abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:33:45 #226
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_40656234
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:21 schreef InsertCredit het volgende:

Alsof die binary servers zoveel te bieden hebben.
Verschillende ftp groups per genre ( hdtv, iso, mp3, etc ) valt niet te toppen.
Dan zou je je toch iets meer in de vele mogelijkheden op het internet van de nieuwsservers moeten verdiepen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:35:34 #227
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_40656299
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:33 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dan zou je je toch iets meer in de vele mogelijkheden op het internet van de nieuwsservers moeten verdiepen.
Hahah jaa mooi, want juist waar hij het over heeft vindt je op useent
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_40656505
quote:

hahahaha ga ftps scannen en creditpoint opbouwen bij je nerd community hahaha
please?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:43:18 #229
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40656699
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
waarom betalen als het ook gratis kan...
Gemakzucht. En met 1 DVD download heb je die 7,50 voor de maand er weer uit. En begin nou niet over de waarde van een origineel ten opzichte van een kopie want daar zijn de meningen over verdeeld. Naar mijn mening is een regelrechte rip van een nederlandse retail dvd hetzelfde waard als het origineel. Maar de discussie is al te vaak gevoerd
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:54:01 #230
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_40657292
quote:

nee. d'r staat niets op
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_40675586
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:19 schreef Cinch het volgende:
Daarvoor heb je binsearch flapdrol. http://www.binsearch.info .Kun je álles op terugvinden wat er gepost wordt/is. NZB maken, klaar.
Daarnaast yabse.nl, ze vullen elkaar op de een of andere manier aan en overlappen elkaar niet altijd. Weet niet hoe het komt maar ik heb het al een paar gemerkt.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_40676246
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 08:45 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Daarnaast yabse.nl, ze vullen elkaar op de een of andere manier aan en overlappen elkaar niet altijd. Weet niet hoe het komt maar ik heb het al een paar gemerkt.
Kan je me even uitleggen waarom ik via die binary-searches zo weinig vind?
Als ik bijvoorbeeld naar THOR releases zoek van hdtv films vind ik er maar 2 of 3.
Terwijl er meer dan 30 in omloop zijn.

Zoek ik nu verkeerd of mis ik iets
pi_40676493
ik kijk altijd op die forums en maak van daar uit een nzb-tje..
pi_40677816
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:31 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Kan je me even uitleggen waarom ik via die binary-searches zo weinig vind?
Als ik bijvoorbeeld naar THOR releases zoek van hdtv films vind ik er maar 2 of 3.
Terwijl er meer dan 30 in omloop zijn.

Zoek ik nu verkeerd of mis ik iets
Veel releases komen niet zomaar op usenet...die moet je aanvragen in een van de irc kanalen zodat ze gepost worden
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:22:19 #235
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_40679124
Newgroepen.. was dat niet ooit bedacht voor de uitzenddata van Star Trek en wist-u-datjes over de nieuwste postzegels? Nu misbruikt voor het versturen van gigabytes aan illegaal gekopieerde zooi.

Het is in eerste instante helemaal niet geschikt voor filetransfer, daarom zit je ook altijd te klooien met 50 losse delen, elk weer opgedeelt in kweetniethoeveel delen etc. en dan 1 kwijtraken bla bla echt zo'n fokking tijdsverspilling

Maar goed het downloaden gaat snel (maar aanbod is beperkt) en omdat het zo omslachtig werkt houdt je ahw "het plebs" buiten. Dat zijn dan ook de enige redenen waarom het zo populair is.. bij nerds.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:42:04 #236
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40679580
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:22 schreef doppelgänger het volgende:
Het is in eerste instante helemaal niet geschikt voor filetransfer, daarom zit je ook altijd te klooien met 50 losse delen, elk weer opgedeelt in kweetniethoeveel delen etc. en dan 1 kwijtraken bla bla echt zo'n fokking tijdsverspilling
Ooit gehoord van PAR2 reconstruction??
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40680268
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:36 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Veel releases komen niet zomaar op usenet...die moet je aanvragen in een van de irc kanalen zodat ze gepost worden
Ah oke.
Nouja, het zal wel prima werken als je niet teveel tijd aan het scene gebeuren kwijt wilt zijn.

Dan toch liever wat meer moeite investeren en alles ter beschikking hebben.
pi_40680897
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:07 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Ah oke.
Nouja, het zal wel prima werken als je niet teveel tijd aan het scene gebeuren kwijt wilt zijn.

Dan toch liever wat meer moeite investeren en alles ter beschikking hebben.
Alles staat er wel, maar soms onder een andere naam. Als je dan lid bent van een paar community sites kan je dan zo alles vinden.

Als ik bijvoorbeeld pirates of the caribean upload, kan ik hem wel eens piraatjes op zee noemen. Wanneer je dan zoekt op pirates zal je de film echter niet vinden
please?
pi_40681120
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:34 schreef GoodNews het volgende:

[..]

Alles staat er wel, maar soms onder een andere naam. Als je dan lid bent van een paar community sites kan je dan zo alles vinden.

Als ik bijvoorbeeld pirates of the caribean upload, kan ik hem wel eens piraatjes op zee noemen. Wanneer je dan zoekt op pirates zal je de film echter niet vinden

Noem die dingen nou gewoon zoals ze echt heten in plaats van een of andere crap naam waardoor je alleen weet wat het is als je gebruik maakt van rotzooi zoals ftd. En vaak zijn het ook nog zelfgemaakte rips, waar ik totaal niet in geinteresseerd ben. Maar goed, andere mensen misschien wel
pi_40681262
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:44 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Noem die dingen nou gewoon zoals ze echt heten in plaats van een of andere crap naam waardoor je alleen weet wat het is als je gebruik maakt van rotzooi zoals ftd. En vaak zijn het ook nog zelfgemaakte rips, waar ik totaal niet in geinteresseerd ben. Maar goed, andere mensen misschien wel
Precies. Dat soort bullshit is verdomd vervelend.
Gewoon alleen scene releases. Geen gezeik, altijd in orde.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:20:36 #241
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40682310
quote:
Newgroepen.. was dat niet ooit bedacht voor de uitzenddata van Star Trek en wist-u-datjes over de nieuwste postzegels? Nu misbruikt voor het versturen van gigabytes aan illegaal gekopieerde zooi.

Maar goed het downloaden gaat snel (maar aanbod is beperkt) en omdat het zo omslachtig werkt houdt je ahw "het plebs" buiten. Dat zijn dan ook de enige redenen waarom het zo populair is.. bij nerds.
Het aanbod is beperkt? Hoe kom je daarbij? Het aanbod is enorm. Je kan nou wel beginnen van 'ja maar op mijn torrentsite!' 99% van de bestanden op zon grote torrentsite worden niet meer of nauwelijks nog geseed.

En dat delen kwijtraken gebeurd inderdaad maar daarom is dus Par2 uitgevonden. En als je een beetje payserver hebt gebeurd het ook 4 van de 5 keer dat je helemaal niets hoeft te fixen en dat alles netjes gedownload is.
pi_40682872
quote:
Dat is handig want dan kan je meerdere bestanden tegelijk binnen halen en dat zorgt voor een hogere snelheid. Ik kan met 1 thread maar 200/250kb/s halen maar met meerdere threads gewoon de volledige snelheid. Dat het daarna weer opgedeeld is komt af en toe voor en dat is idd irritant. Soms pak je iets wel 3x uit voor je bij het juiste bent maar goed dat is toch geen echte drempel.

Voor kwijtraken is PAR bedacht en dat werkt super.
quote:
Maar net waar je definitie van beperkt ligt
pi_40682969
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:36 schreef UnleashMitch het volgende:

Maar net waar je definitie van beperkt ligt
True.

Maar er is echt niet alles te krijgen zoals hier eerder gesuggereerd werd.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:11:41 #244
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40684129
Maar nergens is alles te krijgen.. En op usenet toch wel heeeel veel.
pi_40684485
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:11 schreef aaipod het volgende:
Maar nergens is alles te krijgen.. En op usenet toch wel heeeel veel.
Je zult gebruik moeten maken van meerdere kanalen wil je over alles beschikken.
Dus zowel dc++, newsgroups, ftp / fxp's, private irc-channels, als o.a. chinese emule groups.

Dat dit niet handig is, is een tweede

Ik houd het wel bij ftp's en zo nu en dan wat irc'en.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:19:30 #246
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_40685901
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:36 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Bullshit, alles wordt wel gepost om de simpele reden dat die community zo groot is dat er wel altijd iemand is die het aanvraagt. Daarnaast worden alleen van de goede release groepen dingen gepost, tenzij het om een nieuw iets gaat. Dan kan je brakkere release verwachten.

Dat je niet veel kan vinden op usenet via de binsearch heeft meer te maken met de Header + filename die de bestanden hebben. Als je die niet weet vindt je zo weinig. Daarom is FTD is een must omdat daar de filenames/ftd nummers instaan.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:27:58 #247
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_40686036
quote:

Hahah ben je jaloers dat het je karige kennis te boven gaat, dat je zo afgeeft op de mensen die het wel snappen

Na ff grappig geweest te zijn ff misverstanden uit de wereld helpen.

Waarom is het niet geschikt voor filetransfers? Daar is het juist voor ontworpen. Dat het nu niet meer om txt's gaat is een ander verhaal
Dat is overigens niet de reden waarom iets opgedeeld wordt in rars. Dat heeft te maken met de retentie. Grote files zijn nou eenmaal niet handig.
Daarnaast krijg je op bittortent/IRC/Emule/DC++ zo vaak van die gerarde dingen, dus je opmerking raakt ook nog eens kant noch wal.
Verder is er nix aan de hand als je een paar rar's niet hebt. Daar hebben ze par files voor ontworpen. Oftewel parity. Er zit een logiritme in, zodat elk bestand opnieuw gemaakt kunnen worden mits genoeg par blokken.
Downloaden gaat idd snel, maar het aanbod is absoluut niet beperkt. Dit is echt 1 van je wazigste uitspraken in die post.
Verder gaat het niet via die wijze om het plebs uit te sluiten hoor. Als je het niet snapt zou ik bij jezelf te rade gaan. Genoeg tutorials etc.
pi_40687558
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:19 schreef Nawien het volgende:

[..]

Bullshit, alles wordt wel gepost om de simpele reden dat die community zo groot is dat er wel altijd iemand is die het aanvraagt. Daarnaast worden alleen van de goede release groepen dingen gepost, tenzij het om een nieuw iets gaat. Dan kan je brakkere release verwachten.
Bijna alles kan gepost worden, zolang je het maar aanvraagd in een van de irc kanalen van de betere usenet communites. Via dat brakke tyfus ftd vindt je in ieder geval geen releases.
pi_40687754
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:19 schreef Nawien het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je om dit moment onder andere heel wat scene hdtv materiaal misloopt. Simpelweg omdat er nog te weinig topsite users zijn die die op usenet gooien.
pi_40687886
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:38 schreef InsertCredit het volgende:
True.

Maar er is echt niet alles te krijgen zoals hier eerder gesuggereerd werd.
True.

Maar de term beschikbaarheid moet ook nader gedefinieerd worden. Een DVD die beschikbaar is maar download met max 10kb/s is wat mij betreft niet beschikbaar. Dat soort problemen van beschikbaarheid zal je blijven houden als je afhankelijk bent van andere users voor je snelheid.

Ach alles heeft z'n voor en nadelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')