abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:40:26 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40559467
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Yep, daarom zal ik zal de zin maar niet afmaken
Ben ik even blij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40559478
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:38 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben ook benieuwd. Ik ben voor veel vrijheden en weinig bemoeienissen. Ben benieuwd hoe liberaal ik eigenlijk ben. En hoe liberaal anderen zijn tov van mij. In mijn ogen is een liberaal eerder progressief dan conservatief.
Je kent de Politieke Quiz toch wel? Dat maakt een hoop duidelijk over waar je precies staat in het politieke spectrum. En tevens laat het goed zien dat dat spectrum twéé dimensies heeft i.p.v één en derhalve naast links en rechts ook nog een boven en onder kent.
pi_40559494
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

kijk je hebt 2 partijen:

A B
1 1 aantal stemmen: 50% A, 50% B (ronde 1)
1 1 aantal stemmen: 50% A, 50% B (aantal blanko)
--------- +
2 2 aantal stemmen: 50% A, 50% B

het maakt niet uit dus.
Bedankt vooor je reactie. Ik moet er ff nachtje over slapen. Je gaat uit dat in ronde 1 de partijen even groot zijn. Maar klopt je redenatie ook als de partijen niet even groot zijn in de eerste ronde, en het na de restzeltels verdeling toch lullig voor de andere partij kan uitpakken?

Tja, dan nog, waarom zit er dan toch die blanco knop op het apparaat? Dan kunnen ze net zo goed op de kieslijst aangeven dat als je blanco wilt stemmen kan je net zo goed thuisblijven? Als dat voor de "sier" is dan zou ik het ook logisch vinden dat je de bedenkknop "niet stemmen" toevoegd aan het appararaat..Of toch niet

Maar ja, gezien het tijdstip schrijf ik miscchien nu wel onzin . Dus ga ik maar eens lekker Welterusten ik zie het antwoord morgen wel.

Maar ja, je lijkt het zeker te weten en ik weet het niet...

Maar toch ff over de optie van niet 50-50 (ronde 1)
pi_40559595
edit: je hebt gelijk, wanneer die blanko stemmen eerlijk geteld worden en het is niet 50/50 dan gaat het niet meer op, en krijgt de minderheid meer, en de meerderheid minder na die bijtelling.
nouja zware afgelopen nacht zullen we maar zeggen....op dit soort momenten kan ik maar beter niks zeggen.

[ Bericht 38% gewijzigd door JohnDope op 07-08-2006 00:56:51 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40559614
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedankt vooor je reactie. Ik moet er ff nachtje over slapen. Je gaat uit dat in ronde 1 de prastijen even groot zijn. Maar klopt je redenatie ook als de partijen niet even groot zijn in de eerste ronde, en het na de restzeltels verdeling toch lullig voor de andere partij kan uitpakken?

Tja, dan nog, waarom zit er dan toch die blanco knop op het apparaat? dan kunnen ze net zo goed op de kieslijst aangeven dat als je blanco wilt stemmen kan je net zo goed thuisblijven?

Maar ja, je lijkt het zeker te weten en ik weet het niet...

Maar toch ff over de optie van niet 50-50 (ronde 1)
Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel. Tja als je niet weet op wie je moet gaan stemmen maar bijvoorbeeld absoluut niet wil dat Wilders een zetel behaalt zou het een optie kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zei zou het een veel duidelijker signaal kunnen zijn van onvrede van de kiezers over de huidige partijen als de blanco stemmen ook echt lege zetels in de Tweede Kamer zouden opleveren.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:47:22 #106
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40559712
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kent de Politieke Quiz toch wel? Dat maakt een hoop duidelijk over waar je precies staat in het politieke spectrum. En tevens laat het goed zien dat dat spectrum twéé dimensies heeft i.p.v één en derhalve naast links en rechts ook nog een boven en onder kent.
Kende hem nog niet.
Uitkomsten plaats ik wel in je neiuwe topic, als die er komt.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40559742
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Kende hem nog niet.
Uitkomsten plaats ik wel in je neiuwe topic, als die er komt.
Vandaag niet meer, ik ga maffen, welterusten allemaal!
pi_40559809
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel.
Onzin. Een blanco stem is een ongeldige stem. Het enige dat je ermee laat zien is dat je niet te beroerd bent om naar het stembureau te komen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:52:45 #109
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40559859
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Vandaag niet meer, ik ga maffen, welterusten allemaal!
Toch even de uitkomst

Liberaal: Liberalen prefereren zelfbeschikking op het persoonlijke en het economische vlak. Op beide vlakken zien zij echter een overheidsrol om verschillen enigszins af te vlakken.
And that is the news.''
pi_40559916
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:50 schreef Kozzmic het volgende:
Onzin. Een blanco stem is een ongeldige stem. Het enige dat je ermee laat zien is dat je niet te beroerd bent om naar het stembureau te komen.
Is dat zo? Dan is het inderdaad helemaal een waardeloos iets.
pi_40563631
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Is dat zo? Dan is het inderdaad helemaal een waardeloos iets.
Ja, dat is zo. Ik heb het tijdens de gemeenteraadverkiezingen uitgezocht. Blanco stem telt als ongeldige stem. Helaas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40565686
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel. Tja als je niet weet op wie je moet gaan stemmen maar bijvoorbeeld absoluut niet wil dat Wilders een zetel behaalt zou het een optie kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zei zou het een veel duidelijker signaal kunnen zijn van onvrede van de kiezers over de huidige partijen als de blanco stemmen ook echt lege zetels in de Tweede Kamer zouden opleveren.
Zeer duidelijk antwoord. Bedankt Henri.

Misschien nog niet zo gek met die lege zetels. Het verschaft idd meer duidelijkheid.
pi_40565724
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Ik heb het tijdens de gemeenteraadverkiezingen uitgezocht. Blanco stem telt als ongeldige stem. Helaas.
Dan nog: waarom zou je een speciale knop "blanko stem"op het stemapparaat opnemen. ?

Echtgaaf gaat nu ff goed op onderzoek uit
pi_40566122
Lijst Pastors had er ook bij moeten staan.

Linkse coalitie op Fok! is mogelijk nu
pi_40566226
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Helemaal gelijk.

Ik vond het volgende

"Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie etcetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. De overgrote meerderheid van proteststemmen tegen de gevestigde orde wordt dan ook niet 'blanco' gedaan, maar op een protestpartij. In Nederland waren dat in het verleden onder meer de Boerenpartij en de Lijst Pim Fortuyn, in Vlaanderen is dit onder meer het Vlaams Belang.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.
"

Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_stem
pi_40566247
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:06 schreef SCH het volgende:
Lijst Pastors had er ook bij moeten staan.

Ja maar Lijst Pastor hopelijk niet te groot toch?
pi_40566903
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja maar Lijst Pastor hopelijk niet te groot toch?
Ach, dat zijn mensen die anders op Wilders of de VVD zouden stemmen.
pi_40567115
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, liggen best dicht bij elkaar. Al denken we dat van wilders niet echt iets te vrezen hebben. Al maandenlang stabiel op 1 zetel.

voorspelling: versie 7/8/6

22/11/6

Wilders: 0
LMMP : 3
VVD: 27
PvdA : 55
CDA 48

Bos Premier
pi_40568489
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Aan de opkomst van de LPF te zien blijken toch vooral de PvdA stemmers gevoelig voor dit soort partijen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40568537
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Aan de opkomst van de LPF te zien blijken toch vooral de PvdA stemmers gevoelig voor dit soort partijen.
Dat was toen zo, maar dat was niet zozeer de LPF als Fortuyn zelf en zo'n iemand en zo'n situatie: dat is nu niet aan de orde en in mijn ogen dus nauwelijks vergelijkbaar. Denk jij dat Pastors veel stemmen bij de PvdA gaat weghalen?
pi_40568583
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:06 schreef SCH het volgende:

Met 40% van de stemmen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:24:26 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_40568612
Ik stem None of the above.

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_40568687
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk jij dat Pastors veel stemmen bij de PvdA gaat weghalen?
Ik denk inderdaad dat als Pastors veel kiezers gaat trekken hij die vooral bij de PvdA weghaalt. Zoals een groot deel van autochtoon Rotterdam. Dat waren altijd traditioneel gezien altijd vooral PvdA stemmers.

Ook gezien de aantrekkingskracht die de LPF heeft gehad op PvdA-kiezers (LPF was ook meer een project van teleurgestelde PvdA kiezers) zal er na vier jaar nog vast wel iets van dat mechanisme zijn overgebleven.
pi_40568830
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat als Pastors veel kiezers gaat trekken hij die vooral bij de PvdA weghaalt. Zoals een groot deel van autochtoon Rotterdam. Dat waren altijd traditioneel gezien altijd vooral PvdA stemmers.

Ook gezien de aantrekkingskracht die de LPF heeft gehad op PvdA-kiezers (LPF was ook meer een project van teleurgestelde PvdA kiezers) zal er na vier jaar nog vast wel iets van dat mechanisme zijn overgebleven.
Vast wel iets. Dat vind ik goed omschreven!
pi_40568967
Geertje Wilders doet het ook best lekker, we gaan hem in ieder geval terug zien.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')