige BVO zat watertandend met hem aan tafel, met als doel hem te strikken voor de eredivisie.
Ook menige IJsselmeervogelvedette heeft een aanbod vanuit de eredivisie laten liggen omdat er weleens op zondag gevoetbald werd.
Ik neem aan dat de plannen van de KNVB over de invoering van de overgangsklasse serieus zijn.
Om de invoering straks soepeler te laten verlopen zou de KNVB nu al stappen kunnen ondernemen. Het hoofdklassenamateurvoetbal onderscheidt zich op dit moment al door met neutrale assistent-scheidsrechters te werken. Vanaf de 1 e klasse wordt er met club grensrechters gewerkt.
Afgelopen zaterdag tijdens de bekerwedstrijd IJsselmeervogels-JVC Cuijck was er een scheidsrechter van de C lijst aangesteld.
Dit talent genaamd de heer Looie floot een prima wedstrijd.
Wat nu erg verbazingwekkend en tevens verwarrend was dat de heer Looie na elke blessurebehandeling de desbetreffende speler naar de kant stuurde om vervolgens na een teken van hem weer het veld in te komen. Ik zeg verwarrend, omdat blijkbaar voor mij om niet duidelijke redenen de regels hieromtrent verschillen. Een ander opvallend verschil was dat de samenwerking tussen het arbitrale trio prima op elkaar was afgestemd. De assistenten hadden duidelijk de opdracht om bij door hen geconstateerde overtredingen actief mee te vlaggen. Dit is normaal bij het amateurvoetbal ongebruikelijk.
Op 19 september speelt IJsselmeervogels tegen NAC voor de KNVB beker. Het zou een raar gezicht zijn als een speler van IJsselmeervogels binnen de lijnen verzorgd wordt en het veld niet hoeft te verlaten en een speler van NAC erbuiten behandeld moet worden en pas na een teken van de scheidsrechter terug het veld in mag. De regels worden bepaald door de voetbalbond en mogen niet bepaald worden door de toevalligheid van de persoon van de scheidsrechter op dat moment.
Onduidelijkheid geeft frustratie bij zowel publiek als speler. Frustratie kan overgaan in irritatie en dat is niet goed voor het voetbal.
Ook de ongelijkheid van het kaartenbeleid van de KNVB doet de kwaliteit van het kijkspel tijdens de nacompetitie ook geen goed. De beste spelers zouden dan onder optimale omstandigheden moeten spelen. Veel spanning, grote belangen, vaak mooi weer, prima velden, en maar weinig andere wedstrijden, kortom uitstekende voorwaarden om het amateurvoetbal te promoten.
Voor de start van de play-offs in het betaalde voetbal wil men de toeschouwers en tv kijkers ook het beste voorschotelen. Dat kan omdat de beste spelers kunnen spelen, want iedereen begint weer op nul met de kaarten. In het hoofdklassenamateurvoetbal tellen de kaarten gewoon door met als gevolg dat de kans bestaat dat een speler bij een gele kaart meteen uitgespeeld is voor de rest van de nacompetitie.
Ik denk en velen met mij dat de invoering van de toekomstige overgangsklasse een uitgelezen kans is voor de KNVB om alvast kleine stapjes te maken met als doel naadloos aan te sluiten bij de nieuwe situatie. Trek daar waar mogelijk is een lijn en laat zien dat de voetbalbond een flexibel orgaan kan zijn dat open staat voor goede initiatieven en vernieuwingen.
Tegenstanders ben ik nog niet tegengekomen en tot op heden heeft nog niemand mij kunnen zeggen waarom deze regels zo verschillend zijn. Door de aanpassing van deze twee regels wordt, net als in het betaalde voetbal de amusementswaarde van het amateurvoetbal aantoonbaar vergroot.
1 e competitiewedstrijd.
Zaterdag staat de eerste tegenstander van dit seizoen, GVVV klaar om IJsselmeervogels in eigen huis te laten struikelen. GVVV heeft niks te verliezen en kan dus vrijuit spelen. Vorig seizoen waren we in Veenendaal erg naïef en verloren daar terecht. Thuis hadden we het bij vlagen erg moeilijk, maar wonnen wel verdiend.
GVVV heeft de selectie in tact gehouden met een enkele versterking en zou dit seizoen beter moeten presteren als het vorige. De lat ligt daar nu ook hoger wat ook logisch is. Verloren uit bij DOTO met 1-0 en direct al uit de KNVB beker. De spelers zullen er zaterdag alles aan doen om niet weer te verliezen.
Wij hebben vooral de eerste helft tegen JVC Cuijck erg goed gespeeld en stap voor stap maken het team, de linies onderling en de individuele spelers steeds weer vooruitgang. Na 6 weken voorbereiding zijn we er zaterdag klaar voor om een basis te leggen voor een goede start van het nieuwe seizoen 2006-2007.
Van de nieuwe spelers zijn er al enkelen die zich helemaal hebben aangepast. Ik heb de indruk dat alle nieuwe spelers zich thuis voelen in de selectie, maar dat sommigen nog wat meer tijd nodig hebben om ook sportief te acclimatiseren. Bij de een duurt dat nu eenmaal wat langer. Er wordt anders getraind, anders gespeeld. De leiding benadert je anders dan hoe je gewend was. Bij het vorige team enige vedette en hier een van de vedettes enz enz. Daarom is het belangrijk dat we iedereen de ruimte en tijd geven om uiteindelijk zichzelf te zijn en het beste te brengen.
Willem
Klopt, het was uiteindelijk wel een verdiend gelijkspel vind ik. De Vogels hadden meer het veldoverwicht en GVVV kreeg iets meer kansen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Licht verrassend dat de Vogels dus niet winnen in hun eerste duel.
Zo krijgen de mensen een beetje een verkeerd beeld van Sjoerd, dit komt omdat Leushuis teveel fan is van Knuppe, die mag altijd ten koste van iedereen spelen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:02 schreef methodmich het volgende:
Sjoerd op links was hier altijd een noodoplossing of hoogstens bruikbaar als je een achterstand moest wegwerken.
IJsselmeervogels is nog niet in goede doen dus het zo maar zo kunnen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:19 schreef methodmich het volgende:
Van Quick Boys verliezen lijkt me vrij onnodig hoor.
Dan lig ik echt dubbel van het lachenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:11 schreef Dennus-F het volgende:
Ajax - Huizen 3
GVVV - Geinoord 1
Kloetinge - SSV '65 2
Quick Boys - IJsselmeervogels 3
Spakenburg - Nunspeet 2
Sparta Nijkerk - Hoek 1
VVOG - Bennekom 2
Tja tis niet zo beladen als Katwijk - QB natuurlijk..quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:44 schreef Hoornes het volgende:
quick boys-IJsselmeervogels is net zo'n kraker als Sparta-PSV, als Stade Rennes-Real Madrid en als Hongarije-Duitsland...
Dan lach ik heel hard met je mee!! van blijdschapquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dan lig ik echt dubbel van het lachen
Dat bedoel ik niet eens. Voor een kraker heb je twee topelftallen nodig. En qb heeft dat dit seizoen absoluut niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 06:17 schreef HPayne het volgende:
[..]
Tja tis niet zo beladen als Katwijk - QB natuurlijk..
Erwin Schouten. Zie net op de site dat ie dit bekerduel wel in de basis stond..quote:Op woensdag 6 september 2006 16:23 schreef methodmich het volgende:
De Vogels winnen met 0-5 van WV-HEDW, ook eerste klasse. Jeffrey Winter maakt er drie, Alex de Jong en André Kemper de overige goals.
Zakboekje: wie is die vriend van je?
Ik vind hem ook wel een aardige speler, alleen zijn de spelers voor hem niet iets beter.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:40 schreef Zakboekje het volgende:
Hm, denk dat ie wel van meerwaarde kan zijn als ie wat vaker wordt opgesteld.. Maar das mijn mening, jij bent wat vaker aanwezig
Juustemquote:Op donderdag 7 september 2006 00:02 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik vind hem ook wel een aardige speler, alleen zijn de spelers voor hem niet iets beter.
Vrees voor hem van niet, pas als er blessure's zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:37 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Schouten wel een leuke speler. Zeker niet verkeerd om op de bank te hebben.
Die Joordens, die gaat zeker nooit spelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |