abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:28:39 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40582317
niemand in dit land hoeft dakloos te zijn. echt helemaal niemand. dat er toch mensen zijn die hier zelf voor kiezen is hun eigen probleem.
en dan nog zijn er mensen die van alles en nog wat voor die losers gaan bedenken om het toch vooral maar een beetje aangenaam te maken.
kom op zeg, die gasten nemen een postadres, vangen een uitkering en nemen vooral zelf geen huis omdat ze dan het bedrag wat ze daarmee besparen aan drugs en drank kunnen uitgeven.

kansloos, de overheid moet het veel harder aanpakken. en de mensen die er nu steeds weer instinken moeten de stront eens uit hun ogen halen.
From feudal serf to spender.
pi_40582343
Ik moedig het liefdadigheidswerk aan. Vooral om mijn eigen toekomst zeker te stellen.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_40582457
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:28 schreef S1nn3rz het volgende:
niemand in dit land hoeft dakloos te zijn. echt helemaal niemand. dat er toch mensen zijn die hier zelf voor kiezen is hun eigen probleem.
en dan nog zijn er mensen die van alles en nog wat voor die losers gaan bedenken om het toch vooral maar een beetje aangenaam te maken.
kom op zeg, die gasten nemen een postadres, vangen een uitkering en nemen vooral zelf geen huis omdat ze dan het bedrag wat ze daarmee besparen aan drugs en drank kunnen uitgeven.

kansloos, de overheid moet het veel harder aanpakken. en de mensen die er nu steeds weer instinken moeten de stront eens uit hun ogen halen.
* Het_hupt vraagt zich serieus af of TS deze materie zelf voldoende begrijpt.
Er vanuit gaande dat hij alle daklozen op de korrel neemt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_40583234
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:29 schreef Aurelianus het volgende:
Ik moedig het liefdadigheidswerk aan. Vooral om mijn eigen toekomst zeker te stellen.
Daarnaast is Schultenbrau een alleraardigst biertje. Een duidelijk kenmerk van de 'buitenbewoner'.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40583312
quote:

Veel mensen die dakloos zijn, komen uit de psychiatrie. M.a.w., hebben vaak een psychisch ziektebeeld.
Ik vind het dan ook erg kort door de bocht om er zo over te denken.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_40583328
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Veel mensen die dakloos zijn, komen uit de psychiatrie. M.a.w., hebben vaak een psychisch ziektebeeld.
pi_40583400
quote:

dus daar zijn je ouders gebleven!

de puzzel valt langzaam aan in elkaar
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:05 #8
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_40583481
Ik ben ook dakloos, maar wel kankerbesipt van de Schultenbrau!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Eindredactie Games maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:11 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40583484
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:57 schreef DutchTSE het volgende:

[..]

dus daar zijn je ouders gebleven!

de puzzel valt langzaam aan in elkaar
daarom win je altijd met Cluedo
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:33 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40583496
quote:

is een enkeltje Polen niks voor je
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_40583511
ik denk dat TS niet echt helemaal gelijk heeft. Sommige mensen komen zomaar op straat te staan of zitten in de schulden. Niet iedereen heeft familie of vrienden voor hulp. Niet alle daklozen zijn aan de drank of drugs, dat is hetzelfde als alle fransen eten stokbrood met brie, alle engelse dragen bolhoeden en parapluien en alle duitsers drinken bier en eten braadworst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_40583526
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

daarom win je altijd met Cluedo
en daarom verlies jij altijd..

zegt meer over jou dan over mij
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:02:25 #13
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_40583564
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef Ticootje het volgende:
ik denk dat TS niet echt helemaal gelijk heeft. Sommige mensen komen zomaar op straat te staan of zitten in de schulden. Niet iedereen heeft familie of vrienden voor hulp. Niet alle daklozen zijn aan de drank of drugs, dat is hetzelfde als alle fransen eten stokbrood met brie, alle engelse dragen bolhoeden en parapluien en alle duitsers drinken bier en eten braadworst.
generaliseren dus.
pi_40583570
quote:
Die hoeven dus ook helemaal niet dakloos te zijn. Als ze tenminste na het verlaten van de psychiatrische inrichting worden begeleid en misschien in een woongemeenschap worden geplaast. En als ze dan niet meer 'thuis' komen opdagen, worden ze gekort op hun uitkering of onder curatele gezet. Zelfs de meest gestoorde pipo heeft nog wel het benul om 'thuis' te blijven komen als hij daar gratis te eten krijgt en gratis en veilig kan slapen.

En als hij dan toch weg blijft en weer op straat gaat slapen, dan weet je dat het een ongeneeslijk geval is. Dan heeft het sowieso geen zin meer om hem/haar in de maatschappij terug te brengen.

Maar ja, het kost op de korte termijn geld. En daar moet iemand de verantwoording voor dragen. Niemand die daar natuurlijk de verantwoording voor wil dragen, en dus komt het er nooit. Dat het op de lange termijn heel veel geld kost, dat doet er niet toe. Voor lange-termijn planning moet je sowieso niet bij de overheid zijn. Die kijken toch niet veel verder dan een jaar of 4 vooruit.

Edit:

Voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus alleen over de daklozen met psychiatrische problemen hé.
pi_40583611
quote:

[..]

Ben je gek, dat is gewoon een excuus om een uitkering te trekken. Ik twijfel zelf nog of ik ga lijden aan Jeruzalem-syndroom of Syndroom van Capgras.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:05:43 #16
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40583698
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Ben je gek, dat is gewoon een excuus om een uitkering te trekken. Ik twijfel zelf nog of ik ga lijden aan Jeruzalem-syndroom of Syndroom van Capgras.
Ja; en jij zult het weten he?
Je bent al net zo een bevooroordeelde Huillie als TS.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40583746
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:02 schreef RetepV het volgende:

[..]

Die hoeven dus ook helemaal niet dakloos te zijn. Als ze tenminste na het verlaten van de psychiatrische inrichting worden begeleid en misschien in een woongemeenschap worden geplaast. En als ze dan niet meer 'thuis' komen opdagen, worden ze gekort op hun uitkering of onder curatele gezet. Zelfs de meest gestoorde pipo heeft nog wel het benul om 'thuis' te blijven komen als hij daar gratis te eten krijgt en gratis en veilig kan slapen.

En als hij dan toch weg blijft en weer op straat gaat slapen, dan weet je dat het een ongeneeslijk geval is. Dan heeft het sowieso geen zin meer om hem/haar in de maatschappij terug te brengen.

Maar ja, het kost op de korte termijn geld. En daar moet iemand de verantwoording voor dragen. Niemand die daar natuurlijk de verantwoording voor wil dragen, en dus komt het er nooit. Dat het op de lange termijn heel veel geld kost, dat doet er niet toe. Voor lange-termijn planning moet je sowieso niet bij de overheid zijn. Die kijken toch niet veel verder dan een jaar of 4 vooruit.

Edit:

Voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus alleen over de daklozen met psychiatrische problemen hé.
Klopt helemaal. Ik werk zelf met psychiatrisch patiënten in de thuissituatie. Mijn opmerking was alleen bedoeld om aan te geven dat het niet allemaal zo zwart-wit is als de ts zegt.
Tante minthy!! O+
pi_40583775
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Ik kan je schizofrenie of borderline aanraden, schijnen erg "in" te zijn.
Tante minthy!! O+
pi_40585654
Sowieso ben je niet goed bij je hoofd als je vrijwilligerswerk verricht.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_40586232
ja alle zwervers zijn zeker vrijwillig zwerver geworden... doe niet zo lomp man domme mongool !

er zijn ook mensen die komen in financiele problemen door, fouten, fraude, falliesement, afpersing etc... of komen in de schulden doordat ze iets moeten financieren, denk is aan een operatie of iets dergelijks.
Nothing to see here, carry on
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:05:11 #21
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40586304
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:49 schreef 700MB het volgende:
Sowieso ben je niet goed bij je hoofd als je vrijwilligerswerk verricht.
Ja, zeker bij rampen enzo. Iedereen moet alleen doen waarvoor ze betaald krijgen, stel je voor dat je iemand 's zou helpen.

Stakker.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:06:25 #22
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40586360
Drugs zijn cool.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:20:20 #23
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_40586941
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik kan je schizofrenie of borderline aanraden, schijnen erg "in" te zijn.
*Wij het mee eens zijn*
pi_40588815
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:20 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

*Wij het mee eens zijn*
Tante minthy!! O+
pi_40599219
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:03 schreef RijstNatie het volgende:
er zijn ook mensen die komen in financiele problemen door, fouten, fraude, falliesement, afpersing etc... of komen in de schulden doordat ze iets moeten financieren, denk is aan een operatie of iets dergelijks.
Nou ja, dan nog is het uiteindelijk altijd nog een gevolg van keuzes die ze zelf gemaakt hebben als het zover komt. Daarmee is niet gezegd dat ze dus de verkeerde keuze hebben gemaakt, maar de situatie waar ze in zitten is wel het gevolg van het eigen handelen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')