Knuffel een trein.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:56 schreef Dirktator het volgende:
Damn hoe kan ik deze verkoudheid stoppen???
FOUT! De virus is er meer in de winter omdat het zich beter voorbeweegt/voortplant in de kou die er is, daarom zeggen mensen dat je verkouden word als je op blote voeten loopt omdat die koud worden door een koude vloer/omgeving waar juist dat virus zitquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef mAst3rb33r het volgende:
Het is in ieder geval het bewijs dat je van kou niet verkouden wordt, maar van een bacterie/virus die zich vooral op warme plekken ophoudt. Vandaar dat we in de winter vaker verkouden zijn. Dan zitten we vaker binnen in warme ruimtes, mekaar lekker aan te steken...
Maar in de zomer kan het dus ook voorkomen...
Interesse in een Iglo met CV?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:04 schreef Dirktator het volgende:
Hoe krijg ik het voor elkaar om snipverkouden te zijn in augustus? Een avondje buiten biertjes tanken heeft mij de spreekwoordelijke das om gedaan. Had ik maar een das om, dan was ik nu niet ziek...
![]()
Je manier van schrijven doet me denken aan Dromenvangerquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
FOUT! De virus is er meer in de winter omdat het zich beter voorbeweegt/voortplant in de kou die er is, daarom zeggen mensen dat je verkouden word als je op blote voeten loopt omdat die koud worden door een koude vloer/omgeving waar juist dat virus zit
Kutnoob, ga rukkenIk heb et tenminste ECHT GELEZEN
Ik geloof er allemaal geen ruk van trouwens, het is een virus en die krijg je gewoon. Waarom werd ik dan niet verkouden terwijl ik 5 keer op het strand aan het skimboarden was en ik gewoon onderkoeld raakte, toen was ik ook met een maat van me.
5 keer onderkoeld, sessies van 1-2 uur skimboarden in 10 graden, keiharde wind, bewolkt en een beetje regen.
NIET VERKOUDEN![]()
Dus dat je het ook krijgt als je het koud hebt, je lichaam druk bezig is met de temp van je lichaam omhoog te halen en niks aan de indringers is ook gelul.
Denk nou ff na man, het lichaam kan veel functies tegelijk aan. De witte bloedcellen gaan automatisch naar de aanvaller en bestrijden die, in welke situatie dan ook, je voelt je alleen iets erger dan normaal. De herenen lanceren die witte bloedcellen en verder doen ze alles zelf.
En het lichaam warmhouden is ook gewoon een en al reflex omdat je bijv begint te rillen.
Hersenen kunnen best veel aan, als je es nadenkt. Er werken miljoenen zenuwen op 1 moment + gehoor + zicht + ruiken etc.
Conclusie: Je krijgt het, of je krijgt het niet, hoe koud of warm je et ook hebtis bewezen. Alleen dan de kans hoger ligt als het koud weer is omdat de virus zich beter voorplant en voorbeweegt en dus de kans groter is op besmetting
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef Loontjah het volgende:
Ik ook, maar dat komt door de airco op mijn hotelkamer in spanje
Lees dit eerst maar eens door, en oordeel dan nog een keer...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
FOUT! De virus is er meer in de winter omdat het zich beter voorbeweegt/voortplant in de kou die er is, daarom zeggen mensen dat je verkouden word als je op blote voeten loopt omdat die koud worden door een koude vloer/omgeving waar juist dat virus zit
Je krijgt 't ook lang niet altijd bij kou en inspanning, als je zoveel sport ben je waarschijnlijk ook algemeen in een goede conditie en dan kan je inderdaad heel veel tegelijk aan. Iemand die in een slechte conditie is kan veel minder dingen tegelijk aan en zal waarschijnlijk vaker verkouden worden. Al die dingen als onderkoeling, inspanning, alcohol, stress enzovoort verhogen de kans dat je verkouden wordt maar zeker niet tot 100%, net zomin als je echt 100% kan voorkomen dat je verkouden wordt door je altijd warm aan te kleden, nooit te drinken en vroeg naar bed te gaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik geloof er allemaal geen ruk van trouwens, het is een virus en die krijg je gewoon. Waarom werd ik dan niet verkouden terwijl ik 5 keer op het strand aan het skimboarden was en ik gewoon onderkoeld raakte, toen was ik ook met een maat van me.
5 keer onderkoeld, sessies van 1-2 uur skimboarden in 10 graden, keiharde wind, bewolkt en een beetje regen.
NIET VERKOUDEN![]()
Dus dat je het ook krijgt als je het koud hebt, je lichaam druk bezig is met de temp van je lichaam omhoog te halen en niks aan de indringers is ook gelul.
Denk nou ff na man, het lichaam kan veel functies tegelijk aan. De witte bloedcellen gaan automatisch naar de aanvaller en bestrijden die, in welke situatie dan ook, je voelt je alleen iets erger dan normaal. De herenen lanceren die witte bloedcellen en verder doen ze alles zelf.
Ik ben inmiddels met de 8e dag bezigquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:07 schreef Natalie het volgende:
Verkoudheid is een snotneus hebben en da's na een weekje weer weg.
Ros even een paar goede borrels whiskey naar binnen en dan lekker slapie doen...doet bij mij wonderen.quote:
Al mijn stoombaden hebben nog geen succes gehad, dus ik kan het allicht met alcohol proberen. Zou rosé ook werken? Ik ben niet zo dol op whiskeyquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Ros even een paar goede borrels whiskey naar binnen en dan lekker slapie doen...doet bij mij wonderen.
Gemiddeldquote:
Ga rukken!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:56 schreef Dirktator het volgende:
Damn hoe kan ik deze verkoudheid stoppen???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |