abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 februari 2008 @ 15:17:29 #201
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_56947932
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef teigan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb vliegtuigje..

Nu het topic toch gekickt is, ik heb vorige week een nieuwe theepot van Bodum gekocht. Eentje waarbij het filter zo is opgebouwd dat als je thee op de juiste sterkte is, je een soort van deksel indrukt, waardoor de theebladeren afgesloten worden van de rest van de theepot.. Scheelt een hoop gevis en druppende filters..

Deze lijkt er het meeste op..

http://www.bodum.nl/pages/products/product_frame.asp?famId=11&subFamId=1102&id=10689-01
Ik ook niet, ik kan er alleen Australische en Duitse sites over vinden en ik kan daar niet echt uit opmaken wat het ding nou precies doet . Ik ben op zich heel tevreden met simpele theezakjes van pickwick, maar mss vind ik losse thee wel helemaal geweldig, dus ik zou het ding graag uittesten.
Maar, om even meer in de stijl van het topic te blijven, mijn lievelingssmaakjes:
Caring earth ( )
Vanille-appelthee
Rooibos met honing/citrusvruchten
Indian spices
Sterrenmunt
pi_56948969
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:15 schreef nexus-pilot het volgende:
OMG... die melk thee met zwarte tapioca parels zijn goddelijk... jammer genoeg kun je ze alleen in azie kopen....
Dat ga ik eens proberen! Heb zelf tapiocaparels gekocht om er een 'tapiocawater' van te maken, maar ik heb niet de juiste suiker ervoor. Dan maar in de thee. En mijn tapiocaparels zijn wit.
Kun je meer over die thee vertellen?
pi_57071638
Ik ben gek op thee, drink heel veel soorten. Zwart, gearomatiseerd zwart, groen, wit. Zakjes of los, maakt niet zo uit. Wat is zakjesthee minder dan losse thee in een zakje? Verder vind ik het jammer dat maté van Pickwick niet meer bestaat, lekker bananensmaakje. En Pickwick vanillethee was ook lekker. Nu heb ik thee gekocht bij Theemaas, vanille en Nepal masala. Groot succes en ze hebben ook lekkere gelei en chocola.
Sanity is (not) statistical
pi_57073107
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:11 schreef Maeghan het volgende:
Wat is zakjesthee minder dan losse thee in een zakje?
Het smaakt muf en stoffig, het is van mindere kwaliteit, te fijn gemalen en het zijn altijd blends van op zijn zachts gezegd niet de lekkerste theesoorten. En breek me de bek niet open over gearomatiseerde thee uit een zakje. Je kunt net zo goed meteen een fles grenadine in je kopje gooien want dat heeft niks meer met thee te maken.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik ben obsessief theedrinker. Als je het lekker vind laat je dan vooral niet tegenhouden door mij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57073187
Genoeg thee in zakjes die wél lekker is. Kijk gewoon wat verder dan de Pickwick-smaakjes.
Ik vind zelf de vruchtensmaakjes ook niks (op een enkele uitzondering na).
pi_57074369
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:15 schreef wyccie het volgende:
Genoeg thee in zakjes die wél lekker is. Kijk gewoon wat verder dan de Pickwick-smaakjes.
Ik vind zelf de vruchtensmaakjes ook niks (op een enkele uitzondering na).
Twinings is al veel beter. Celestial seasonings (OK, geen thee) is vaak best lekker, allerhande theesoorten van de natuurwinkel, rituals, revolution...

Ja, je hebt gelijk. Ook voor een obsessief theedrinker is er genoeg lekkere zakjesthee.
pi_57219345
mijn geniale theepot bleek een productiefoutje te hebben..

Dus morgen maar even een andere met hetzelfde filtersysteem erin uit gaan zoeken..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_57291132
Groene thee drink ik haast elke dag
pi_57293487
Ik heb ook een nieuw theepotje
Gekocht bij de Xenos, heeft het traditionele model voor groene thee maar met een leuk motiefje.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:28 #210
97745 Thorical
finding a way
pi_57332750
Vandaag ingeslagen de theefilterzakjes bij de Lidl ff geen plaatje de, Het zal mij benieuwen hoe ze smaken? En bij Wijs en zonen heb ik de grove Java thee en de Assam golden tip Thowara meegenomen. De Java en de Assam zijn min of meer bekent maar het is de eerste keer dat ik een grove Java neem een geen pekoe variant. Het zal minder zijn maar hoeveel?
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:42:32 #211
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57333759
voor losse thee: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8658
leuk
en kost bijna niks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57334020
Wtf Gratis verzenden en minder dan ¤1,-
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:22:18 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57334546
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:53 schreef heaven7 het volgende:
Wtf Gratis verzenden en minder dan ¤1,-
yup
ik heb er vandaag 5 binnengekregen, 1 voor mij, 4 om weg te geven
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57965160
Heb een nieuwe verslaving, chai thee (L) Heerlijke chai latte bij de starbucks, en ook verse chai voor thuis.. echte liefde..
  zondag 20 april 2008 @ 18:56:04 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_58184695
Weet iemand waar men Dilmah thee verkoopt?

vandaag o.a.deze variant gehad:

En het is me erg goed bevallen.

Ik drink nu de groene thee met jasmijn .

-Edit: lama, gevonden! De Tuinen verkoopt ze o.a.

Iig een aanrader
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_58191717
Dilmah heeft erg lekkere thee ja, een tijdje geleden kon je via hun site een vriendin een proefpakketje laten toesturen, toen heb ik veel mensen blij gemaakt.
pi_58194045
Heb vandaag bij Theemaas Japanse Kersthee gekocht. Nog niet geprobeerd, maar hij rook lekker sterk.
Sanity is (not) statistical
  maandag 21 april 2008 @ 17:00:19 #218
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58205771
ik heb hier een proefpakket met 8 theebloemen liggen en zit nu aan een pot met de eerste met de toepasselijke naam Try Me. Het is zwarte thee met jasmijn.
Ik vond het eerst érg wazig klinken allemaal, maar nu ik naar mijn theepotje kijk, zie ik een hele mooie bloem
En (ook niet onbelangrijk) het smaakt nog heerlijk ook
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:30:56 #219
112545 Muck
pi_58217016
Okee, die met zwarte thee was echt ontzettend lekker, maar helaas zijn er nu nog zes met groene thee en dat vind ik gewoon écht niet lekker.
Mocht er iemand interesse hebben....
[TK] Theebloemen
pi_58217288
* MinderMutsig rent naar V&A om te zien om welke thee het gaat
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:47:46 #221
112545 Muck
pi_58217307
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 00:47 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig rent naar V&A om te zien om welke thee het gaat
sorry, obli was je voor
pi_58217323
Te laat maar dat geeft niet want ik houd niet van jasmijn.
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:53:04 #223
112545 Muck
pi_58217395
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 00:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Te laat maar dat geeft niet want ik houd niet van jasmijn.
ah nee, dan was het niks voor je geweest inderdaad.
pi_58766199
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:38 schreef Temporale het volgende:
Heb een nieuwe verslaving, chai thee (L) Heerlijke chai latte bij de starbucks, en ook verse chai voor thuis.. echte liefde..
Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, op het laatst wat zwarte thee er bij, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen. Voordeel van zelf chai maken is ook dat je keuken er heerlijk van gaat ruiken.

[ Bericht 2% gewijzigd door wortels op 20-05-2008 11:04:30 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 23:33:40 #225
97745 Thorical
finding a way
pi_58771306
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:56 schreef wortels het volgende:

[..]

Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen. Voordeel van zelf chai maken is ook dat je keuken er heerlijk van gaat ruiken.
Dat is toch geen thee meer ,dat is soep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')