Ben benieuwd naar jullie ervaringen en muziek keuzes
Mijn bovenstaande muziekkeuze verandert trouwens elke maand wel. Ik ben wat dat betreft echt een muziekfreak, ben niet zo'n standaard top-40 meisje. Ik zoek gewoon echt muziek die bij me past op een bepaald moment, daarom is mijn cd-collectie ook heel gevarieerd.
[Dit bericht is gewijzigd door vexz op 27-12-2001 10:47]
quote:Smartlappen roeleren
Op donderdag 27 december 2001 01:57 schreef deurmat het volgende:
Ik draai juist triestige muziek als ik me kut voel. Dan is het namelijk veel mooier. Ik vind het juist wel mooi om treurig te zijn. Krijg altijd veel inspiratie om te schrijven. Ik wil me er dus niet uithalen via vrolijke liedjes. Dat zou me ook niet lukken trouwens. En als ik vrolijk ben draai ik nog steeds veel triestige muziek...gewoon omdat het zo mooi kan zijn.
En voor het uitgaan! natuurlijk soulfly, rammstein en dat soort herrie.
En tijdens het reizen vaak foo fighters of weezer om lekker mee te zingen.
Vroeger wilde ik nog wel eens trance draaien, maar dat luister ik nu nog alleen als ik wat op heb, in de discotheken.
als ik me vrolijk voel draai ik meer uitgaansmuziek en vrolijkere nummers.
en met kerst natuurlijk kerstmuziek, om in de kerststemming te komen
etc.
ja, het heeft dus invloed
quote:JUDGEMENT NIGHT!!
Op donderdag 27 december 2001 14:08 schreef vexz het volgende:
Iemand die een beetje bekend is met Onyx?
[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 27-12-2001 15:50]
quote:Moet je Jamiroquai (zeker de oude cd's) eens proberen
Op donderdag 27 december 2001 15:06 schreef MorningSun het volgende:
Op muziek zoals moby kan ik geweldig goed lerenook handig!
Als ik in een beetje droevige stemming ben, en ik zet droevige muziek op wordt ik snel enorm droevig. Wel vaak een mooi gevoel van droevigheid, maar niet echt vrolijk, absoluut niet eigenlijk. Mooie en droevige muziek gaat voor mij vaak samen, dus ik kan snel ik een droevige stemming raken wanneer ik muziek opzet die ik mooi vind, hoewel ik helemaal niet droevig was.
Vrolijke muziek heb ik niet veel, veel van de muziek die mensen over het algemeen vrolijk vinden, zijn in een stijl die ik absoluut niet verdragen kan. Ouwe disco nummers, of deep house kunnen me wel goed opvrolijken.
Verder luister ik voor het uitgaan naar een beetje rustige techno, global underground cd's bijvoorbeeld, zolang het maar swingt, of je doet denken aan het donkere zweterige club waar de muziek de hele nacht doorgaat, en jij ook.
Dan heb ik nog muziek waarmee ik kan relaxen. Alpha, Goldfrapp, Portishead en dat soort trippy dingen, voor de donkere onderuitgezakte uurtjes, maar toch geestelijk actief. Ook ambient drum n bass a la Bukem zijn hier erg goed voor. Eerder genoemde enya of rustige niet al te vage ambient (fsol bijv) zijn dan voor het pure relaxen, gewoon als je echt rust wil.
Ik heb weinig muziek die me niet in een bepaalde stemming brengt als ik erover nadenk. Komt nog bij dat je bij veel muziek ook herinneringen hebt aan bepaalde dingen...
Ik ben er nog niet echt uit wanneer welke muziek nou wat doet. De ene keer word ik vrolijk, de andere keer juist heel weemoedig van dezelfde soort muziek. Soms overheerst de stemming, de andere keer weer de muziek.
Ik heb echter wel vaak gemerkt dat muziek mijn stemming veranderde.
En één ding is zeker, als je je niet happy voelt en je zet ook niet-happy muziek op, dan blijf je ook niet-happy. Snappie? ![]()
Voor de rest ben ik bijna altijd happy als ik hardstyle house opzet. Maar dat zet ik dan ook sneller op als ik al happy ben.
[edit]typo[/edit]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |