abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2614989
Bij wie heeft muziek veel invloed op zijn stemming? Welke muziek heeft welk effect etc...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en muziek keuzes

pi_2615037
Heeft bij mij heel veel invloed. Als ik me slecht voel en ik zet leuke muziek op word ik redelijk snel weer een beetje happy
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 27 december 2001 @ 01:57:00 #3
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_2615384
Ik draai juist triestige muziek als ik me kut voel. Dan is het namelijk veel mooier. Ik vind het juist wel mooi om treurig te zijn. Krijg altijd veel inspiratie om te schrijven. Ik wil me er dus niet uithalen via vrolijke liedjes. Dat zou me ook niet lukken trouwens. En als ik vrolijk ben draai ik nog steeds veel triestige muziek...gewoon omdat het zo mooi kan zijn.
Later word ik mijzelf in het groot.
  donderdag 27 december 2001 @ 03:26:51 #4
19694 Miss-Yellow
You Only Live Twice
pi_2615905
Leuk topic! Voordat ik uitga, iets leuks ga doen of soms gewoon 's ochtends voordat ik naar school ga, draai ik vaak Aretha Franklink (Respect & Think), The Blues Brothers (I need you etc), Frank Sinatra, (New York geweldig nummer!!) of Hooverphonic (en dan vooral Mad about you) --> van deze nummers leef ik helemaal op, word ik vrolijk en krijg ik energie.
Als ik me kut voel, liefdes verdriet heb, of als alles gewoon ff tegen zit draai ik vaak Live ( I alone enz), Frank Boeijen, Boudewijn de Groot, Herman van Veen, en vooral het nummer Don't Give Up van Kate Bush en die andere gozer (ben z'n naam ff kwijt).
Als ik gewoon ff wil relaxen na een lange, zware, vermoeide, saaie dag school ga ik lekker in bad, gezichtsmaskertje op en dan Enya (cd van m'n ma) opzetten. Daar word ik altijd helemaal rustig van (van Moby trouwens ook).

Mijn bovenstaande muziekkeuze verandert trouwens elke maand wel. Ik ben wat dat betreft echt een muziekfreak, ben niet zo'n standaard top-40 meisje. Ik zoek gewoon echt muziek die bij me past op een bepaald moment, daarom is mijn cd-collectie ook heel gevarieerd.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg........
pi_2616356
Je draait muziek naar de stemming die je hebt, ONYX - Back da fuck up. Je moet de cd kennen....

[Dit bericht is gewijzigd door vexz op 27-12-2001 10:47]

pi_2616436
quote:
Op donderdag 27 december 2001 01:57 schreef deurmat het volgende:
Ik draai juist triestige muziek als ik me kut voel. Dan is het namelijk veel mooier. Ik vind het juist wel mooi om treurig te zijn. Krijg altijd veel inspiratie om te schrijven. Ik wil me er dus niet uithalen via vrolijke liedjes. Dat zou me ook niet lukken trouwens. En als ik vrolijk ben draai ik nog steeds veel triestige muziek...gewoon omdat het zo mooi kan zijn.
Smartlappen roeleren
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 27 december 2001 @ 10:43:24 #7
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_2616590
Helft van de tijd klassieke muziek, met die muziek aan kan je teminste nog lezen.
Als ik wat drukker ben jazz, of pretpunk (blink, nerf herder etc.)

En voor het uitgaan! natuurlijk soulfly, rammstein en dat soort herrie.

En tijdens het reizen vaak foo fighters of weezer om lekker mee te zingen.

Vroeger wilde ik nog wel eens trance draaien, maar dat luister ik nu nog alleen als ik wat op heb, in de discotheken.

Je leeft maar één keer...
  donderdag 27 december 2001 @ 11:18:47 #8
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_2616752
als ik me klote voel draai ik meestal muziek waar ik van moet huilen, lucht soms wel een beetje op. of ik draai iets van limp bizkit/linkin park ofzo..
maar meestal soundtrackmuziek van 't een of ander, of langzame romantische nummers.

als ik me vrolijk voel draai ik meer uitgaansmuziek en vrolijkere nummers.

en met kerst natuurlijk kerstmuziek, om in de kerststemming te komen

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  donderdag 27 december 2001 @ 14:01:17 #9
16156 M_THE_MAN
Last, Best Hope For Mankind
pi_2617828
ik draai vaak als ik vrolijk ben vrolijke muziek, zoals; NOFX (fast punk), Blink 182, somige nummers van System Of A Down.
als ik me kut voel meestal wat hardere muziek, zoals;
Slipknot (vind het eigenlijk vreselijke muziek, maar het lucht wel op!), Linkin Park
en om te relaxen; Within Temptation of idd soundtracks (Lord Of The Rings soundtrack roeleert!) en ik begin ook steeds meer naar jazz te luisteren.
Don't drink and drive, you might spill your drink...
pi_2617862
Als ik het huis schoonmaak of uitga en me aan het optutten ben dan zet ik TMF of zo op.
Als ik boos ben dan zet ik iets harders op, Sepultura ofzo.
Ben ik blij dan zet ik Powerman 5000 op.
Ben ik zweverig en lui dan mag Massiv Attack in de cd speler.

etc.

ja, het heeft dus invloed

donderdag 27 december 2001 @ 14:05:50 #11
7879 bfm
fok!lievert
pi_2617868
draai nu cd van atari teenage riot voor de zoveelste keer, raad me stemming maar es
[url=http://www.sgop.nl]Ik Sgop kont[/url]
pi_2617886
Iemand die een beetje bekend is met Onyx?
pi_2618524
Op muziek zoals moby kan ik geweldig goed leren

ook handig!

donderdag 27 december 2001 @ 15:49:45 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2618991
quote:
Op donderdag 27 december 2001 14:08 schreef vexz het volgende:
Iemand die een beetje bekend is met Onyx?
JUDGEMENT NIGHT!!
SLAM! Teteduh, teteduh...

[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 27-12-2001 15:50]

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 27 december 2001 @ 15:50:22 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_2619000
quote:
Op donderdag 27 december 2001 15:06 schreef MorningSun het volgende:
Op muziek zoals moby kan ik geweldig goed leren

ook handig!

Moet je Jamiroquai (zeker de oude cd's) eens proberen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_2619111
Muziek en stemming hebben zeker wat met elkaar te maken.
Ik kan eigenlijk niet zonder muziek.. ik word wakker met muziek (radio met wekkerfunctie roelt! ). Muziek die ik 's ochtends draai is altijd vrolijk en energievol (zoals net al werd gezegd (draai tevens ook dezelfde nummers )). En eigenlijk beinvloedt muziek mijn stemming. Als ik Acda & de Munnik aanheb kom ik altijd in een 'denk over mijn leven na' stemming.
Als ik Underworld heb aanstaan krijg ik zin om uit te gaan, maar als ik weer een paar van die houseklassiekers hoor (Moby -Go) dan krijg ik weer een gevoel van 'demn wat word ik toch snel oud'. Als ik dan weer van die romantische muziek hoor kom ik een 'ik wil iemand knuffelen/zoenen' stemming. Dus ja.. het hangt wel degelijk samen.
Ook heb je met bepaalde liedjes een herinnering aan iets. Wat je dan weer in een bepaalde stemming zet.
pi_2621367
Zelf ook maar eens antwoorden...

Als ik in een beetje droevige stemming ben, en ik zet droevige muziek op wordt ik snel enorm droevig. Wel vaak een mooi gevoel van droevigheid, maar niet echt vrolijk, absoluut niet eigenlijk. Mooie en droevige muziek gaat voor mij vaak samen, dus ik kan snel ik een droevige stemming raken wanneer ik muziek opzet die ik mooi vind, hoewel ik helemaal niet droevig was.

Vrolijke muziek heb ik niet veel, veel van de muziek die mensen over het algemeen vrolijk vinden, zijn in een stijl die ik absoluut niet verdragen kan. Ouwe disco nummers, of deep house kunnen me wel goed opvrolijken.

Verder luister ik voor het uitgaan naar een beetje rustige techno, global underground cd's bijvoorbeeld, zolang het maar swingt, of je doet denken aan het donkere zweterige club waar de muziek de hele nacht doorgaat, en jij ook.

Dan heb ik nog muziek waarmee ik kan relaxen. Alpha, Goldfrapp, Portishead en dat soort trippy dingen, voor de donkere onderuitgezakte uurtjes, maar toch geestelijk actief. Ook ambient drum n bass a la Bukem zijn hier erg goed voor. Eerder genoemde enya of rustige niet al te vage ambient (fsol bijv) zijn dan voor het pure relaxen, gewoon als je echt rust wil.

Ik heb weinig muziek die me niet in een bepaalde stemming brengt als ik erover nadenk. Komt nog bij dat je bij veel muziek ook herinneringen hebt aan bepaalde dingen...

pi_2622339
Ik moet gewoon iedere dag even naar muziek geluisterd hebben, ik kan niet meer zonder. Als ik in een slechte stemming ben, dan luister ik het liefst naar flinke hard-trance of hard-house, dan knalt bij iedere base een beetje agressie weg uit me.
Als ik vrolijk ben, luister ik het liefst naar club of trance, dan voel ik me helemaal op mijn gemak, nadeeltje is dat ik dan altijd zin krijg om te stappen em dat gaat doordeweeks niet zo makkelijk. Maar op zaterdagavond even muziek luisteren voor het stappen, brengt me helemaal in de stemming.
It wasn't me....
  vrijdag 28 december 2001 @ 20:39:30 #19
18346 BlackTiger
Dangerously :)
pi_2633521
Als ik me down voel of wat dan ook dan zet ik meestal trance muziek op en voel ik me weer helemaal opfleuren dit werkt echt bij mij...laatst ook na een vechtpartij metmn oom ging naar mn kame trance muziek aan ff computere en k voelde me weer fit en happy omdat ik me helemaal inleef dan in de muziek...nou hopelijk genoeg info
Vertel aan niemand je geheim, Want wie nu je vriend is Kan morgen je vijand zijn.
pi_2633880
Ik denk dat muziek wel veel invloed heft op je stemming, maar andersom ook. Soms fiets ik echt door de regen en heb ik lekker anouk op staan en voel ik me helemaal toppie, en soms zit ik achter me pjoeter beetje rustige muziek te luisteren en voel ik me zwaar kut (zoals nu dus(is btw snel over)) . Kdenk dus wel dat het invloed heeft.
pi_2634000
Tuurlijk heeft muziek invloed op je stemming en andersom ook, zoals ajampaniki al zei.

Ik ben er nog niet echt uit wanneer welke muziek nou wat doet. De ene keer word ik vrolijk, de andere keer juist heel weemoedig van dezelfde soort muziek. Soms overheerst de stemming, de andere keer weer de muziek.
Ik heb echter wel vaak gemerkt dat muziek mijn stemming veranderde.

En één ding is zeker, als je je niet happy voelt en je zet ook niet-happy muziek op, dan blijf je ook niet-happy. Snappie?
Voor de rest ben ik bijna altijd happy als ik hardstyle house opzet. Maar dat zet ik dan ook sneller op als ik al happy ben.

[edit]typo[/edit]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')