abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40528493
4jaar geleden is onze Labrador Retriever op 9jarige leeftijd gestorven aan een tumor, we hebben hem laten inslapen, nadat hij niet meer eet en dronk, en de arts zei dat het beter is dat hij een injectie zou krijgen, dit was allemaal gebeurd op 10juli (!)

Wij hebben hem laten cremeren en de urn mee naar huis genomen en netjes een plek gegeven in een glazenkast

In het begin hebben wij af en toe gepraat en de urn geaait, later is dit dit meer gebeurd
Een week later naar z'n overlijden, zagen m'n ouders iets vreemds:

Er stond een nepplant in de woonkamer, en daar sliep de hond altijd bij z'n laatste jaren
En m'n ouders zaten dus op een avond in de woonkamer, en ineens begon de nepplant te bewegen, terwijl er verder geen ramen enzo openstonden
Dit werd mij niet verteld omdat ik dan bang zou zijn (Was 11jaar)

De volgende dag zat ik in de woonkamer alleen achter de computer, en tot m'n verbazing zag ik het in me ooghoek, ik was doods en doodsbang en rende naar de kamer toe van me ouders, en vertelde dit, toen kreeg ik te horen dat hun het een avond daarvoor ook hadden gezien

Daarna hebben wij wat infomatie opgevraagd over dit, en wat boeken gelezen hierover

Een paar weken later zag een familielid het ook, toen die op een verjaardag was van een van ons (Me moeder,schat ik)

1jaar na het overlijden (10juli) zat ik met me vader op de bank een goeie oorlogsfilm te kijken
Toen hoorde wij hijgen, net of het naast ons was
We zette de TV zachter, en ik keek mij vader aan of hij niet zwaar ademde (Zo dichtbij was het)
Toen hebben wij beide onze adem even ingehouden, en nog steeds hoorde wij het
Hierna hebben wij een tijdje geluisterd, en het klonk als de laatste adem van onze overleden hond.

Ook bewoog op deze dag weer de nepplant die in de woonkamer stond

Weer 1 jaar later gebeurde er precies het zelfde!
En toen wij naar de urn liepen en daarna keken, zagen we nog iets merkswaardig, er zaten 2 kleine gaatjes boven in de dop, precies tegenover elkaar, terwijl het van steen was, en in een glazen kast stond, het waren 2 mooie ronde gaatjes

Even later gingen wij verhuizen, voor een betere buurt
En in dit nieuwe huis hebben wij dit nooit meer vernomen, wel zitten de gaatjes er nog, maar wij laten het gaan hoe het gaat, en laten de urn altijd op z'n plek staan

Dit was m'n verhaal.
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:16:47 #2
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_40528928
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:03 schreef RicoRabbit het volgende:
4jaar geleden is onze Labrador Retriever op 9jarige leeftijd gestorven aan een tumor, we hebben hem laten inslapen, nadat hij niet meer eet en dronk, en de arts zei dat het beter is dat hij een injectie zou krijgen, dit was allemaal gebeurd op 10juli (!)

Wij hebben hem laten cremeren en de urn mee naar huis genomen en netjes een plek gegeven in een glazenkast

In het begin hebben wij af en toe gepraat en de urn geaait, later is dit dit meer gebeurd
Een week later naar z'n overlijden, zagen m'n ouders iets vreemds:

Er stond een nepplant in de woonkamer, en daar sliep de hond altijd bij z'n laatste jaren
En m'n ouders zaten dus op een avond in de woonkamer, en ineens begon de nepplant te bewegen, terwijl er verder geen ramen enzo openstonden
Dit werd mij niet verteld omdat ik dan bang zou zijn (Was 11jaar)

De volgende dag zat ik in de woonkamer alleen achter de computer, en tot m'n verbazing zag ik het in me ooghoek, ik was doods en doodsbang en rende naar de kamer toe van me ouders, en vertelde dit, toen kreeg ik te horen dat hun het een avond daarvoor ook hadden gezien

Daarna hebben wij wat infomatie opgevraagd over dit, en wat boeken gelezen hierover

Een paar weken later zag een familielid het ook, toen die op een verjaardag was van een van ons (Me moeder,schat ik)

1jaar na het overlijden (10juli) zat ik met me vader op de bank een goeie oorlogsfilm te kijken
Toen hoorde wij hijgen, net of het naast ons was
We zette de TV zachter, en ik keek mij vader aan of hij niet zwaar ademde (Zo dichtbij was het)
Toen hebben wij beide onze adem even ingehouden, en nog steeds hoorde wij het
Hierna hebben wij een tijdje geluisterd, en het klonk als de laatste adem van onze overleden hond.

Ook bewoog op deze dag weer de nepplant die in de woonkamer stond

Weer 1 jaar later gebeurde er precies het zelfde!
En toen wij naar de urn liepen en daarna keken, zagen we nog iets merkswaardig, er zaten 2 kleine gaatjes boven in de dop, precies tegenover elkaar, terwijl het van steen was, en in een glazen kast stond, het waren 2 mooie ronde gaatjes

Even later gingen wij verhuizen, voor een betere buurt
En in dit nieuwe huis hebben wij dit nooit meer vernomen, wel zitten de gaatjes er nog, maar wij laten het gaan hoe het gaat, en laten de urn altijd op z'n plek staan

Dit was m'n verhaal.
Doet me denken aan een spreekbeurt

Maar inderdaad wel vaag. Gelukkig doet mijn dode hond zulke dingen niet
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_40529036
Ik lees maar weinig merkwaardige dingen. Goed, je ziet een paar keer een namaakplant bewegen, maar als je tegen een urn van een dooie hond gaat praten en deze aait dan sta je volgens mij al op een overdreven manier te springen om een 'opmerkelijke' gebeurtenis die doet bevestigen dat je hond contact met je probeert op te nemen.
Het is een hónd, verdorie. Laat stáán dat dit al met overleden mensen gebeurt.
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:29:02 #4
150152 Queen_Bee
pi_40529268
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:20 schreef Croupouque het volgende:
Ik lees maar weinig merkwaardige dingen. Goed, je ziet een paar keer een namaakplant bewegen, maar als je tegen een urn van een dooie hond gaat praten en deze aait dan sta je volgens mij al op een overdreven manier te springen om een 'opmerkelijke' gebeurtenis die doet bevestigen dat je hond contact met je probeert op te nemen.
'k Zou m wel even flippen als ik ineens mn dode hond zou horen hijgen

Maar k snap die 2 gaten niet
I'm super sonic man
pi_40529502
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:29 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

'k Zou m wel even flippen als ik ineens mn dode hond zou horen hijgen

Maar k snap die 2 gaten niet
Meer dan eens hebben mijn ouders (en ik ook trouwens) de hond die overleden is gezien.
Meestal was dit op momenten dat het slecht ging met de andere dieren in huis..
toen de kat (waar hij zo'n 10 ? jaar mee samen heeft geleefd) ernstig ziek werd en overleed...
en ook op de momenten dat het minder ging met de andere hond (die ook al die jaren samen is geweest met hem).

Flippen ?
nee... het grappige is dat het zo'n vertrouwd beeld is hem te zien (voor het raam bv) dat het kwartje "dit kan niet" niet eens direct valt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_40529503
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:16 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Doet me denken aan een spreekbeurt
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:47:45 #7
150152 Queen_Bee
pi_40529760
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

Meer dan eens hebben mijn ouders (en ik ook trouwens) de hond die overleden is gezien.
Meestal was dit op momenten dat het slecht ging met de andere dieren in huis..
toen de kat (waar hij zo'n 10 ? jaar mee samen heeft geleefd) ernstig ziek werd en overleed...
en ook op de momenten dat het minder ging met de andere hond (die ook al die jaren samen is geweest met hem).

Flippen ?
nee... het grappige is dat het zo'n vertrouwd beeld is hem te zien (voor het raam bv) dat het kwartje "dit kan niet" niet eens direct valt.
Hoeveel ik ook van mijn hond houdt. Als hij overlijdt, en ik zie hem daarna ineens, naah dan ga ik er niet leuk naar zitten kijken "Goh dode Max komt even langs, gezellig." Nee nee nee, dan heb je een tijdje even niks meer aan mij hoor
I'm super sonic man
pi_40529946
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:20 schreef Croupouque het volgende:
Waarom ik tegen die urn praatte weet ik nog steeds niet
Ik was ook de enigste in het huis die dat deed, maar iemand vertelde me dat hij me hoorde etc. etc.. ik was toen 11jaar, vergeet dat niet.. dit was voor mij een hele impact en geloofde maar wat andere er over zeiden

Bij nader inzien is tegen een urn praten best wel naief natuurlijk
Maar daar kom ik nu pas achter

En ik ben het wel met je eens dat het nog geen harde bewijzen is dat het de hond zou zijn, maar daarom is als je iets naast je hoort hijgen, dit wel merkwaardig, ook de 2 gaten in de urn is van

En je stelling van: 'Het is maar een hond'
Voor mij was het in die tijd méér dan een hond
Ik groeide met hem op etc.. etc..

[ Bericht 20% gewijzigd door RicoRabbit op 06-08-2006 02:02:12 ]
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:05:34 #9
150152 Queen_Bee
pi_40530146
Hallo TS, wat was er nou met die 2 gaten?
I'm super sonic man
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:12:28 #10
84524 Morwen
I got life
pi_40530306
Mooi verhaal, kreeg er kippevel van. Ik heb ook diverse dingen meegemaakt met overleden mensen die niet te verklaren zijn. Misschien ben je het zelf die het veroorzaakt of misschien toch........Geniet ervan, schrik er niet van. Het is op zijn minst een teken van liefde en een "denken aan". Mooi toch
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:14:12 #11
150152 Queen_Bee
pi_40530349
Hoe kunnen jullie daar toch allemaal zo relaxed over doen? Als mijn oma ineens voor mn neus staat..
I'm super sonic man
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:18:02 #12
84524 Morwen
I got life
pi_40530436
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Hoe kunnen jullie daar toch allemaal zo relaxed over doen? Als mijn oma ineens voor mn neus staat..
Als je het meemaakt is het heel anders......vertrouwd
Only Human
pi_40530721
Tsja, na het overlijden van onze kat hebben we nog regelmatig haar - erg typerende - mauwtje gehoord. Zo gewend als je eraan bent dat ze dan naar binnen wil doe je dan de deur open; waar dan natuurlijk niets doorheen komt. Tóch verschenen er de eerste paar keer "deukjes" in de leren bank waar de kat er altijd opsprong en een wat grotere deuk waar ze altijd lag te slapen. Net of er een voor ons niet zichtbare kat ging liggen. Onze hond bleef bij dit alles heel gefixeerd kijken naar waar dus géén kat was. Waanzinnig creepy aan de ene kant en heel vertrouwd aan de andere kant. Na een paar weken werd het steeds minder en stopte het op een gegeven moment helemaal.

Wie weet wilde ze gewoon afscheid nemen (mijn broertje en ik hebben haar niet meer gezien, ze was van het dak gevallen en ernstig gewond, mijn ouders hebben haar laten inslapen en cremeren voor wij van school kwamen - wat ik ze overigens, ruim 15 jaar later, nog steeds erg kwalijk neem)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_40530751
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:18 schreef Morwen het volgende:

[..]

Als je het meemaakt is het heel anders......vertrouwd
Ik had je reactie nog niet gelezen maar, inderdaad. Raar maar toch helemaal niet eng.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:36:20 #15
84524 Morwen
I got life
pi_40530834
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:32 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ik had je reactie nog niet gelezen maar, inderdaad. Raar maar toch helemaal niet eng.
Nee, idd, het voelt vertrouwd, als het goed is is het ook helemaal niet de bedoeling dat je de creeps krijgt. Anders moet je je hergroeperen en jezelf streng toespreken of wie er dan ook jou de creeps geeft. Niemand heeft daar het recht toe, dus ook geen overleden mensen/dieren.
Only Human
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:14:43 #16
150152 Queen_Bee
pi_40535412
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Nee, idd, het voelt vertrouwd, als het goed is is het ook helemaal niet de bedoeling dat je de creeps krijgt. Anders moet je je hergroeperen en jezelf streng toespreken of wie er dan ook jou de creeps geeft. Niemand heeft daar het recht toe, dus ook geen overleden mensen/dieren.
Wisten zij dat ook maar
I'm super sonic man
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:09:47 #17
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_40934862
mh..mijn hondje had altijd een hele aparte geur, egt een geur die je meteen herkent als dat van haar. Toen ze overleden was roken we zo afentoe die geur nog wel eens, het kwam elke keer heel plotseling opzetten. Alsof ze langsliep ofsow
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:22:22 #18
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_40948210
Mooie verhalen. Als mijn katten overlijden hoop ik dat ze me nog lang zullen bezoeken.
En als ik overlijd wil ik ze graag knuffelen bij de hemelpoort.

Nadat een paar jaar geleden mijn geliefde poes werd aangereden en op die plek overleed heb ik haar nog lange tijd horen mauwen.
Misschien zocht ze me en kon ze me niet vinden.

En nu zit ik hier te janken.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_40953562
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:22 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mooie verhalen. Als mijn katten overlijden hoop ik dat ze me nog lang zullen bezoeken.
En als ik overlijd wil ik ze graag knuffelen bij de hemelpoort.

Nadat een paar jaar geleden mijn geliefde poes werd aangereden en op die plek overleed heb ik haar nog lange tijd horen mauwen.
Misschien zocht ze me en kon ze me niet vinden.

En nu zit ik hier te janken.
Wat een klein stukje tekst al niet kan doen
Prachtig
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:20:51 #20
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41024068
Ik had een kat en die lag altijd bij me op bed naast het hoofdkussen.
Na het overlijden van die kat, voel ik af en toe dat hij op bed springt, richting hoofdkussen loopt en lekker tegen m'n rug aan gaat liggen. In het begin schrok ik hier ontzettend van maar nu is het meer zoiets van "ach hij is er weer ".
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_41029322
Jij blij dat je geen olifanten als huisdier hebt. Ik vraag me af hoe ze dit soort dingen in India ervaren. En op de boerderij met varkens, koeien, stieren en grote honden.

Springt ineens zo'n onzichtbaar ding van 50 tot 5000 kilo op je bed..
Hoor je dode olifanten in je tuin lawaai maken, leuk voor je buurt..

Maar gelukkig zit het tussen de oren
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:35:31 #22
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41032074
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:59 schreef Blue-eagle het volgende:
Jij blij dat je geen olifanten als huisdier hebt. Ik vraag me af hoe ze dit soort dingen in India ervaren. En op de boerderij met varkens, koeien, stieren en grote honden.

wat een zinnig antwoord weer..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2006 @ 15:56:48 #23
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_41032607
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:59 schreef Blue-eagle het volgende:

Tuurlijk meneer de psychiater.
Je weet duidelijk niet waar wij het over hebben.
quote:
Alsof dat 'ding' ook op je bed sprong toen het nog leefde.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:04:37 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41032849
Misschien leeft de geest van je hond nog voort in je hoofd inderdaad, zoals iemand al zei dat het tussen de oren plaats vindt allemaal.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_41034927
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:56 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Tuurlijk meneer de psychiater.
Je weet duidelijk niet waar wij het over hebben.
Gelukkig jij wel
quote:
[..]

Alsof dat 'ding' ook op je bed sprong toen het nog leefde.
Nou, ik had een Bouvier.. die komen toch aardig in de buurt van de 50 hoor

Maar serieus, beetje kritiek mag toch wel, niet? Of denk je nou echt dat de "levensenergie" van een huisdier achterblijft en zelfs voelbaar, hoorbaar en soms zelfs zichtbaar aanwezig is?

Ja?

Maar nooit op camera / tape kunnen vastleggen zeker, alsof poezewoes weet dat je ineens het eeuwige mysterie der doden gaat ontrafelen!

Tussen de oren, meer zal ik er niet over zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')