Ik moest er vanmorgen al om half 8 uit, ik ging snel onder de douche, make-up netjes ( smokey -eyes
![]()
) , haar gedaan, even gauw ontbijten , en toen bracht pappa me naar het grote kantoor, naar het hoofd personeelszaken. Daar moest ik wat papieren tekenen, en een kopie van mijn id-kaart afgeven. Toen ben ik naar de garage gebracht, en vertelde de chef monteur wat mijn taken waren. als de telefoon ging, moest ik hem aannemen, de post openen en sorteren, en verder de monteurs helpen (dingen aangeven enzo.). Het viel wel mee, ik was tot 12 uur onder de pannen met het sorteren van post , en een beetje kennis maken met de monteurs. Tegen 12 uur pakte ik mijn portomonnee( pappa had mij geld meegegeven om in het bedrijfsrestaurant te eten) en wachtte op de monteurs, maar toen kwam ik tot de vreselijke ontdekking dat die allemaal een brooddoos bij zich hadden, en gewoon in zon ,,hok" gingen lunchen............dus toen zat ik praktisch in mijn eentje in dat restaurant te eten
![]()
. Gelukkig lagen daar kranten, dus ik kon lezen.
Na de lunch werdt het echter irritant. Die monteurs gingen steeds van die lastige vragen stellen. ,,Zet eens een vers bakkie koffie" ( ok dat was niet lastig, alleen irritant) en ,,een steeksleutel sleutel maat blabla" Hoe kan ik nou weten wat een steek sleutel is ? Ze vonden het niet leuk toen ik dat vroeg en ze hem zelf moesten halen.
Ook had ik een VRESELIJKE blunder. één van de monteurs vroeg tegen het eind van de middag om een ,,baco" ofzo, dus ik dacht...hmm , hij is bijna klaar, hij zal dus wel een drankje willen. Ik loop naar het keukentje, en zoek de fles bacardi, maar die was er niet
![]()
. Ik loop dus terug en vraag ,,waar staat de fles bacardi?, niet in de koelkast" En toen keek hij me echt aan alsof ik achterlijk was, dus ik zei ,,je vroeg toch om een baco?" Toen moest hij heel hard lachen, en de andere monteurs die het hoorden ook. Toen liep hij naar het magazijn en haalde een soort gekke tang.....wat dus ook een baco blijkt te heten......
![]()
. Gelukkig waren er geen lastige telefoontjes, maar ik was blij toen pappa me kwam ophalen.....ik heb trouwens uren gepoetst op een zwarte smeervlek op mijn been, het resulaat van langs een auto lopen.