abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40489224
Ik heb twee gerbils van zo'n anderhalf jaar oud. De laatste tijd was Snowy erg dik en zag er moe uit, twee weken geleden ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Hij zei dat ze veel lucht in zich had en de prognose er niet goed uit zag .

Ik kreeg medicijnen mee, maar hij zei dat hij niet wist of het zou helpen. Snuffie, mijn andere gerbil, is wel gezond. Gerbils hebben elkaar echt nodig om te overleven, als een gerbil alleen is zal die sterven van eenzaamheid. Ik was bang dat als Snowy dood zou gaan, Snuffie kort daarna ook zou gaan. Aangezien het de laatste tijd steeds slechter ging met Snowy en ik niet wilde dat Snuffie ook dood ging, heb ik er vorige week twee kleine gerbils bij gekocht. Dit heb ik eerst goed overlegd in de dierenwinkel, het hok was groot genoeg, ik zou alle vier de gerbils moeten inspuiten zodat ze allemaal hetzelfde zouden ruiken en ik moest gebruiken van de split-cage methode. In de dierenwinkel zeiden ze dat het beter was als ik twee kleintjes kocht, anders kreeg ik weer het probleem dat bijvoorbeeld Snuffie zou sterven van ouderdom en het kleintje weer alleen over bleef.

Dit alles heb ik gedaan, Snowy lijkt hiervan op te leven! Om de paar uur verwissel ik de gerbils van plaats zodat ze kunnen wennen aan elkaars geur, ik heb een gaas gespannen in het aquarium zodat ze elkaar kunnen zien. Er is alleen 1 probleempje .

Toen ik Snowy van de week medicijnen gaf liet ik haar per ongeluk bij de kleintjes vallen (ze stribbelde best tegen) het bruine kleintje (Speedy) vloog gelijk aan. Ik probeerde haar daar snel weg te halen, toen ik haar optilde bleef Speedy gewoon in haar nek hangen . Dit was best beangstigend, maar ze zaten toen nog maar een paar dagen bij elkaar. Zou wel goed komen dacht ik. Het witte kleintje (Angie) is een erg lief en sociaal wezentje, hupst lief het aquarium door en snuffelt af en toe aan de grotere gerbils . Speedy is daarentegen ERG fel, agressief, maar bovendien ontzettend slim. Zo is ze de eerste dag gelijk uit het aquarium ontsnapt. Het gaas wat ik tussen de gerbils heb gespannen gebruikte ze toen gewoon als klimrek om uit het aquarium te ontsnappen !
Daar heb ik toen maatregelen tegen genomen, een extra stuk gaas bovenop 't gaas dat er al lag aangebracht en gebogen zodat ze er niet overheen kon. Van de week kwam ik thuis van mijn werk en zag ik dat Speedy bij de grotere gerbils zat . Op de een of andere manier is ze er toch nog bijgekomen, na heel wat observeren bleek dat ze zich gewoon over 't extra stukje gaas heen heeft gewipt. Inmiddels heb ik allerlei manieren bedacht om te voorkomen dat ze ontsnapt/bij de grotere gerbils komt, maar toch lukt het haar elke keer weer. Extreem slim beest .

Snuffie is inmiddels een keer in haar nek ( !) gebeten en Snowy in haar neusje. Speedy heeft telkens niks (gelukkig). Stiekem heb ik er een beetje spijt van dat ik haar heb gekocht, maar het is mijn huisdiertje ik moet toch voor haar zorgen .

Deze split-cage methode duurt normaal minstens 3 dagen tot 1 week, maar ik heb ERG slechte hoop voor als ik ze uiteindelijk bij elkaar zet. Ik heb niet het idee dat Speedy zal bij draaien en agressief zal blijven. Wat nu?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:14:44 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40489324
Ze ziet er lief uit, maar het is een kreng.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:22:26 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40489570
Ze is trouwens erg lenig, want ze heeft het ook al iets van vier keer voor elkaar gekregen om ineens rond te lopen op de bovenkant van het aquarium. Dat 'dak' is gemaakt van deels hout en wat grover gaas zodat ze daar doorheen kan als ze zich er aan op zou trekken. Tegen alle verwachting in kreeg ze dat dus toch voor elkaar.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_40489588
gerbils
skallemapattes
pi_40489764
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:23 schreef De_Loet het volgende:
gerbils
Ja, woestijnratjes, hier slapen Snuffie en Snowy .

Overigens bedankt voor je nuttige bijdrage .
pi_40489841
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:29 schreef moemoe het volgende:

[..]

Ja, woestijnratjes, hier slapen Snuffie en Snowy .

[afbeelding]

Overigens bedankt voor je nuttige bijdrage .
skallemapattes
pi_40513468
Hmm er is een heel gerbilforum waar mensen zich druk maken over dit soort dingen

Enige wat ik er van weet.. is dat je ze echt moet matchen omdat het lang niet altijd klikt
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:11:59 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_40522985
TVP!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_40523148
Lastig probleem.
pi_40695354
Inmiddels is het gaas ECHT goed verstevigd en ga ik ze proberen dit weekend toch echt bij elkaar te zetten. Ze hebben nu twee weken aan elkaar kunnen wennen, de eerste paar uur zal ik ze goed in de gaten houden. Angie heb ik inmiddels wel eventjes bij de 2 grotere gezet, het halve uurtje dat ze samen waren werd er vooral gesnuffeld en gelikt aan elkaar .
pi_40695420
Ik had eens stage bij een dierenwinkel...jarennnnnnnnnnn terug, ik verschoon de hokken van de gerbils....enne dag later hadden ze elkaar doodgebeten...
verkeerde bij elkaar ingezet
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40695495
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik had eens stage bij een dierenwinkel...jarennnnnnnnnnn terug, ik verschoon de hokken van de gerbils....enne dag later hadden ze elkaar doodgebeten...
verkeerde bij elkaar ingezet
Mjah als je per ongeluk verkeerd bij elkaar zet en ze kennen elkaar niet, kan het er bloedig aan toe gaan. Snowy was zelfs nog in haar neus gebeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door moemoe op 10-08-2006 23:38:44 ]
pi_40695785
Speedy

Snuffie en Snowy

Angie

Angie en Speedy

Klimpoging

Klimpoging nummer 837847433
pi_40695814
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:26 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm er is een heel gerbilforum waar mensen zich druk maken over dit soort dingen

Enige wat ik er van weet.. is dat je ze echt moet matchen omdat het lang niet altijd klikt
Ik hoop dan ook dat het lukt dit weekend .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')