Ik zou me over de winsten van McDonalds maar geen zorgen makenquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:44 schreef gurbbb het volgende:
Bij de Mac gaat het ook vaak fout. Dit komt omdat het personeel daar niet terugtelt. Al twee keer heb ik teveel geld terug gehad: terug van 20 in plaats van 10 euro ofzo. Ook een paar keer te weinig maar dan zeg ik er natuurlijk wel wat van.
Ik denk altijd maar zo: als Macdonalds meer zou investeren in zijn personeel dan zou dat een boel geld schelen. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat niet terugtellen snellere kassa-afhandeling geeft (= meer winst) en denken dat mensen wel zo "eerlijk" zijn om er wat van te zeggen als het mis gaat (=dom).
Ik hoop dat het management niet teveel hoofdbrekens heeft over de kasverschillen en rustig verder slaapt!![]()
Jaja, dat begrijp ik nou ook wel allemaalquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Doortellen is niet zo moeilijk. Iemand moet bijvoorbeeld 6,15 afrekenen. Eerst werk je naar tientallen, dan naar halven, naar hele euro's, en dan naar veelvouden van vijf.
Een docent van mij deed dat ook, maar ze wist de antwoorden gewoon nogquote:Op zondag 6 augustus 2006 20:21 schreef 2cats het volgende:
Had vroeger met scheikunde een leraar die de meest gehate leraar van de school was, maar hij kon hoofdrekenen als de beste, voordat wij de rekenmachine gepakt hadden, had hij de uitkomst al op bord gezet, met 6 á 7 cijfers achter de komma....![]()
Klopt, bij McDonalds doen ze dat niet.. dat kost namelijk teveel tijdquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:44 schreef gurbbb het volgende:
Bij de Mac gaat het ook vaak fout. Dit komt omdat het personeel daar niet terugtelt. Al twee keer heb ik teveel geld terug gehad: terug van 20 in plaats van 10 euro ofzo. Ook een paar keer te weinig maar dan zeg ik er natuurlijk wel wat van.
Ik denk altijd maar zo: als Macdonalds meer zou investeren in zijn personeel dan zou dat een boel geld schelen. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat niet terugtellen snellere kassa-afhandeling geeft (= meer winst) en denken dat mensen wel zo "eerlijk" zijn om er wat van te zeggen als het mis gaat (=dom).
Ik hoop dat het management niet teveel hoofdbrekens heeft over de kasverschillen en rustig verder slaapt!![]()
er moeten toch ook vakken gevuld worden? prima werk voor een vmbo'er...quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef GSbrder het volgende:
ach ja....
zolang mensen dat werk willen blijven doen ^^
ik werk nu als bijbaantje bij de AH, maar ik val soms
ook wel eens over de rekencapaciteiten van mijn vrouwelijke
collega's (alhoewel sommigen hun rekencapaciteiten met iets
anders compenseren) maar ik heb er niet echt moeite mee...
als alleen hoogopgeleiden dat werk mochten doen, zou het
VMBO gepeupel helemaal geen werk meer hebben
ehm leuk verhaal maar heel Nederland kan niet rekenen...zie euro!quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:53 schreef Karina het volgende:
Volgens mij werken er alleen nog maar debielen in winkels.
Vanmiddag, Kruidvat Amstelveen. Vrouw voor me heeft een artikel van 15 euro dat 25% is afgeprijsd.
Kassamuts kijkt heel bedenkelijk, pakt een rekenmachine en heeft dus echt geen flauw benul hoe ze dat in godsnaam moet uitrekenen. Vrouw noemt het bedrag dat van de 15 euro moet worden afgetrokken (de 25% dus i.p.v. de 75%) en kassamuts slaat dat vrolijk aan, vrouw is natuurlijk blij!
Verder weet de kassamuts een aantal prijzen niet en slaat vrolijk voor al die artikelen 1 euro aan, daar zal haar baas heel blij mee zijn (vrouw voor mij had een goede dag vandaag).
WAAR halen die winkels hun personeel vandaan? Het is geen eens VMBO meer, het is BLO of nog lager, mijn nichtje van 12 weet zelfs hoe je dit soort dingen moet uitrekenen. Het is droevig, heel droevig.
Klep dicht, vetzak.quote:
quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
OMFGquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij de visboer... 5 euro kibbeling, 50 cent saus en een haring van 1,20. Ik moest 22 euro afrekenen, toen 11, toen 9 (wilt u dat niet gewoon betalen dan?) en toen heb ik het rekensommetje maar samen met haar gemaakt
Daar ben ik ook blij mee.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Dat soort domme mutsen zie je tegenwoordig heel vaak ja. Ik ben zelf gelukkig gezegend met goede rekencapaciteiten (wat hoofdrekenen betreft dan), dus dat scheelt. Maar mensen kunnen soms zelf ook dom doen hoor. Ik werk in de horeca, met een portemonnee bij me. Ik reken bij mensen aan tafel af. En dan geef je de bon, kom je later terug, en hebben ze zo'n achterlijk geldbedrag neergelegd (met het idee van: da's makkelijker), dat je er totaal geen wijs meer uit kan. Dan leggen ze precies zoveel neer dat je 9,80 terug moet geven, terwijl ze een tientje bedoelen. Hebben ze zelf zitten pitten met het uittellen van geld, en kijken ze mij scheef aan.
Overigens zou ik m'n personeel daar wel op uitzoeken. Ook dát is representativiteit. Zo heb ik een collega gehad die op een gegeven moment elke dag fouten maakte, waardoor ze elke dag tekort kwam. Ik kan me voorstellen, dat als mensen verkeerd geld terug krijgen van haar... en dat een paar keer, dat ze dan ook aan het niveau van het personeel gaan twijfelen...
ik was eerderquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:14 schreef baskabel4 het volgende:
3,90 erbij 3,90 = 8 dan 2 keer 10 eraf eh eh pfffffff
Ieder mens moet werk doen waar hij zich goed bij voelt en waar hij goed in is. Als je moeite hebt met rekenen, ga je niet met een portemonnee in de bediening lopen. Misschien ben je dan wel een hele goede kok met twee rechterhanden, waar het bedrijf heel veel aan heeft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Dat soort domme mutsen zie je tegenwoordig heel vaak ja. Ik ben zelf gelukkig gezegend met goede rekencapaciteiten (wat hoofdrekenen betreft dan), dus dat scheelt. Maar mensen kunnen soms zelf ook dom doen hoor. Ik werk in de horeca, met een portemonnee bij me. Ik reken bij mensen aan tafel af. En dan geef je de bon, kom je later terug, en hebben ze zo'n achterlijk geldbedrag neergelegd (met het idee van: da's makkelijker), dat je er totaal geen wijs meer uit kan. Dan leggen ze precies zoveel neer dat je 9,80 terug moet geven, terwijl ze een tientje bedoelen. Hebben ze zelf zitten pitten met het uittellen van geld, en kijken ze mij scheef aan.
Overigens zou ik m'n personeel daar wel op uitzoeken. Ook dát is representativiteit. Zo heb ik een collega gehad die op een gegeven moment elke dag fouten maakte, waardoor ze elke dag tekort kwam. Ik kan me voorstellen, dat als mensen verkeerd geld terug krijgen van haar... en dat een paar keer, dat ze dan ook aan het niveau van het personeel gaan twijfelen...
Ze murmelde iets van 15 + 7... maar het was kibbeling, geen kaviaar of zoquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:58 schreef power_bram het volgende:
[..]
OMFG![]()
Hoe komt ze in godsnaam bij 22 euro?
En o o o, jij voelt je nu ook weer heel wat met je politiek correcte geblaatquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:43 schreef baskabel4 het volgende:
Wij met ze allen zijn daarintegen in alles goed......
menselijke eigenschap: mensen afkraken en dom vinden zodat jezelf slim en goed overkomt.....
denk dat het vaak de druk is voor die meisjes.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |