abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:22:46 #126
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_40641461
Hij gebruikt de d adario's.

Maar hij is ze nu aan het vervangen.
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_40641509
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:19 schreef Jorikjet het volgende:
idd, en misschien een ander merk snaren proberen... ik heb altijd ernie ball's, en die roesten niet... d arrio (ofzo) snaren roesten kei hard onder me vingers weg
D'Addario bedoel je? Kutsnaren! Met die achterlijke gekleurde bolletjes!

Nee, onzin natuurlijk, prima snaren, maar niet mijn soort... ik gebruik zelf Ernie Ball Regular Slinky en ik werd door de gitarist van Feedback Apeldoorn aangeraden een Gibson snaren te proberen... dat idee bevalt me wel... Gibson gitaar met Gibson snaren
pi_40641517
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:19 schreef Jorikjet het volgende:
idd, en misschien een ander merk snaren proberen... ik heb altijd ernie ball's, en die roesten niet... d arrio (ofzo) snaren roesten kei hard onder me vingers weg
d' addario's beginnen na een tijdje inderdaad te roesten. ik ga ook maar een keer ernie balls proberen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:33:52 #129
126098 VaderJacob
pi_40641834
Op mijn ibanez zitten nog de fabriekssnaren, die zijn nog steeds goed. verder heb ik hier een pakje D'adarrrio's reserve snaren.
pi_40642036
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:33 schreef VaderJacob het volgende:
Op mijn ibanez zitten nog de fabriekssnaren, die zijn nog steeds goed. verder heb ik hier een pakje D'adarrrio's reserve snaren.
Ik zeg vervangen die troep! Weet je ook wat ze erop hebben gezet bij Ibanez?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:41:27 #131
126098 VaderJacob
pi_40642138
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:38 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Ik zeg vervangen die troep! Weet je ook wat ze erop hebben gezet bij Ibanez?
Not realy

Maar gestemt staan ze nog goed, zowel als je ze los aanslaat als dat je ze op de 12e fret aanslaat.

Edit: Het zijn wel snaren met gekleurde balletjes acherin. Ik weet niet of alleen D'adario's dit hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door VaderJacob op 09-08-2006 13:47:17 ]
pi_40643167
DR
PS4 online: micro_nl
pi_40643219
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:41 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Not realy

Maar gestemt staan ze nog goed, zowel als je ze los aanslaat als dat je ze op de 12e fret aanslaat.

Edit: Het zijn wel snaren met gekleurde balletjes acherin. Ik weet niet of alleen D'adario's dit hebben.
Nee volgens mij zijn er wel andere merken die ook gekleurde balls gebruiken, maar ik weet niet zeker of het dezelfde kleuren zijn... meestal zijn ze goudkleurig geloof ik....
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:17:19 #134
126098 VaderJacob
pi_40643382
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:12 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Nee volgens mij zijn er wel andere merken die ook gekleurde balls gebruiken, maar ik weet niet zeker of het dezelfde kleuren zijn... meestal zijn ze goudkleurig geloof ik....
Owkee.

Ik denk dat ik ze binnekort dan toch maar eens vervang.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:37:31 #135
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40644018
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:24 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

D'Addario bedoel je? Kutsnaren! Met die achterlijke gekleurde bolletjes!

Nee, onzin natuurlijk, prima snaren, maar niet mijn soort... ik gebruik zelf Ernie Ball Regular Slinky en ik werd door de gitarist van Feedback Apeldoorn aangeraden een Gibson snaren te proberen... dat idee bevalt me wel... Gibson gitaar met Gibson snaren
probeer power slinky eens... is 0.11, eentje dikker dus... maakt je geluid veel dikker in eens
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_40644130
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:37 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

probeer power slinky eens... is 0.11, eentje dikker dus... maakt je geluid veel dikker in eens
Ik speel Les Paul door een Koch, mijn geluid is al zo dik en ik denk dat het als het nog dikker wordt, dat het gruizig en ondefinieerbaar wordt... maar ik zal 't eens proberen, iets laag van de versterker eruit draaien, misschien ook wel fijn voor iets lager stemmen... ik heb alles nu 1/2 toon omlaag drop D (eigenlijk drop C# dus ) en dat gaat op zich prima, maar misschien is een dikkere set wel prettig...

ik weet alleen niet hoe het soleren dan gaat, maar dat maakt ook niet uit, want dat kan ik nu ook niet
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:15:51 #137
126098 VaderJacob
pi_40647647
Hoi

Iemand enig idee wat je betaalt voor een goede set Humbuckers.?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:23:10 #138
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_40647867
200 euro
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_40647868
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:15 schreef VaderJacob het volgende:
Hoi

Iemand enig idee wat je betaalt voor een goede set Humbuckers.?
Dribbel ??
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:23:36 #140
126098 VaderJacob
pi_40647881
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:23 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Dribbel ??
Namens Dribbel
pi_40648043
jeuw, ik ga zo bij mijn epiphone SG trachten mijn snaren te vervangen, is het gewoon een kwesite van 1 voor 1 losknippen met een tang en een nieuwe erin proppen of zijn er bepaalde vakuilen waar ik op moet letten >?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_40648199
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:28 schreef znarch het volgende:
jeuw, ik ga zo bij mijn epiphone SG trachten mijn snaren te vervangen, is het gewoon een kwesite van 1 voor 1 losknippen met een tang en een nieuwe erin proppen of zijn er bepaalde vakuilen waar ik op moet letten >?
Snaren eerst wat losdraaien, anders kunnen ze lelijk in je gezicht springen, dus eerst wat spanning eraf... ik hoor van mensen dat ze de eraf gehaalde snaar direct vervangen i.v.m. de spanning op de nek. Ik haal zelf juist altijd alles eraf en reinig mijn gitaar eerst...

Oh en het is de eerste keer dat je dit doet? Niet schrikken, de brug HOORT los te zitten die flikkert er straks namelijk uit als je alle snaren eraf hebt!!
pi_40648294
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:32 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Snaren eerst wat losdraaien, anders kunnen ze lelijk in je gezicht springen, dus eerst wat spanning eraf... ik hoor van mensen dat ze de eraf gehaalde snaar direct vervangen i.v.m. de spanning op de nek. Ik haal zelf juist altijd alles eraf en reinig mijn gitaar eerst...

Oh en het is de eerste keer dat je dit doet? Niet schrikken, de brug HOORT los te zitten die flikkert er straks namelijk uit als je alle snaren eraf hebt!!
ik dacht bij de eerste keer van m'n Epi ook dat ik de brug had gesloopt, maar toen zag ik dus dat de snaren en doorheen moesten en hij zo weer vast haakt
pi_40648340
Is toch lullig als dat ventje naar zijn mama huilt dat alles naar de klote is... terwijl er feitelijk niets is...

GEPWNED WIE UNNE EPI, EINZ hahahahhaa

Sorry... niet leuk
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:38:35 #145
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_40648392
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:35 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ik dacht bij de eerste keer van m'n Epi ook dat ik de brug had gesloopt, maar toen zag ik dus dat de snaren en doorheen moesten en hij zo weer vast haakt
goeie herinneringen...

Omg m'n brug *alles flikkert op de grond*
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_40648592
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

goeie herinneringen...

Omg m'n brug *alles flikkert op de grond*
ik snapte al niet waarom die zo om die schroeven zat met die haken.
pi_40649204
*kuch* [TK] Marshall Jackhamer *kuch*
pi_40649374
Nog ff een vraagje over het vervangen van de snaren klinkt stom maareh.

Als je dat stukje hebt waar je je snaar insteekt (op de kop, niet bij de brug) moet je hem daar gewoon doorheensteken en dan gaan draaien tot ie strak staat ? Of draai je hem eerst zelf 2x om dat dingetje heen om hem dan pas door het gaatje tehalen en aan te draaien?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_40649387
sta ik alweer niet in de OP?

heb ook weinig tijd, het is u allen vergeven.

Kent iemand het nagel-dilemma: voor gitaren wil ik lange(re) nagels, en voor bassen (meer mijn beroep geen nagels.....dilemma dilemma dilemma!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:10:19 #150
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_40649501
Ik jaag hem door de tuner heen, trek hem door tot de snaar bijna strak straat. Het uiteinde trek ik omhoog zodat er een hoek in de snaar komt op de plek waar die de tuner verlaat. Dan schiet ie niet zo gauw los. En dan draaien (let op dat je alles in dezelfde richting draait ).

Niet té strak trekken, maar ook niet te slap, anders krijg je 100 windingen om je tuner heen. Als je eenmaal ervaring hebt opgedaan zal je het altijd op gevoel kunnen doen.

Maar ik ben een leugenaar. Ik haal hem altijd door de tuner heen, trek de snaar strak, vervolgens trek ik hem 1.5 frets terug en knip ik de rest af. Dat vind ik echter te moeilijk om uit te leggen zonder te gaan tekenen
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')