Looking forward to it!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Asmo, er komt mail aan met drie nieuwe pareltjes en wat gezeur van mij..
Nou goed.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet niet of 'flauw' dan een lekkere woordkeus is, maar goed..
Ik geloof dat bewezen wat dat ze zwarte strepen haddenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:16 schreef geenaam het volgende:
Misschien heeft een Zebra wel witte strepen.
Bezie het als een ijsbeer... Als je die in baantjes zou scheren zijn ze toch ook zwart-wit?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik geloof dat bewezen wat dat ze zwarte strepen hadden
Als je MSN hebt kan het ook via dat mediumquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ok, geen drie pareltjes, dat werd even te veel. Eentje maar.
Omdat die een zwarte huid heeft. wie zegt dat de huid van een zebra zwart is?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bezie het als een ijsbeer... Als je die in baantjes zou scheren zijn ze toch ook zwart-wit?
Je bent HEEL warm (pun intended)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:19 schreef Asmodian het volgende:
Om de temperatuur gemiddeld te houden?
Wit is wel een kleur.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
Geen kleur.
heeft het met de zon te maken?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat die een zwarte huid heeft. wie zegt dat de huid van een zebra zwart is?
Anyway...door met de vraag
Tip: eigenschappen van zwart en wit?
Da's een goeie. Zoals: Wit stoot zonlicht af en zwart absorbeert?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:19 schreef Asmodian het volgende:
Om de temperatuur gemiddeld te houden?
En dus zorgt het voor?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's een goeie. Zoals: Wit stoot zonlicht af en zwart absorbeert?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:20 schreef Asmodian het volgende:
Zwarte strepen dus om het warmer te hebben?
Ik ga toch hier de punten voor gevenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:19 schreef Asmodian het volgende:
(Fijn tijdens de winter dat zwart hitte absorbeert, fijn tijdens de zomer dat wit het reflecteert)
We hebben het over Afrikaquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:20 schreef geenaam het volgende:
Om de lichaamstemperatuur op het gewenste peil te houden. Als ze wit zijn zouden ze te weinig warmte opnemen.
Yay!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga toch hier de punten voor geven
Asmodian +1
Alhoewel ze daar geen echte winter hebben.
Naast de bescherming zorgen de strepen voor verkoeling. Doordat de zwarte strepen het zonlicht absorberen en de witte strepen het licht weerkaatsen is er een temperatuursverschil van wel 10 graden celcius tussen de strepen. Door dit temperatuursverschil ontstaat er een beetje wind wat de zebra afkoelt
En de zebraatjes in Nederland dan?quote:
Maar dat zei mijn bron nietquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:23 schreef geenaam het volgende:
En de strepen dienen ook te herkenning van Zebra's onderling. Net even opgezocht op internet. En voordat mensen reageren dit deed ik NA dat het antwoord goedgerekend was.
Ik heb ook mijn Tsetse-vlieg ding teruggevonden, maar ach - dit was erg coolquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat zei mijn bron niet
Flauw misschien![]()
Toen ze gebouwd werden waren ze nog niet in NL. Dus daar houdt de natuur geen rekening meequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:24 schreef geenaam het volgende:
[..]
En de zebraatjes in Nederland dan?![]()
Altijd handig mocht je met Waku Waku mee willen doenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 04:24 schreef Asmodian het volgende:
Ben trouwens heel blij dat ik dit nu weet. Veel geleerd in dit topic vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |