Mensen zoals gothic's zijn het laagste van het laagste , daarover hoef je geen oordeel te vellen, maar gelijk veroordelen!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:44 schreef AMFan het volgende:
oh oh oh, wat een vooroordelen weer...
Jij hebt je er duidelijk in verdiept...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef Met-Yvana het volgende:
Gothics? Bwah, addergebroed is het !Laaghartig gepeupel , die zich overgeven aan onzin als satanisme en ander occult gezwets
.Ze moesten ze masaal arresteren, en in heropvoedingsklinieken plaatsen!
Uitroeien met wortel en tak !
Gezwets, dat zeg ik jequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef Kemania het volgende:
[..]
Jij hebt je er duidelijk in verdiept...
als je niet weet waar je over praat, blijf dan ver weg. Dit soort achterlijke reacties slaan kant noch wal
Jaloers? Op die godslasterende doerakken? Wat ze fout doen? Ze storen mij met hun idioterie, hun onzinnigheid en hun walgelijk aanzien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef AMFan het volgende:
Laat die mensen toch lekker in hun waarde. Doen ze je iets fout ofzo? (Of ben je jaloers?)
* AMFan vindt goths wel cool
Zegt iemand die nog niet eens geboren was toen de goth-scene op haar hoogtepunt was. Wat weet jij er nu van meisje?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Mensen zoals gothic's zijn het laagste van het laagste , daarover hoef je geen oordeel te vellen, maar gelijk veroordelen!
Ik weet dat de gothics van vandaag de dag het licht in hun ogen niet waard zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef nozem het volgende:
[..]
Zegt iemand die nog niet eens geboren was toen de goth-scene op haar hoogtepunt was. Wat weet jij er nu van meisje?
Ik zie ze eigenlijk zelden. Ik zie alleen blackmetal volk met metal t-shirts en lange zwarte haren. Al dan niet met pentagrammen en dergelijke om de nek. Wellicht ben je daar mee in de war.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:50 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik weet dat de gothics van vandaag de dag het licht in hun ogen niet waard zijn![]()
gothics houden meer van een God dan menig andere subcultuurquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Jaloers? Op die godslasterende doerakken? Wat ze fout doen? Ze storen mij met hun idioterie, hun onzinnigheid en hun walgelijk aanzien.
Vergeet dan niet te vermelden dat er op een goth"feest" ook nooit iets te beleven valt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef misantropia het volgende:
Goth feesten zijn tenminste feesten waar nooit iets slechts gebeurd![]()
hihihi (welke ouder gaat zn kind nou bewust een minderwaardigheidscomplex bezorgen)quote:en dan zeiken mensen op goths terwijl je uit veiligheid beter je kind naar een goth feest kan sturen dan naar een disco
quote:Als hij maar een Gothic wordt
Ouders die het beste willen voor de toekomst van hun kinderen, kunnen maar beter hopen dat ze in de gothic subcultuur terechtkomen, ver weg van de verderfelijke popcultuur of, nog erger, de r&b. Op het eerste gezicht lijkt dat misschien niet zo wenselijk, maar een studie aan de universiteit van Sussex heeft aangetoond dat wie in zijn jeugd met gothics rondhangt, een verhoogd risico loopt op dokter, advocaat of architect te worden.
Het onderzoek, uitgevoerd door doctoraal student Dunja Brill, bestudeerde de gotische subcultuur in Brighton, Edinburgh, Berlijn en Keulen. Ze stelde vast dat de jongeren die zich van de rest onderscheiden door hun zwarte kledij, vampierachtig uiterlijk en morbide smaak in muziek diep in hun hart bourgeois zijn. 'Ze zullen het me niet graag horen zeggen', verklaarde de onderzoekster tegenover de Britse krant The Daily Telegraph, 'maar in tegenstelling tot de punkbeweging zijn gothics veranderd in de middenklasse.'
Goths bleken, in tegenstelling tot jongeren in andere subculturen, niet zo hoog op te lopen met drugs, maar hun kick te halen uit boeken. Daardoor lezen ze gemiddeld meer dan de andere jongeren, wat hen een belangrijk voordeel geeft in communicatievaardigheden. Maar daarenboven zijn gothic jongeren meer geïnteresseerd in poëzie, literatuur en kunst, allemaal kwaliteiten die in een professionele carrière van pas kunnen komen.
Ondanks al die voordelen zijn ouders nog steeds bezorgd als hun kind thuiskomt gekleed als een gevallen engel. 'Heel wat ouders zijn bezorgd dat hun kinderen depressief zijn of zelfs zelfmoordneigingen hebben als ze zwart beginnen dragen, maar dat is slechts zelden het geval', aldus onderzoekster Brill. 'Ze hebben wel een sarcastische vorm van humor die vrij cru kan overkomen, maar eigenlijk zijn ze juist heel goed in staat hun gevoelens te uiten.'
Ook wat de seksuele moraal betreft ben je als jongere beter af in de gotische dan in eender welke andere subcultuur. Met hun stekelkettingen (spikes), halsbanden en leren accessoires lijkt het wel alsof de hele gemeenschap een aanhanger is van het sadomasochisme, maar uit het onderzoek blijkt dat, tenminste wat de dames betreft, ze alles behalve open zijn in hun seksualiteit.'Meer zelfs: ze zijn veelal overtuigde gelovers in de ware liefde en romantiek en helemaal niet te vinden zijn voor onenightstands'.
Toch kan de onderzoekster wel begrijpen waar de vooroordelen over de gothic jongeren vandaan komen, sinds de slachtpartij in de Columbine High School in 1999, waarbij twaalf studenten en een leraar vermoord werden door twee jongeren die vermoedelijk fans waren van Marilyn Manson, ?s werelds bekendste gothic artiest.
'Maar de meeste echte gothic jongeren accepteren Marilyn Manson niet als een deel van hun subcultuur', stelde Brill vast. 'Bovendien worden de lyrics van zowel Manson als elke andere gerespecteerde gothic artiest niet echt au serieux genomen.'
'Goths zijn geen satanisten', besluit de onderzoekster, 'het zijn intelligente jongeren die zich niet willen neerleggen bij de criteria van het puber-zijn. En heel wat gothic jongeren houden hun hele leven vast aan hun ideeën. Ze dragen weliswaar minder opvallende kledij, hebben een goede job, een huis en zelfs kinderen, maar ze blijven trouw aan hun ideeën.'
Misschien wordt goth nu de nieuwe rage onder de jongeren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:00 schreef AMFan het volgende:
Intressant leesvoer:
bron: de morge (1 of ander belgisch blad/krant)
[..]
Volgens mij komen er op het wave-gothic treffen in Leipzig (zowat het grootste gothfestival ter wereld) bijna alleen maar mensen van boven de 20. Veel 30-plussers ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:58 schreef mast3r het volgende:
Heb je je wel eens afgevraagd waarom er nauwelijks goths zijn boven de 18 jaar?![]()
Ja, toen het nog leuk wasquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:38 schreef nozem het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ach, 99% van de posters in dit topic wordt gehinderd door het gebrek aan enige kennis van subculturen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Volgens mij komen er op het wave-gothic treffen in Leipzig (zowat het grootste gothfestival ter wereld) bijna alleen maar mensen van boven de 20. Veel 30-plussers ook.
Ik snap werkelijk niet waar je die wijsheden vandaan haalt. Kijk, ik ben ook geen goth, ik luister af en toe wel naar gothrock en darkwave van de eerste lichting (jaren '80 zeg maar). Het verschil is dat ik mezelf wel verdiep in subculturen en daar dus ook iets zinnigs over kan zeggen.
Och, niet tussen passen. Ze hebben inderdaad de trend gezet voor heel veel wat daarna kwam zeg maar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, toen het nog leuk wasJoy Division vind ik trouwens niet echt in het rijtje passen, hoewel ze zo'n beetje de invloedrijkste band in de hele gothicscene zijn
![]()
Zoals ik al eerder gepost heb, je hoeft je niet te verdiepen over gothic-gebroed, dit soort mensen moet je meteen veroordelen, en ook gelijk uitroeien !quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, 99% van de posters in dit topic wordt gehinderd door het gebrek aan enige kennis van subculturen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |