abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:52:34 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40585797
Aangezien het vorige topic sinds 11-07-2006 dicht is, hierbij even een nieuwe.

EVE Online (MMORPG) #2 voor de vorige, http://www.eve-online.com voor de game.


Ik ben zojuist weer begonnen na een half jaartje inactiviteit. Ik ben natuurlijk uit de corp gekicked en nu op zoek naar een leuke nieuwe .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:12:45 #2
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40589200
Dan zal ik zelf maar een update geven .
Ik ben maar zelf een corp gestart dus als er nog noobs zijn die graag een n00bcorp joinen, kom even naar Halle.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:18:11 #3
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40641318
Elke avond 25.000 concurrent users maar hier 0 . Lékkâh. .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_40641361
Rondvliegende Fok!kers, the horror.
pi_40641968
Speel ook weer een beetje, sinds een kennis van me ook is begonnen..

Eerste assault frig al verloren.. maarja was toch gejat
pi_40642347
oh die zijn er wel plenty hoor, je hoort ze alleen niet op fok

*al bijna 2 jaar speelt*
JeeWeeJ be jammin! :D
pi_40741137
wat voor spel is het eigenlijk? mag ik er screens bij. En graag uitleg en hoeveel kost et etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_40787202
Ik doe mee sinds mei 2005, en mijn laatste hobby is het jagen naar Dread Guristas spawns (de commanders van de Guristas). Die kom je normaal gesproken niet zo vaak tegen, maar vlak na downtime of een servercrash (wanneer de belts nog leeg zijn) alle belts in een hoop systems laten spawnen en je vindt er geheid een paar. M'n dagrecord staat op 7, en dat levert hele goede loot op. Items die soms voor honderden miljoenen van de hand gaan, zoals missile launchers en implants. Mijn mooiste vondst ooit is nog wel Kaikka Peunato, een guristas officer met een 17M bounty en loot waar je normaal gesproken zo'n tien Dread Guristas spawns voor moet hebben.

Verder ben ik uiteraard ook niet vies van een potje knokken in 1 van de vele Caldari-schepen... Ik gebruik vooral deze schepen:

Crow: als ik een beetje vlug moet zijn (en met die rocket specialisatie hakt het er offensief nog steeds flink in). Defensief stelt het niks voor, dus als je niet gebruik maakt van de snelheid ben je vrij snel de lul (er zijn er dus al wat doorheen gegaan ).
Harpy: voor pure aanvalskracht in snelle gangs, eventueel vanaf een afstand met Spike S ammo. Kan ook een lekker pak slaag hebben dankzij de betere resistances.
Eagle: de ultieme sniper cruiser, alle frigates tot rond de 200 km afstand zijn van mij.
Scorpion: heeft de bestuurbaarheid van een baksteen, maar geen ander schip is beter in het onklaar maken van de target lock van je vijand. Een paar goed gebruikte scorpions in je gang en je kan een veel grotere groep aan omdat de helft niks kan doen Meestal ben je dan ook direct 'primary target', dus het kost wat exemplaren voordat je handig bent in het op tijd ontsnappen en weer terugkomen. Insurance is everything!

Ben nu de specialisaties voor de Cerberus aan het afronden (heavy assault cruiser), ik wil dat ding gewoon hebben. Erg duur op dit moment, maar ik kan het betalen en geld moet rollen dunkt me. Veel geld valt te halen met een beetje handigheid op de markt... kan je honderden miljoenen per dag mee verdienen door elke dag eventjes wat orders bij te werken.

Kortom, erg leuk tijdverdrijf allemaal. Sommige ops duren wel wat lang, en een paar uur naast een gate zitten campen is niet altijd leuk... ik vlieg liever met een 'roaming gang' met een hoop snelle schepen door vijandelijk gebied en pakken wat je maar tegen komt (of soms vluchten en/of zelf genaaid worden omdat de tegenstand iets te groot was ).

Tip: probeer niet alleen in Empire space te blijven hangen. In 0.0 valt veel meer te halen en PvP is waar het om draait (wat de 'carebears' maken moet tenslotte ook weer kapot of niet soms? ). Empire is ook nodig, voor de trade hubs e.d... daar verkoop ik m'n loot, koop ik m'n nieuwe tech 2 shit voor als er teveel PvP ops zijn misgelopen , en doe ik wat aan handel voor een leuke winst, te besteden aan genoemde aankopen.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef Carda het volgende:
Eerste assault frig al verloren.. maarja was toch gejat
Het verlies van de eerste was even slikken omdat het geld me toen nog niet echt op de rug groeide, maar op een gegeven moment heb je een hele batterij van die dingen en is het "ah shit scrambled,webbed, dat was 'm dan, ach ik heb er nog 5" Ik ben nu op het punt dat ik een heavy assault cruiser zonder problemen kan vervangen als ik het eens verneuk.
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:28 schreef Burakius het volgende:
wat voor spel is het eigenlijk? mag ik er screens bij. En graag uitleg en hoeveel kost et etc.
Denk dat in de twee voorgaande topics al deze informatie al redelijk volledig is langsgekomen. Al zie ik daar ook veel antieke screenshots van een hele oude client die ik nooit gebruikt heb, dus misschien is een verse update wel handig inderdaad voor de mensen die hier beginnen te lezen.

Achtergrond
Het is een science fiction spel dat zich afspeelt in een universum van zonnestelsels in een onbekende locatie, ooit ontdekt doordat een wormhole zich opende vlakbij de Aarde. Dit wormhole klapte plotseling dicht zodat de mensen die er al doorheen waren gegaan plotseling op zichzelf aangewezen waren, maar ternauwernood de ramp overleefden, en totaal geïsoleerd van elkaar op verschillende planeten zichzelf ontwikkelden. Deze rassen (Caldari, Gallente, Minmatar, Amarr, Jove) evolueerden apart van elkaar, ontwikkelden opnieuw ruimtereistechnologie en ontdekten elkaar. Oorlogen werden uitgevochten, er was slavernij, noem alle bekende ellende maar op, en nu leven ze in een vrij breekbare vrede met elkaar. De nu ingestorte wormhole is onderdeel van oude mythen in hun samenleving.

Gameplay
Als speler bezit je een of meerdere ruimteschepen en bijbehorende uitrusting. Er zijn duizenden zonnestelsels, die met elkaar in verbinding staan door middel van stargates. In veel solar systems heb je stations waar je kan docken zodat je kan handelen, je fitting kan aanpassen, zelf dingen kan researchen en produceren, en missies kan doen.

Het mooie aan dit spel is dat je je eigen pad trekt. Alles kan, maar niets moet. Met zowel minen, bounty hunten, missies doen, handelen, produceren of zelfs mensen oplichten kan je geld verdienen (ja oplichten is een geldig spelelement Ik doe het niet, je reputatie kan namelijk erg belangrijk zijn in het spel). Of je zet mensen vast en eist losgeld (pirating), je kan het zo gek niet bedenken of het is wel mogelijk.

De economie is bijna geheel gemaakt door de spelers zelf, en is heel volwassen geworden. Je kan zelf dingen produceren, of ze kopen van andere spelers, in alle stappen van het productieproces. Vraag en aanbod bepalen de prijzen zoals in de echte wereld. In verschillende regio's zijn verschillende markten, en je kan ontzettend veel geld verdienen als je de markt goed kan bespelen door goedkoop dingen in te kopen en ergens anders voor een marge weer te verkopen. Reizen kost echter tijd en je schip kan niet oneindig veel vervoeren, dus daarmee moet je rekening houden.

Je begint het spel in veilige 'Empire' space, waar mensen niet zomaar op je mogen schieten zodat de plaatselijke politie (CONCORD) in actie komt. Je traint aan verscheidenheid aan skills, die het mogelijk maken om steeds betere en duurdere schepen te vliegen, en steeds beter te worden in een hoop eigenschappen. Een groep spelers die samenwerkt in het spel heet een Corporation, en een groep geallieerde corporations heet een Alliance.

De buitenste regionen zijn van het universum zijn lawless, waar alles mag. Daar valt ook het meeste te halen, en ik zou aanraden om te proberen met een groep mensen die al ervaring hebben in low security space de boel te gaan verkennen voordat je twee weken trial afloopt, en een beetje player versus player (PvP) te doen. Je kan deze gebieden ook daadwerkelijk bezetten met een alliance, en het is echt prachtig om samen met de anderen in je corporation/alliance een andere vijandige groep mensen totaal in de pan te hakken (of zelf eraan te gaan, wat er ook bij hoort.. er zijn ontzettend veel goede spelers).

Conclusie
Een puik spel. Ik zou zeggen, probeer het twee weken gratis uit (de client kan je gewoon downloaden, is 500 MB ongeveer), probeer alle aspecten van het spel uit (voorzover dat lukt in twee weken, het is vrij veelzijdig), en kijk dan of je het waard vindt om ermee door te gaan. Je betaalt 20-25 euro voor de eerste maand afhankelijk van de betaalmethode, en daarna 11 tot 15 per maand afhankelijk van de tijd die je in 1 keer inkoopt. Ik heb genoeg plezier gehad om dat bedrag te rechtvaardigen, en het is een paar biertjes minder in de horeca als je dat geld toch ergens wil uitsparen.
pi_40787254
Ik heb het gespeeld en moest zeggen dat ik het wel erg intrigerend vond, die enorme grote zeg maar, en wel vet als je schip zo begon te versnellen of afgeschoten werd door zo'n stargate maar op een gegeven moment ben je zoveel aan het reisen dat ik het al snel zat was. Dan klikte je weer een stelsel aan en kon je rustig 5 minuten gaan internetten terwijl je spaceship op de achtergrond door alle stargates wordt geschoten.
Maar het idee van het spel is wel erg tof, dat er echt een economie gaande is enzo.
Jupiler is goed
pi_40788002
Plaatjes? U vraagt, wij draaien!


Een Zealot heavy assault cruiser


Een navy issue Apocalypse + het betere vuurwerk


Voorgrond: een Malediction klasse interceptor
Achtergrond: een Moros klasse dreadnought (ja, die dingen zijn GROOT!)


Een outpost zoals je ze wel eens in missies tegenkomt.


Typhoon klasse battleship

Denk dat dit even wel genoeg is.
JeeWeeJ be jammin! :D
pi_40841110
Ik speel nu de trial. Wat me opvalt is dat je enorm veel kan doen. En ik snap alles nog niet. Wel vervelnd zijn de missies voor Bram zo lang moet je gaan travellen. Een iemand had me geadviseerd een shuttle te halen omdat die sneller zijn. Dus nu heb ik er zo een. Bij me eerste schip heb ik wel ff een drone gekocht om uit te testen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_40856105
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:23 schreef Burakius het volgende:
Ik speel nu de trial. Wat me opvalt is dat je enorm veel kan doen. En ik snap alles nog niet. Wel vervelnd zijn de missies voor Bram zo lang moet je gaan travellen. Een iemand had me geadviseerd een shuttle te halen omdat die sneller zijn. Dus nu heb ik er zo een. Bij me eerste schip heb ik wel ff een drone gekocht om uit te testen.
Shuttles gaan 500 tot 625 meter per seconde afhankelijk van je Navigation skill, dus dat is niet supersloom nee. Een frigate met een afterburner kan echter al sneller gaan en een hoop meer cargo meenemen. En met een microwarpdrive spreken we over kilometers per seconde. Niet alle courier missions kan je doen in een shuttle omdat de mee te nemen cargo vaak meer is dan 10 kubieke meter.

Reizen kan inderdaad even duren, en dan is vooral het approachen naar de gates en stations tijdrovend. Ervaren spelers hebben dan ook zogeheten insta-bookmarks tussen gates en stations voor routes die ze vaak nemen. Normaal gesproken land je ongeveer 15 km van een gate zodat je de rest moet approachen. Wanneer je 11 km voorbij de gate vliegt en dan een bookmark maakt, dan kan je precies op de gate landen door voortaan naar die bookmark te warpen in plaats van de gate. Op die manier zijn er gate to gate bookmark sets gemaakt voor complete regions. Zeker in 0.0 security wil je daarvan gebruik maken omdat een approach je dood kan betekenen. Als je bepaalde routes vaak moet nemen gaat dit je in ieder geval een hoop tidj besparen, maar je kan niet de auto pilot gebruiken voor instajumps.

Zelf hou ik overigens niet van courier missions, ik verniel liever dingen (kill missions). Als je daar ook in geïnteresseerd bent, vind dan een leuke level 1 agent in de Command of Security sectie, welke voornamelijk kill missions uitgeven.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:37:04 #13
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_40914452
Yes, ik ga momenteel in mijn Incursus met MWD zo'n 2300. Kan nog wel wat sneller met wat overdrive injectors, zit je zo rond de 2500 m/s.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 20 augustus 2006 @ 02:43:24 #14
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_40988205
Weet iemand waar/hoe ik illigale drugs kan krijgen zoals Exile en Mindflood? Ik heb namelijk het volgende nodig voor een agent:

I need 16 units of Exile, 32 units of X-Instinct and 80 units of Sooth Sayers. Oh, and throw in maybe 240 units of Mindflood and 400 units of Drop to round things out.

Iemand nog tips over het vervoeren van dit spul? Is er een manier om Concord te ontwijken?
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:54:56 #15
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_41045338
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:37 schreef mvdlubbe het volgende:
Yes, ik ga momenteel in mijn Incursus met MWD zo'n 2300. Kan nog wel wat sneller met wat overdrive injectors, zit je zo rond de 2500 m/s.
viator met 3 local hull overdrive injectors en een t2 10mn mwd:2783m/s (en wat naviagtion skills lvl5 )

nanananaaaa
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:58:51 #16
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_41045446
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 04:17 schreef Henno het volgende:

Scorpion: heeft de bestuurbaarheid van een baksteen, maar geen ander schip is beter in het onklaar maken van de target lock van je vijand. Een paar goed gebruikte scorpions in je gang en je kan een veel grotere groep aan omdat de helft niks kan doen Meestal ben je dan ook direct 'primary target', dus het kost wat exemplaren voordat je handig bent in het op tijd ontsnappen en weer terugkomen. Insurance is everything!
ecm leren kun je beter in een blackbird, kost niet zoveel als je dood gaat
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_41053340
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 02:43 schreef IceHeat het volgende:
Weet iemand waar/hoe ik illigale drugs kan krijgen zoals Exile en Mindflood? Ik heb namelijk het volgende nodig voor een agent:

I need 16 units of Exile, 32 units of X-Instinct and 80 units of Sooth Sayers. Oh, and throw in maybe 240 units of Mindflood and 400 units of Drop to round things out.

Iemand nog tips over het vervoeren van dit spul? Is er een manier om Concord te ontwijken?
Gewoon die offer negeren. Kosten van dat spul + risico om gepakt te worden in empire wegen over het algemeen niet op tegen de baten.
JeeWeeJ be jammin! :D
pi_41191384
Even een paar vraagjes aan iedereen die antwoord wil geven; Wat voor beroepen zijn jullie eigenlijk allemaal? Zijn beroepen zoals scientist wel boeiend? en wie van jullie heeft uitbreidingen op even en zijn ze de moeite waard?

EDIT. ik heb net even gespeelt en ik zie dat elk ras wel tegen een ander ras vecht, maar zijn ze dan ook vijanden van de rassen waar ze geen directe oorlog mee hebben? (voor als je een vriend heb van zo'n ras)

[ Bericht 37% gewijzigd door DigiStorm op 26-08-2006 14:16:43 ]
pi_41231069
1. er zijn geen "uitbreidingen", alle patches zijn verplicht en daar zitten de uitbreidingen ook in
2. je kan doen wat je wil en ieder vindt weer iets anders leuk, dus dat zal je zelf uit moeten vinden. je kan je specialiseren in een of alle vlakken, net wat je wil (research, construction, mining, trading, NPC'ing, PvP'ing etc.)
3. de empires hebben nog niet echt oorlog. enige verschil wat er nu is is dat er stoken low-sec space tussen de empires zit. verder ligt het aan je persoonlijke standing of je bij iemand (missies) kan vliegen of niet.

hoop dat dat het wat duidelijker maakt
JeeWeeJ be jammin! :D
pi_41240095
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:27 schreef DigiStorm het volgende:
Even een paar vraagjes aan iedereen die antwoord wil geven; Wat voor beroepen zijn jullie eigenlijk allemaal?
Een beetje van alles. Meeste cash maak ik met het opblazen van NPC schepen en de bounties incasseren. Als het moet doe ik nog wel wat mining en produceer ik wat dingen die ik nodig heb en niet zo snel op de markt te vinden zijn. Je hebt geen echte beroepen in EVE. Bij het maken van een karakter kies je wel een vooropleiding, dat is ongeveer 2 weken aan skills waar je al mee begint, maar zodra je begint kan je doen wat je wil.
quote:
Zijn beroepen zoals scientist wel boeiend?
Research zoals het nu bestaat is vrij simpel. Er zijn NPC Agents, en als je de benodigde skills hebt en de NPC corp van de agent je aardig genoeg vindt kan je bij die agent Research Points gaan verzamelen. Die punten doen niks totdat de makers van EVE het nodig vinden een nieuwe high-tech blueprint het spel in te brengen, dan is elke RP van die agent een lot in een grote loterij. In EVE is een Tech 2 (geavanceerd) blueprint van een gewild item een goudmijn. Omgerekend naar echt geld zijn de beste duizenden dollars waard en er komen geen nieuwe bij.

In de volgende expansie Kali zijn er wijzigingen aangekondigd zoals Reverse Engineering die de hele Tech 2 markt misschien op zijn kop gaan zetten. Maar de kans daarop is klein, CCP (de makers van EVE) houden heel scherp de economie binnen EVE en de inflatie in de gaten en doen zo min mogelijk ingrijpende wijzigingen.
quote:
en wie van jullie heeft uitbreidingen op even en zijn ze de moeite waard?
Zoals al gemeld zijn de uitbreidingen gratis en niet optioneel.
quote:
EDIT. ik heb net even gespeelt en ik zie dat elk ras wel tegen een ander ras vecht, maar zijn ze dan ook vijanden van de rassen waar ze geen directe oorlog mee hebben? (voor als je een vriend heb van zo'n ras)
Het ras speelt nauwelijks een rol, een hele kleine groep spelers zit in ras-only corps die proberen zich als dat ras te gedragen. Voor de rest doet iedereen vrolijk wat ze zelf willen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:06:09 #21
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_41282555
'Uitbreidingen' ofwel 'Augmentations' zijn zeer zeker de moeite waard. Maar als je in een stadium verkeert waarin je nog niet weet of ze dat zijn of niet, zijn ze het niet.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_41282945
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 07:06 schreef mvdlubbe het volgende:
'Uitbreidingen' ofwel 'Augmentations' zijn zeer zeker de moeite waard. Maar als je in een stadium verkeert waarin je nog niet weet of ze dat zijn of niet, zijn ze het niet.
Je bedoelt implants neem ik aan? Tja, zodra je +3 implants krijgt wordt het al snel de moeite waard (zeker perception en willpower)!
en die 5% bonus implants die je wel eens loot zijn al helemaal leuk
JeeWeeJ be jammin! :D
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:32:21 #23
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_41343598
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 08:14 schreef JeeWeeJ het volgende:

[..]

Je bedoelt implants neem ik aan? Tja, zodra je +3 implants krijgt wordt het al snel de moeite waard (zeker perception en willpower)!
en die 5% bonus implants die je wel eens loot zijn al helemaal leuk
Het gaat er niet om wat ik bedoel maar wat een eerdere poster bedoelde. 'Augmentations' kan worden vertaald naar 'Vergrotingen' (van aantal). Derhalve denk ik bij 'Uitbreiding op hebben' in combinatie met EVE aan implants, aangezien deze attributes vermeerderen. Lijkt me duidelijk.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:01:23 #24
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_41344873
Klinkt gaaf.. alleen jammer dat je elke maand geld moet lappen.. die stargates spreken me wel aan
pi_41347565
zo te horen ga ik binnenkort ook maar weer eens beginnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')