Zo af en toe ben ik in een goede bui en denk ik bij mezelf "Goh Vogeltjesdans, wat zou je nou eens op doorsnee niet te warme zondag willen doen?" Ik wist het niet en ik vroeg mijn vriendin wat zij op deze zondag leuk achtte te doen, voordat deze zou verworden tot een standaard binnenzitten met DVD en chips dag.
Zoals meestal heeft zij redelijk leuke ideeen en zo ook dit keer kwam zij met iets leuks op de proppen. "Laten we naar Ikea gaan! Die is vandaag toch open en we hebben toch een extra kast nodig!" Aldus gesproken togen wij naar de plaatselijke meubelzweed om ons daar te vergapen aan het toch niet geringe aanbod. Inmiddels hadden wij de nodige kasten gezien en besloten wij de keuze te beperken tot de 'Lulle' en de 'Horrekutte'. De 'Lulle', een mooie kast voor in de woonkamer waarin we onze wonderen van vaderlandse literatuur zouden uitstallen, en de 'Horrekutte', een prachtige klerenkast waarvan de scherp van geest zijnde lezer al had opgemerkt dat het hier ging om een kast waarin kleren zouden worden opgeborgen.
Gezegd moet bovendien, dat wij van dit type reeds een 'Horrekutte' in huis hadden staan, en een identieke aanvulling onze kleerkamer toch wel bijzonder zou verfraaien. Wij blij en na afgerekend te hebben togen wij met onze nieuwzweedse aanwinsten verheugd naar huis, alwaar wij meteen begonnen met het in elkaar zetten van betreffende interieurale juweeltjes.
De kast genaamd 'Lulle' was in een vloek en een zucht opgebouwd en was al snel gevuld met de al eerder genoemde vaderlandse literatuur. Vol trots bekeken wij het geheel, dronken een glas koel water alvorens wij vol goede moed aan de slaapkamerkast van het type 'Horrekutte' begonnen. Al snel bleek echter, dat de kleur van de deurtjes niet geheel overeenkwam met de eerder aangeschafte 'Horrekutte'. Wat heet, de 'Horrekutte' die wij reeds hadden was uitgevoerd in sephia en deze nieuwe was voorzien van deurtjes in de kleur 'oud papier'!
En neen, waarde leesvrienden en -vriendinnen, het betrof hier geenszins een afwijking in kleur door mogelijke UV-straling van zgn. zonlicht. Nu staan er dus kasten met verschillende kleuren deuren op de kleerkamer, hetgeen mijn stemming er toch niet vrolijker op maakt. Ik heb mij dan ook heilig voorgenomen om geenszins nog een aanschaf bij de Ikea te doen indien ik niet van tevoren de kleurstelling heb kunnen verifieren! Ik heb gesproken!
Ik dank u.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.