Lloret de Mar is behoorlijk overrated. Tuurlijk, genoeg lekkere wijven en veel drank. Maar alles is zwaar overpriced en alles doet wat shabby aan. Stinkende straten, slechte hotels, matige discotheken en zo'n kut kiezelstrand dat veel te schuin afloopt. Vergane glorie dus... Om over de extreem hoge prijzen maar niet te spreken.Twee keer geweest, meer dan genoeg.
Als je gaat raad ik je aan om een leuk appartement te zoeken. Neem in je bagage wat broodbeleg mee! In Spanje hebben ze dat namelijk nauwelijks. Zag wel in die Spar daaro een potje chocopasta voor een euro of 4, no thanks. Neem dus het een en ander aan etenswaren mee zodat je iig een belegde boterham hebt.
In een appartement is het geen probleem om om 5 uur 's nachts nog naar binnen te lopen met een scharrel of om constant van de ene naar de andere kamer te sjokken. In een hotel wel, hotels zijn een no go dus. Tevens is het voer dat ze je opdienen in de meeste hotels niet te vreten. All-inclusive is al helemaal een drama. Gewoon een restaurantje pakken en zo nu en dan zelf wat koken in je appartement.
Verder nog wat tips:
-Neem VEEL geld mee, Lloret is duur. Vijftig euro per dag uitgeven is veel te makkelijk daar.
-Doe in eerste instantie mee aan zo'n lompe kroegentocht van je reisleiding. Zo leer je meteen wat mensen kennen. Het verdere aanbod aan activiteiten is vrij triest, vond ik. Probeer ook de kortingsbonnetjes en clubcards te bemachtigen voor een paar euri. Hiermee bespaar je veel entreegeld en fix je wat gratis drankjes.
-Let op je spullen, neem geen telefoons of portomonnees mee naar het strand. Het boeventuig houd je in de gaten, een minuutje de zee in = spulletjes weg.
-Ga niet met de bus PUNT (behalve als je bepaalde middelen mee wilt nemen)
-Het OV in Spanje is heel betaalbaar. Via bus en trein kun je makkelijk in Barcelona komen. Deze wereldstad is de moeite waard om eens te bekijken. Je kijkt je ogen uit.
-
Als je uitgaat neem dan geen portomonnee mee of laat enkel wat cash geld erin. Pinpassen en vooral paspoorten/ID bewijzen wil je echt niet kwijtraken. Zonder ID kun je het land namelijk niet meer uit. Ik spreek uit ervaring...
-Laat je nergens heenlokken door proppers, hoe 'leuk' ze ook zijn. Al die VIP behandelingen en 'free tickets' die ze je aanbieden zijn fake. De leuke tenten kom je vanzelf wel tegen. Het beste is om ze vanaf het begin te negeren, ook leuk is om er een sport van te maken ze te irriteren of voor de gek te houden. Dan mijden ze je vanzelf wel.
-Doe je boodschapjes in de grote supermarkt iets buiten het centrum, die is goedkoper dan die vage winkeltjes aan de boulevard.
-Haal meteen een stuk of 4 jerrycans water, je zult zien dat ze zo leeg zijn. Vooral i.v.m. nadorst en katers is veel water een must in Lloret. Dat het kraanwater daar niet te zuipen is mag duidelijk zijn. (ongezond en vies)
-Uitkijken met schorriemorrie dat uit is op je bezittingen. Het stikt ervan in Lloret. Ook agressieve zatlappen zijn er genoeg. Dames, wees gewaarschuuwd.
-Omdat er zoveel tuig rondloopt is er veel politie op de been in Lloret, het is niet ongewoon dat dronken lui door de Guardia Civil een busje ingemept worden. Gedraag je dus op straat aan het einde van de uitgaansnacht. Ze doen niet moeilijk om een klapje meer of minder. Het uitgaan is rond een uur of 4 half 5 wel ten einde in Lloret.
Goh.. heeft veel herinneringen opgeroepen dit topic.
![]()
Stiekem sluit ik niet uit dat ik, indien ik een scherpe last-minute tegenkom, nog een keer naar Lloret ga.
[ Bericht 29% gewijzigd door 16meter op 02-03-2007 17:10:20 ]