abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41867825
Ja, gemeten naar kwaliteit wel. Het zou een schande zijn als je onder die teams die ik net noemde eindigt. Maar als het tegenzit, kunnen er gekke dingen gebeuren. Zie DOVO vorig jaar. Maar goed, zulke doemscenario's moeten we nog maar niet aan denken.

Die Ronnie Nouwen trouwens, geweldige speler. Dat die niet ergens in de eerste divisie kon tekenen zeg... Al betaalt DOTO niet veel minder natuurlijk en is lekker dichtbij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41869987
Beste Methodmich,

Nixon Dias en Human spelen ongetwijfeld bij ASWH voor de consumptiebonnen.........ha, ha!
pi_41891832
Dan noem je twee spelers. Het feit dat wij verder nauwelijks namen hebben kunnen halen geeft al aan dat er minder geld is. Van Dommelen gaat naar DOTO omdat ASWH hem zijn gevraagde bedrag niet kan en wil betalen. Dat zegt genoeg.

De update van speeldag 3:

DOTO - ASWH 4-2 (1-2)
8. 0-1 Kevin Braber (e.d.) 25. 1-1 Marco Clarijs 43. 1-2 Arjan Human 65. 2-2 Harvey Wijngaarde (pen) 78. 3-2 Michael van Dommelen 90. 4-2 Michael van Dommelen

Excelsior Maassluis - TOGR 1-4 (0-1)
35. 0-1 Antonio Garcia Mendes 56. 1-1 Kelly Giessen (pen) 69. 1-2 Oswaldo de Pina 90 (+2). 1-3 Oswaldo de Pina 90 (+4). 1-4 Carlitos Carvalho Rodriguez

Heerjansdam - FC Lisse 1-4 (1-2)
4. 0-1 Ronald Turenhout 12. 0-2 Rik Vermeulen 17. 1-2 Erik de Kruijk 49. 1-3 Jelle Korbee 53. 1-4 Ronald Turenhout

Katwijk - Capelle 1-2 (0-1)
41. 0-1 Daniël Hensen (e.d.) 84. 1-1 Patrick Leeflang 90 (+4). 1-2 Louis van Kleef

Rijnsburgse Boys - Kozakken Boys 4-1 (2-0)
9. 1-0 Joost Kuhlmann 15. 2-0 Danny van der Vijver 56. 3-0 Frank Zinhagel 79. 3-1 Henny Hol 84. 4-1 Nick Schnater

Ter Leede - Noordwijk 1-2 (1-1)
9. 0-1 Joost Leonard 30. 1-1 Germain Gotschin 62. 1-2 Joost Leonard

Vitesse Delft - SHO 2-1 (0-0)
66. 1-0 Léon Braat 84. 2-0 Daniël da Cruz 86. 2-1 Rafael Andrade

STAND:

1. Rijnsburgse Boys 3-9
2. DOTO 3-7 (+6)
3. FC Lisse 3-7 (+4)
4. Ter Leede 3-6 (+3)
5. Vitesse Delft 3-6 (+1)
6. Heerjansdam 3-6 (0)
7. Katwijk 3-4 (0)
8. Noordwijk 3-4 (-1)
9. Capelle 3-4 (-3)
10. TOGR 3-3
11. ASWH 3-1 (-3)
12. Kozakken Boys 3-1 (-4)
13. Excelsior Maassluis 3-1 (-5)
14. SHO 3-0

TOPSCORERS

1. Joost Leonard (Noordwijk) 4
2. Florencio Cornelia (Ter Leede) 3
Daniël da Cruz (Vitesse Delft) 3
Michael van Dommelen (DOTO) 3
Joost Kuhlmann (Rijnsburgse Boys) 3

Joost Leonard schoot twee keer raak in Sassenheim en is nu namens Noordwijk topscorer van de hoofdklasse A

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 18-09-2006 19:28:19 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_41901238
Beste Methodmich,

je analyses en commentaren zijn wel aardig, maar je speculaties over motieven waarom spelers bij DOTO spelen kloppen niet altijd even goed. Wellicht moet je je realiseren dat er afgelopen seizoen 3 spelers uit de basis vertrokken bij DOTO, 2 naar Barendrecht (Franken en Martha) en 1 naar ASWH (Nixon Dias). Dat zullen ze niet uit sportieve oogpunten gedaan hebben (Barendrecht speelde ook toen in de eerste klasse), waarbij Martha uiteindelijk toch bij RBC terecht kwam, na de nodige problemen met zijn nieuwe club en broodheer die vooral in de lokale media (AD/RD) ruim aandacht kregen.

Elke hoofdklasse ploeg heeft te maken met een begroting, en die van ASWH doet niet zo heel veel onder voor die van DOTO. Overigens noem je de gebroeders Van Dommelen, en die kwamen juist voor een sportieve revanche naar een club die verzorgd en aanvallend voetbal wil spelen, en speelt.

Wij raakten in de voorbereiding nog 3 spelers kwijt aan betaalde ploegen en 2 daarvan aan eerste divisie ploegen (Kevin Vink - RKC, Marvin Wijks - Haarlem en Nito Sequera - Dordrecht '90), iets waaraan een club als DOTO altijd zonder meer meewerkt. Wellicht ook een reden waarom spelers zo graag in Pernis spelen. Haarlem is overigens behoorlijk uit de buurt, dus ook je kwalificaties over spelers die liever bij DOTO spelen dan in de eerste divisie missen duidelijk de juiste richting.

Wellicht kun je je beter beperken tot de feiten, en die zijn dat ASWH dik verdiend onderuit ging, en dat het op basis van het in deze wedstrijd vertoonde spel een moeizaam seizoen tegemoet gaat, waarbij Human een klasse spits is die als enige voetballend respect afdwong, succes nog met je ploeg in het verdere verloop van dit seizoen!
pi_41927339
Beste dotofan,

Aardig verhaal. Ik weet niet in hoeverre jij dicht bij het vuur zit en kijkt hebt op de begroting van DOTO, maar het lijkt me sterk dat die niet heel veel hoger is dan die van ASWH. Dat zal ik toelichten.

Ben het met je eens dat Franken en Martha en in mindere mate Dias niet alleen om sportieve redenen zijn vertrokken bij DOTO. Zeker Franken en Martha niet, want Barendrecht heeft om Jack binnen te halen en tevreden te stellen natuurlijk het budget aardig opgeschroefd met als doel een selectie te halen die direct kan promoveren (of als ze dat vorig seizoen al hadden gedaan hoofdklassewaardig zou zijn). Dat is ze goed gelukt gezien de nieuwelingen.

Nixon Dias is er qua vergoeding hier niet op achteruit gegaan, maar ook niet op vooruit. Wat ik heb begrepen is dat hij een soortgelijk bedrag ontvangt als bij DOTO. Met dit verschil dat volgens mijn bronnen zijn salaris bij DOTO "normaal" was en dat hij hier samen met Human de topverdiener is en ver boven de rest uitkomt. Sowieso zou ik een stap van DOTO naar ASWH of vice versa wel kunnen begrijpen. Vorig seizoen hebben wij natuurlijk een ietsje beter gepresteerd dan DOTO. Niet heel veel, maar een ietsje. Niet genoeg om duidelijk te stellen dat je een sportieve verbetering maakt, laat dat duidelijk zijn hoor. Maar goed, de verwachting was toen nog dat op de paar vertrekkers na niemand meer zou gaan en dan had ASWH een ploeg gehad die nu al meer punten had gepakt. Als voorbeeld over onze begroting: toen we landskampioen werden hadden we in de afdeling de 12e (!) begroting van de 14 clubs. Kan je nagaan dus. Dat je dan wisselt tussen zulke clubs na een paar seizoenen, dat kan. Het zou vreemder zijn als Nixon ineens naar een club was gegaan die structureel onderin speelt en ineens een nieuwe geldschieter heeft.

Het verschil tussen de beoogde basisteams van DOTO en ASWH is wat mij betreft vrij gering. Alleen heeft DOTO momenteel een veel bredere selectie, wat zaterdag ook tot uiting kwam in de inderdaad verdiende zege van jullie. Bij DOTO zat Patrick End op de bank, vorig seizoen sterkhouder bij SHO, zat Dave van der Meer als ervaren verdediger op de bank en ook Michael van Dommelen die inviel om de match te beslissen. Wij hadden twee jongens die vorig seizoen in het tweede speelden en een speler die van een vierdeklasser is gekomen. Gevolg is dat jullie konden wisselen om de ploeg te versterken, wij konden slechts wisselen om vermoeide spelers te vervangen. Om direct aan te haken bij Van Dommelen. Die kon ook naar ons, maar wij konden of wilden hem zijn gevraagde bedrag niet betalen. Ik zeg niet dat hij voor het geld naar DOTO is gegaan, maar het is dus blijkbaar wel zo dat DOTO het wel kon ophoesten. Want aanvallend en verzorgd voetbal is een mooi verhaal, maar dat speelden wij de afgelopen jaren ook natuurlijk. Er was dus ruimte bij jullie om hem te halen, maar misschien is dat budget ontstaan door het vertrek van anderen. Dat weet jij wellicht.

Over Ronnie Nouwen: ik denk niet dat hij per sé bij jullie is gaan spelen vanwege het geld. Was meer een algemene constatering. Een speler als Nouwen lijkt me goed genoeg voor de eerste divisie. Maar ik kan me voorstellen dat hij, net als talloze andere spelers in de hoofdklasse, liever ergens in de buurt gaat spelen en daar een vergoeding meepakt die niet al te ver onder die van een gangbare eerste divisievergoeding ligt. DOTO is wel een club voor hem lijkt me, als type speler dat hij is.

DOTO staat in de regio overigens wel bekend als een ploeg die toch niet al te slecht in de slappe was zit. Ik heb ook via een kennis van Kevin Vink gehoord wat die kon krijgen en dat was best een alleraardigst sommetje. Natuurlijk is dat niet met zekerheid te stellen, want geen enkele club of speler geeft echt openheid van zaken. Als echter de genoemde bedragen kloppen, zit je bij jullie niet slecht. En begrijp me goed, daar is niets mis mee. Het is ook zeker geen excuus voor onze nederlaag, aangezien we twee jaar geleden hebben aangetoond dat je zelfs landskampioen kunt worden zonder al te veel dure spelers.

En nogmaals, het kan zijn dat al die bedragen die rondgaan niet kloppen hoor. Dat zal jij beter kunnen beoordelen. Wel lijkt het me een zekerheid dat DOTO meer betaalt dan ASWH en dat je dat dus aan de breedte van de selectie kan terugzien. Verder wens ik ook jou veel succes met DOTO in de competitie. Jullie hebben zeker een ploeg met spelers waar ik als liefhebber van kan genieten, zoals de al eerder genoemde Ronnie Nouwen. Ook de wedstrijdinstelling spreekt me aan, die is aanvallend. Dus succes en hopelijk kan ASWH na de winterstop nog een sportieve revanche nemen op DOTO op ons eigen sportpark!
www.thuisuiteten.nl
pi_41928097
Mooi verhaal MM.

Kijk nu bijvoorbeeld naar Sjoerd van der Waal en Alexander de Jong die zijn echt niet alleen naar de IJsselmeervogels gekomen voor de sportieve verbetering, ze kunnen bij ons gewoon veel meer geld verdienen. Ik zou vast hetzelfde doen doen hoor. Ook al ga je er bij ons over het algemeen ook sportief op vooruit. Neemt niet weg dat ASWH wel hoger dan ons kan eindigen, dit seizoen neem ik aan van niet.

Welke amateurclub zou volgens jou(MM of anderen) het hoogste budget hebben om speler te kunnen aantrekken etc?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41928799
IJsselmeervogels, Spakenburg en de hele Bollenstreek hebben aardige budgetten. Quick Boys dan het meest vermoed ik. Kozakken Boys ook zeker niet onderschatten! En dan natuurlijk ons aller Deltasport, al is dat niet meer wat het geweest is. Vandaar ook de degradatie. Barendrecht en Voorland mag je tot de vermogende eerste klassers rekenen, die hebben meer dan enkele hoofdklassers. Ook Hoek kan wel wat, DOTO natuurlijk en Bennekom was ook nooit armlastig. DOVO ooit ook, maar dat is wat weggezakt. Wij zitten denk ik inmiddels in de middenmoot of daar nog onder.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 september 2006 @ 20:05:33 #108
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_41929176
quote:
2 naar Barendrecht (Franken en Martha)
Martha is naar RBC gegaan he .

edit: Zie dat je dat al zei .
Toen ze hem vastlegde - net als bij die anderen - waren ze nog in de race voor promotie he. Maargoed, geld speelde natuurlijk een rol.

[ Bericht 36% gewijzigd door BVO op 18-09-2006 20:11:13 ]
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_41932547
Volgens mij draaid het helemaal niet goed bij Bennekom qua financieen. Zelfde geld voor VVOG maar goed dat hoort in het B topic thuis.
pi_41932916
Beste MM,

bedankt voor je reactie. Zelf ken ik de begrotingen van DOTO en ASWH zeer nauwkeurig, maar ik vind dit niet zo'n interessante discussie. Wat mij aantrekt in het zaterdagvoetbal, en aan DOTO bindt is aanvallend en verzorgd voetbal in een passende ambiance. In die zin ben ik blij dat DOTO tot op heden zich op een positieve wijze heeft kunnen manifesteren in de Hoofdklasse. Weet daarbij dat je in de Hoofdklasse elke week onderuit kan gaan, als de mouwen niet worden opgestroopt.

Daarbij heb ik veel respect voor andere verenigingen, ondanks mijn blauw-zwarte bril. Vanuit die achtergrond lees ik dan ook met plezier dit forum, waarbij ik vind dat het voetballen voorop dient te staan in de beoordeling van andere clubs. Als de discussie over begrotingen gaat dan is een titel voor IJsselmeervogels ook minder waard dan in het geval van een andere club, want zij hebben met afstand de hoogste begroting in het zaterdagvoetbal.

Ben overigens wel van mening dat de Hoofdklasse A aanzienlijk sterker is dan B, kijk in de loop van dit siezoen maar waar Heerjansdam, SHO en ASWH gaan bivakkeren. Het is ook niet toevallig dat nu in B Quick Boys en Hoek bovenaan staan, ploegen die vorig seizoen in de Hoofdklasse A nauwelijks meekonden (Quick Boys) of bijna degradeerden (Hoek).

Mijn voorspelling voor de Hoofdklasse A Seizoen 2006-2007:
Kampioen: Rijnsburgse Boys (outsiders DOTO, Lisse, Ter Leede)
Degradanten: Excelsior M., SHO
Ploegen die mogelijk in de problemen komen: ASWH, TOGR, Vitesse Delft, Capelle, Heerjansdam

Het wordt nog een mooi seizoen, nu maar hopen dat dit seizoen bij ons iedereen wil blijven meedoen om de titel!
pi_41956090
Dat het sportieve prevaleert boven het financiële ben ik volledig met je eens!

Op basis van 7 jaar intensief volgen is mijn mening overigens wel dat A en B niet veel verschillen. ASWH heeft in beide afdelingen gezeten en is in beide afdelingen kampioen geworden. In A zelfs twee keer, in B één keer. De "makkelijkste" titel was zelfs in A, maar dat was een jaar waarin alles behoorlijk gehusseld was (van de bollen toen alleen Lisse, Noordwijk en Ter Leede bijvoorbeeld). Nu vind ik wel dat de bollenclubs doorgaans gemiddeld genomen wel sterk zijn en die zitten regelmatig in A ingedeeld.

Dat ASWH waarschijnlijk nu lager gaat eindigen dan vorig seizoen ligt niet zozeer aan de indeling, meer aan de selectie. In B waren we ook niet opnieuw tweede geworden denk ik. En dat Heerjansdam en SHO laag gaan eindigen lijkt me ook niet iets wat je kan afschuiven op het zitten in A of B. Heerjansdam eindigt altijd laag, waar ze ook zitten. En SHO is vrijwel alle spelers van niveau kwijt en was in B ook degradatiekandidaat geweest.

Het is jaarlijks een beetje afwachten waar de sterkste ploegen zitten. Dit jaar ben ik inderdaad geneigd om A te zeggen. Maar dat komt ook doordat er veel teams uit de regio van C zijn gepromoveerd en een team als Nunspeet nu naar B is geschoven, zoals SDCP vorig seizoen. En B heeft nu ook nog eens SSV '65. Zo'n team zit er in A niet echt bij.

Met je degradanten ben ik het eens. Ik denk dat als ASWH gewoon normaal gaat draaien, dat plek 7 mogelijk is en heel misschien nog iets meer. Maar goed, stel dat de start zo slecht blijft en je onverhoopt op 1 uit 6 staat, dan loop je wel achter de feiten aan en kan je een DOVO-scenario meemaken.

Voor de titel lijkt Rijnsburg me inderdaad ook huizenhoog favoriet. Met name Ter Leede en DOTO verwacht ik ook wel bovenin. Eventueel Katwijk. TOGR had ik meer van verwacht dan ze tot nu toe doen. Had ze wel een soort DOTO-scenario toegedicht, dus na promotie lekker bovenin meeballen. Lijkt er niet in te zitten.
www.thuisuiteten.nl
pi_41968335
Beste MM,

felicitaties, jullie zorgen voor een fraaie verrassing! Hoe was de wedstrijd? Ook Rijnsburgse Boys door vanuit A!

Zelf acht ik DOTO kansloos tegen een eredivisie ploeg als FC Twente, maar wellicht als het lang 0-0 blijft, of we geniepig op voorsprong kunnen komen..........je weet maar nooit.
pi_41980291
Die gekke Human is zich weer flink bij een profclub in de kijker aan het spelen zeg...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41986239
Cambuur is in ieder geval te ver weg, zo riep hij tijdens de wedstrijd nog naar ons. Wij zeiden bij 3-2 "Arjan, rustig aan, anders nemen ze je mee." Hij: "Beetje ver weg hè, vanuit Zeeland."

dotofan, dank voor de felicitatie. De wedstrijd was fantastisch. Zie voor een verslag http://www.aswh.nl/index.php?iframe=news.php&nid=724

Jullie succes tegen Twente, al zal dat inderdaad lastiger worden. Vorig jaar tegen Utrecht hadden wij ook niet echt veel kans, op een aardige fase tussen de 0-1 en 0-2 in. Schat Twente ongeveer gelijkwaardig in, maar in jouw scenario zou het kunnen!
www.thuisuiteten.nl
pi_41986822
Erg netjes van ASWH, nu op naar de volgende stunt!! Wat heb je liever een aansprekende topper of een relatief "makkelijke" tegenstander MM?
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_41986883
Mwah, ik denk dat je niet nog een keer zal kunnen stunten. De andere teams zijn nu heus wel scherp. Dus dan liever een thuisduel tegen een eredivisieploeg ofzo. Beter geen ADO of Ajax.

Of RBC thuis, ook leuk.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 september 2006 @ 11:53:04 #117
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_42010888
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:42 schreef methodmich het volgende:
Mwah, ik denk dat je niet nog een keer zal kunnen stunten. De andere teams zijn nu heus wel scherp. Dus dan liever een thuisduel tegen een eredivisieploeg ofzo. Beter geen ADO of Ajax.

Of RBC thuis, ook leuk.
zit Dordrecht'90 er nog in ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_42024177
Die moeten vanavond naar RKC.

Maar we spelen elk seizoen al in de voorbereiding tegen Dordt.

dotofan, jammer van gisteren. Maar ik begreep dat DOTO zich niet ingegraven had en probeerde open mee te voetballen met Twente, dus dan krijg je dat sneller. Was zelf bij Kozakken Boys - PSV, die speelden 5-4-1. Gevolg was wel dat PSV, ook al door nonchalance, niet veel scoorde, maar dat KB zelf nimmer echt gevaarlijk kon worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_42032903
Beste MM, vond dat we wat naief speelden, waarbij we probeerden naar voren te spelen, en veel ruimte weggaven aan Twente. Dit was geen productieve benadering, waarbij DOTO de doelpunten ook wat knullig weggaf. Jammer, maar evenwel een leuke ervaring. De trainer had in de krant aangegeven dat de kansen voor DOTO 30% zouden zijn op doorgaan. Die (veel te) optimistische opstelling werd definitief om zeep geholpen door 10 slechte minuten voor rust waarin Twente 3 maal scoorde.

Overigens maakte Twente op mij wel een goede indruk, en op basis van wat ik tot op heden zag van Sparta acht ik Sparta kansloos in de confrontatie met Twente in het komende weekend, of Vloet moet een heel groot konijn uit de hoed kunnen toveren.

Komend weekeinde de eerste topper voor DOTO met Lisse - DOTO. Mijn voorspelling een gelijkspel, waarbij ik hoop op meer, maar niet weet hoe DOTO de woensdagavond verteerde. Voorspelling ASWH - Katwijk? Overigens gingen we vorig jaar hard en dik verdiend onderuit bij Lisse in een periode met spelersperikelen (4-1), dus we hebben wel iets goed te maken daar.

Komende zaterdag verwacht ik de eerste schifting in A, en Rijnsburg kan een grote stap zetten als het zelf wint en als de naaste achtervolgers (Lisse en DOTO) elkaar treffen. ASWH - Katwijk ook al belangrijk, haakt ASWH aan bij dinsdagavond, of neemt Katwijk de punten mee huiswaarts?
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:14:42 #120
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_42040447
zaterdag 23 september:
ASWH - Katwijk
FC Lisse - DOTO
Kozakken Boys - Ter Leede
Noordwijk - Vitesse Delft
Rijnsburgse Boys - Capelle
SHO - Excelsior M.
TOGR - Heerjansdam
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_42054881
Dank voor de heldere uitleg over DOTO - Twente!

Ben wel benieuwd naar morgen. Kijken of ASWH vertrouwen heeft gehaald uit de match van dinsdag. Katwijk schatte ik vooraf hoog in, dus wordt het lastig genoeg. Maar het is wel thuis natuurlijk. Lisse - DOTO als affiche van de dag natuurlijk, benieuwd wat dat wordt. DOTO maakte op mij meer indruk dan Lisse eerlijk gezegd.
www.thuisuiteten.nl
pi_42089188
Nou, we hebben met 2-1 gewonnen, maar dat ging gepaard met keihard buffelen. DOTO heeft een goed team, goeie voetballers maar probeert het te voetballend. Een kolfje naar de hand van de FC-defensie, dat als een huis staat. Al na 21 seconden lag de 1-0 in de netten maar door een blessure van Arjan van Heusden stond bij ons Dennis van Duuren op doel. En tsja, dat is nou niet bepaald rust achterin. Een diepe bal werd door hem verkeerd getaxeerd, waarna Lopes Silva eenvoudig voor de gelijkmaker kon zorgen. De 2-1 was na een rebound van Duarte, een goal die DOTO betwistte. Mij was niet helemaal duidelijk waarvoor.

Op het laatst gingen de Pernissers va banque spelen, dus vielen er achterin grote gaten bij DOTO. FC Lisse had echter nauwelijks de kracht en vooral de snelheid om dit uit te buiten. Een snelle spits had de offensieve dadenkracht van de withemden waarschijnlijk wel afgestraft. Al met al een pittige pot, geen harde waarin wij de drie punten op ons conto mochten bijschrijven. Met 10 uit vier doen we weer netjes mee, komende weken met TOGR, Katwijk, SHO en Rijnsburg zullen we zien waar we echt staan!
Leef naar je eigen talent
pi_42093326
Zeker een goed resultaat Lissov!

* methodmich had gisteren een ontmoeting met Hoornes. Nog een mooie Katwijk-sjaal gekregen van hem.

Wedstrijdverslag ASWH - Katwijk:

ASWH BOEKT ZWAARBEVOCHTEN ZEGE OP KATWIJK

Na een door het bekersucces sensationeel verlopen week en de daaropvolgende loting, diende ASWH zich vanmiddag weer op de competitie te richten. Hierin wachtte een niet al te eenvoudige klus, want Katwijk kwam op bezoek. Deze club had in de voorbereiding nog indruk gemaakt met een zege op Feyenoord en werd vooraf tot de eventuele titelkandidaten gerekend. Trainer Bill Tukker had in zijn elftal een plaats ingeruimd voor Danny Versluis. Danny nam plaats op het middenveld, zodat Stefan van Dam doorschoof naar de spitspositie en Derk Schut op de bank begon.

De eerste helft werd een niet al te verheffende. Dit leek vooral te komen door het feit dat beide teams nog niet al te veel risico durfden te nemen in het aanvalsspel. Katwijk, dat met vier punten uit de eerste drie duels ook niet de start had gemaakt die het hoopte, gaf het gevoel dat het met een punt in Ambacht ook niet ontevreden zou zijn. ASWH, dat eigenlijk wel een zege nodig had, speelde voor rust toch voornamelijk voorzichtig en wilde de opponent ook geen ruimte geven. Het gevolg was dat beide teams amper gevaarlijk werden voor de goal. Arjan Human moest het veelal alleen uitzoeken, omdat er niet altijd snel genoeg aansluiting was van achteruit. De spaarzame keren dat dit wel goed gebeurde, kon ASWH zich ook wel wat kansjes creëren. De mooiste was voor Arjan, na een prima voorzet van de opgestoomde Johan Sturrus. Het was wel een moeilijke kans, aangezien de spits de bal direct uit de lucht op doel moest schieten. Martijn Middelbeek kon zijn inzet dan ook keren. Verder hoefde de keeper van Katwijk niet al te veel in actie te komen, ook al dankzij de sterke verdediger Jermaine Holwijn. Zijn collega aan de overzijde, Joan van Belzen, hoefde evenmin veel inspanningen te leveren in het eerste bedrijf. Het verbaasde dan ook niemand dat er met 0-0 gerust ging worden.

Na rust werd de wedstrijd aardiger. Beide teams besloten meer risico te nemen, zodat er meer ruimte kwam om te voetballen. Een kleine tien minuten na rust werd Derk Schut al ingebracht, om naast Arjan in de spits te gaan spelen. Marphe Redjosetiko ruimde het veld. De beste kans van de wedstrijd tot nu toe kwam op naam van de bezoekers. Even leken zij een penalty te claimen, toen er bij een voorzet van de rechterflank wat geduwd werd binnen de beruchte lijnen. De scheidsrechter liet doorspelen, zodat één van de aanvallers op doel kon schieten. Joan van Belzen redde op knappe wijze, zoals hij later in de tweede helft nog enkele keren zou doen.

ASWH liet zich ook niet onbetuigd en kwam enkele keren in de buurt van een goal. Nixon Dias stak een keer het hele veld over, maar kon net niet tot een schot komen. Ook Arjan en Derk kregen wat kleine kansjes. Eerder had Danny Versluis een vrije trap al hard naast de goal gepoeierd. De winnende goal voor ASWH viel uiteindelijk ook uit een standaardsituatie. Op een meter of twintig van het doel kreeg de ploeg een vrije trap. Deze werd breed gelegd, waarna Izaäk Verhoeven de bal vol raakte met zijn rechterschoen. De bal sloeg hard achter keeper Martijn Middelbeek en gaf ASWH de zo gewenste voorsprong.

Katwijk-trainer Henny Lee reageerde direct door een aanvaller in te brengen, daarmee duidelijk makend wat de plannen van Katwijk voor de laatste tien minuten zouden zijn. De ploeg zocht inderdaad de aanval, maar wist ASWH zelden echt te verontrusten. Schoten van bijvoorbeeld invaller Elroy Lammers werden vaak van te ver ondernomen en gingen over de goal van Joan heen. De keeper, later uitgeroepen tot man of the match, moest wel handelend optreden bij een kopbal van dichtbij. Ondertussen kreeg ASWH, waar Stefan van Dam kort voor het einde nog afgelost werd door Wouter Kreté, uiteraard ruimte om te counteren. Het gooide de wedstrijd niet in het slot, zodat het nog tot het laatste fluitsignaal spannend bleef. De Ambachtse defensie bleef echter geconcentreerd en gaf geen tegendoelpunt weg. Toen de scheidsrechter affloot was ASWH dan ook terecht opgelucht. De eerste driepunter is een feit en zal iedereen de nodige rust geven. Zo werd het een goede week voor ASWH, waarin binnen vijf dagen twee zware wedstrijden winnend afgesloten werden.

ASWH – Katwijk 1-0 (0-0)
78. 1-0 Izaäk Verhoeven
Scheidsrechter: Cruz Torres

ASWH: Joan van Belzen; Boudy Hoogendoorn, Nixon Dias, Roël Gorré, Johan Sturrus; Marphe Redjosetiko (55. Derk Schut), Izaäk Verhoeven, Ferry van Lare, Danny Versluis; Stefan van Dam (88. Wouter Kreté) en Arjan Human

Katwijk: Martijn Middelbeek; Patrick Koekebakker, Jermaine Holwijn, Patrick Leeflang, Jack Honsbeek (79. Marcel Vondeling); Martin van Leeuwen (67. Jeroen Buijs), Wouter Verheij, Daniel Hensen; Erwin Verkuijlen, Sander Molenaar en Tahir Akhamrane (69. Elroy Lammers)
www.thuisuiteten.nl
pi_42093601
Hier dan de update van speeldag 4:

ASWH - Katwijk 1-0 (0-0)
78. 1-0 Izaäk Verhoeven

FC Lisse - DOTO 2-1 (2-1)
1. 1-0 Ronald Turenhout 10. 1-1 Miquel Lopes Silva 27. 2-1 Patrick Duarte

Kozakken Boys - Ter Leede 2-1 (1-1)
25. 1-0 Rudy Aerts 44. 1-1 Florencio Cornelia ?. 2-1 Thijs Houwing

Noordwijk - Vitesse Delft 1-2 (0-2)
30. 0-1 Rudi Smit 43. 0-2 Sander van Akkeren 55. 1-2 Kevin van der Geest

Rijnsburgse Boys - Capelle 3-0 (1-0)
27. 1-0 Martijn Gootjes 90 (+2). 2-0 Martijn Gootjes 90 (+4). 3-0 Djuric Ascencion

SHO - Excelsior Maassluis 1-0 (0-0)
49. 1-0 Brian Vink
Rood: Niels Redert en Kelly Giessen (Excelsior Maassluis)

TOGR - Heerjansdam 0-0 (0-0)

STAND:

1. Rijnsburgse Boys 4-12
2. FC Lisse 4-10
3. Vitesse Delft 4-9
4. DOTO 4-7 (+5)
5. Heerjansdam 4-7 (0)
6. Ter Leede 4-6
7. TOGR 4-4 (0)
8. Katwijk 4-4 (-1)
9. Noordwijk 4-4 (-2, 5 goals voor)
10. ASWH 4-4 (-2, 4 goals voor)
11. Kozakken Boys 4-4 (-3)
12. Capelle 4-4 (-6)
13. SHO 4-3
14. Excelsior Maassluis 4-0

TOPSCORERS:

1. Florencio Cornelia (Ter Leede) 4
Joost Leonard (Noordwijk) 4
3. Daniël da Cruz (Vitesse Delft) 3
Michael van Dommelen (DOTO) 3
Martijn Gootjes (Rijnsburgse Boys) 3
Joost Kuhlmann (Rijnsburgse Boys) 3
Miquel Lopes Silva (DOTO) 3
Ronald Turenhout (FC Lisse) 3

Martijn Gootjes schoot twee keer raak en komt op drie goals
www.thuisuiteten.nl
  zondag 24 september 2006 @ 16:20:27 #125
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_42094115
Bestaat er eigenlijk een lijstje met de begrotingen van de verschillende hoofdklassers? Want ik hoorde het verhaal gaan dat de begroting van Ter Leede rond de 1 mln euro ligt. Persoonlijk vind ik dit wel erg hoog...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')