FOK!forum / Klaagbaak / lallerzomg, t-mobile wat zijn jullie dom :')
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 15:57
het is al vroeg sinterklaas volgens t-mobile.

ik heb één gratis;



samsung SGH-E770

en één gratis;



ipod nano

dit omdat ik bij het abonnement vroeg voor nummerbehouding, kreeg na een weekje of 2 een brief thuis van t-mobile dat dit niet lukte omdat ik mijn nummer niet bekend was bij KPN volgens KPN, yeah right heb daarna niks meer van t-mobile gehoord, ze rekenen maandelijks ook helemaal niks van mijn bankrekening af, nieuwe sim-kaart van t-mobile kan ik niet gebruiken.. maar gebruik nu gewoon dat oude pre-paid shit

en dit is al een paar maanden zo

klacht: t-mobile is lomp
alwaysleftmaandag 7 augustus 2006 @ 16:06
Uhm, maar valt er eigenlijk te klagen, ben blij ofzo Oh, dat ben je al
Vinnomaandag 7 augustus 2006 @ 16:10
Ok, vet man!
Zeverzakmaandag 7 augustus 2006 @ 16:10
Totdat ze er achter komen en jij ineens een heel jaar abbo kunt schokken....
luciferistmaandag 7 augustus 2006 @ 16:11
wheheh

dat wil ik ook
thedude0maandag 7 augustus 2006 @ 16:12
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:10 schreef Zeverzak het volgende:
Totdat ze er achter komen en jij ineens een heel jaar abbo kunt schokken....
Want? Het is toch t-mobiles fout. Waarom zou hij daarvoor moeten gaan betalen?
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 16:14
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:12 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Want? Het is toch t-mobiles fout. Waarom zou hij daarvoor moeten gaan betalen?
inderdaad, en ik gebruik hun netwerk niet om te bellen.
Ossenaarmaandag 7 augustus 2006 @ 16:14
je hebt als klant ook de plicht om dit soort dingen te melden bij je provider
ivetjemaandag 7 augustus 2006 @ 16:14
Ik heb hetzelfde gehad met vodafone. Hadden aanvraag voor nummerbehoud gedaan, maar omdat mijn telefoon er nog niet was heb ik deze afgezegt. Anders was ik mijn oude sim-kaart kwijt en de nieuwe van vodafone kon niet in mijn oude telefoon. Zou dan dus abbo hebben wat ik niet kon gebruiken. Daarna werd de 2e keer nummerbehoud aangevraagd en afgewezen omdat die 1e er nog in stond en 2 keer gaat niet achter elkaar
Nu zou hij volgens vodafone vandaag overgaan, maar is nu nog niet gebeurt. Ben dus heel benieuwd, heb de samsung E770 al lang binnen en betaal geen abbo-kosten tot op heden want het sim-kaartje is niet te gebruiken

Ik moest overigens zelf die nummerportering weer gaan aanvragen bij mijn oude provider. Misschien is dat bij jou ook zo? Vodafone heeft het nu wel voor me gedaan, maar eigenlijk moet je dat dus zelf doen.
DeX090maandag 7 augustus 2006 @ 16:15
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:12 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Want? Het is toch t-mobiles fout. Waarom zou hij daarvoor moeten gaan betalen?
Hij zal niet extra hoeven te betalen, maar als T-Mobile erachter komt, zal hij gewoon al het abonnementsgeld moeten betalen wat hij verschuldigd is.
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 16:22
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:15 schreef DeX090 het volgende:

[..]

Hij zal niet extra hoeven te betalen, maar als T-Mobile erachter komt, zal hij gewoon al het abonnementsgeld moeten betalen wat hij verschuldigd is.
en dat ga ik dan ook echt betalen
ivetjemaandag 7 augustus 2006 @ 16:23
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

en dat ga ik dan ook echt betalen
Ik denk het wel ja... En als ik jou was zou ik zelf even bellen wanneer die portering eens gaat gebeuren. Je wil toch neem ik aan gewoon gebruik maken van je abbo of niet? Waarom heb je hem anders afgesloten
arneauxmaandag 7 augustus 2006 @ 16:23
En dan komen ze erachter en mag je alles met terugwerkende kracht gaaan betalen. succes. Zaken omtrent geld komen al-tijd uit vriend.
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 16:31
tuurlijk, waarom zou ik voor iets gaan betalen wat ik niet gebruik?
arneauxmaandag 7 augustus 2006 @ 16:32
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:31 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
tuurlijk, waarom zou ik voor iets gaan betalen wat ik niet gebruik?
Je gaat die foon en ipod niet gebruiken?
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 16:34
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef arneaux het volgende:

[..]

Je gaat die foon en ipod niet gebruiken?
admiraal_anaalmaandag 7 augustus 2006 @ 16:35
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

en dat ga ik dan ook echt betalen
best wel leuk dat je er zo over denkt hahaha succes
Tot 5 jaar na dato kunnen ze alles incasseren en krijg je nergens anders een abbo op je naar omdat je vermeld word bij preventel (overkoepelende organisatie van mobiele bellers)
luciferistmaandag 7 augustus 2006 @ 16:35
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef arneaux het volgende:

[..]

Je gaat die foon en ipod niet gebruiken?
je betaald bv 20 euro per maand daar mag je ook van bellen. als hij door hun fout niet kan bellen betaald hij toch ook niet?
legacythe2ndmaandag 7 augustus 2006 @ 16:36
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef arneaux het volgende:

[..]

Je gaat die foon en ipod niet gebruiken?
Denk wel de telefoon en ipod, maar niet het abonnement.
Lijkt mij dat ze dan alleen de kosten van de telefoon en ipod zouden kunnen verhalen.
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 16:36
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

best wel leuk dat je er zo over denkt hahaha succes
Tot 5 jaar na dato kunnen ze alles incasseren en krijg je nergens anders een abbo op je naar omdat je vermeld word bij preventel (overkoepelende organisatie van mobiele bellers)
joepie, een abbo op een andere naam zetten is ook altijd nog mogelijk
ANWBmaandag 7 augustus 2006 @ 16:36
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

best wel leuk dat je er zo over denkt hahaha succes
Tot 5 jaar na dato kunnen ze alles incasseren en krijg je nergens anders een abbo op je naar omdat je vermeld word bij preventel (overkoepelende organisatie van mobiele bellers)
Bij Upc niet hoor
PsyChamaandag 7 augustus 2006 @ 16:39
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:10 schreef Zeverzak het volgende:
Totdat ze er achter komen en jij ineens een heel jaar abbo kunt schokken....
hoezo moet hij betalen en voor wat? hij heeft toch zn oude prepaid geval.
admiraal_anaalmaandag 7 augustus 2006 @ 16:39
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:36 schreef Petsopjebilletjes het volgende:

[..]

joepie, een abbo op een andere naam zetten is ook altijd nog mogelijk
Geen probleem idd alleen incassokosten lopen op en geloof me je komt niet van t-mobile af, dacht er ook zo over toen het BEN was, had een schuld van 30 gulden ......ze hebben er 4 jaar achteraan gezeten omdat ik dacht net zo slim als jou te zijn, ik was de lul en moest 300 en nog wat betalen
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:36 schreef ANWB het volgende:

[..]

Bij Upc niet hoor
Ja hoor staat niet op de lijst maar geloof me, die zijn ook klant bij hun kan nog steeds geen abbo afsluiten
Rekkiemaandag 7 augustus 2006 @ 16:41
Ik neem aan dat je een contract hebt getekend, wat betekent dat je je dus verpllicht elke maand het abonnementsgeld te betalen... hieraan ben je dus gebonden.

Verder kunnen ze je niets in rekening brengen wat je niet gebruikt dat klopt.
legacythe2ndmaandag 7 augustus 2006 @ 16:44
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Rekkie het volgende:
Ik neem aan dat je een contract hebt getekend, wat betekent dat je je dus verpllicht elke maand het abonnementsgeld te betalen... hieraan ben je dus gebonden.

Verder kunnen ze je niets in rekening brengen wat je niet gebruikt dat klopt.
T-mobile is ook verplicht een werkende dienst te leveren.
Rekkiemaandag 7 augustus 2006 @ 16:46
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:44 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

T-mobile is ook verplicht een werkende dienst te leveren.
Als jij niet weet dat iets kapot is.... los jij het dan ook op?
kevin33maandag 7 augustus 2006 @ 17:01
Wordt na 120 dagen sowieso geactiveerd met een tijdelijk t-mobile nummer, todat JIJ opnieuw de porterings aanvraag indient.
ANWBmaandag 7 augustus 2006 @ 17:03
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef admiraal_anaal het volgende:

Ja hoor staat niet op de lijst maar geloof me, die zijn ook klant bij hun kan nog steeds geen abbo afsluiten
Ze schrijven al brieven vanaf 11-2001

Laatst belden ze mij op, dit is de laatste kans om te betalen! De gemaakte kosten werden eraf getrokken Nog ff wachten dus, ze zullen wel niet sterk staan denk ik dan
S1nn3rzmaandag 7 augustus 2006 @ 17:03
je bent wel erg kansloos als je leven afhangt van dit soort dingen.
admiraal_anaalmaandag 7 augustus 2006 @ 17:06
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:03 schreef ANWB het volgende:

[..]

Ze schrijven al brieven vanaf 11-2001

Laatst belden ze mij op, dit is de laatste kans om te betalen! De gemaakte kosten werden eraf getrokken Nog ff wachten dus, ze zullen wel niet sterk staan denk ik dan
Dat doen ze om jou te helpen om in ieder geval de hoofdkosten te krijgen, tis een principe want incassokosten hebben ze niet want ze hebben abbonement afgesloten met incassobedrijf dus dat zit gewoon in het pakket of ze nou wel of niet incasseren alleen als je niet ingaat op hun voorstel kunnen ze erg vervelend worden, denk aan loonbeslag (meegemaakt )
Maikuuulmaandag 7 augustus 2006 @ 17:11
Gewoon abbonement nu opzeggen nu er nog geen problemen zijn
Petsopjebilletjesmaandag 7 augustus 2006 @ 17:16
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Maikuuul het volgende:
Gewoon abbonement nu opzeggen nu er nog geen problemen zijn
dat kan natuurlijk niet want ik zit er 2 jaar aanvast
Rekkiemaandag 7 augustus 2006 @ 21:41
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Maikuuul het volgende:
Gewoon abbonement nu opzeggen nu er nog geen problemen zijn
Dusss
Sack_Blabbathmaandag 7 augustus 2006 @ 21:48
Als het goed is staat er ergens in de kleine lettertjes dat je je simkaart en tegelijkertijd daarmee je abonnement binnen een X periode moet activeren. Dat kan je automatisch laten doen, bv. door nummerbehoud aan te vragen. Dat is niet gelukt dus nu is de procedure dat je activatie moet aanvragen bij de klantenservice. Doe je dat niet dan heb je een probleem, dan mag je dus gewoon flink gaan dokken als ze weer eens een check doen op niet geactiveerde abonnementen.

Wijze raad: bel de klantenservice om opnieuw nummerbehoud te laten regelen. Als je oude nummer bij KPN nog niet is afgesloten kan je alsnog je nummer meenemen. Ben je te laat: dan moet je gewoon dat ding binnen de gestelde periode activeren en ben je je oude nummer kwijt.
Urvinmaandag 7 augustus 2006 @ 23:00
Je moet 2 jaar wachten dan is de vordering niet meer geldig
Sack_Blabbathmaandag 7 augustus 2006 @ 23:10
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:00 schreef Urvin het volgende:
Je moet 2 jaar wachten dan is de vordering niet meer geldig
Echt niet. En bovendien kan T-Mobile je zelfs honderd jaar na dato nog een negatieve registratie geven bij het BKR waardoor je vijf jaar lang geen nieuw telefoon abonnement kan krijgen. En vijf jaar lang geen lening, hypotheek, etc, etc kan krijgen.

Gewoon even nabellen dus als je geen gezeik wil in de toekomst
admiraal_anaalmaandag 7 augustus 2006 @ 23:23
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Echt niet. En bovendien kan T-Mobile je zelfs honderd jaar na dato nog een negatieve registratie geven bij het BKR waardoor je vijf jaar lang geen nieuw telefoon abonnement kan krijgen. En vijf jaar lang geen lening, hypotheek, etc, etc kan krijgen.

Gewoon even nabellen dus als je geen gezeik wil in de toekomst
BKR is vaak geen probleem, ik kon wel een abbo nemen met bkr alleen vanwege preventel melding kon het niet, maar dat ligt aan de provider of ze erg streng met bkr zijn
Sack_Blabbathmaandag 7 augustus 2006 @ 23:30
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

BKR is vaak geen probleem, ik kon wel een abbo nemen met bkr alleen vanwege preventel melding kon het niet, maar dat ligt aan de provider of ze erg streng met bkr zijn
Niet alle aanbieders zijn aangesloten bij het BKR, dus dat kan inderdaad dat je wel een abonnement krijgt bij zo'n aanbieder

Maar een BKR-registratie zorgt wel voor een hoop andere ellende.....geen creditcards, niet rood mogen staan, geen leningen, geen hypotheken, niet meer kunnen bestellen bij Neckermann, Wehkamp, etc, gezanik met het aanvragen van uitkeringen, geen auto's mogen kopen op afbetalingsbasis, etc, etc
admiraal_anaalmaandag 7 augustus 2006 @ 23:54
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Niet alle aanbieders zijn aangesloten bij het BKR, dus dat kan inderdaad dat je wel een abonnement krijgt bij zo'n aanbieder

Maar een BKR-registratie zorgt wel voor een hoop andere ellende.....geen creditcards, niet rood mogen staan, geen leningen, geen hypotheken, niet meer kunnen bestellen bij Neckermann, Wehkamp, etc, gezanik met het aanvragen van uitkeringen, geen auto's mogen kopen op afbetalingsbasis, etc, etc
En das maar goed ook maar idd niet iedere provider is erbij aangesloten en kan uit ervaring (werk) zeggen dat de ene provider bkr wel belangrijk vind en ander niet, meeste vinden eigelijk preventel belangrijker worden
Sack_Blabbathdinsdag 8 augustus 2006 @ 00:00
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

En das maar goed ook maar idd niet iedere provider is erbij aangesloten en kan uit ervaring (werk) zeggen dat de ene provider bkr wel belangrijk vind en ander niet, meeste vinden eigelijk preventel belangrijker worden
Prevatel is sowieso einde verhaal wat betreft mobiel abonnement

En vaak worden mensen met een negatieve BKR-registratie al voor de BKR-check afgewezen vanwege Prevatel

Voordeel is dat je Prevatel kan afkopen door gewoon je schulden en incassokosten, etc te betalen. BKR blijft meestal gewoon 5 jaar lang.