abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 augustus 2006 @ 21:51:50 #51
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40553366
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:25:19 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_40553500
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:44 schreef gurbbb het volgende:
Bij de Mac gaat het ook vaak fout. Dit komt omdat het personeel daar niet terugtelt. Al twee keer heb ik teveel geld terug gehad: terug van 20 in plaats van 10 euro ofzo. Ook een paar keer te weinig maar dan zeg ik er natuurlijk wel wat van.

Ik denk altijd maar zo: als Macdonalds meer zou investeren in zijn personeel dan zou dat een boel geld schelen. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat niet terugtellen snellere kassa-afhandeling geeft (= meer winst) en denken dat mensen wel zo "eerlijk" zijn om er wat van te zeggen als het mis gaat (=dom).

Ik hoop dat het management niet teveel hoofdbrekens heeft over de kasverschillen en rustig verder slaapt!
Ik zou me over de winsten van McDonalds maar geen zorgen maken Los van dat heb ik het idee dat het rekenniveau van de gemiddelde kassamuts heus wel meevalt. Vaak zijn het juist degenen die er "handig" wat bij willen geven om een makkelijk bedrag terug te krijgen die fout lopen te rekenen. Dat is ook niet zo gek, want die meiden zitten de hele dag enkel met dat geld en degene die afrekent meestal niet. Maar met vakantiehulpen kan het idd lastiger worden, 't is gewoon een simpel trucje dat je door ervaring moet leren. Heeft niet zoveel met intelligentie te maken verder. Een hond kun je zo ook een trucje leren
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_40553981
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Doortellen is niet zo moeilijk. Iemand moet bijvoorbeeld 6,15 afrekenen. Eerst werk je naar tientallen, dan naar halven, naar hele euro's, en dan naar veelvouden van vijf.
Jaja, dat begrijp ik nou ook wel allemaal
Jupiler is goed
pi_40554042
quote:
Jupiler is goed
Jij ook.

Grolsch
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:16:45 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_40556679
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:21 schreef 2cats het volgende:
Had vroeger met scheikunde een leraar die de meest gehate leraar van de school was, maar hij kon hoofdrekenen als de beste, voordat wij de rekenmachine gepakt hadden, had hij de uitkomst al op bord gezet, met 6 á 7 cijfers achter de komma....
Een docent van mij deed dat ook, maar ze wist de antwoorden gewoon nog
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:44 schreef gurbbb het volgende:
Bij de Mac gaat het ook vaak fout. Dit komt omdat het personeel daar niet terugtelt. Al twee keer heb ik teveel geld terug gehad: terug van 20 in plaats van 10 euro ofzo. Ook een paar keer te weinig maar dan zeg ik er natuurlijk wel wat van.

Ik denk altijd maar zo: als Macdonalds meer zou investeren in zijn personeel dan zou dat een boel geld schelen. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat niet terugtellen snellere kassa-afhandeling geeft (= meer winst) en denken dat mensen wel zo "eerlijk" zijn om er wat van te zeggen als het mis gaat (=dom).

Ik hoop dat het management niet teveel hoofdbrekens heeft over de kasverschillen en rustig verder slaapt!
Klopt, bij McDonalds doen ze dat niet.. dat kost namelijk teveel tijd Ik had altijd een kasoverschot (mocht het wisselgeld vaak houden)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_40556766
leuk, morgen naar de c1000. heb me opgegeven om achter de kassa te werken en rekenen is niet mijn sterkste vak XD
"I don't know quotes" -Quoteless
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:24:29 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40556992
ach ja....
zolang mensen dat werk willen blijven doen ^^
ik werk nu als bijbaantje bij de AH, maar ik val soms
ook wel eens over de rekencapaciteiten van mijn vrouwelijke
collega's (alhoewel sommigen hun rekencapaciteiten met iets
anders compenseren ) maar ik heb er niet echt moeite mee...
als alleen hoogopgeleiden dat werk mochten doen, zou het
VMBO gepeupel helemaal geen werk meer hebben
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_40559224
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef GSbrder het volgende:
ach ja....
zolang mensen dat werk willen blijven doen ^^
ik werk nu als bijbaantje bij de AH, maar ik val soms
ook wel eens over de rekencapaciteiten van mijn vrouwelijke
collega's (alhoewel sommigen hun rekencapaciteiten met iets
anders compenseren ) maar ik heb er niet echt moeite mee...
als alleen hoogopgeleiden dat werk mochten doen, zou het
VMBO gepeupel helemaal geen werk meer hebben
er moeten toch ook vakken gevuld worden? prima werk voor een vmbo'er...
pi_40561307
een beetje kort door de bocht om te zeggen dat iemand dom is as hij niet kan hoofdrekenen. ik ben al niet zo'n held in rekenen, en als ik onder druk sta doordat ik een wachtende klant heb is het helemaal moeilijk om juist te rekenen.
pi_40561316
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:53 schreef Karina het volgende:
Volgens mij werken er alleen nog maar debielen in winkels.

Vanmiddag, Kruidvat Amstelveen. Vrouw voor me heeft een artikel van 15 euro dat 25% is afgeprijsd.

Kassamuts kijkt heel bedenkelijk, pakt een rekenmachine en heeft dus echt geen flauw benul hoe ze dat in godsnaam moet uitrekenen. Vrouw noemt het bedrag dat van de 15 euro moet worden afgetrokken (de 25% dus i.p.v. de 75%) en kassamuts slaat dat vrolijk aan, vrouw is natuurlijk blij!

Verder weet de kassamuts een aantal prijzen niet en slaat vrolijk voor al die artikelen 1 euro aan, daar zal haar baas heel blij mee zijn (vrouw voor mij had een goede dag vandaag).

WAAR halen die winkels hun personeel vandaan? Het is geen eens VMBO meer, het is BLO of nog lager, mijn nichtje van 12 weet zelfs hoe je dit soort dingen moet uitrekenen. Het is droevig, heel droevig.
ehm leuk verhaal maar heel Nederland kan niet rekenen...zie euro!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Moderator / Redactie FP maandag 7 augustus 2006 @ 02:23:23 #61
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_40561755
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 22:09 schreef KinkyHinky het volgende:

[..]

Jij ook.

Grolsch
Klep dicht, vetzak.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 7 augustus 2006 @ 02:27:10 #62
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40561792
Onlogisch extra geld bijgeven is ook leuk.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40561829
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:58:41 #64
88442 power_bram
't is al weer vroeg laat
pi_40564623
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
OMFG
Hoe komt ze in godsnaam bij 22 euro?

iets van:
5 + 0,50 = 10, + 1,20 = 22? Nullen en kommaas vergeten...
't is al weer vroeg laat
pi_40564725
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Dat soort domme mutsen zie je tegenwoordig heel vaak ja. Ik ben zelf gelukkig gezegend met goede rekencapaciteiten (wat hoofdrekenen betreft dan), dus dat scheelt. Maar mensen kunnen soms zelf ook dom doen hoor. Ik werk in de horeca, met een portemonnee bij me. Ik reken bij mensen aan tafel af. En dan geef je de bon, kom je later terug, en hebben ze zo'n achterlijk geldbedrag neergelegd (met het idee van: da's makkelijker), dat je er totaal geen wijs meer uit kan. Dan leggen ze precies zoveel neer dat je 9,80 terug moet geven, terwijl ze een tientje bedoelen. Hebben ze zelf zitten pitten met het uittellen van geld, en kijken ze mij scheef aan .

Overigens zou ik m'n personeel daar wel op uitzoeken. Ook dát is representativiteit. Zo heb ik een collega gehad die op een gegeven moment elke dag fouten maakte, waardoor ze elke dag tekort kwam. Ik kan me voorstellen, dat als mensen verkeerd geld terug krijgen van haar... en dat een paar keer, dat ze dan ook aan het niveau van het personeel gaan twijfelen...
Daar ben ik ook blij mee.
pi_40564870
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:14 schreef baskabel4 het volgende:
3,90 erbij 3,90 = 8 dan 2 keer 10 eraf eh eh pfffffff
ik was eerder
pi_40564940
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Dat soort domme mutsen zie je tegenwoordig heel vaak ja. Ik ben zelf gelukkig gezegend met goede rekencapaciteiten (wat hoofdrekenen betreft dan), dus dat scheelt. Maar mensen kunnen soms zelf ook dom doen hoor. Ik werk in de horeca, met een portemonnee bij me. Ik reken bij mensen aan tafel af. En dan geef je de bon, kom je later terug, en hebben ze zo'n achterlijk geldbedrag neergelegd (met het idee van: da's makkelijker), dat je er totaal geen wijs meer uit kan. Dan leggen ze precies zoveel neer dat je 9,80 terug moet geven, terwijl ze een tientje bedoelen. Hebben ze zelf zitten pitten met het uittellen van geld, en kijken ze mij scheef aan .

Overigens zou ik m'n personeel daar wel op uitzoeken. Ook dát is representativiteit. Zo heb ik een collega gehad die op een gegeven moment elke dag fouten maakte, waardoor ze elke dag tekort kwam. Ik kan me voorstellen, dat als mensen verkeerd geld terug krijgen van haar... en dat een paar keer, dat ze dan ook aan het niveau van het personeel gaan twijfelen...
Ieder mens moet werk doen waar hij zich goed bij voelt en waar hij goed in is. Als je moeite hebt met rekenen, ga je niet met een portemonnee in de bediening lopen. Misschien ben je dan wel een hele goede kok met twee rechterhanden, waar het bedrijf heel veel aan heeft.
pi_40564989
T is voor sommigen idd erg lastig, heb ook wel eens een collegaatje gehad die dan 100 euro kreeg, per ongeluk 10 euro aansloeg op dr kassa, en dan belde om te vragen wat ze nu nog terug moest geven, want ze snapte er helemaal niks meer van :S
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 10:41:27 #69
43556 miss_dynastie
pi_40565486
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:58 schreef power_bram het volgende:

[..]

OMFG
Hoe komt ze in godsnaam bij 22 euro?
Ze murmelde iets van 15 + 7... maar het was kibbeling, geen kaviaar of zo
Overigens werkt ze er nog steeds en is het slecht gesteld met de klandizie van de visboer. Heel veel mensen denken pas later na en voelen zich denk ik nogal besodemieterd dan. Ik weet dat ze het niet expres doet. Ze is gewoon dom. Of misschien niet dom, maar wel te lui om het te trainen. Het is namelijk gewoon een foefje dat je je weer aan moet leren in het rekenmachinetijdperk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:43:01 #70
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40565528
Wij met ze allen zijn daarintegen in alles goed......

menselijke eigenschap: mensen afkraken en dom vinden zodat jezelf slim en goed overkomt.....

denk dat het vaak de druk is voor die meisjes.......
Bas heeft gesproken...
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 10:46:47 #71
43556 miss_dynastie
pi_40565623
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:43 schreef baskabel4 het volgende:
Wij met ze allen zijn daarintegen in alles goed......

menselijke eigenschap: mensen afkraken en dom vinden zodat jezelf slim en goed overkomt.....

denk dat het vaak de druk is voor die meisjes.......
En o o o, jij voelt je nu ook weer heel wat met je politiek correcte geblaat
Vaak is het desinteresse. En sorry, ja, ik voel me heel intelligent als iemand in alle oprechtheid 5 + 0,5 + 1,2 optelt tot 22 euro. Of 11 euro. Of doe dan maar 9 euro. Ik hoef die mensen niet eens af te kraken, want dat doen ze zelf al door hun eigen gedrag.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:47:13 #72
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40565639
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:25:19 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:51:34 #73
114609 baskabel4
pi_40565740
ik zeg toch: wij zijn in alles goed....
Bas heeft gesproken...
pi_40565751
Wehehe het zijn niet alleen de kassameisjes maar ook de bezorg gasten. tijdje geleden roti laten bezorgen ( 25nogwat ) ik zeg maak er maar 30 van en betaal met 50. Uiteindelijk had ik in totaal weer 65 euro in me hand
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:52:11 #75
114609 baskabel4
pi_40565761
en hun zijn dom
Bas heeft gesproken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')