abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58771836
Dit topic blijft ook maar leven
  dinsdag 20 mei 2008 @ 03:42:27 #227
84524 Morwen
I got life
pi_58774036
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:53 schreef Again het volgende:
Dit topic blijft ook maar leven
Net als jij Again

Mijn favothee is nog steeds venkel en Earl Grey

Ow, en stermunt of zoiets.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_58777419
Ik drink op dit moment een biologische 2e flush Darjeeling. Heel lekker maar ik vind het minder goed dan de Darjeeling die ik eerder had. Maar Darjeeling is lekker, licht zoetig en fris

Ik drink verder veel groene thee, vorige week heb ik voor het eerst Gunpowder gekocht. Dat smaakt toch weer heel anders dan de Sencha die ik daarvoor had. Veel kruidiger en minder grassig dan meestal bij groene thee, heel lekker.

's Ochtends begin ik altijd met rooibosthee, ik weet niet waarom, het is altijd lekker om de dag mee te beginnen. En natuurlijk omdat het zo gezond heet te zijn. Oh en groene jasmijnthee drink ik ook heel graag, vooral na een zware maaltijd heeft dat iets heel verlichtends.

Mijn favoriete thee is denk ik nog altijd Chinese Golden Yunnan thee, een zwarte thee die een beetje apart maar heel vol en zacht en wat kruidig smaakt, met een licht rokerig nasmaakje
pi_58789258
Ik houd erg van losse thee, en dan vooral de groene thee en,kruiden- en rooibosthee 's avonds laat. Als ik na 20 uur nog espresso drink lig ik wakker tot 2 uur 's nachts. Dus uit pure noodzaak op zoek gegaan naar lekkere thee.

Favorieten op dit moment zijn:
-Jasmijn pearls,groene thee, niet goedkoop maar erg lekker
-pina colada, kruiden/vruchtenthee, ruik wel naar de drank maar is heerlijk fris
- keizer 7 kostbaarheden, van alles wat...
-rooibosthee african summer, superrooibos met sinaasappel en maracuja

Ik haal nu alles bij: www.fleurdethee.nl ik begin al een goede klant te worden....
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:46:12 #230
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58825042
Leuke site die fleur de thee, zit te denken om die proefpakket exclusieve groene thee-en te nemen......pff 30 euro voor thee.........ff nadenken nog
It's all a blur!!!
pi_58848570
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:46 schreef xxjosjex het volgende:
Leuke site die fleur de thee, zit te denken om die proefpakket exclusieve groene thee-en te nemen......pff 30 euro voor thee.........ff nadenken nog
Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komen De meeste steden hebben denk ik tegenwoordig wel een koffie/theewinkeltje waar allerlei leuke soorten staan voor allerlei prijzen.
pi_58849109
www.theefabriek.nl is ook een leuke en niet zo gek duur.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:19:40 #233
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58849440
Sinds ik een Engels vriendje heb importeer ik mijn thee uit Engeland. Ja, inderdaad, in van die zakjes zonder touwtje, met hele sterke thee (PG Tips). Paar minuutjes in de kop, scheutje melk erbij, heerlijk. Ik ben eigenlijk een koffie drinker dus vind die sterkte geen probleem en een klein scheutje melk neemt de bitterheid al weg.
Verder vind ik die marrokaanse thee van pickwick wel lekker maar de rest vind ik vrij saai. Celestial Seasonings vind soms wel lekker (vanille noten?), en voor losse thee ben ik eerlijk gezegd te lui... Ik vind het zon rotwerkje om die thee-eien etc schoon te maken!
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:48:29 #234
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58850224
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:44 schreef wortels het volgende:

[..]

Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komen De meeste steden hebben denk ik tegenwoordig wel een koffie/theewinkeltje waar allerlei leuke soorten staan voor allerlei prijzen.
Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....
Maar toch wel benieuwd naar die aparte exclusieve soorten thee. Wil wel eens weten of ze nou echt zoveel anders smaken.
En bij dat proefpakket krijg je: Phoenix Dragon Jasmin Pearls 50 gram, Long Jing 50 gram, Large Jade rings 50 gram, Silver needle 50 gram, Pu-ehr thee 50 gram en Jade Pole sword 50 gram.

Dus niet gelijk zo'n grote hoeveelheid zeg maar....Ze beweren ook dat je per consumptie net zoveel kwijt bent als bij de pickwick?!
Dus ik denk nog ff na.....
It's all a blur!!!
pi_58850313
Ik heb eens een gruwelijk duur biologisch rechtsdraaiend zakje Darjeeling Very First Flush (oid) bij Simon Levelt gekocht en ja, dat verschil proef je. Geen spijt van gehad iig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:53:47 #236
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58850394
Is dat dan witte/groene of zwarte thee?? Of nog jonger dan witte thee??
Of vraag ik nu iets heel geks......?
It's all a blur!!!
pi_58850486
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:51 schreef Jarno het volgende:
Ik heb eens een gruwelijk duur biologisch rechtsdraaiend zakje Darjeeling Very First Flush (oid) bij Simon Levelt gekocht en ja, dat verschil proef je. Geen spijt van gehad iig.
First Flush is inderdaad heel erg lekker maar dan noem je ook een thee!
Hij wordt ook wel de beaujolais primeur van de thee genoemd. Hij is maar beperkt verkrijgbaar, niet zo heel lang houdbaar (als in: de smaak wordt overduidelijk minder maar hij gaat niet kapot ofzo) en kost ook een paar centen.

En over het leegmaken van thee-eieren: als je ze laat liggen tot de thee die erin zit opgedroogd is schud je het er zo uit. Nat is inderdaad een kliederbende.
pi_58850508
Darjeeling is zwarte thee. Maar je vroeg of je het verschil kon proeven tussen goedkope en duurdere thee, het antwoord is ja, dat kan, maar hoeft niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:58:13 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_58850519
Deze thee is momenteel mijn absolute favoriet
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_58850718
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:53 schreef xxjosjex het volgende:
Is dat dan witte/groene of zwarte thee?? Of nog jonger dan witte thee??
Of vraag ik nu iets heel geks......?
Het is een zwarte thee gemaakt van de eerste jonge blaadjes van de beste kwaliteit.
Wit, groen en zwart zeggen niks over de leeftijd van de blaadjes maar over de manier waarop ze verwerkt zijn. Witte thee wordt van de knoppen gemaakt, groene thee is niet of minimaal gefermenteerd, oolong is half gefermenteerd en zwarte is sterk gefermenteerd.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:58:07 #241
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58852228
Ok thanx!!!
Toch wel een hele uitgebreide wereld dat thee he.....Leuk om er meer over te weten zeker aangezien we het toch elke dag drinken!!!
It's all a blur!!!
pi_58856245
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:06 schreef MinderMutsig het volgende:
groene thee is niet of minimaal gefermenteerd, oolong is half gefermenteerd en zwarte is sterk gefermenteerd.
Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.
pi_58856477
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:48 schreef xxjosjex het volgende:

[..]

Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....
Maar toch wel benieuwd naar die aparte exclusieve soorten thee. Wil wel eens weten of ze nou echt zoveel anders smaken.
En bij dat proefpakket krijg je: Phoenix Dragon Jasmin Pearls 50 gram, Long Jing 50 gram, Large Jade rings 50 gram, Silver needle 50 gram, Pu-ehr thee 50 gram en Jade Pole sword 50 gram.
Dat is opzich wel leuk, de meeste thee koop je toch minstens per 100g. Ik weet niet of dit hele gerenommeerde soorten zijn, ze klinken niet zo bekend maar zo veel weet ik er ook niet van. [edit: op die website ziet het er heel goed uit ] Maar goede thee hoeft niet echt duur te zijn, darjeeling first flush kost geloof ik iets van 7 a 8 euro of meer per 100 gram maar dat is dan ook meteen de top, meeste gewoon goede thee is denk ik 3 of 4 euro per 100 gram ofzo.

Ik koop het wel altijd bij echte koffie/thee winkels. Dan weet je dat het ook echt goed is, er schijnt toch wel wat verschil in kwaliteit te kunnen bestaan tussen theeën met dezelfde naam. Bij De Tuinen heb ik een beetje het gevoel dat de doordringende wierook/kruidenlucht die daar hangt overal doorheen trekt zodat alle thee er naar smaakt. Maar ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk

Goede thee moet ook goed gezet worden: zwarte thee 3 a 4 minuten trekken en niet langer, bij groene thee eerst het water een paar minuten laten afkoelen, en dan 3 a 4 minuten trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door wortels op 23-05-2008 14:39:41 ]
pi_58856899
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:22 schreef wortels het volgende:

[..]

Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.
Je hebt gelijk.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:23:04 #245
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_58863611
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:29 schreef wortels het volgende:

[..]

Goede thee moet ook goed gezet worden: zwarte thee 3 a 4 minuten trekken en niet langer, bij groene thee eerst het water een paar minuten laten afkoelen, en dan 3 a 4 minuten trekken.
Dat probeer ik altijd wel te doen, maar lukt niet altijd....merk wel dat de thee op de een of andere manier rustiger trekt als ie niet net van de kook af is....En de blaadjes krijgen de kans om rustig open te vouwen zonder dat ie te sterk word gelijk....
It's all a blur!!!
pi_58919014
Ik heb laatst ergens heel lekkere rooibosthee gedronken van Betjeman and Barton. Ik had nog nooit van dat merk gehoord, en ik ken er dus ook geen andere soorten thee van. Kent iemand hier dat merk?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59672961
Een theegerelateerd vraagje. Hoe krijgen jullie de aanslag schoon? Gewoon boenen of is er een geheime truc die ik nog niet heb ontdekt?
pi_59689427
Reinigingstabletten voor kunstgebitten (ook erg geschikt voor vitrage)
pi_59691247
De Tahiti-thee van Lipton vind ik momenteel eeeerg lekker
pi_60152696
Ik heb laatst nog genoten van een paar kopjes Marokkaanse muntthee bij de waterpijp.
Zoetheid alom, maar zéér smakelijk.

Ik denk dat ik in Egypte later deze vakantie ga rondkijken voor wat heerlijke typisch Arabische theeën.
Ik laat jullie wel iets weten (en schop het topic tegen dan nieuw leven in )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')