abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:28:46 #176
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40848949
Goth feesten zijn dus fokking saai
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_40849349

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:40:23 #178
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_40849454
Gothics? Bwah, addergebroed is het ! Laaghartig gepeupel , die zich overgeven aan onzin als satanisme en ander occult gezwets .Ze moesten ze masaal arresteren, en in heropvoedingsklinieken plaatsen! Uitroeien met wortel en tak !
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_40849644
oh oh oh, wat een vooroordelen weer...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:46:46 #180
142291 Met-Yvana
pi_40849748
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:44 schreef AMFan het volgende:
oh oh oh, wat een vooroordelen weer...
Mensen zoals gothic's zijn het laagste van het laagste , daarover hoef je geen oordeel te vellen, maar gelijk veroordelen!
pi_40849766
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:40 schreef Met-Yvana het volgende:
Gothics? Bwah, addergebroed is het ! Laaghartig gepeupel , die zich overgeven aan onzin als satanisme en ander occult gezwets .Ze moesten ze masaal arresteren, en in heropvoedingsklinieken plaatsen! Uitroeien met wortel en tak !
Jij hebt je er duidelijk in verdiept...
als je niet weet waar je over praat, blijf dan ver weg. Dit soort achterlijke reacties slaan kant noch wal
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47:35 #182
142291 Met-Yvana
pi_40849797
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef Kemania het volgende:

[..]

Jij hebt je er duidelijk in verdiept...
als je niet weet waar je over praat, blijf dan ver weg. Dit soort achterlijke reacties slaan kant noch wal
Gezwets, dat zeg ik je
pi_40849807
Laat die mensen toch lekker in hun waarde. Doen ze je iets fout ofzo? (Of ben je jaloers? )

* AMFan vindt goths wel cool
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:49:13 #184
142291 Met-Yvana
pi_40849875
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef AMFan het volgende:
Laat die mensen toch lekker in hun waarde. Doen ze je iets fout ofzo? (Of ben je jaloers? )

* AMFan vindt goths wel cool
Jaloers? Op die godslasterende doerakken? Wat ze fout doen? Ze storen mij met hun idioterie, hun onzinnigheid en hun walgelijk aanzien.
pi_40849904
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Mensen zoals gothic's zijn het laagste van het laagste , daarover hoef je geen oordeel te vellen, maar gelijk veroordelen!
Zegt iemand die nog niet eens geboren was toen de goth-scene op haar hoogtepunt was. Wat weet jij er nu van meisje?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:50:56 #186
142291 Met-Yvana
pi_40849957
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef nozem het volgende:

[..]

Zegt iemand die nog niet eens geboren was toen de goth-scene op haar hoogtepunt was. Wat weet jij er nu van meisje?
Ik weet dat de gothics van vandaag de dag het licht in hun ogen niet waard zijn
pi_40850031
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:50 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ik weet dat de gothics van vandaag de dag het licht in hun ogen niet waard zijn
Ik zie ze eigenlijk zelden. Ik zie alleen blackmetal volk met metal t-shirts en lange zwarte haren. Al dan niet met pentagrammen en dergelijke om de nek. Wellicht ben je daar mee in de war.
pi_40850058
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Jaloers? Op die godslasterende doerakken? Wat ze fout doen? Ze storen mij met hun idioterie, hun onzinnigheid en hun walgelijk aanzien.
gothics houden meer van een God dan menig andere subcultuur
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:53:40 #189
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40850065
Ik zag laatst nog 2 goths!
Seto is zo ene baas he
pi_40850288
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:15 schreef misantropia het volgende:
Goth feesten zijn tenminste feesten waar nooit iets slechts gebeurd
Vergeet dan niet te vermelden dat er op een goth"feest" ook nooit iets te beleven valt.

Een keer raden wat je krijgt als je 100 gemaakt-depressieve miskende "creatievelingen" laat stakkeren op die kutmuziek.
quote:
en dan zeiken mensen op goths terwijl je uit veiligheid beter je kind naar een goth feest kan sturen dan naar een disco
hihihi (welke ouder gaat zn kind nou bewust een minderwaardigheidscomplex bezorgen)

Heb je je wel eens afgevraagd waarom er nauwelijks goths zijn boven de 18 jaar? Het domste is misschien nog wel dat ze allemaal denken zooooo alternatief te zijn, terwijl het waarschijnlijk de grootste conformisten ever zijn. Maar weinig subculturen met een dusdanig hoog cookie-cutter gehalte gespot de afgelopen jaren.

PS: De gemiddelde goth mag ook wel wat vaker in bad.Of valt stinken ook onder de loodzware norm waar den goth zich naar te richten heeft?

PPS: Laatst met uitgaan een goth over zichzelf heen zien kotsen. Bleef daarna ook gewoon staan, want als je dat vies vindt ben je natuurlijk niet alternatief genoeg.
pi_40850325
Intressant leesvoer:

bron: de morge (1 of ander belgisch blad/krant)
quote:
Als hij maar een Gothic wordt

Ouders die het beste willen voor de toekomst van hun kinderen, kunnen maar beter hopen dat ze in de gothic subcultuur terechtkomen, ver weg van de verderfelijke popcultuur of, nog erger, de r&b. Op het eerste gezicht lijkt dat misschien niet zo wenselijk, maar een studie aan de universiteit van Sussex heeft aangetoond dat wie in zijn jeugd met gothics rondhangt, een verhoogd risico loopt op dokter, advocaat of architect te worden.

Het onderzoek, uitgevoerd door doctoraal student Dunja Brill, bestudeerde de gotische subcultuur in Brighton, Edinburgh, Berlijn en Keulen. Ze stelde vast dat de jongeren die zich van de rest onderscheiden door hun zwarte kledij, vampierachtig uiterlijk en morbide smaak in muziek diep in hun hart bourgeois zijn. 'Ze zullen het me niet graag horen zeggen', verklaarde de onderzoekster tegenover de Britse krant The Daily Telegraph, 'maar in tegenstelling tot de punkbeweging zijn gothics veranderd in de middenklasse.'

Goths bleken, in tegenstelling tot jongeren in andere subculturen, niet zo hoog op te lopen met drugs, maar hun kick te halen uit boeken. Daardoor lezen ze gemiddeld meer dan de andere jongeren, wat hen een belangrijk voordeel geeft in communicatievaardigheden. Maar daarenboven zijn gothic jongeren meer geïnteresseerd in poëzie, literatuur en kunst, allemaal kwaliteiten die in een professionele carrière van pas kunnen komen.

Ondanks al die voordelen zijn ouders nog steeds bezorgd als hun kind thuiskomt gekleed als een gevallen engel. 'Heel wat ouders zijn bezorgd dat hun kinderen depressief zijn of zelfs zelfmoordneigingen hebben als ze zwart beginnen dragen, maar dat is slechts zelden het geval', aldus onderzoekster Brill. 'Ze hebben wel een sarcastische vorm van humor die vrij cru kan overkomen, maar eigenlijk zijn ze juist heel goed in staat hun gevoelens te uiten.'

Ook wat de seksuele moraal betreft ben je als jongere beter af in de gotische dan in eender welke andere subcultuur. Met hun stekelkettingen (spikes), halsbanden en leren accessoires lijkt het wel alsof de hele gemeenschap een aanhanger is van het sadomasochisme, maar uit het onderzoek blijkt dat, tenminste wat de dames betreft, ze alles behalve open zijn in hun seksualiteit.'Meer zelfs: ze zijn veelal overtuigde gelovers in de ware liefde en romantiek en helemaal niet te vinden zijn voor onenightstands'.

Toch kan de onderzoekster wel begrijpen waar de vooroordelen over de gothic jongeren vandaan komen, sinds de slachtpartij in de Columbine High School in 1999, waarbij twaalf studenten en een leraar vermoord werden door twee jongeren die vermoedelijk fans waren van Marilyn Manson, ?s werelds bekendste gothic artiest.
'Maar de meeste echte gothic jongeren accepteren Marilyn Manson niet als een deel van hun subcultuur', stelde Brill vast. 'Bovendien worden de lyrics van zowel Manson als elke andere gerespecteerde gothic artiest niet echt au serieux genomen.'

'Goths zijn geen satanisten', besluit de onderzoekster, 'het zijn intelligente jongeren die zich niet willen neerleggen bij de criteria van het puber-zijn. En heel wat gothic jongeren houden hun hele leven vast aan hun ideeën. Ze dragen weliswaar minder opvallende kledij, hebben een goede job, een huis en zelfs kinderen, maar ze blijven trouw aan hun ideeën.'
pi_40850386
( oepsie )
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:01:40 #193
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40850391
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:00 schreef AMFan het volgende:
Intressant leesvoer:

bron: de morge (1 of ander belgisch blad/krant)
[..]
Misschien wordt goth nu de nieuwe rage onder de jongeren.
Seto is zo ene baas he
pi_40850464
Met-Yvana, ook hier bezig, zie ik?

Let wel op mensen, ze heeft heel erg sterke argumenten!
pi_40850534
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:58 schreef mast3r het volgende:

Heb je je wel eens afgevraagd waarom er nauwelijks goths zijn boven de 18 jaar?
Volgens mij komen er op het wave-gothic treffen in Leipzig (zowat het grootste gothfestival ter wereld) bijna alleen maar mensen van boven de 20. Veel 30-plussers ook.

Ik snap werkelijk niet waar je die wijsheden vandaan haalt. Kijk, ik ben ook geen goth, ik luister af en toe wel naar gothrock en darkwave van de eerste lichting (jaren '80 zeg maar). Het verschil is dat ik mezelf wel verdiep in subculturen en daar dus ook iets zinnigs over kan zeggen.
pi_40850736
quote:
Ja, toen het nog leuk was Joy Division vind ik trouwens niet echt in het rijtje passen, hoewel ze zo'n beetje de invloedrijkste band in de hele gothicscene zijn
pi_40850830
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:05 schreef nozem het volgende:

[..]

Volgens mij komen er op het wave-gothic treffen in Leipzig (zowat het grootste gothfestival ter wereld) bijna alleen maar mensen van boven de 20. Veel 30-plussers ook.

Ik snap werkelijk niet waar je die wijsheden vandaan haalt. Kijk, ik ben ook geen goth, ik luister af en toe wel naar gothrock en darkwave van de eerste lichting (jaren '80 zeg maar). Het verschil is dat ik mezelf wel verdiep in subculturen en daar dus ook iets zinnigs over kan zeggen.
Ach, 99% van de posters in dit topic wordt gehinderd door het gebrek aan enige kennis van subculturen.
pi_40850858
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, toen het nog leuk was Joy Division vind ik trouwens niet echt in het rijtje passen, hoewel ze zo'n beetje de invloedrijkste band in de hele gothicscene zijn
Och, niet tussen passen. Ze hebben inderdaad de trend gezet voor heel veel wat daarna kwam zeg maar.
En ik vond het wel een aardig tegenwicht voor al het oeverloze gezwam in dit topic. Volgens mij heeft kamagurka het allang opgegeven.
pi_40850993
Ah, hij is ook hier altijd dezelfde mensen, die de nobele taak op zich nemen om proberen de FOK!blagen een lesje subculturen te geven
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:15:55 #200
142291 Met-Yvana
pi_40851067
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ach, 99% van de posters in dit topic wordt gehinderd door het gebrek aan enige kennis van subculturen.
Zoals ik al eerder gepost heb, je hoeft je niet te verdiepen over gothic-gebroed, dit soort mensen moet je meteen veroordelen, en ook gelijk uitroeien !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')