abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40557973
Zo snel ze via een filmpje bij een mogelijk discussiepunt komen, gaan ze altijd veilig naar het volgende filmpje. Ik vind het wel jammer dat ze zo veel tijd hebben en dan nog geen enkele diepgang weten te bereiken. Dat is natuurlijk ook het format;op een zomeravond een beetje vrijblijvend keuvelen zonder al te scherp te zijn...maar ik heb toch regelmatig zo'n gevoel van: 'ga hier nu eens echt op in i.p.v. het volgende filmpje aan te kondigen'.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:51:43 #102
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40558024
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:50 schreef Loohcs het volgende:
Zo snel ze via een filmpje bij een mogelijk discussiepunt komen, gaan ze altijd veilig naar het volgende filmpje. Ik vind het wel jammer dat ze zo veel tijd hebben en dan nog geen enkele diepgang weten te bereiken. Dat is natuurlijk ook het format;op een zomeravond een beetje vrijblijvend keuvelen zonder al te scherp te zijn...maar ik heb toch regelmatig zo'n gevoel van: 'ga hier nu eens echt op in i.p.v. het volgende filmpje aan te kondigen'.
Daarom wil ik Zwagerman ook weer terug
Het gaat ten koste van de filmpjes, maar je leert tenminste de beweegredenen van het waarom van dat filmpje.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:52:12 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40558046
ik vind de presentator zo slecht is dat hij eigenlijk niet dit soort programma's mag hebben. ik kan wel betere verzinnen.

wat een armoede.

leon wordt natuurlijk wel leuk met die drol van een presentator, plaatsvervangende schaamte krijg ik er van, dan kan ie los gaan in zijn straatje... yeehaaaa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40558070
Nou, vroeger werden er nogal eens fragmenten geschrapt omdat ze zo'n interessant gesprek hadden dat de tijd simpelweg om was.

Jammer dat het nu zoveel strakker is.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:53:44 #105
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40558101
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:50 schreef Loohcs het volgende:
Inderdaad, maar die diepgang moet ook van de gast afkomen natuurlijk. Vanavond probeerde Joris het regelmatig, maar kreeg dan steevast oppervlakkige saaie antwoorden terug. Tja, dan maar naar het volgende filmpje.

Disclaimer: niet alles gezien
pi_40558130
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind de presentator zo slecht is dat hij eigenlijk niet dit soort programma's mag hebben. ik kan wel betere verzinnen.

wat een armoede.

leon wordt natuurlijk wel leuk. dan kan ie los in zijn straatje yeehaaaa.
Hij is ook zo voor de leeuwen geworpen.
Van nog nooit een televisie-interview hebben gedaan meteen naar iets als Zomergasten presenteren.
Eerst kruipen voordat je kunt lopen, anders val je geheid om.
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:54:38 #107
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40558131
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

wat een armoede.

leon wordt natuurlijk wel leuk met die drol van een presentator, plaatsvervangende schaamte krijg ik er van, dan kan ie los gaan in zijn straatje... yeehaaaa.
ik ben het voor een keer met je eens
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:56:08 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40558182
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:54 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik ben het voor een keer met je eens
jottum/jottem.
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:58:04 #109
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40558239
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:54 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Van nog nooit een televisie-interview hebben gedaan meteen naar iets als Zomergasten presenteren.
Tja, da's toch altijd zo geweest bij Zomergasten, de laatste jaren? Alsof Zwagerman of Palmen wel interview-ervaring hadden... Adriaan van Dis en Freek de Jonge zullen ook niet enorm veel ervaring hebben gehad op dat vlak.

Hoort juist bij de charme van het programma dat er niet zo'n professionele interviewer zit.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:00:05 #110
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_40558294
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:54 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dan is het dus niet zo'n goede zet geweest. Ik baal er een heel klein beetje van.
Wel tot tranen roerend het filmpje dat Meneer v Lieshout heeft uitgekozen trouwens.
Of is het de drank? ?
Maar toch: blind en doof en zulke vrolijke mensen. Mooi om te zien...voor een poosje iig.
(op ned 3 nu dus, duits btw)
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:00:06 #111
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40558295
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het fijne van zomergasten is dan weer dat je het zelf mag beleven omdat het niet in een formule te vangen valt.

De beste gast vond ik nog die bioloog van vorig jaar of het jaar daarvoor, met z'n omtrekkende bewegingen. Aanvankelijk dacht ik dat het een heel saai en grijs persoon zou zijn, maar het bleek voor mij de beste gast te zijn
Je bedoelt de natuurkundige Robbert Dijkgraaf?
Dat was idd de beste uitzending. Maar dat komt alleen door hem, conny snapte er geen drol van. Die klappert al met de oren bij het horen van het woord snaartheorie.
Vandaag vond ik de gast vooral afremmend. Ik had het idee dat Joris wat meer durfde en meer probeerde. Dat hij vaak bepaalde maatschappelijke dingen eruit haalde kwam vooral doordat Joep vaak meldde idealisme nu te missen. Dat het ontbreekt in de samenleving. joris koppelde dat terug door kritische vragen naar hem te stellen over zijn idealisme. Toen hield de gast een beetje op met diepgang, dat lag denk ik meer aan Joep dan aan Joris.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40558362
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, da's toch altijd zo geweest bij Zomergasten, de laatste jaren? Alsof Zwagerman of Palmen wel interview-ervaring hadden... Adriaan van Dis en Freek de Jonge zullen ook niet enorm veel ervaring hebben gehad op dat vlak.

Hoort juist bij de charme van het programma dat er niet zo'n professionele interviewer zit.
Hm, da's waar, op van Dis na dan.

Dan gooi ik het gewoon op jeugdige onervarenheid!

pi_40558417
Elk jaar vindt iedereen de presentator slecht, om hem/haar een jaar later te rehabiliteren. Twee jaar terug kon Zwagerman er niks van, vorig jaar was Palmen verschrikkelijk en was Zwagerman opeens best okee en nu is deze jongen niks en waren Zwagerman en Palmen best wel goed.

Volgend jaar zit egotripper Van Nieuwkerk er en dan verlangt men terug naar die bescheiden Joris. Stelletje zeikerds

Ik vind dat Luyendijk het best okee doet, al had het meer in de rede gelegen hem eerst een keer gast te laten zijn. Punt is dat hij zeker wat te zeggen heeft, hij zou een mooie thema-avond kunnen samenstellen over het Midden-Oosten, politiek en manipulatie door de media. Stukken interessanter iig dan die onsamenghangende fragmentjes die de meeste gasten hebben.

Dus volgend jaar: Joris Luyendijk als gast
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:05:39 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40558434
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je bedoelt de natuurkundige Robbert Dijkgraaf?
Dat was idd de beste uitzending. Maar dat komt alleen door hem, conny snapte er geen drol van. Die klappert al met de oren bij het horen van het woord snaartheorie.
Vandaag vond ik de gast vooral afremmend. Ik had het idee dat Joris wat meer durfde en meer probeerde. Dat hij vaak bepaalde maatschappelijke dingen eruit haalde kwam vooral doordat Joep vaak meldde idealisme nu te missen. Dat het ontbreekt in de samenleving. joris koppelde dat terug door kritische vragen naar hem te stellen over zijn idealisme. Toen hield de gast een beetje op met diepgang, dat lag denk ik meer aan Joep dan aan Joris.
Die jij bedoelt was ook erg goed, maar dat was volgens mij een econoom. Ik bedoelde Tijs Goldschmidt , die de nacht van Wiegel met beelden analyseerde, op basis van apengedrag

maandag 7 augustus 2006 @ 00:06:59 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40558477
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:04 schreef Soul79 het volgende:
Elk jaar vindt iedereen de presentator slecht, om hem/haar een jaar later te rehabiliteren. Twee jaar terug kon Zwagerman er niks van, vorig jaar was Palmen verschrikkelijk en was Zwagerman opeens best okee en nu is deze jongen niks en waren Zwagerman en Palmen best wel goed.

Volgend jaar zit egotripper Van Nieuwkerk er en dan verlangt men terug naar die bescheiden Joris. Stelletje zeikerds

Ik vind dat Luyendijk het best okee doet, al had het meer in de rede gelegen hem eerst een keer gast te laten zijn. Punt is dat hij zeker wat te zeggen heeft, hij zou een mooie thema-avond kunnen samenstellen over het Midden-Oosten, politiek en manipulatie door de media. Stukken interessanter iig dan die onsamenghangende fragmentjes die de meeste gasten hebben.

zwagerman en palmen vond ik niet opperbest. er zijn beter te bedenken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:08:15 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40558516
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die jij bedoelt was ook erg goed, maar dat was volgens mij een econoom. Ik bedoelde Tijs Goldschmidt , die de nacht van Wiegel met beelden analyseerde, op basis van apengedrag

Ok, Tijs Goldschmidt.

Overigens is Dijkgraaf geen econoom. http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/22708246/
quote:
Robbert Dijkgraaf (1960) is hoogleraar mathematische fysica aan de Universiteit van Amsterdam. Daarvoor was hij verbonden aan de Princeton University in New Jersey (VS). Na zijn studies wiskunde en natuurkunde studeerde Dijkgraaf een periode aan de Gerrit Rietveld Academie, maar hij kwam toch terug naar de wetenschap om in Utrecht cum laude te promoveren bij Nobelprijswinnaar Gerard 't Hoofd. In 2003 ontving de theoretisch fysicus de prestigieuze Spinoza-premie voor zijn werk op het gebied van de snaartheorie, de theorie die een verbinding is tussen de relativiteitstheorie van Einstein en de quantummechanica. Dijkgraaf legt graag een link tussen alledaagse zaken en de wetenschap. In zijn columns voor NRC Handelsblad schrijft hij bijvoorbeeld over Bush en de wetenschap, of over vermeend seksisme op Harvard.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:09:10 #117
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40558545
quote:

Palmen is nog steeds kut. joris vond ik vandaag ok.
And that is the news.''
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:10:57 #118
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_40558605
quote:

Ik vind dat Luyendijk het best okee doet, al had het meer in de rede gelegen hem eerst een keer gast te laten zijn. Punt is dat hij zeker wat te zeggen heeft, hij zou een mooie thema-avond kunnen samenstellen over het Midden-Oosten, politiek en manipulatie door de media.

Mij heb je toen niet gehoort over C Palmen. Maar deze man is echt niet fijn hoor.
En ja, ik kan mijn tv ook afzetten, maar deed dat niet.
Ergeren is een rede om het ding aan te zetten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:12:17 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40558640
Ik verwacht volgende week veel meer van Joris als Leon de Winter te gast is.
Dan gaat het ongetwijfeld ook wat meer over een materie waar Joris veel van af weet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
pi_40558684
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zwagerman en palmen vond ik niet opperbest. er zijn beter te bedenken.
Wat ik wel vind is dat de presenatoren de laatste jaren nogal jong zijn. Helaas hebben we in Nederland geen elitaire, autoritaire interviewer van boven de 70 meer
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:18:30 #121
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_40558829
Eigenlijk zouden ze dat interview met Marten Toonder nog maar eens moeten uitzenden. ipv nog zo'n saaie aflevering van Zomergasten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:22:17 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40558943
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:13 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wat ik wel vind is dat de presenatoren de laatste jaren nogal jong zijn. Helaas hebben we in Nederland geen elitaire, autoritaire interviewer van boven de 70 meer
wat dacht je van Harry Kurt Victor Mulisch?
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:23:07 #123
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_40558974
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:13 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En Koos Postema dan? .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:31:17 #124
127004 maril
Smeetsfan
pi_40559216
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En Koos Postema dan? .
Willem Duys
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."