abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:45:57 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40574947
Stel je krijgt door de VN een stuk ongeclaimed land toegewezen waar jij dus de despoot van wordt. De oppervlakte is ongeveer de helft van Nederland en er heerst een subtropisch klimaat .

Geografische kenmerken:
- Luststrook in het oosten die aan de stille oceaan grenst.
- Tropisch bos (bedekt ong. 40% van het land)
- Bergketen in het noordwesten van het land.
- Enkele kleine olievelden.

Politieke kenmerken:
- In het noordwesten is een land genaamd Bordurië. Politiek rustig. Vooral met zichzelf bezig.
- In het westen en zuiden een land genaamd Syldavië, een land wat zich net voor de industrializatie bevind qua technologie. Ze hebben 20 milj. inwoners een leger van 50.000). Er heerst nationalisme en is door afwezigheid van bergketens voor mijnbouw producten aangewezen op import. Heeft al openlijk plannen aankaart om het niemandsland te annexeren. Ook als het al toegewezen is aan jou.

Demografie:
- Grootste deel van het land onbewoond
- Enkele primitieve stammen in het zuiden met mensen die vooral natuurgoden aanhangen. De totale populatie 3000.

Om jouw authoriteit te waarborgen (in binnenland en naar het buitenland toe) heb je uiteraard indien nodig de militaire steun van de VN. Deze onvoorwaardelijke steun zal je echter binnen 70 jaar verliezen door hier niet relevante omstandigheden. Ook heb je monitaire steun van ongeveer 200 miljoen euro van verschillende landen.

De opdracht:
Je bent op dat moment daar in je eentje. Hoe noem je het land? Waar begin je mee? Wat is je doel?
Laat je het land zoals het is of ga je het ontwikkelen? Wat voor regeringsvorm kies je? Waar haal je je geld vandaan? Wat doe je met onderwijs? Leger? Onderwijs? Cultivatie? Stadsvorming? Hoe houd je het leger van Syldavië buiten ook nadat je steun kwijt bent?

Als je van de kaart gebruik wilt maken in je reactie: Hier is de PSD waar je dus alles in kan veranderen.

Gebruik je fantasie en schrijf het hier op in je eigen vormgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 07-08-2006 16:54:23 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_40575033
Met drieduizend inwoners tegenover dertig miljoen nationalistische Syldaviërs is het eerste wat ik doe mijn land Oost-Syldavië noemen, dan hebben we dat in ieder geval gehad.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:51:39 #3
3767 Herald
Come get some
pi_40575127
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:48 schreef Monidique het volgende:
Met drieduizend inwoners tegenover dertig miljoen nationalistische Syldaviërs is het eerste wat ik doe mijn land Oost-Syldavië noemen, dan hebben we dat in ieder geval gehad.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_40575148
Ik noem het land Libertaria. Ik hef een inkomstenbelasting van 1% om een grootscheepse voorlichtingscampagne te voeren over het Syldavische gevaar (is het Bordurië van Pleksi-Gladz overigens geen groter gevaar? ) en de noodzaak om geld te sparen om over 30 jaar eventueel een huurleger in te huren.

Verder doe ik niets.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:54:49 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40575239
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:48 schreef Monidique het volgende:

Je kan bijv. denken aan immigratie van andere landen om jouw demografie een beetje op te laten leven. Ik heb de VN steun opgeschroeft naar 70 jaar trouwens en ik zal even de technologische ontwikkeling van syldavie aanstippen.

Het is de bedoeling dat je een beetje de barbarians tegen jou gevoel bij krijgt. Je hebt de kans om jouw land te ontwikkelen tot iets waarvan jij denkt dat dit gevaar zal kunnen weerstaan. Of je kan je natuurlijk alvast overgeven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:35:46 #6
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40576572
Ik zou ten eerste verklaren dat ik over een nuclaire wapen beschikt en zonodig zal gebruiken!!

Nee hoor, geintje! Ik heb werkelijk geen idee Lijkt me lastig om zo snel een welvarende staat op te bouwen... maar ik wil deze topic even volgen, is wel lachen
pi_40576849
het eerste wat ik doe is een gunstig belasting klimaat maken voor de rijken goede voorzieningen maken en zorgen dat er miljoenen mensen in mijn land komen te wonen.
verder goede banden proberen te kweken met bordurie.

en syldavie proberen koest te houden in ruil voor goedkope gronstoffen.
in de tussentijd kahn bellen om een nuke te bemachtigen.

verder de oliebronnen praktisch weggeven aan westerse bedrijven en hooggeplaatsten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40577371
69 % inkomsten belasting
gratis bier
studenten met een grote waffel het land uitschoppen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:31:15 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40580482
Mijn uitwerking:

Het land gaat Azymia heten. Het wordt eerst een keizerrijk waarin ik mijzelf uiteraard uitroep tot keizer met absolute macht.
Officiele taal: Engels
(Reserve) currency: Euro

1e, 2e en 3e decennium: (verstedelijking, populatiegroei, economie opbouw)
- Grondwet opstellen. Simpel en eenvouding, rekening houdend met universele rechten van de mens.
- Als eerste zal ik het geld tot mijn beschikking gebruiken om door buitenlandse bedrijven de eerste stad te laten bouwen. New Byzantium. Dit wordt tevens de hoofdstad en ligt lekker aan het strand in delta van een rivier. Bovendien heeft het daarmee een aardige afstand tot syldavie. Mensen uit andere landen die intresse hebben om mee te helpen in de ontwikkeling van een nieuw land moeten via verschillende campagnes overgehaald worden te immigreren. Kleine delen van het aanwezige bos zullen moeten worden gepakt voor grondstoffen en verkoop.
- Om een aanvoer van staal en steen te waarborgen zal ik een stad laten stichten in het noorden tegen de bergketen aan. Het wordt een kleine stad en er zal een weg direct van hier naar de hoofdstad worden getrokken.
- Vliegveld aangeleggen wat handel en reizen makkelijker maakt.
- Haven gemaakt die gebruikt wordt voor vissers en ook vervoer naar andere landen mogelijk maakt.
- Contact zoeken met bordurie om handelsovereenkomsten af te spreken.
- Onderwijs instellingen opgezetten. Kinderen vanaf 4 tot 16 zijn verplicht om onderwijs te genieten. De stammen in het zuiden krijgen tot noch toe vrijstelling van deze regels.
- Onderwijs is een staatsgeregelde aangelegenheid en zal slechts godsdienstige elementen aanstippen als studieonderwerp. De nadruk ligt op exacte vakken, kunsten of talen.
- Loonsbelasting wordt iets van 25% wat dit land een aantrekkelijke vestigingsplaats maakt voor bedrijven en uiteraard ook nieuwe mensen aantrekt om hier naartoe te komen.
- Wetten opstellen, rechters selecteren.
- Politiemacht opzetten.
- Landbouw stimuleren door dorpsgroei.

Syldavie zal uiteraard meerdere malen proberen te infiltreren en aan te vallen maar dankzij VN steun blijven ze netjes op hun plek.
Verwachte populatie aan het einde van het 3e decennium is ong. 5 miljoen mensen. Het ziet er dan ong. zo uit:

4e en 5e decennium: (Millitairisering, identiteitsgevoel, democratisering, tourisme)
- Leger bouwen. Dienstplicht instellen voor alle fit bevonden personen tussen de 18 en 24 die niet aan het studeren zijn.
- Frontlinies opzetten in het westen op strategische plekken.
- Een nieuw democratisch politiek systeem opzetten wat pluriformiteit toestaat maar wat rationalisme en secularisme handhaaft boven alles. Trias politica. Ik blijf echter aan het hoofd.
- Eenheidsgevoel creeeren bij de bevolking. Immigranten tijdens naturalisatie goed inleiden in wat het betekend om hier te wonen.
- Grootste eiland een stad stichten die zich voornamelijk bezig houd met tourisme.
- Loonsbelasting verhogen naar 30%
- Sociale voorzieningen aanscherpen naar Nederlands voorbeeld.
- Stammen in het zuiden eigen reservaat geven met veel autonomie.
- Meer steden stichten.

6e en 7e decennium: (Militaire grootmacht, economie, technologie, ruimteprogramma)
- Op militair niveau de grensen met syldavie domineren tijdens te terugtrekking van het VN personeel.
- Economie stimuleren door infrastructuur verder op te bouwen en goed te onderhouden.
- Staal productie op volle toeren laten draaien voor de aankomende oorlog.
- Dorpen groeien langzaam uit tot kleine steden.

Erna: (Volledige democratisering)
- Na een eventuele en gewonnen oorlog het land overgeven aan de partijen die tot dan toe alleen maar advies recht hadden.
- Zelf een partij nalaten die de nadruk legt op mijn politieke standpunten.
- Rustig sterven.

Zoiets. En ja. Ik verveel me.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:10:06 #10
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_40581723
En waar is al het tropische bos gebleven, natuurbarbaar

maandag 7 augustus 2006 @ 19:11:26 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40581778
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef Orcaman1984 het volgende:
En waar is al het tropische bos gebleven, natuurbarbaar

1 woord: Meubels.
pi_40582809
Ik zou een belastingtarief van 5% instellen en met geleend geld skiresorts aanleggen in de bergen, touristen plekken aan de kust en beide voor de allerrijkste medemens. Bovendien een internationaal luchtveld aanleggen met verbindingen met de rest van de wereld. Op die manier de rijke medemens trekken door de lage belastingen en de mooie stranden en skigebieden. In ieder geval alles om de rijken naar mijn land te krijgen.

Er zal een technocratie zijn waar mensen op basis van kwaliteit, merit en kennis een plek hebben voor 10 jaar op hun vakgebied.

Door de vele rijken die naar mijn land trekken en de lage belastingen die ook hoofdkantoren naar mijn land doen trekken krijgt de hele regio een economische impuls. Mijn buurlanden profiteren daar ook van en die zullen me dus niet aanvallen anders vertrekt alles en iedereen en zullen ze nooit meer terugkeren (wie kiest er de komende 50 jaar voor om in Irak te gaan wonen?? Niemand).

Dus simpel gezegd door goede voorzieningen (geleend geld), infrastructuur (geleend geld) en lage belastingen rijken hiernaartoe krijgen ala Dubai. Dat zorgt ook voor meer economische activiteit waar de hele regio van profiteert waardoor er geen oorlog komt. De technocratie heeft niet veel te zeggen (kleine overheid) maar is wel deskundig op de gebieden die wel door de overheid geregeld worden en zullen door de lange termijn ook een toekomstvisie ontwikkelen. Dit in tegenstelling tot de waan van de dag politiek in de meeste democratische vormen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:22:57 #13
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_40594270
de 1500 mannelijke huidige bewoners van het land deporteren
1500 vrouwen bevruchten met me eigen zaad.
das dan ongeveer euhmz duurt best lang zeg maar en tegen die tijd heb ik wel weer wat nieuws verzonnen

want ja wat moet je met een land zonder inwoners
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:35:06 #14
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_40601449
Gaaf topic!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_40609185
@TS: Jij speelt vast vaak Civilization en SimCity ofzo?
Wel leuk uitgewerkt zeg maar, je moet er maar op komen!
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_40610658
Zo ik ga ook maar eens bezig om wat te bedenken..
Ik laat mijn fantasie gewoon los hé
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:41:33 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_40611147
Ik heb geen zin om er een heel verhaal bij te tikken, maar een beetje knooien met paint is altijd lachen. Zie hier, de bondsrepubliek Kalimdor, met Aglar als president:

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 09-08-2006 09:40:48 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_40611912
Dit land heet Axion...
Met WesHell aan de leiding

[ Bericht 23% gewijzigd door WesHell op 08-08-2006 16:37:04 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:21:15 #19
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_40612543
Leuk bedacht, doet me een beetje denken aan Nationstates haha
pi_40612629
Leuk idee. Vanavond mijn idee verder uitwerken.

Ik noem het in ieder geval Aeternus. Goede indicatie van mijn toekomstige plannen .
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:18:11 #21
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_40622120
Hey hoe open ik dat programaatje?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:03:29 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40626011
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:18 schreef rood_verzet het volgende:
Hey hoe open ik dat programaatje?
Dat .psd bestand? Daar heb je photoshop voor nodig. Als je een lege kaart wilt hebben zonder die bossen enzo moet je het even zeggen
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:40 schreef GekkeGerben het volgende:
@TS: Jij speelt vast vaak Civilization en SimCity ofzo?
Wel leuk uitgewerkt zeg maar, je moet er maar op komen!
Ik speelde vroeger vooral Rise of Nations. Daar lijkt het misschien nog wel het meeste op. Daarnaast fantaseer ik ook vaak over het het zou zijn om aan het hoofd te staan van een klein afrikaans landje ofzo. Ik denk niet dat ik het slechter zou doen dan die halve zelfverrijkings facisten en rebellen die der nu zitten.

Of noord-korea ofzo... kan je al helemaal niks fout doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door SpecialK op 08-08-2006 23:09:24 ]
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:50:59 #23
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_40657126
Hij doet het anders niet, met photoshop gewoon of photoshop acrobat, jammer
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:16:07 #24
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_40658472
Je kan ook gewoon het plaatje opslaan en bewerken in paint als je geen photoshop hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 02:31:30 #25
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_40672955
Verkopen aan de beide (of één van de) buurlanden en diplomatieke onschendbaarheid voor de rest van je leven eisen. Lekker in één van die buurlanden gaan wonen en de rest van je leven relaxen als een god in Bordurië (of Syldavië, allemaal goede vrienden!)
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')