Dat is deels genetisch bepaald en deels heeft het te maken met het feit dat NL vrouwen minder zelfbewust zijn. NL-vrouwen zijn tamelijk ouderwets, traditioneel en niet-geemancipeerd hetgeen blijkt uit het gemiddeld slechte opleidingsniveau en dat ze meestal een onbenullig parttime baantje hebben. Om dat te compenseren gaan ze zich mannelijk (=lomp) gedragen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:43 schreef A_L_N_F het volgende:
waarom zijn nederlandse dames zo lomp?
Omdat Nederland dichtbij Engeland ligt. Wel eens Engelse 'dames' gezien?quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:43 schreef A_L_N_F het volgende:
waarom zijn nederlandse dames zo lomp?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:43 schreef A_L_N_F het volgende:
qua kleding leek het net alsof de fransen, spanjaarden en duitsers van een modeshow kwamen en daar hadden geshopped terwijl de nederlandse dames eruit zagen alsof de een kleding-depot van het leger des heils hadden bestormt.
gelukkig is amaranta ook spaansequote:Op zondag 6 augustus 2006 12:56 schreef amaranta het volgende:
Spaanse vrouwen dragen ook vaak kleren waarvan ik denk, maar maar kind wat heb je aan.
gelukkig ga ik naar belgiequote:Op zondag 6 augustus 2006 13:05 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat het er ook een hele hoop mee te maken dat je in NL niet 'boven het maaiveld' dient uit te steken. Als je hier in NL volledig opgemaakt met nette kleren in een pretpark gaat lopen bijvoorbeeld word je raar aangegekeken. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg schijnt het motto te zijn. Zo worden we opgevoed en dat blijft erin zitten.
Bovendien is het vakantie en in de vakantie mag je sowieso wat 'losser' gekleed gaan.
En ik denk dat je wel gelijk hebt dat Nederlandse vrouwen wat lomper en onbehouwener zijn dan onze Zuid-europese collega's. Ook dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er hier weinig onderscheid gemaakt wordt tussen man en vrouw wat carriëre en dergelijke betreft. Je kunt hier niet thuis mooi gaan zitten wezen er moet brood op de plank komen. De cultuur is anders en dat merk je ook in uiterlijk en gedrag.
En trouwens.... SalouDat zou ik niet echt als graadmeter nemen eerlijk gezegd. In dat soort plaatsen kun je goedkoop op vakantie en zul je dus over het algemeen ook alleen de mensen tegenkomen die wat lager op de sociale ladder staan. Mensen die het wat beter voor elkaar hebben durven niet eens meer 'simpel' naar Spanje omdat het niet bijzonder genoeg is. Nee, die gaan naar Zuid Afrika, Mexico of andere exotische plaatsen.
post maar foto van jezelfquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:10 schreef amaranta het volgende:
Ik ben op zoek naar wat foto's van hoe spaanse dames (in het binnenland) eruitzien.
Die meiden (jaartje of 16) gaan gewoon in trainingspak naar school hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |