abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40562700
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is kat nummer 4, het is nou niet dat ik niet weet waar ik het over heb!

Thanks Marietje!
Ah kat nummer 4. Dus ben je een expert. Waarom dan dit posten:
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef Brighteyes het volgende:

Heel stiekem denken we zelfs al een beetje na over het zoeken van een ander huisje voor Janus om Mowgli haar rust weer terug te geven.
Daar ga ik dus een beetje van over mijn nek.
pi_40562793
Ik heb bij vele mensen gezien dat een kitten vervelend en druk was en dat de oudere kat die er woont er last van heeft van de achtervolgende kitten en dat ie steeds wegliep of tegen de kitten blaasde waarbij ik dacht: Komt dat nog wel goed? Maar enkele weken later kom ik langs en zie ik de kitten en de oudere kat in harmonie leven, spelen, slapen, eten met elkaar alsof ze al jaren bij elkaar wonen. Dit zag ik telkens bij verschillende mensen met verschillende woonsituaties.

Ik voorspel dat hetzelfde bij jou zal gebeuren.
pi_40563497
Solidasarock: Op zich heb je gelijk.. ik heb he took wel vaker gezien.
Toch gaat het niet altijd 100% goed en dan zijn er op zihc ook nog ander opties

Alsin.. andere opties dan poes de deur weer uitmikken

Ik had het na een half jaar aardig opgegeven namelijk.. en na een jaar.. werkte het nog steeds niet.
Enige is dat ze elkaar toen af en toe met rust lieten ipv continu naar elkaar narren.
Nu ben ik helemaal blij
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:07:44 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40563921
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 03:54 schreef Deliana het volgende:

[..]

Ah kat nummer 4. Dus ben je een expert. Waarom dan dit posten:
[..]

Daar ga ik dus een beetje van over mijn nek.
Nou, ga jij lekker over je nek, kijk ik de situatie thuis nog even aan...
Ik ben toch niet achterlijk.
Hoewel, er posten hier mensen die 100% beter moeten wéten dat ik niet zomaar zoiets zeg maar ook die lijken te twijfelen...

Als Mowgli niet eens naar de kattenbak kan zonder 'aangevallen' te worden etc. etc. dan vind ik dat er toch wel iets meer aan de hand is dan alleen maar 'een jong katje dat zo lekker speels is'.

Maar goed, helaas is het zo dat je hier in F&F niet aan kan geven dat je een 'probleem' hebt met het gedrag van een van je huisdieren want dan ben je ineens in- en in-slecht en verdorven en heb je in no time een topic vol met volleerde Martin Gausen die allemaal altijd alles volgens het boekje gedaan hebben bij hun huisdieren.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:09:57 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40563942
Oh, en dit was trouwens de oorspronkelijke vraag van het topic...
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand tips hoe we Janus een beetje op kunnen gaan voeden? Mogen we ingrijpen als hij maar steeds constant bij haar loopt te klieren? Of moeten we ze toch maar hun gang laten gaan.
We vinden het zo zielig voor Mowgli soms.
Dus zonder de kleine lettertjes. Normaal heeft iedereen moeite met die te lezen.

SolidRock, ik hoop het ook en het zal vast ook wel, maar tot die tijd wil ik het ook voor Mowgli een beetje leuk proberen te houden.
We hebben een kleintje erbij genomen omdat ze zo eenzaam leek toen Julius en Vampy binnen een half jaar dood gingen.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 09:39:00 #56
43556 miss_dynastie
pi_40564274
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, helaas is het zo dat je hier in F&F niet aan kan geven dat je een 'probleem' hebt met het gedrag van een van je huisdieren want dan ben je ineens in- en in-slecht en verdorven en heb je in no time een topic vol met volleerde Martin Gausen die allemaal altijd alles volgens het boekje gedaan hebben bij hun huisdieren.
BE, het probleem is niet dat je een 'probleem' hebt met je huisdier, het probleem is dat je in je openingspost al met een mogelijke oplossing komt die mensen niet zo zint. Het is echt niet dat iemand zegt dat er iets mis is met Janus of met zijn gedrag of zo, juist het tegenovergestelde (heel veel herkenning), mensen zijn alleen best verontwaardigd over de mogelijke oplossing die je voor ogen hebt.

Janus is pas 13 weekjes! En Mowgli zal moeten leren van zich af te bijten. Tot die tijd kun je haar helpen door Janus af te leiden als hij zo met haar bezig is, haar ergens een rustig plekje te gunnen waar ze los van het kleine dondersteentje even helemaal tot rust kan komen, haar de kans geven alleen je tuin in te gaan zonder Janus en zo even weg van hem te zijn, etc.
pi_40564288
BE: mja je weet het zlef toch het beste he
Jij kan precies zien wat er gebeurd

Dus als jij zegt dat het te ver gaat.. dan wat kan iemand er tegenin brengen

Ik heb zelf overigens inderdaad enkel ingegrepen bij de kattenbak en bij het eten.
Elkaar treiteren moeten ze zelf weten.. maar kattenbak en eten.. daar mogen ze elkaar wat mij betreft niet aanvallen.
Rangorde uitvechten is normaal.. maar ze moeten wel kunnen poepen/plassen en eten.
Nou doen ze dat gelukkig ook bijna nooit.. dat maakt het makkelijker
Maar toch geef ik dan meestal wel ff een gil richting kattenbak.

Ik heb een open keuken.. dus als er hoop herrie uit de kattenbak komt weet je vanzelf hoe laat het is

Ik heb serieus weinig andere tips dan de manier hoe ik het bij mij thuis heb " opgelost" en dat was puur toeval eigenlijk.
Ik had het toen allang opgegeven stiekum.
jobensaskia.nl
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:50:28 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40564477
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
BE, het probleem is niet dat je een 'probleem' hebt met je huisdier, het probleem is dat je in je openingspost al met een mogelijke oplossing komt die mensen niet zo zint. Het is echt niet dat iemand zegt dat er iets mis is met Janus of met zijn gedrag of zo, juist het tegenovergestelde (heel veel herkenning), mensen zijn alleen best verontwaardigd over de mogelijke oplossing die je voor ogen hebt.
Dat stond toch niet voor niets in kleine lettertjes met nog een voorbehoud erbij.
Die collectieve verontwaardiging hier is altijd zo snel gevonden, dat maakt dat mensen niet snel zo'n soort topic zullen openen en dat vind ik jammer want men zal toch best tips en ideeen hebben erover.

Uhmmie, dat doe ik eigenlijk ook wel idd. Ik vind het niet goed me er constant mee te bemoeien dus ik doe het alleen bij eten en de kattenbak en als het echt even veel te ver gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 10:04:44 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40564719
Hm, mijn Guus komt uit net zo'n situatie, daar kwam het echt niet meer goed tussen de al aanwezige kat en drukke Guus. Maar Janus is een stuk jonger, dat kan echt nog wel goedkomen lijkt me. Al is het erbij nemen van nog een jonkie waarmee hij lekker kan stoeien over het algemeen wel een goeie oplossing Ik heb jaren geleden toen een van mijn katten overleed en de ander alleen achterbleef ook bewust twee kleintjes erbij genomen. Die hielden elkaar lekker bezig en na een poosje werden beiden goed geaccepteerd door mevrouw de Poes

Guus is ook van de drukke, Beauty houdt zich een beetje afzijdig maar gisteren lagen Jamie en Guus gezellig te knokken samen Af en toe moet de rangorde weer eens even bepaald worden. Als het te gek wordt geef ik een brul en dan is het over. Dat werkt nog niet met zo'n uk als Janus dus die moet je ofwel afleiden ofwel met een plantenspuit in zijn snoet verrassen, als Mowgli hem niet zelf corrigeert. Maar ik verwacht dat Janus op een gegeven moment wel een hengst krijgt en dan weet hij dat ie te ver is gegaan. Het hangt dus van de grens van het geduld van Mowgli af.

En wat dat eventuele wegdoen betreft: een kattenliefhebber weet wat het beste is voor zijn beestjes. Zelfs al betekent dat afscheid nemen. Ik heb het gezien aan Guus' vorige vrouwtje, zij was echt helemaal in tranen maar wist wel wat het beste was voor zowel Guus als de achterblijvende kat... We hebben nog steeds contact en zien allebei wel dat het uit elkaar halen van die twee echt het beste was. Maar beslist niet de leukste oplossing (nou ja, voor mij wel natuurlijk ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 10:18:02 #60
43556 miss_dynastie
pi_40564988
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat stond toch niet voor niets in kleine lettertjes met nog een voorbehoud erbij.
Daarom heb ik er ook niet op gereageerd. Maar ik vind het niet raar dat mensen zoiets hebben van
Ik 'ken' je misschien wat beter van hier waardoor ik ervan uit ga dat jij die keuze niet zomaar zal maken. Maar iemand die je niet kent denkt: heb je er weer één, leuk schattig kitten, oeps, toch niet zo schattig, wéér een asielklantje. Zo gek is dat toch niet?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:28:33 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_40606918
Kyara was ook echt zo'n ADHD katje toen ze klein was, vaak tot vervelends toe van de andere katten.Vooral Linka* kon daar slecht tegen, met haar oude ziel.
Maar na de castratie werd Kyara al rustiger en nu is ze juist de rustigste van het stel, helemaal niet meer hyper.

Denk dat je inderdaad gewoon moet afwachten, hij is nog erg jong en het zou juist niet goed zijn als hij niet dit gedrag zou vertonen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_40614614
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 09:07 schreef Brighteyes het volgende:

Als Mowgli niet eens naar de kattenbak kan zonder 'aangevallen' te worden etc. etc. dan vind ik dat er toch wel iets meer aan de hand is dan alleen maar 'een jong katje dat zo lekker speels is'.
En wat doe jij dan als zoiets bebeurd? Ik mag aannemen dat je je kat ook opvoed als hij je bank aan gort nagelt, of in je bed poept.
Zo kun je dus ook ingrijpen als een jong katje zich misdraagt tegenover een huisgenoot.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:52:50 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40615217
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:32 schreef Deliana het volgende:

[..]

En wat doe jij dan als zoiets bebeurd? Ik mag aannemen dat je je kat ook opvoed als hij je bank aan gort nagelt, of in je bed poept.
Zo kun je dus ook ingrijpen als een jong katje zich misdraagt tegenover een huisgenoot.
Er wordt hier om tips gevraagt dus vertel liever eens wat jij in een dergelijk geval zou doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40615505
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Er wordt hier om tips gevraagt dus vertel liever eens wat jij in een dergelijk geval zou doen.
De kitten straffen/afschrikken bij dit gedrag, met bv een plantenspuit. Kittens hebben gauw genoeg door wat wel en wat niet mag.
Misschien elders in het huis een plekje creeren waar de oudere kat ook tijdelijk naar de bak kan gaan, en rustig kan eten.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:17:09 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40616015
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:32 schreef Deliana het volgende:

[..]

Ik doe niks. Ik ga dan als een stommetje erbij staan kijken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:19:02 #66
13151 crew  Rewimo
pi_40616076
De plantenspuit lijkt me in dit geval niet handig. Want dan lijkt het net of de oudere kat ook 'straf' krijgt. Weghalen, vermanend toespreken en afleiden of juist negeren en de andere kat aanhalen is misschien een betere optie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:22:45 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40616184
Ik kan heel gericht spuiten hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:24:47 #68
13151 crew  Rewimo
pi_40616232
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan heel gericht spuiten hoor.
In dat geval zou ik meteen de brandslang nemen in plaats van de plantenspuit
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:27:32 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40616297
pi_40616725
Hmm tja of een krant?
Niet te hard meppen.. dan gaat dat best goed
Gaat toch gerichter dan een plantenspuit op zich
jobensaskia.nl
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:45:37 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40616808
Ja, maar dan moet ik erheen lopen. Het gaat me eigenlijk om het schrikeffect.

En ik hou niet zo van meppen.
pi_40616898
Nee, niet meppen, spuiten
Heel sniekie, dan schrikt ie zich rot
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:20:36 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40617944
Maar schrikt mowgli dan niet óók van het geluid van de plantenspuit ? Ik zelf heb wel eens met water gegooit, dat hoor je niet zo en een natte kat houd zich een tijdje koest om zich te drogen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:34:17 #74
13151 crew  Rewimo
pi_40618449
Hier is Guus inmiddels al weg als ik mijn hand richting plantenspuit beweeg Dus dat erheen lopen is snel afgelopen

Hoewel ik ook een kat heb gehad die fanatiek met het straaltje water uit de plantenspuit ging spelen Nou ja, dat had hetzelfde afleidende effect dus
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:57:58 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40623506
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:20 schreef deedeetee het volgende:
Maar schrikt mowgli dan niet óók van het geluid van de plantenspuit ? Ik zelf heb wel eens met water gegooit, dat hoor je niet zo en een natte kat houd zich een tijdje koest om zich te drogen
Nee, mowgli vind dat water lekker. Die boeit het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')