quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 08:34 schreef Jorikjet het volgende:[..]
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...
Ik heb er bij Feedback op gespeeld, maar bij een andere zaak (m'n vaste gitaarboer) besteld.
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:00 schreef Thomzzzzz het volgende:[..]
Nee klopt, dat is natuurlijk ook niet zo slim... zelfs de beste, duurste gitaren kunnen fouten inzitten, of niet zo klinken/spelen als jij wil... het is daarom ook nooit slim om een gitaar te bestellen en er vanuit te gaan dat het goed is, ondanks
(omdat
) het een Fender is...
Bij Feedback Apeldoorn hangt "mijn" gitaar, ik heb er hier op gespeeld en dat ding is dood ofzo, die plank doet niets! Heb mijne nu bij Dirk Witte, Amsterdam gehaald, maar wel na een X-aantal uren erop gespeeld te hebben... damn, als ik die in Apeldoorn had gekocht, was ik duurder uit geweest en had ik zo'n KUTgitaar
![]()
Maareh, tip voor de volgende keer dus: SPELEN!
Je hebt wel gelijk, maar als jij op een gitaar speelt die in een zaak hangt, koop je die dan, of heb je liever een nieuwe (ongebruikt)? Ik ga voor het laatste... en als er dan wat mis mee is, gaat 'ie doodleuk weer terug.
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:37 schreef Svyatagor het volgende:Ik heb gisteren mijn hele avond gespendeerd aan het snaren vervangen, brug afstellen, en gitaar opnieuw intoneren. Ik blijf het lastig vinden om dat helemaal perfect te doen, zodat ik zowel de juiste action (brughoogte) en octaafzuiverheid heb. Ik doe het maar een beetje op gevoel, en de intonatie mbv een stemapparaatje, maar heeft er iemand nog tips?
Op zich klinkt hij nu wel weer prima, maar goed, ik weet niet of ik iets heel simpels over het hoofd zie
![]()
De action is een kwestie van smaak lijkt me... en je krijgt hem zuiver geïntoneerd d.m.v. het gebruik van een stemapparaatje....
'k Denk niet dat er nog andere tips voor zijn...
===
En het was overigens niet mijn bedoeling hier ook de discussie op te laaien...
Je kon gisteren niet om een topic heen waar erover gepraat werd... hier was dat gelukkig nog niet... had beter niks kunnen zeggen
[ Bericht 33% gewijzigd door Gitarist op 11-08-2006 11:08:17 ]