Doet me denken aan een spreekbeurtquote:Op zondag 6 augustus 2006 01:03 schreef RicoRabbit het volgende:
4jaar geleden is onze Labrador Retriever op 9jarige leeftijd gestorven aan een tumor, we hebben hem laten inslapen, nadat hij niet meer eet en dronk, en de arts zei dat het beter is dat hij een injectie zou krijgen, dit was allemaal gebeurd op 10juli (!)
Wij hebben hem laten cremeren en de urn mee naar huis genomen en netjes een plek gegeven in een glazenkast
In het begin hebben wij af en toe gepraat en de urn geaait, later is dit dit meer gebeurd
Een week later naar z'n overlijden, zagen m'n ouders iets vreemds:
Er stond een nepplant in de woonkamer, en daar sliep de hond altijd bij z'n laatste jaren
En m'n ouders zaten dus op een avond in de woonkamer, en ineens begon de nepplant te bewegen, terwijl er verder geen ramen enzo openstonden
Dit werd mij niet verteld omdat ik dan bang zou zijn (Was 11jaar)
De volgende dag zat ik in de woonkamer alleen achter de computer, en tot m'n verbazing zag ik het in me ooghoek, ik was doods en doodsbang en rende naar de kamer toe van me ouders, en vertelde dit, toen kreeg ik te horen dat hun het een avond daarvoor ook hadden gezien
Daarna hebben wij wat infomatie opgevraagd over dit, en wat boeken gelezen hierover
Een paar weken later zag een familielid het ook, toen die op een verjaardag was van een van ons (Me moeder,schat ik)
1jaar na het overlijden (10juli) zat ik met me vader op de bank een goeie oorlogsfilm te kijken
Toen hoorde wij hijgen, net of het naast ons was
We zette de TV zachter, en ik keek mij vader aan of hij niet zwaar ademde (Zo dichtbij was het)
Toen hebben wij beide onze adem even ingehouden, en nog steeds hoorde wij het
Hierna hebben wij een tijdje geluisterd, en het klonk als de laatste adem van onze overleden hond.
Ook bewoog op deze dag weer de nepplant die in de woonkamer stond
Weer 1 jaar later gebeurde er precies het zelfde!
En toen wij naar de urn liepen en daarna keken, zagen we nog iets merkswaardig, er zaten 2 kleine gaatjes boven in de dop, precies tegenover elkaar, terwijl het van steen was, en in een glazen kast stond, het waren 2 mooie ronde gaatjes
Even later gingen wij verhuizen, voor een betere buurt
En in dit nieuwe huis hebben wij dit nooit meer vernomen, wel zitten de gaatjes er nog, maar wij laten het gaan hoe het gaat, en laten de urn altijd op z'n plek staan
Dit was m'n verhaal.
'k Zou m wel even flippen als ik ineens mn dode hond zou horen hijgenquote:Op zondag 6 augustus 2006 01:20 schreef Croupouque het volgende:
Ik lees maar weinig merkwaardige dingen. Goed, je ziet een paar keer een namaakplant bewegen, maar als je tegen een urn van een dooie hond gaat praten en deze aait dan sta je volgens mij al op een overdreven manier te springen om een 'opmerkelijke' gebeurtenis die doet bevestigen dat je hond contact met je probeert op te nemen.
Het is een hónd, verdorie. Laat stáán dat dit al met overleden mensen gebeurt.
Meer dan eens hebben mijn ouders (en ik ook trouwens) de hond die overleden is gezien.quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:29 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
'k Zou m wel even flippen als ik ineens mn dode hond zou horen hijgen
Maar k snap die 2 gaten niet![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Doet me denken aan een spreekbeurt
Hoeveel ik ook van mijn hond houdt. Als hij overlijdt, en ik zie hem daarna ineens, naah dan ga ik er niet leuk naar zitten kijken "Goh dode Max komt even langs, gezellig." Nee nee nee, dan heb je een tijdje even niks meer aan mij hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 01:37 schreef Mirage het volgende:
[..]
Meer dan eens hebben mijn ouders (en ik ook trouwens) de hond die overleden is gezien.
Meestal was dit op momenten dat het slecht ging met de andere dieren in huis..
toen de kat (waar hij zo'n 10 ? jaar mee samen heeft geleefd) ernstig ziek werd en overleed...
en ook op de momenten dat het minder ging met de andere hond (die ook al die jaren samen is geweest met hem).
Flippen ?
nee... het grappige is dat het zo'n vertrouwd beeld is hem te zien (voor het raam bv) dat het kwartje "dit kan niet" niet eens direct valt.
Waarom ik tegen die urn praatte weet ik nog steeds nietquote:Op zondag 6 augustus 2006 01:20 schreef Croupouque het volgende:
Ik lees maar weinig merkwaardige dingen. Goed, je ziet een paar keer een namaakplant bewegen, maar als je tegen een urn van een dooie hond gaat praten en deze aait dan sta je volgens mij al op een overdreven manier te springen om een 'opmerkelijke' gebeurtenis die doet bevestigen dat je hond contact met je probeert op te nemen.
Het is een hónd, verdorie. Laat stáán dat dit al met overleden mensen gebeurt.
Als je het meemaakt is het heel anders......vertrouwdquote:Op zondag 6 augustus 2006 02:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Hoe kunnen jullie daar toch allemaal zo relaxed over doen? Als mijn oma ineens voor mn neus staat..
Ik had je reactie nog niet gelezen maar, inderdaad. Raar maar toch helemaal niet eng.quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:18 schreef Morwen het volgende:
[..]
Als je het meemaakt is het heel anders......vertrouwd![]()
Nee, idd, het voelt vertrouwd, als het goed is is het ook helemaal niet de bedoeling dat je de creeps krijgt. Anders moet je je hergroeperen en jezelf streng toespreken of wie er dan ook jou de creeps geeft. Niemand heeft daar het recht toe, dus ook geen overleden mensen/dieren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:32 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ik had je reactie nog niet gelezen maar, inderdaad. Raar maar toch helemaal niet eng.
Wisten zij dat ook maarquote:Op zondag 6 augustus 2006 02:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nee, idd, het voelt vertrouwd, als het goed is is het ook helemaal niet de bedoeling dat je de creeps krijgt. Anders moet je je hergroeperen en jezelf streng toespreken of wie er dan ook jou de creeps geeft. Niemand heeft daar het recht toe, dus ook geen overleden mensen/dieren.
Wat een klein stukje tekst al niet kan doenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:22 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mooie verhalen.Als mijn katten overlijden hoop ik dat ze me nog lang zullen bezoeken.
En als ik overlijd wil ik ze graag knuffelen bij de hemelpoort.![]()
Nadat een paar jaar geleden mijn geliefde poes werd aangereden en op die plek overleed heb ik haar nog lange tijd horen mauwen.
Misschien zocht ze me en kon ze me niet vinden.
En nu zit ik hier te janken.![]()
wat een zinnig antwoord weer..quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:59 schreef Blue-eagle het volgende:
Jij blij dat je geen olifanten als huisdier hebt. Ik vraag me af hoe ze dit soort dingen in India ervaren. En op de boerderij met varkens, koeien, stieren en grote honden.
Springt ineens zo'n onzichtbaar ding van 50 tot 5000 kilo op je bed..
Hoor je dode olifanten in je tuin lawaai maken, leuk voor je buurt..
Maar gelukkig zit het tussen de oren
Tuurlijk meneer de psychiater.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:59 schreef Blue-eagle het volgende:
Jij blij dat je geen olifanten als huisdier hebt. Ik vraag me af hoe ze dit soort dingen in India ervaren. En op de boerderij met varkens, koeien, stieren en grote honden.
Springt ineens zo'n onzichtbaar ding van 50 tot 5000 kilo op je bed..
Hoor je dode olifanten in je tuin lawaai maken, leuk voor je buurt..
Maar gelukkig zit het tussen de oren
Alsof dat 'ding' ook op je bed sprong toen het nog leefde.quote:Springt ineens zo'n onzichtbaar ding van 50 tot 5000 kilo op je bed..
Gelukkig jij welquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Tuurlijk meneer de psychiater.![]()
Je weet duidelijk niet waar wij het over hebben.
Nou, ik had een Bouvier.. die komen toch aardig in de buurt van de 50 hoorquote:[..]
Alsof dat 'ding' ook op je bed sprong toen het nog leefde.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |