quote:
Op zondag 6 augustus 2006 08:54 schreef Nijna het volgende:Ik denk dat het veel belangrijker is dat je lenzen goed zitten dan dat je er zo min mogelijk voor betaald. Laat in elk geval regelmatig (1 a 2 keer per jaar) je ogen controleren. En als je last van je ogen hebt eerder.
Ik snap niet zo goed dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het zijn wel je ogen!
En dat zijn nou precies die gevoelens waar de Pearle, het Huis etc op draaien. Weet jij wat de verschillen zijn tussen de lenzen? Ik denk het niet, dus je baseert je reactie voornamelijk op de prijs en misschien een verhaaltje van iemand.
Ikzelf heb ook jaren lenzen gebruikt van Hans Anders. Ik ben zo'n 10 jaar geleden begonnen met halfjaarlenzen en ben op een gegeven moment overgestapt op maandlenzen. Aangezien ik ze niet altijd even goed schoonmaakte kreeg ik op een gegeven moment te vaak last van oogonstekingen (ja, echt mijn eigen schuld) waarna ik ben overgestapt op daglenzen. Iets duurder, maar wel zo hygienisch. Dit is zo'n jaar goed gegaan totdat ik plotseling lenzen kreeg met gaten erin (als dat gat net voor je pupil zit is dat een hele bijzondere ervaring) en die snel scheurden.
Als je deze terugbrengt krijg je overigens wel nieuwe. Ik ben nu overgestapt op daglenzen van Bausch en Lomb die ik via Internet bestel. Dit gaat prima.
@TS Ik zou het gewoon proberen. Je kunt zo bij elke HA langslopen een een proefsetje halen voor iets van 5 euro. Je krijgt dan twee maandlezen, een houder en een klein flesje met vloeistof. Je bent hooguit 5 euro kwijt. En als ze niet lekker zitten? Dan ga je gewoon weer terug naar de Pearle of je doen hetzelfde wat ik heb gedaan!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt