abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:36:10 #251
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40564230
Ben ik nou de enige die toch ook wel positieve dingen heeft gezien?

Verdediging staat redelijk goed, er wordt opportunistisch gespeeld en ze willen wel. Ik zie toch wel een veel leuker team spelen dan vorig seizoen.

Ok, de spelers moeten met elkaar wedstrijdritme opdoen maar dat is ook logisch, der staan nogal wat nieuwelingen in......

Ik heb er vertrouwen in.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:39:56 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40564292
Ik heb wel wat positiefs gezien, maar om nou te zeggen dat het soepel ging..

En ik mag hopen dat HtC WEL inziet dat Rosales gewoon helemaal niets brengt....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_40564349
quote:
TEN CATE: „WE WETEN WAAR WE MEE BEZIG ZIJN”

AMSTERDAM, maandag
Terwijl alle voetbalclubs naar hartenlust oefenen, stapt Ajax morgenochtend al in het vliegtuig voor een zware krachtmeting. Inzet is plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League en dat is tevens de ambitieuze doelstelling van de Amsterdamse directie. Bij tegenstander FC Kopenhagen zit op dit moment alles mee, bij Ajax staan nog veel vragen open. Of de ploeg in staat is zo snel al te pieken bijvoorbeeld. Na het knappe optreden in Londen tegen Arsenal volgden drie duels tegen topclubs – Borussia Dortmund, Inter en Manchester United – zonder zege.

In een goed gevulde ArenA werd Ajax andermaal laatste op het eigen toernooi. Na de wedstrijd tegen Inter kon Henk ten Cate nog redelijk tevreden zijn. „In de eerste helft toonden we te veel ontzag, daarna stopten we die angst weg en hebben we gewoon veel beter gespeeld dan Inter.”

De volgende dag kon Ajax theoretisch het toernooi nog winnen, maar Manchester United zegevierde met 1-0 en de door elkaar gehusselde thuisclub kwam geen moment goed in de wedstrijd. Alex Ferguson riep nog wel enthousiast dat beide clubs een voorbeeld voor het voetbal waren, door met zo veel jeugdige en technisch vaardige spelers aan te treden. Ten Cate was aanzienlijk kritischer in zijn analyse.

„Zo goed als de tweede helft tegen Inter was, zo slecht was deze hele wedstrijd.
Initiatiefloos, te weinig agressie, geen lef. Het is allemaal logisch. Als je vijf, zes mensen mist, wordt het erg matig. Drie topwedstrijden in zes dagen is duidelijk te veel van het goede. Dat is jammer, want we zijn hier de gastheer van het toernooi en iedereen wil zo goed mogelijk presteren. Maar Kopenhagen zit wel al in je achterhoofd.”

Het zou echter kortzichtig zijn om Ajax aan een reeks povere oefenwedstrijden op te hangen. „Vrijdag zei ik dat ik tevreden ben met de stapjes die we maken. En dat vertrouwen ben ik een dag later niet verloren. We weten waar we mee bezig zijn”, aldus Ten Cate.

Op de vraag of hij wat ziet groeien, antwoordde Kenneth Perez gevat: „De bomen zie ik groeien…” De Deen, die veel in de belangstelling staat nu zijn vaderland weer voor hem opdoemt, relativeerde de laatste week van de voorbereiding snel. „Je ziet heel vaak dat het even niet draait en dan opeens wel. Andersom hetzelfde verhaal. Ik heb vaker een voorbereiding meegemaakt waarin weinig werd gewonnen. Dat zegt niets.”

Klaas-Jan Huntelaar werd een keer niet de gevierde man in Amsterdam. Lachwekkend was het dan ook dat hij vanwege de curieuze commerciële kronkels in de organisatie tot man van de wedstrijd kon worden uitgeroepen. Ten eerste viel hij slechts in. „En als je dan ook een penalty mist, klopt er iets niet”, aldus de Ajax-spits.

Hij maakte elf treffers in de voorbereiding en stond alleen het laatste weekeinde droog. De zelfbewuste midvoor is te nuchter om zich nu al zorgen te maken. „We staan er goed voor, zowel conditioneel als fysiek. Daarom komt Kopenhagen echt niet te vroeg, zoals hier en daar wordt beweerd. We moeten er woensdag gewoon staan.”

Op het personele vlak heeft Ten Cate weinig reden tot klagen. Roger is hersteld van een gebroken teen. Ryan Babel was het afgelopen weekeinde door een lichte blessure niet beschikbaar. Verder wacht de technische staf alleen nog op Michael Krohn-Dehli en vooral op Nicolae Mitea. De Roemeen is namelijk een kwikzilverachtige linkerspits van wie, mits hij gedurende een langere periode topfit blijft, veel wordt verwacht. Meer diepgang en aanvoer in elk geval, want daar ontbreekt het momenteel aan.
Miteaaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:53:51 #254
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40564550
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:43 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Miteaaaaaaaaaaaaaaaaa
Het jochie van glas
pi_40564747
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 23:57 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Qua supporters? zelfs in Zwolle worden jullie supporters nog uitgelachen En in de rest zijn jullie de beste ja, maar PSV, AZ en Feyenoord zitten te dichtbij om hier over een Lyon in Frankrijk-situatie te spreken.
Sure knul. Wij hebben nu eenmaal veruit de grootste supportersschare van Nederland, of je het nu leuk vindt of niet.

Verder heb ik erg moeten lachen om de rest van je opmerkingen, wat zet je jezelf en je club toch weer voor schut joh
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:08:50 #256
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40564790
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:06 schreef devv05 het volgende:

[..]

Sure knul. Wij hebben nu eenmaal veruit de grootste supportersschare van Nederland, of je het nu leuk vindt of niet.

Verder heb ik erg moeten lachen om de rest van je opmerkingen, wat zet je jezelf en je club toch weer voor schut joh
Ander topic
pi_40564806
Landskampioen moet er wel inzitten dit jaar.
muziek, m'n lust en mijn leven
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:12:29 #258
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_40564866
quote:
Ten Cate kiest voor Ogararu, Rosales en Perez
--------------------------------------------------------------------------------
7 augustus 2006
Het basisteam van Ajax voor het duel van woensdag tegen FC Kopenhagen zal nauwelijks afwijken van de ploeg die vrijdag in de tweede helft startte tegen Internazionale. Dat meldt de Volkskrant. George Ogararu en Urby Emanuelson zullen hoogstwaarschijnlijk de backposities voor hun rekening nemen. Johnny Heitinga en Zdenek Grygera zullen de concurrentie met hen moeten aangaan.

De 26-jarige Ogararu, die deze zomer is overgekomen van Steaua Boekarest, maakte in de wedstrijd tegen Inter een goede indruk. In de defensie zal hij worden bijgestaan door de centrale verdedigers Jaap Stam en Thomas Vermaelen. Van rechts naar links zal het middenveld waarschijnlijk worden gevormd door Hedwiges Maduro, Gabri en Wesley Sneijder.

Volgens de Volkskrant is de kans klein dat Gabri, die transfervrij overkwam van Barcelona, al direct gezelschap zal krijgen van zijn landgenoot Roger. Deze 29-jarige aanwinst van Villarreal brak een teen in de voorbereiding en speelde zaterdag tegen Manchester United alleen de laatste twintig minuten mee. Roger moet eerst volledig herstellen voordat trainer Henk ten Cate hem vanaf het begin zal opstellen.

Spits Klaas-Jan Huntelaar zal in de aanval bediend moeten worden door rechtsbuiten Mauro Rosales en linksbuiten Kenneth Perez. Volgens AT5 is een zwervende rol voor Perez achter de spitsen geen optie meer voor Ten Cate. Hoewel hij niet kan terugkijken op een geslaagde presentatie aan het Amsterdamse publiek, zal Perez op de linkerflank de voorkeur krijgen boven Markus Rosenberg en Edgar Manucharyan.

Op het personele vlak heeft Ten Cate zodoende weinig reden tot klagen. Ryan Babel was het afgelopen weekeinde door een lichte blessure niet beschikbaar. Verder wacht de technische staf alleen nog op Michael Krohn-Dehli en vooral op Nicolae Mitea. Van de Roemeense linkerspits wordt dit seizoen veel verwacht.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Maduro, Gabri, Sneijder; Rosales, Huntelaar, Perez.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_40564868
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:08 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Ander topic
Neuh.

Goeie opstelling. Al had ik misschien Manucharian laten starten. Aan de andere kant is het ook wel goed om die als extra troef achter de hand te houden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:22:11 #260
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40565078
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:12 schreef devv05 het volgende:

[..]

Neuh.

Goeie opstelling. Al had ik misschien Manucharian laten starten. Aan de andere kant is het ook wel goed om die als extra troef achter de hand te houden.
Heerlijke speler om te zien
pi_40565456
quote:
FC Kopenhagen heeft goede hoop op zeer korte termijn de Braziliaanse aanvaller Ailton José Almeida aan de selectie toe te voegen. Almeida komt over van het Zweedse Örgryte en moet de onlangs verkochte Alvaro Santos opvolgen.
Niettemin lijkt Ajax, aanstaande woensdag tegenstander van FC Kopenhagen in de voorronde van de Champions League, zich weinig zorgen te maken. De UEFA schrijft voor dat op 3 augustus reeds de spelerslijsten ingeleverd dienden te worden. Kopenhagen gaat die regel aanvechten, omdat de club meent dat het inleveren 24 uur voor de aftrap volstaat.

FC Kopenhagen zat verlegen om een extra spits door de verkoop van Alvaro Santos aan het Franse Sochaux.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:40:19 #262
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_40565465
Goede opstelling hoor
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:42:31 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40565509
Rosales .

Die gast heeft tegen ManU niet EEN goeie actie gemaakt....... en JA, we hebben er met 4 man opgelet (alleen doc was het er niet mee eens, maar die is gek) .
Get woke, go broke!
pi_40565520
Pruts opstelling... Heitinga voor Ogararu en Manu voor Rosales...
pi_40565538
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:39 schreef HeatWave het volgende:
En ik mag hopen dat HtC WEL inziet dat Rosales gewoon helemaal niets brengt....
We hebben niks anders dan Rosales.
lollig
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:44:47 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40565570
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik speel nog liever met 10 man dan .
Get woke, go broke!
pi_40565582
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Manucharyan, of anders nog Rosenberg en Babel (zijn allen beter op de flank...)
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:45:48 #268
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40565594
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:42 schreef HeatWave het volgende:
(alleen doc was het er niet mee eens, maar die is gek) .
pi_40565605
Woensdag eerst uit? Spannend.

Rosales moet in het Ajax-systeem gewoon altijd spelen, is de beste rechterspits die jullie hebben.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_40565843
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Woensdag eerst uit? Spannend.

Rosales moet in het Ajax-systeem gewoon altijd spelen, is de beste rechterspits die jullie hebben.
Zegt veel over de kwaliteit van onze rechterspitsen
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:56:49 #271
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_40565868
De Mul deed het in de voorbereiding erg goed door heel simpel te voetballen.
Passeerbeweging of bal langs de man, achterlijn halen en voorzetten.
Helaas gaat dit tegen amateurs wat makkelijker dan tegen topverdedigers en hij lijkt ook een beetje de bluf en bravoure te missen die hij in de voorbereiding wel had.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_40566010
Arme Andy
quote:
AMSTERDAM - Andy van der Meyde is zondagnacht met ernstige ademhalingsproblemen opgenomen in een ziekenhuis in Liverpool. De aanvaller van Everton is volgens diverse Engelse media onwel geworden nadat onbekenden tijdens aan avondje stappen drugs in zijn drankje hadden gedaan.

Everton bevestigt dat Van der Meyde de nacht in het ziekenhuis heeft doorgebracht, maar wil verder geen commentaar geven zolang het politieonderzoek duurt.

Van der Meyde werd volgens Britse media met een ambulance opgehaald bij zijn huis in de wijk Bebington in Liverpool. De 26-jarige vleugelspeler werd direct naar het Arrowe Park-ziekenhuis gebracht en moet daar wachten op de resultaten van een bloedonderzoek.

Een politiewoordvoerder meldde de BBC dat rond 02.40 uur een telefonische melding was binnengekomen van een vrouw die vertelde dat iemand drugs in het drankje van haar partner had gestopt. Justitie heeft een onderzoek naar de zaak ingesteld.

De voormalige aanvaller van Ajax kampt met veel blessureleed sinds hij vorig seizoen van Inter Milaan overstapte naar de club uit de Premier League. In zijn eerste jaar bij The Toffees speelde Van der Meyde niet meer dan tien competitiewedstrijden. In juni kon de 17-voudig international niet mee op een trainingskamp in de Verenigde Staten vanwege een liesblessure.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:10:45 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40566243
Gaat lekker met die jongen .
Get woke, go broke!
pi_40566316
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Manucharyan, of anders nog Rosenberg en Babel (zijn allen beter op de flank...)
Die spelen normaal altijd op links hoor. Voor rechts hebben we gewoon bijzonder weinig opties.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:17:55 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40566421
Dan moet HtC er iets aan doen.... Rosales voldoet gewoon niet, klaar.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')