abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40635903
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Sharon Dijksma? Ik zou haar vertrekt toejuichen, begrijp me niet verkeerd, maar waarom denk je dat zij verdwijnt?
Ze wil zelf wel blijven, geloof ik, al ziet ze een plek in een toekomstig kabinet ook wel zitten. Binnen de PvdA zijn de meningen over haar verdeeld, al is haar goede vriendin Jeltje van Nieuwenhoven de voorzitter van de commissie die momenteel de concept-kandidatenlijst opstelt.
pi_40636341
Sharon is een gewaardeerd kamerlid maar heeft haar uitstraling gewoon niet zo mee.
pi_40636613
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:56 schreef SCH het volgende:
Sharon is een gewaardeerd kamerlid maar heeft haar uitstraling gewoon niet zo mee.
Nah, ik ben niet zo van de uitstralingen. De enkele keer dat ik wat van / over haar lees (laatste was die opmerking over hoogopgeleide moeders die aan het werk moeten) dan vind ik haar politiek geen licht. In ieder geval vindt ze dan zaken die ik verwerpelijk vind.

Om welke reden / bij wie is ze een gewaardeerd kamerlid?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40637173
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:56 schreef SCH het volgende:
Ik heb haar jaren terug wel eens meegemaakt bij studentenacties, en ik vond het toen al niks. Vervolgens kwam ze in 1994 in de Kamer, en ze is me sindsdien nooit opgevallen als iemand met goede of originele ideeën. Ze schijnt de fractievergaderingen van de PvdA goed voor te zitten, maar ja daarvoor ga je natuurlijk niet in de Kamer zitten.
pi_40637198
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:21 schreef Kozzmic het volgende:
Ze schijnt de fractievergaderingen van de PvdA goed voor te zitten, maar ja daarvoor ga je natuurlijk niet in de Kamer zitten.
Niet onbelangrijk hoor. De fractie goed leiden.
pi_40637375
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet onbelangrijk hoor. De fractie goed leiden.
Lijkt me niet het ultieme doel voor een Kamerlid.

Maar goed, ze heeft kennelijk toch wel iets gedaan in het parlement:
quote:
activiteiten als parlementariër
- Was tot 2003 woordvoerster ontwikkelingssamenwerking van haar fractie
- Stemde in 1995 als enige van haar fractie tegen het wetsvoorstel Invoering prestatiebeurs
- Diende in 2002 een initiatiefvoorstel in over het stellen van regels omtrent sponsoring van scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Dit voorstel werd in 2004 door de Tweede Kamer verworpen.
- Maakte zich sterk voor invoering van een puntenrijbewijs en bereidde daarover een initiatiefvoorstel voor. Dat werd niet ingediend, omdat het kabinet met een voorstel kwam.
- Bracht in 2005 een initiatief-notitie uit over de invoering van gratis openbaar vervoer
Ik moet bij haar vooral denken aan de mislukte poging om aan het handje van Kok en Melkert partijvoorzitter van de PvdA te worden. Ik denk dat 12 jaar Kamerlidmaatschap wel genoeg is voor haar, ze moet maar lekker ergens burgemeester worden.
pi_40637391
Dat ben ik met je eens, 12 jaar is wel genoeg.
pi_40638336
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:28 schreef SCH het volgende:
Dat ben ik met je eens, 12 jaar is wel genoeg.
Meteen maar eens een lijstje gemaakt van de mensen die het langst onafgebroken in de Kamer zitten:
quote:
1981
Bas van der Vlies (SGP)

1982
Frans Weisglas (VVD)

1986
Wim van de Camp (CDA)

1994
Saskia Noorman-den Uyl (PvdA)
Ferd Crone (PvdA)
Sharon Dijksma (PvdA)
Maxime Verhagen (CDA)
Bibi de Vries (VVD)
Pieter Hofstra (VVD)
Ursie Lambrechts (D66)
Boris Dittrich (D66)
Bert Bakker (D66)
André Rouvoet (RPF/CU)
Jan Marijnissen (SP)

1996
Henk de Haan (CDA)

1997
Bert Koenders (PvdA)
Klaas de Vries (PvdA) heeft er inmiddels ook 17 jaar Kamerlidmaatschap opzitten; van 1973 tot 1988 en van 2002 tot nu.
pi_40648800
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:08 schreef Kozzmic het volgende:
Van de kabinetsleden zijn Melanie Schultz van Haegen en Sybilla Dekker (beiden VVD) niet verkiesbaar. Van Aartsen wil nog wel verder...
[..]

Weisglas laat volgende week weten wat hij doet...
[..]
Weisglas vind ik wel ok. Vindt het een integer kamervoorzitter. kan hij niet nog 4 jaar dat doen?
Dekker, dat is de met het nieuwe huurbeleid wat maar niet wil lukken?.. Dat ministerie kunnen ze net zo goed opdoeken als je er zulke mensen plaatst. Typisch een vrouw die er is geplaatst omdat ze vrouw is.
Schultz vind ik ook ok. Jammer dat ze ermee stopt. Ik vind haar het politieke talent van de VVD. Beter dan rutte. Ik zal de uitzending bij Barend en van dorp waar ze samen met Peijs zat. Peijs begon te hakkelen en overal omheen te draaien. Schultz nam het van haar over en begon duidelijk te antwoorden, ook op vragen die niet zo gunstig waren voor henzelf. Ze draaide er niet omheen en gaf helder antwoord. Peijs zakte echt door het ijs en zit daar niet vanwege haar kwaliteiten. ook omdat ze ouder is etc. Schultz is gewoon beter, jammer dat ze weggaat. hopenlijk komt ze later terug.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40686068
quote:
Minister Aart Jan de Geus (Sociale Zaken) wil niet op de kandidatenlijst van het CDA voor de Kamerverkiezingen in november. Hij zei dat donderdag in het Radio 1 Journaal. De Geus zegt zich niet geschikt te voelen voor het ambt van volksvertegenwoordiger.

Voor een plek in een nieuw kabinet met het CDA houdt hij alle opties open. ,,Dat is nog ver weg en dat zien we dan wel weer.'' Volgens De Geus is nu het moment om duidelijkheid te geven aan de kiezer. ,,Als je je kandidaat stelt dan moet je vier jaar Kamerlid willen zijn. Dat doe ik niet. Het Kamerlidmaatschap past mij niet, dat zit niet in mijn ziel.'' De minister van Sociale Zaken voelt zich meer een doener en houdt zich liever met hervormingen bezig zoals die van de WAO.

Voordat De Geus in 2002 de landelijke politiek inging was hij onder meer vicevoorzitter van de vakcentrale CNV. Vanaf het eerste kabinet-Balkenende is hij minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Bij de Kamerverkiezingen in 2002 en 2003 stond hij ook niet op de CDA-lijst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40688970
Frans Weisglas heeft het zelf wel naar zijn zin als Kamervoorzitter, maar zijn partij wil van hem af.

hoe dat zo?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:51:56 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40689460
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Toch jammer dat ie dat niet eerder had kunnen bedenken, op het moment dat men hem vroeg om op te stappen bijvoorbeeld..

De volkskrant is trouwens een dingetje vergeten, de koppelingswet die er voor zorgde dat de minima nog armer werd
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_40698951
quote:
Sollicitatiestress bij politici

DEN HAAG - Nu politici als Lousewies van der Laan, Boris Dittrich (beiden D66) en Melanie Schultz (VVD) er plotseling de brui aangeven, lijkt het even alsof heel Den Haag leegloopt. Niks is minder waar. Het gros van de 150 Kamerleden wil dolgraag nog een periode van vier jaar door. De komende weken spant het er om.

Ze moeten eerst opnieuw naar hun eigen baan solliciteren - en het opnemen tegen popelende nieuwelingen - en dan maar afwachten. Staan ze op een te lage plaats op de kandidatenlijst, kunnen ze het vergeten. Verliest hun partij veel zetels, dan is het ook ‘weg baan’.

Nagelbijten dus, tot verkiezingsdag 22 november? VVD-Kamerlid Ineke Dezentjé Hamming geeft toe dat het ‘best spannend’ is. Als haar partij weer driftig aan het vernieuwen slaat, ziet het er somber uit. Ze hoopt op een mix van pril én ervaren. ,,Dat zou mooi zijn.’’

De 38-jarige Nebahat Albayrak (PvdA) kreeg bij de vorige verkiezingen een eervolle vierde plaats. Of het dit keer net zo goed uitpakt? ,,Natuurlijk ben ik daar zenuwachtig over. Als je niks voelt, is er iets mis.’’

Het speelt ook door het hoofd van CDA’er Eddy van Hijum (34): ,,Op welk plekje kom ik straks terecht?’’ Met collega’s praat hij er niet veel over, wel met zijn gezin. Maar, verzekert hij: ,,Het is echt niet zo dat ik ermee op sta en ermee naar bed ga.’’

Een enkeling maakt zich - naar eigen zeggen - helemaal niet te sappel. PvdA’er Frank Heemskerk (37) zou niet weten waarom hij af zou vallen, want hij heeft ‘behoorlijk wat’ bereikt. Ook ‘groentje’ Ewout Irrgang (30), die pas sinds vorig jaar bij de SP-fractie zit, is niet pessimistisch. ,,Ik heb toch al wat succesjes geboekt.’’ Een plan B hebben deze Kamerleden dan ook niet. Heemskerk: ,,Ik wil gewoon door.’’

Dezentjé (VVD) filosofeert niet over een andere baan, maar heeft wel andere potjes op het vuur. ,,Ik heb aanbiedingen uit het bedrijfsleven gehad.’’ Het idee dat zo’n baan zekerder is dan de politiek, is volgens haar een illusie. ,,Geen enkele baan heb je nog voor eeuwig. Ook niet in het bedrijfsleven. Daar volgt tegenwoordig reorganisatie op reorganisatie.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article534330.ece
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:28:25 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40739347
quote:
Hoogervorst verlaat de politiek
ANP

DEN HAAG - VVD-minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) verlaat de politiek. ‘Ik heb prachtige dingen bereikt en zit nu nog in de fase van mijn leven dat ik een andere kant op kan. Als ik nog langer in de politiek blijf, wordt dat moeilijk’, zegt Hoogervorst zaterdag in een interview met De Telegraaf. De bewindsman stapt over naar het bedrijfsleven.

Maar vooralsnog drukt Hoogervorst als VVD-campagneleider zijn stempel op de verkiezingsstrijd. Hij wees zaterdag in de Telegraaf een coalitie met de PvdA onomwonden af. ‘Het huidige kabinet is succesvol en moet worden voortgezet.’

Hoogervorst vindt dat het CDA de PvdA eveneens moet uitsluiten. ‘Anders is de kans groot dat we een herhaling krijgen van 2003, toen Balkenende en Bos elkaar in de campagne de tent uitvochten en na de verkiezingen doodleuk een coalitie probeerden te smeden.’
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:46:06 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40739955
quote:
Hoogervorst verlaat de politiek
ANP

DEN HAAG - VVD-minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) verlaat de politiek. ‘Ik heb prachtige dingen bereikt en zit nu nog in de fase van mijn leven dat ik een andere kant op kan. Als ik nog langer in de politiek blijf, wordt dat moeilijk’, zegt Hoogervorst zaterdag in een interview met De Telegraaf. De bewindsman stapt over naar het bedrijfsleven.

Maar vooralsnog drukt Hoogervorst als VVD-campagneleider zijn stempel op de verkiezingsstrijd. Hij wees zaterdag in de Telegraaf een coalitie met de PvdA onomwonden af. ‘Het huidige kabinet is succesvol en moet worden voortgezet.’

Hoogervorst vindt dat het CDA de PvdA eveneens moet uitsluiten. ‘Anders is de kans groot dat we een herhaling krijgen van 2003, toen Balkenende en Bos elkaar in de campagne de tent uitvochten en na de verkiezingen doodleuk een coalitie probeerden te smeden.’
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:22:01 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_40744647
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:55 schreef Kozzmic het volgende:

Klaas de Vries (PvdA) heeft er inmiddels ook 17 jaar Kamerlidmaatschap opzitten; van 1973 tot 1988 en van 2002 tot nu.
Ik tel misschien raar, maar 15+4 is toch 19?

Hoewel, hij heeft er natuurlijk wel 17 jaar Kamerlidmaatschap opzitten. En 18 jaar, en 16 jaar, en 15 jaar, en 14 jaar...

.
pi_40746208
Hoogervorst

Dat is wel een opluchting.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:51:12 #68
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40747243
Kozmicc stelt dat Dijksma in die 12 jaar toch wel wat heeft bereikt. Ik hoop dat hij z'n smiley is vergeten want de volgende lijst is toch wel heel erg armoedig.
quote:
- Was tot 2003 woordvoerster ontwikkelingssamenwerking van haar fractie
Dat ben je op papier maar de vraag is wat je hebt bereikt als woordvoerder.
- Stemde in 1995 als enige van haar fractie tegen het wetsvoorstel Invoering prestatiebeurs
Nog zo'n voorbeeld dat alleen genoemd wordt omdat er verder niets noemenswaardigs uit je handen is gekomen.
- Diende in 2002 een initiatiefvoorstel in over het stellen van regels omtrent sponsoring van scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Dit voorstel werd in 2004 door de Tweede Kamer verworpen.
Wees er maar trots op, een voorstel dat verworpen is. Terwijl het hele schoolsysteem naar de klote is geholpen door je eigen partij bestaan je enige herstelwerkzaamheden er uit dat je een voorstel indient dat ook nog eens verworpen wordt. Dan ben je een grote.
- Maakte zich sterk voor invoering van een puntenrijbewijs en bereidde daarover een initiatiefvoorstel voor. Dat werd niet ingediend, omdat het kabinet met een voorstel kwam.
Het valt natuurlijk moeilijk te zeggen wat dan echt je invloed is geweest maar in ieder geval bewijs je dan niet dat je een bijzonder oorspronkelijk denker bent. Er zijn immers al anderen die ook op het idee zijn gekomen.
- Bracht in 2005 een initiatief-notitie uit over de invoering van gratis openbaar vervoer
Leuk, notities kan ik ook schrijven. Maar wat is het resultaat
Slotsom: deze mevrouw heeft dus he-le-maal niets bereikt in 12 jaar kamerlid. Iets in me zegt dat dit niet kan en dat er vast wel een betere lijst te vinden moet zijn. Als het echt waar is dat dit de enige prestaties van mevrouw Dijksma zijn, dan vraag ik me echt af hoe ze het in haar botte hoofd haalt te zeggen dat ze wel in het kabinet wil zitten.

Dit is maar één voorbeeld en ik denk dat als je goed zoekt je nog wel meer van dit soort Kamerleden vindt, bij elke partij. Het is gewoon te triest voor woorden.

[ Bericht 93% gewijzigd door Heerlijkheid op 12-08-2006 20:57:41 ]
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:09:47 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40747988
Die notitie over gedeeltelijk gratis openbaar vervoer is nu juist onderwerp van onderzoek door het kabinet dankzij dat initiatief. Maar dat terzijde.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:16:53 #70
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40748270
Denk je nou echt dat een kabinet met het VVD en het CDA een onderzoek verrichten met een positief resultaat ten aanzien van gratis openbaar vervoer?
pi_40748725
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kozmicc stelt dat Dijksma in die 12 jaar toch wel wat heeft bereikt.
Je geeft wel een hele aparte draai aan wat ik over Dijksma in dit topic heb gezegd...

Het lijstje van Parlement & Politiek is verder natuurlijk niet zaligmakend. Het volgende staat er bijvoorbeeld in over Wim van de Camp, Kamerlid sinds 1986:
quote:
- Diende in 1999 een initiatiefvoorstel in over het scheppen van de mogelijkheid voor burgemeesters om veiligheidsrisicogebieden aan te wijzen, waar op aanwezigheid van wapens mag worden gecontroleerd. Dit wetsvoorstel werd in 2002 wet.
- Interpelleerde in 2000 de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie over de observatie van smokkel van Chinese vluchtelingen
- Diende in 2005 samen met zijn collega's De Vries (P.v.d.A.), Luchtenveld (V.V.D.) en Van der Staaij (S.G.P.) een initiatiefvoorstel in over herziening van de Wet op de parlementaire enquête. Doel is onder meer uitbreiding van de bevoegdheden van de enquêtecommissie en betere bescherming van getuigen.
pi_40748740
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:22 schreef freako het volgende:

[..]

Ik tel misschien raar, maar 15+4 is toch 19?
Whatever.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:44:57 #73
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40749123
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je geeft wel een hele aparte draai aan wat ik over Dijksma in dit topic heb gezegd...

Het lijstje van Parlement & Politiek is verder natuurlijk niet zaligmakend. Het volgende staat er bijvoorbeeld in over Wim van de Camp, Kamerlid sinds 1986:
[..]
Maar als dat lijstje niet zaligmakend is, wat hebben Dijksma en Van de Camp dan wel bereikt wat er niet op staat? Als ik dit zo allemaal lees, wordt ik nogal bedroefd.
pi_40750062
Wat is dan volgens jou iets bereiken in de Tweede Kamer Heerlijkheid?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:30:56 #75
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40750421
Nou, daar is toch veel bij voor te stellen. Je hebt hoofdzakelijk drie taken: wetsvoorstellen indienen, regering controleren, maatschappelijke problemen aankaarten.

In de eerste categorie van wetsvoorstellen is natuurlijk veel te bedenken op gebieden die de afgelopen jaren veel te sprake zijn geweest: integratie, veiligheid, zorgstelsel, sociale wetgeving, economisch beleid, onderwijs. Een echte bijdrage is dan dat je veranderingen aanbrengt die de structuur van het systeem aanpassen, en niet een incidenteel karakter hebben. Als je bijvoorbeeld bereikt dat bijstandsmoeders geen sollicitatieplicht meer hebben, vind ik dat een prestatie. Of dat er een legitimatieplicht wordt ingevoerd. 't Gaat me er niet omdat dat goede dingen zijn ofzo, maar het zet meer zoden aan de dijk dan het tegengaan van sponsoring in het onderwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')